Zamknij

Walczymy o nasze miejsca pracy: rolnicy protestują przeciwko tzw. piątce dla zwier

12:08, 21.10.2020 R.W Aktualizacja: 22:30, 27.10.2020
Skomentuj

Protestujący przeciwko tzw. piątce dla zwierząt poruszali się dzisiaj z minimalną prędkością po ulicach Kolna. W akcji wzięło udział około 30 maszyn, w większości z gminy Turośl. Rolnicy protestowali także na trasie Stawiski - Szczuczyn.

Akcja protestacyjna miała miejsce głównie na odcinku pomiędzy rondem przy dworcu autobusowym, a stacją paliw Orlen. Ciągniki poruszały się także po ulicach Kolejowej, Sportowej i 11 Listopada.

Rolnicy chcieli w ten sposób zamanifestować swój sprzeciw wobec procedowanej nowelizacji ustawy o ochronie zwierząt. Uważają, że powinna ona trafić do kosza, ponieważ zniszczy polskie rolnictwo.

– Po wejściu w życie tej ustawy moje gospodarstwo może zostać zamknięte – mówi uczestniczący w proteście rolnik z okolic Kolna. – Prowadzę chów bydła opasowego i ta produkcja będzie nieopłacalna. 80 procent wołowiny z Polski jest eksportowana, a tylko 20 zostaje w kraju. Już teraz ceny poszły w dół.

Rolnik dodaje, że Polaków nie stać niestety na wołowinę. Tymczasem została zniszczona hodowla trzody chlewnej, a większość rolników przestawiła się na chów bydła. Rolnicy są w trudnej sytuacji. Zainwestowali w budynki, niektórzy są w trakcie budowy.

– Dobrze to szło do momentu, w jakim jesteśmy teraz – podkreśla. – Może to zostać wszystko zniszczone. Nie wiem czy kończyć budowę obory, bo wykończy mnie co innego – tłumaczy rolnik.

Rolnicy uczestniczący w proteście są rozżaleni ostrą krytyką pod swoim adresem ze strony mieszkańców miast. Uważają, że jest to podyktowane niezrozumieniem tematu.

– Inne grupy społeczne też protestowały i nikt im nie przeszkadzał – twierdzą. – Protestowała Policja, służba zdrowia i nauczyciele. Wszyscy oni w pewnym stopniu utrudniali komuś życie i nikt tego nie hejtował.

Reakcje na ulicach Kolna były dzisiaj różne, od uśmiechów zrozumienia i poparcia do słów oburzenia.

– Nie mają co robić, niech się wezmą do roboty – komentowała starsza pani.

Z kolei mężczyzna w średnim wieku utyskiwał na policję, która według niego powinna zakazać blokady drogi.  Inny natomiast pokazał znak „V” palcami.

Na ciągnikach rolnicy zamontowali flagi i transparenty, m.in.: „walczymy o nasze miejsca pracy”, „ta polityka rujnuje rolnika” i „obronimy polską wieś”.

Podobne protesty zorganizowano w całym kraju. Kolneńska akcja protestacyjna była zgłaszana na tutejszą komendę.  Trwała prawie 3 godziny.

Czytaj więcej: radio.bialystok.pl

 

 

(R.W)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(87)

HmmHmm

16 1

Nie każdy mieszkaniec wsi jest rolnikiem.... 12:23, 21.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kolnokolno

8 0

I nie każdy mieszkaniec miasta jest mieszczuchem. 16:13, 21.10.2020


reo

janjan

39 9

Dalej głosujcie na Gwiazdowskich,radnych wojewódzkich który był prezesem KRUS i co zrobił dla rolników nic a Wy dalej na niego głosowali.Macie to co żeście wybrali.Czy porozmawiał z Wami ktoś z lokalnego PIS-u na pewno nie bo wszyscy boją się prezesa . 12:24, 21.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZnajomyZnajomy

0 0

Gwiazdowski mieszka w Mściwojach.Biznes ma w Kolnie czego tamtejsi mieszkańcy nie wiedza.Ktomu dal tyle kasy na wybudowanie takiego budynku i tam ma biura tej firmy.W budynku znajduje się również wielka hala a w niej rozne maszyny Fitnes/silownia/Na podwórku tej posesji odgrodzona jest druga gdzie z najduja się maszyny rolnicze ,przyczepki.Mozna sprawdzić .ul.Towarowa,A biznes rodzinny Gwiazdowskich.Stoi tam dużo samochodów z rejestracjami Białegostoku.Facet mial bandery na ocie ale są zerwane,pisalo na nich ze jakby miał spółkę zwiazana z gazem na Litwę. 11:28, 25.10.2020


antoniantoni

30 12

Nie odpuszczajcie ani joty bo tak jak zniszczyli hodowlę trzody tak zniszczą hodowlę bydła.Nawet nie będą wiedzieli kiedy to się stanie.
12:29, 21.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OscarOscar

35 11

Po co te wycie teraz ? Głosowaliście na pis to teraz macie. To dzięki wam oni teraz rządzą a raczej ten karakan z Żoliborza, bo każdy boi się jemu sprzeciwić. 12:33, 21.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KolniakKolniak

7 18

PiS w całości tego nie poparł, za to lewica i ko niemal w całości, także ciekaw jestem na kogo Ty głosowałeś, bo Ci co na PiS to przynajmniej mogą mieć satysfakcję, ze część posłów się postawiła.
PS. Polska racja KONFEDERACJA 12:58, 21.10.2020


mleczar mleczar

29 0

Niech ten rząd weźmie się za porządki w mleczarniach . 13:00, 21.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RolnikRolnik

24 25

To tylko przedsmak tego co może być jeżeli władza nie sięgnie po rozum do głowy. Narazie rolnicy chcą zgody, porozumieli się z policją, pokazali że są. Nikt nie chciał nic blokować, ale jeżeli dalej nic się nie zmieni w zamysłach rządzących, będziemy blokować miasta i drogi.
Szczególne podziękowania dla wszystkich rolników którym uczestniczyli w strajku, Panom i Paniom z Policji, bo zachowali się wzorowo. Przedewszystkim jednak chce podziękować dla Pawła, który zmobilizował rolników. Pozdrawiam 13:02, 21.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Rudolf HRudolf H

18 6

Zaczynacie wku...wiać zwykłych ludzi, a nie rządzących! 16:02, 21.10.2020


OjkkOjkk

20 10

Przepraszam a rolnicy z naszych stron to czemu strajkują? Raczej ich nic nie dotyka z tej ustawy. 13:22, 21.10.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

jaja

15 10

Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak ich dotyka ta ustawa. 13:27, 21.10.2020


no takno tak

6 4

W telewizorku mówili, że nie dotyka to nie dotyka hehe 17:44, 21.10.2020


Już wyjaśniam.Już wyjaśniam.

13 2

Bydło, nawet to mleczne trafia na koniec do rzeźni. To że rozkład płci przy wycieleniach wypada 50/50 i że byczki mleka nie dają to chyba nie trzeba tłumaczyć. Zakaz uboju rytualnego to jest oddanie walkowerem ogromnego i co najważniejsze rozwijającego się rynku zbytu. Oznacza to że na rynku krajowym będzie nadpodaż wołowiny = niskie ceny skupu, lub w ogóle brak skupu. Tak że produkcji mleka zawsze towarzyszy produkcja żywca wołowego. O tym że część rolników w ogóle niedawno przestawiła się z produkcji mleka na produkcję żywca wołowego lub są w trakcie przestawiania się to było w artykule. Nagła zmiana prawa w tym temacie to jak płynięcie w twarz, zważywszy że jeszcze niedawno rolnicy do tego typu produkcji i brania kredytów na tę produkcję byli przez rząd i agendy rolnicze zachęcani. Jak sprawa nie zostanie pozytywnie dla rolników rozwiązana, to wielu z nich pujdzie z torbami, tylko dla tego że prezes lubi koty i inne zwierzęta, a wiedzę o nich czerpie z bajek dla dzieci. Tam nikt po prostu nie jest w stanie pójść po rozum do głowy. Więc albo totalną g ł u p o t a panuje w PISie, albo była wziątka za odstąpienie rynku zbytu ot tak. 19:28, 21.10.2020


PrzestrogaPrzestroga

2 4

Bo *%#)!& są,za mało szkół pokończyli.myslą tylko o sobie a w tej sytuacji powinni myslec jak przeżyć pandemie,pomyście o swoich rodzinach,dzieciach,dostajecie na nie pieniadze i macie co jeśc,stójcie dalej na drogach i oczekujcie gotowych pieniędzy.Byłam rolniczką i pamiętam czasy dawniejsze a całkiem niedawne,z dobrobytu wam się w głowach pomieszało.Nie chce wam sie hodować kury,uprawiać warzyw bo markiety są. Przemysł norkowy was obchodzi a nie zdrowie swoich rodzin,obejrzycie się z reką w nosniku. 09:49, 22.10.2020


Kolega. Kolega.

29 14

Po ciągnikach widać że bieda u rolników. 13:23, 21.10.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

KolniakKolniak

20 9

To są ciągniki banku a nie rolnika oni mają kredyty 14:13, 21.10.2020


inkainka

18 11

No to na co wydali ogromne dopłaty jakie dostają z unii , na luksusowe samochody? a ciągniki na kredyt? 14:22, 21.10.2020


rolnikrolnik

18 5

Do inki: te "ogromne" dopłaty pokrywają ogromne koszty produkcji, które niestety dzięki rządowi i nawet Unii rosną z roku na rok... Koszty usług np. Koszenia kukurydzy, Nawozy, środki ochrony roślin, pasze, paliwo, części do maszyn, naprawy, kupno nowych maszyn koniecznych do produkcji rolnej liczy się w dziesiątkach tysięcy zł , nawet same rachunki za wodę i energię są w porównaniu do domków kilka(nascie)
razy wyższe... W rolnictwie jest tylko duży obrot pieniądzem a w kieszeni zostaje mniej niż pani się wydaje... Ale i tak znajdą się takie mądruski, które widzą tylko ogromne dopłaty.... Nikt nikomu nie żałuje, niech każdy spróbuje tego "chleba" 16:48, 21.10.2020


KasiaKasia

5 0

Po autach w mieście też biedy w mieście nie widać. Gdzie macie polonezy i fiaty? Bo my C330 nadal mamy i nimi też pracujemy. 11:52, 22.10.2020


JaJa

29 14

Pod sejm strajkować A nie utrudniać życie zwykłym ludziom. I tak wam nic to nie da blokowanie drogi w takim Kolnie.. oni siedzą tam w Warszawie i się z was śmieją .. 14:05, 21.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jam jam

11 3

Kolno to kolebka PIS ,każdy jest prawy i sprawiedliwy. 14:54, 21.10.2020


BrawoBrawo

27 27

Pamiętajcie o jednym wieś bez miasta przeżyje ale miasto bez wsi z głodu zdechnie! 14:19, 21.10.2020

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

NickNick

20 10

Kupię z Ukrainy i bez słuchania Waszych biadoleń.
A jak bez prądu i paliwa posiedzisz bo to z miasta to i skruszejesz !
14:54, 21.10.2020


SwojakSwojak

11 5

Nie strasz bo się ..... W chwili obecnej kg bananów przywieziony 10 tys km kosztuje taniej jak kg jabłek z Siedlec a kg dużo lepszej wołowiny argentyńskiej jest niewiele droższy od naszej. W ekonomi jest prosty układ albo się opłaca i to produkuję albo daję sobie spokój . W dobie globalizacji wszystko przywiozą ci pod dom wiec nie wywołuj wilka z lasu. 17:09, 21.10.2020


Do SwojakaDo Swojaka

7 3

Tak , jak ruscy gaz za grosze.
Wszystko możesz sprowadzić z za granicy. Ale tylko nie miej swojego, to ci taką cenę dop....lą, że się po...asz. Wiesz na czym polega różnica pomiędzy monopolem, a rynkiem na którym działa konkurencja? Dla tego polska żywność jest w miarę tania, bo musi konkurować z zagraniczną. I zagraniczna jest w podobnej cenie, bo musi konkurować z polską. Jak jednego elementu zabraknie, ceny drugiego poszybują w górę. 19:42, 21.10.2020


faktyczniefaktycznie

7 0

No ja tez uważam że polskie banany są tanie i dlatego nie ma monopolu na nie i dlatego są tanie 20:33, 21.10.2020


SwojakSwojak

2 1

Chyba nie masz pojęcia o tym co dzieje się teraz na rynku rolnym w Polsce. Zalewani jesteśmy tanim drobiem z Azji Dalekowschodniej, zalewani jesteśmy warzywami z Izraela, Afryki Północnej i południa Europy. Zalewani jesteśmy jajkami z Ukrainy. Wszystko to spowodowane jest nadmiarem żywności na rynkach giełdowych. Nie mówię o problemie głodu ale jeżeli towaru jest nadmiar na rynku to aby go sprzedać to trzeba zejść z ceny. Co go monopolu gazowego Rosji to przecież w każdej chwili możemy kupić więcej droższego ale Amerykańskiego gazu skroplonego i złamiemy Europejski monopol Rosji. 21:56, 21.10.2020


CccpCccp

1 1

Masz w alternatywie inne polskie owoce, którymi możesz zastąpić importowane banany. Już w Islandii banany (jak i inne owoce) są drogie bo nie ma dla nich lokalnej alternatywy. W Polsce przykładem takiego drogiego produktu, a raczej grupy produktów są np importowane leki, które są drogie z powodu braku lokalnych zamienników. Pomijam tu kwestie wynikające z regulacji rynku. 23:42, 21.10.2020


BartekBartek

1 1

jak ten z miasta nie kupi to Ty też nie będziesz jadł, bo nie nie będziesz miał na paliwo, a hektarów nie obrobisz łopatą. I ty miastowych nie strasz bo Twoje dzieci po skończeniu szkół pchają się do miasta a najlepiej na Urzędy. 14:35, 22.10.2020


Czyżby?Czyżby?

2 2

A Wasze ,, panie", to gdzie będą się relaksować, jak nie w mieście...? Bo przecież główną rozrywką Waszych ,, pań", jest przejażdżka wypasioną furą do miasta po to, aby pospacerować po Biedronce( poszukać wrażeń...?). Zakupy? Niekoniecznie! Chyba, że po ciuchy. Przeżyjesz bez miasta?! 18:19, 22.10.2020


zabielezabiele

24 2

Zapomnicie przylecą przed wyborami z czekami dla OSP poklepią,wypiją i dalej Gwiazdowski i ci sami co byli .A co na to radni powiatowi powinni pisać petycję do rządzących no tak tylko kto ją podpiszę do tego trzeba mieć j...ja. 14:37, 21.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Www222Www222

23 3

A gdzie Fugas i jego Poseł, nie stoja na czele manifestacji , nie pozują do zdjęć, nie wyjdą porozmawiać z ludźmi, boją się spojrzeć w oczy ludziom których okłamali w oczy ? 15:40, 21.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

janowojanowo

7 1

Fugas już pisze petycje do kaczyniaka. 16:09, 21.10.2020


ZiomZiom

0 2

Nudzisz 19:33, 21.10.2020


FankaFanka

4 0

Bo nie ma sukcesu PiS to nie ma czego switowac 20:59, 21.10.2020


PinokioPinokio

17 6

Strajkować tylko w Wa.wie tu nic nie da utrudnienie życie zwyklym ludziom a w stolicy się z was smieja 15:50, 21.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rudolf HRudolf H

32 5

Przecież wy uprzykrzacie życie zwykłym ludziom, którzy wam nic złego nie zrobili! Głosowaliście na obecnych rządzących, to czemu nie strajkujecie w Warszawie? Tylko blokujecie ruch zwykłym ludziom, przez co ciężko z Kolna było dziś wyjechać! 15:59, 21.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

baskabaska

24 12

A ja jestem z Kolna i popieram rolników.Jednocześnie dziękuję im za ich ciężką pracę. 16:07, 21.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NoNo

3 7

A orientujesz się przynajmniej ,o co tu chodzi 17:29, 21.10.2020


kolniakkolniak

5 1

Ja też jestem z Kolna i i popieram rolników dla mnie to mogą blokować te drogi do skutku. A reszta niech zamknie pyski i się nie udziela bo dziś działa jedna zasada" jak nie wywalczysz to niebedziesz miał nic" 11:10, 22.10.2020


PGRPGR

32 12

Traktory po milionie samochody po pół miliona chałupy dla dzieci w miastach po kupowane Dopłaty unijne full jeszcze kuźwa źle. 16:33, 21.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

GtakGtak

14 4

No właśnie .Jeszcze przypomną sobie dawne czasy,gdy rządziła ich partia.. 17:12, 21.10.2020


larum!!!!!larum!!!!!

17 7

Dobrze napisane. Mam liczną rodzinę na wsi i tak to wygląda. Dopłaty z UE, rażąco niskie składki ubezpieczeniowe (KRUS) i strumień socjalu płynący na wieś (500+, stypendia socjalne, dodatki mieszkaniowe, zasiłki rodzinne, dożywianie dzieci w szkołach- i to prawie każdemu się należy, bo mają przecież tzw. "niskie przeliczeniowe z ha"). Nie narzekać, nie mają na sobą rozkapryszonych szefów, mogą żyć bez stresu, spokojnie pracować i starać się. Nie macie źle. 18:47, 21.10.2020


660660

10 2

Skończcie z tymi mitycznymi traktorami za miliony. W większości to są używki z 2gie ręki. Oczekiwanie że rolnicy nadal będą eksploatować leciwe Ursusy to to samo jakbyście oczekiwali że piekarz nadal będzie dowoził chleb do sklepu leciwym Żukiem albo że strażacy będą jeździć do pożarów Starem kurołapką. Nie da rady. Nie te czasy nie ta technologia i co najważniejsze nie ta ekonomika rolnictwa. A że zaj...ście wyglądają? No trudno obwiniać rolników o to że producenci ciągników dbają o disain. 20:06, 21.10.2020


hodofca kórhodofca kór

22 3

Przeczytajcie uważnie tłumaczenie rolnika: "Prowadzę chów bydła opasowego i ta produkcja będzie nieopłacalna. 80 procent wołowiny z Polski jest eksportowana, a tylko 20 zostaje w kraju. Już teraz ceny poszły w dół. - Rolnik dodaje, że Polaków nie stać niestety na wołowinę"

Biedny martwi się że Polaków nie stać na wołowinę i to nawet jak ceny poszły w dół !!! Ale on chce jeszcze większej ceny - to wtedy będzie ich stać ? 17:27, 21.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JaJa

2 3

Po ile sprzedajesz jajka 18:16, 21.10.2020


HmmHmm

3 1

To chowaj byka 2 lata i sprzedaj go za 5 zł za kilo 21:26, 21.10.2020


miastowymiastowy

16 3

Jak biedna jest wieś widać też po cenach ziemi za hektar. Jeśli jest tak źle to rolnicy powinni ze wsi uciekać ziemia powinna być za bezcen bo rolnicy tacy biedni nie stać ich a tu co po 50 tys (oświećcie mnie bo może już więcej) i znajdują się nabywcy w mgnieniu oka. Popyt przewyższa mocno podaż. Chyba że powiecie wyświechtane że banki to kupują 17:56, 21.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CacykośCacykoś

4 0

Z biedą na wsi jest tak samo jak z biedą w mieście. Kto nie pracuje ten faktycznie biedny jest, ale kto zakłada rękawy i się weźmie do roboty, to ma co do garnka włożyć i jeszcze na odłożenie zostaje. I tu o to chodzi. Rolnicy chcą pracować, a ostatnie urojone pomysły rządzących im tę pracę odbierają. Wiejska biedota, tak samo jak miejska nigdy nie protestuje, bo nie ma przeciwko czemu protestować. Chyba że się ją namówi na udział w marszu płacąc 50 zł, bo takie przypadki były. Rolnicy protestują żądło, ale jak już to na poważnie i w konkretnej sprawie. Tak a pro po to nasunęła mi się myśl. Czym różni się miejska żulernia zachęcona do udziału w wiecu banknotem z wizerunkiem Króla Kazimierza, od radnego lub urzędnika samorządowego zachęcone go do udziału w relacjonowany w mediach spotkaniu politycznym z balonikami, wizją wielkiej posady i awansów, bo tak mieliśmy latem w dobie kampanii. Chyba niczym. Żul to jest przynajmniej na tyle uczciwy, że szczerze mówi że mu tylko o te 5 duszek chodzi. I gdzie są teraz ci wielcy działacze i obrońcy społeczeńsywa? I okazało się że komu to teraz ta słoma z butów wystaje. 23:18, 21.10.2020


SwojakSwojak

11 9

Tak długo jak żywność będzie relatywnie tania i będzie jej nad produkcja nikt rolnika nie będzie szanował .Myślę że jak połowę rolnictwa wykończą ceny poszybują w górę chleb będzie kosztować 10zł to wtedy reszta społeczeństwa zrozumie o co rolnicy walczyli ale wtedy niestety będzie za późno na żale. 18:27, 21.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SwojakuSwojaku

7 0

Sam sobie wytłumaczyłeś: żywność jest tania i jest nadprodukcja - OK i chyba logiczne że aby nie było nadprodukcji to co ma się stać? trzeba wykończyć część rolnictwa -OK
Dobrze postawiłeś tezę i ją udowodniłeś 18:36, 21.10.2020


larum!!!larum!!!

20 8

Dopłaty z UE, rażąco niskie składki ubezpieczeniowe (KRUS), dopłaty do paliwa i strumień socjalu płynący na wieś (500+, stypendia socjalne, dodatki mieszkaniowe, zasiłki rodzinne, dożywianie dzieci w szkołach- i to prawie każdemu się należy, bo mają przecież tzw. "niskie przeliczeniowe z ha"). Większość nie płaci podatku dochodowego. Nie narzekać, nie macie na sobą rozkapryszonych szefów, mogą żyć bez stresu, spokojnie pracować i starać się. Nie macie źle. A jak zobaczyłam w telewizji, że w niektórych miastach palili jeszcze opony to mnie rozsierdziło do końca: gdzie jakakolwiek świadomość ekologiczna?!!! Za to powinny być mandaty i to duże. Strajkować też trzeba umieć z klasą!!! 18:51, 21.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JarekJarek

6 5

Panowie ja rozumiem wszystko, ale te ciągniki nie kosztują 50 tyś, nie można było wyjechać starymi maszynami , niby protestujecie ale pokazujecie też ile macie pieniędzy, byle czym nie jezdzicie .
Ja was szanuje , wszystko rozumiem , też jestem przeciwnikiem tej 5 ! 18:58, 21.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DiagnostaDiagnosta

8 1

Stare traktory mają to do siebie że są przeważnie nie sprawne technicznie policja miała by okazję wypisać dużo mandatów. 19:49, 21.10.2020


KtośKtoś

2 1

Już Ci tłumaczę. Traktory rolników to ich narzędzia pracy.
Nikt już nie orze końmi. Lepszy traktor to praca efektywniejsza. Na proteście były 3- 4 nowe traktory a reszta to 10- 20 letnie maszyny. 22:40, 21.10.2020


HecaHeca

14 5

Bambry protestują z biedy 19:29, 21.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TerefereTerefere

6 7

Wszyscy rolnicy na dochodowy podatek wtedy i hulajnoga za wami pojadę a nie bambaryły suwami się snują i narzekają co im źle stojąc i sapać nad hot-dogami albo teraz piekielnym Harrym aż po mordach cieknie 20:02, 21.10.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

RrrrrRrrrr

6 1

Ten podatek zapłacisz ty przy okazji zakupów w spożywczym. 20:09, 21.10.2020


TerefereTerefere

10 2

Ja podatków płacę w hu... przyjdź na etat a nie tylko czekasz na dotację 20:13, 21.10.2020


!!

4 1

I do tego jeszcze, ,,kim to ja nie jestem... ja jestem bogaty, a Ty..." Brak szacunku, pogarda dla ludzi mniej zamożnych. Ten protest, to jest brak pokory!!! 21:50, 21.10.2020


StasiekStasiek

0 0

A to już zależy od charakteru człowieka. I powiem tak że burak, mimo że to roślina uprawna występuje zarówno na wsi jak i w mieście. Niezależnie od pozycji społecZnej czy wykształcenia. Bractwo jest właśnie najczęściej przyczyną waśni sąsiedzkich i nie można obwiniać żadnego człowieka że ma właśnie za sąsiada buraka. Ja dzięki Bogu mam sąsiadów do rany przyłóż. Pozdrawiam Mirka i Pawła wraz z rodzinami. 21:22, 22.10.2020


Obrońca zwierzątObrońca zwierząt

8 14

Nie dość że dręczą zwierzęta dla pieniędzy trzymaja krowy całe zycie na łańcuchu to jeszcze protestować im się zachciało podli ludzie 20:06, 21.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Obrońca ludzi Obrońca ludzi

11 6

Jak świat światem ludzie korzystali że zwierząt a teraz z dobrobytu w głowach się poprzewracało myślę że jakby zaczął się głód i niedostatek to Ci obrońcy zwierząt stopnieli by jak śnieg w maju. 20:50, 21.10.2020


Rolnicy kochają zwieRolnicy kochają zwie

7 1

Drogi obrońco zwierząt. W gospodarstwie mam 3 psy które chodzą po podwórku i łańcucha nie widziały, 3 koty które obecnie grzeją się w kotłowni przy piecu. Krowy ponad 140 dni w roku wychodzą na pastwisko. Podam Ci też definicje: Zwierzęta hodowlane – zwierzęta udomowione lub dzikie, które chowane w odpowiednich warunkach (gospodarstwo rolne, ogród zoologiczny, specjalistyczne fermy) służą jako źródło żywności (mięso, mleko, tłuszcz, jajka) i innych materiałów (skóra, futro, wełna, pierze), a także jako siła pociągowa, do jazdy wierzchem, jako zwierzęta juczne. Pewnie kupujesz buty skórzane w aucie może tez masz skórzane fotele, na śniadanie zjesz jajecznice, mleko tez masz w lodówce. 22:59, 21.10.2020


JadwigaJadwiga

5 1

Do obrońcy
Nie znam rolnika, który by dręczył lub celowo zaniedbywał zwierzęta, bo od pomyślności tych zwierząt, zależy jego pomyślność. Ten który tego nie rozumie, nie ma serca do zwierząt i nie potrafi należycie się z nimi obchodzić upada i po prostu przestaje być rolnikiem, bo w naszych warunkach z samych upraw wyżyć się nie da.
Prościej nie potrafię tego wytłumaczyć. 23:28, 21.10.2020


PandSPandS

6 9

PSLowcy ruszyli traktorami do koryta ogień gaz do dechy bo koryto potrzebne 20:09, 21.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzereśniakCzereśniak

11 1

A nasz wujt też paraduje sie na zdjeciach z gwiazdowskim !!!! Zapamietamy i wykurzymy z naszej gminy. 20:46, 21.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZygiZygi

8 0

Turosl wybrala p.I.s. to niech strajkuja
Za 3lata znow wybiora
21:59, 21.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Turośl.Turośl.

8 0

Wiedziałem że Gwiazdorski z Harubinem jak i inni pisowcy, prędzej czy później nas obs....ją. Nie myślałem jednak że tak szybko. 23:21, 21.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gumofilc Gumofilc

5 0

Ostatnio prezes wszystkich prezesów ogłosił że nie damy się szantażować pieniędzmy z Uni. Będziemy bronić naszych fundamentalnych wartości...... Oznacza to że Unia Europejska może wstrzymać między innymi dopłaty dla rolników...... Wtedy dopiero będzie płacz i zgrzytanie zębów. Komornicy już pewnie zacierają ręce 08:43, 22.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Roman Roman

3 0

Ostatnio prezes wszystkich prezesów ogłosił że nie damy się szantażować pieniędzmy unijnimy będziemy bronić naszych fundamentalnych wartości...... Oznacza to że Unia Europejska może wstrzymać między innymi dopłaty dla rolników....... Co wtedy zrobicie komornicy już pewnie zacierają ręce 08:48, 22.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HmHm

1 2

Wtedy polska przestanie wpłacać środki na czlonkowstwo 09:40, 22.10.2020


ELOELO

6 1

JA NAPISZĘ TAK!!!! LUDZIE OGARNIJCIE SIĘ,WIELKIEJ KALKULACJI NIE TRZEBA ILE KOSZTUJE W SKLEPIE ŻYWIEC?..NO WŁASNIE OD 13 DO 20 ZŁ,W ZALEŻNOŚCI OD MIĘSA A WIECIE ILE ROLNIKOWI PŁACĄ ZA KG? ŚREDNIO NIECAŁE 5 ZŁ.A WOŁOWINA? NO WŁAŚNIE W SKLEPIE OD 25 DO 30 NAWET PONAD... OK MAJA DOFINANSOWANIA,ZWROT PALIWA,ITD.LECZ TO SĄ ŚRODKI KTÓRE DOSTANA I WŁOŻĄ W GOSPODARKĘ,A SAMOCHODY CZY INNE LUKSUSY TO NIE WSZYSCY JE MAJA,MAJĄ CI KTÓRZY JUŻ OD DAWIE DAWNA DOBRZE PROSPEROWAŁ I DOINWESTOWYWANIE DO GOSPODARKI IDZIE IM LEPIEJ NIŻ TYM KTÓRZY ZACZĘLI OD ZERA W TYCH CZASACH... ALE JAK KTOŚ NIE WIE W JAKIM TEMPIE PRACUJA,ILE GODZ.,JAKIM KOSZTEM,ŻE NAWET CHORZY MUSZA NAIWANIAĆ A NIE JAK CI NA POSADCE WEZMA ZWOLNIENIE I SIĘ BYCZĄ...TYLE NA TEMAT!!!!!!! 08:53, 22.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GPGP

4 2

Jak Ci tak ciężko i źle być rolnikiem to rzuć to i zacznij pracować na etacie. Dostaniesz jakieś 1700 zł za 220 godzin w miesiącu i będziesz zadowolony. Zobaczysz wtedy co znaczy prawdziwe życie a nie wiejska sielanka. 11:58, 22.10.2020


MkjgfyiMkjgfyi

2 0

Nie chodzi że ciężko. Chodzi o to że obecne zmiany w prawie oprowadzą do upadku rolnictwa w Polsce. Zamiast eksporterem żywności zostaniemy jej importerem. I nie jest tak, że stracą tylko rolnicy, bo w ogromnej mierze eksportujemy żywność w jakimś stopniu przetworzoną. A kto pracuje w zakładach przetwórczych? No chyba nie sami rolnicy, bo ci nie mogą być jednocześnie w 2 miejscach na taż. 20:55, 22.10.2020


JacekJacek

5 3

Dobrze że wyjechali tymi swoimi ciagniczkami za 400 tys.teraz widać jak na dłoni polskiego biednego chłopa którego nie stać na płacenie zusu i składek zdrowotnych na poziomie jakie płaci robotnik.w ramach sprawiedliwości społecznej domagam się wprowadzenia rolnikom powyżej 15 h podatku ,składek ZUS i comiesięcznych składek zdrowotnych takich jakie płacący wszyscy Polacy . 10:10, 22.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

składkaskładka

1 0

Ok, rolnik płaci małe składki ale potem ma też równorzędnie niskie świadczenia - za zwolnienie lekarskie w KRUS jest 10zł /dzień = 300 zł miesięcznie...nie tak jak na etacie 80% wynagrodzenia :)) to samo z emeryturą, rolnicza emerytura to 1200 zł/ miesiąc.....Szałowo co? 12:09, 22.10.2020


RolnikRolnik

0 0

Zapomniales napisać ze ten ciągnik wzięty na raty które splaca,a jak ma xiemie to musi czymś oraz. WEZ SIE OGARNIK CWANIAKU I ZOSTAN ROLNIKIEM. 11:31, 25.10.2020


ewaewa

4 1

jezeli ludzie z Kolna nie rozumieja o co chodzi rolnikom to jest smieszne nie widza jak juz teraz wszystko jest droge a co bedzie jak rolnictwo upadnie wies nie umrze z glodu a wy mieszczuchy majacy w wiekszosci korzenie wiejskie dopiero zobaczycie dobrobyt Moge zrozumiec osoby ktore do najblirzszej wsi maja daleko ale was nie rozumiem 11:59, 22.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Turośldo Turośl

6 1

Ktoś pisał, że na Turośli wybrali p.I.s. Bo na Turośli słuchają swojego sbecka, który woził benię co na oklep lubi jeździć. A tam ludziska posłuszne jak za średniowiecza. jak co powie wójt , ksiądz lub lekarz to i tak robią. Myśla musić to być prawda i tak trza.
Oj, ślepy to lud, ślepy. Nie widzi co dzieje się w gminie i jaki przekrętny agent nią rządzi. 12:36, 22.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

inka do rolnikainka do rolnika

3 1

No tak, ale dotacjami jednak pokrywacie koszty a ludzie w mieście połowę pensji wydają na same opłaty czynsz, też prąd , też wodę i dotacji nie dostają tylko liczą wydatki od ''pierwszego do pierwszego'' a i te mięsko produkowane przez was co dzień droższe. 17:54, 22.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

_-------__-------_

2 0

A no to podpowiem ci, że rolnicy nie żyją w jakiejś innej linearnie tylko zbieżnej czasoprzestrzeni jak ty. Posługujemy się tym samym kalendarzem. I tak. Też otrzymujemy faktury i rachunki do opłacenia. Na domiar wszystkiego posługujemy się walutą PLN. I niczego nie otrzymujemy za darmo. Wolelibyśmy nie otrzymywać dopłat do ha i do produkcji, odszkodowań dopłat do paliwa, gdyby tylko pozostałe państwa UE nie subsudiowały tak swojego rolnictwa, nie występowały klęski i szkody i paliwo byłoby ciut tańsze. W tym ostatnim przypadku również dla ciebie. Nie bardzo rozumiem co i na jakich zasadach próbujesz porównywać. Chyba
raczej różne sposoby na życie jako takie, a to jest bez sensu. 20:50, 22.10.2020


XedXed

5 0

Tutaj dyskusja przeszła na ślepy tor dotyczący różnic pomiędzy życiem na wsi, a życiem w mieście. Nie tędy droga. Gdy upadnie polskie rolnictwo oparte na gospodarstwach rodzinnych, w to miejsce wejdą konglomeraty zagraniczne, bo przyroda i rynek nie lubią próżni. Poziom dyskusji trochę zahacza już o przedszkole, a podsycony nutką zawiści do niczego nie prowadzi (tutaj uważam, że celowo jest to robione przez propagandzistów obecnie rządzącej partii, gdyż nie mogą wyjść z sytuacji z twarzą, bo nawet nie mają argumentów i odwagi aby w ogóle stanąć z ludźmi twarzą w twarz, więc napuszczają jednych na drugich). A na ograniczeniu produkcji rolnej wszyscy tracą. I rolnik, ale też mieszkańcy miasta, szczególnie takiego jak Kolno, które pełni funkcję centrum usług dla lokalnego rolnictwa i handlu. To że ktoś musi tę wołowinę przerobić i puźniej transportować to już chyba rzecz oczywista. Tracimy wszyscy, zyskują mieszkańcy państw do których zostanie przeniesiona hodowla.
To że protest w Kolnie
Tak w Kolnie i w większości miast powiatowych. W negocjacjach z rządem uczestniczą przedstawiciele rolników. Protesty w całym kraju miały pokazać skalę poparcia i determinacji rolników i zadziałać na takiej samej zasadzie jak cegła, która sama w sobie nie stanowi nic istotnego ale w zbiorze z innymi stanowi mur, czy nawet dom. Ooo. Nawet fajnie wyszło, bo mówi się stanąć za kimś/za czymś murem. No. I temu służył kolneński protest. 18:24, 22.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

M PM P

5 0

Czytając komentarze większości "prastarych" kolniaków, "zasiedziałych" w tym mieście od pokoleń, nie dziwię się dlaczego są oni tak biedni, zawistni i dlaczego miejscowy burmistrz tak ich bezczelnie d....ma. Bo oni są po prostu niemiłosiernie gł.....pi. Pieniądze biorą się z połączenia kapitału i pracy. Tym kapitałem oprócz wkładu pieniężnego może być wiedzą, jakąś szczególną zdolność, talent, ale taż nieruchomość, pojazd, maszyny, albo jak w przypadku rolników ziemią, budynki wyposażenie gospodarstwa, w tym ten kłujący w oczy ciągnik. To wszystko gdy włożymy w to odpowiednio dużo pracy, oczywiście z wykorzystaniem rozumu. Daje rolnikowi przychód. Jeżeli od przychodu odejmiemy koszty, wówczas otrzymujemy dochód. Tutaj uwaga dopłaty są przychodem, nie dochodem, tj w całości nie stanowią czystego zysku. Reasumując. Ten dochód z gospodarstwa w rozbiciu na członków rodziny pracujących w gospodarstwie najczęściej ociera się o najniższą krajową i to raczej z dołu. W przeliczeniu na czas pracy, tj ilość przepracowanych godzin, z uwzględnieniem sobót, niedziel i świąt, a praca w te dni jest oczywistością w przypadku hodowli, wychodzi stawka niższą niż w przypadku zatrudnienia więźniów. Ciągniki nie są w tym wypadku celem, a środkiem do poprawy wydajności pracy. I w całym proteście nie o ciągniki chodzi, nie o ziemię, a o możliwość samego pracowania, bo bez możliwości pracy, te wszystkie środki produkcji tracą jakąkolwiek wartość i sens. 20:37, 22.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanekJanek

5 2

Brawo rolnicy!!!jestem z Kolna i całym sercem za wami. Tak trzymać. AGROUNIA do sejmu!!! Możecie protestować w kolnie codziennie macie rację. 07:42, 23.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyrobnikWyrobnik

0 0

Nic się im "opłaci" (nawet na własne potrzeby nie sadzą ziemniaków, warzyw, nie hodują drobiu- bo kupują to w "Biedrze"), wszystkiemu "winna zła Unia" (dopłaty dobre ale za NISKIE) , płacą "WYSOKI KRUS" (i to jest komiczne) i strasznie cięzko pracują na tych miastowych i "nie mają czasu w .... się podrapać". Cytaty oryginalne, rolnicze. 15:27, 30.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%