Tadeusz Klama chce odwołania skarbnik powiatu Doroty Waszkiewicz. Pismo w tej sprawie skierował już do radnych powiatowych.
– Wniosek o odwołanie uzasadniam niedostateczną współpracą i brakiem zaufania, co powoduje niemożność dalszej współpracy – twierdzi starosta Tadeusz Klama.
Radni zadecydują więc o ewentualnym odwołaniu podczas najbliższej sesji powiatowej, która odbędzie się 21 października. Odwołanie jest równoznaczne z wypowiedzeniem umowy o pracę.
Z naszych informacji wynika, że odwołanie nie jest przesądzone. Część radnych uważa, że sam starosta nie prowadzi dialogu z radnymi.
Odwołanie skarbnika jest niezwykle rzadkim przypadkiem. Zazwyczaj zmieniają się osoby na szczytach władzy samorządowej, ale ciągłość polityki finansowej jest zachowana.
Inwestor11:40, 15.10.2019
Pogonić klemę ze stołka ? 11:40, 15.10.2019
Niszczyciel 11:42, 15.10.2019
Ten człowiek nie umie budować: grupy, zespołu, współpracy - umie tylko niszczyć od rodzin do współpracowników. Po nim tylko zgliszcza zostaną 11:42, 15.10.2019
Stary11:59, 15.10.2019
Normalnie to sama by zrezygnowała.
A on nie umie się zachować i konstruktywnie załatwić sprawę. 11:59, 15.10.2019
antoni12:16, 15.10.2019
Następny wyuczony nie ma opłacalnej posady ? 12:16, 15.10.2019
do antoni12:20, 15.10.2019
on chce budować swoje zaplecze to swoich zatrudnia. 12:20, 15.10.2019
Pisopodobny12:21, 15.10.2019
Tak niszczy się ludzi. Ale co chcieć od niego jak on potrafi zniszczyć swoją rodzinę to inni dla niego nie istnieją.Brak zaufania do skarbnika czyli co nie można robić wałków? 12:21, 15.10.2019
Powiat13:33, 15.10.2019
Od wałków to jest prokurator a nie skarbnik. 13:33, 15.10.2019
jan12:21, 15.10.2019
Panowie radni jeśli wyrazicie na to zgodę to dla mnie jesteście podnóżkami tego Pana.Brak zaufania to najprostsze wytłumaczenie. 12:21, 15.10.2019
Zabiel23:31, 17.10.2019
Wykształcił się za pieniądze powiatu to myśli że wszystko mu wolno.dobry gość a gdzie on już nie pracował zawsze go wywalili 23:31, 17.10.2019
Konon 22:40, 19.10.2019
Wystarczające, dawno to się jej należało. Pokory trochę się nauczy. Brawo p starosto 22:40, 19.10.2019
Dorota 12:29, 15.10.2019
A czy to prawda, że burmistrz udzielił ślubu staroście ostatnio? 12:29, 15.10.2019
świadek14:01, 15.10.2019
Tak , prawda - w piątek 11 pażdziernika 14:01, 15.10.2019
Genialne 14:37, 15.10.2019
A czerepach obrączki trzymał jak ich burmistrz błogosławił? 14:37, 15.10.2019
Jajcarz 12:32, 15.10.2019
On powinien zawnioskowac o odwołanie samego siebie w związku z utratą zaufania do swojej osoby. Ten facet jest żałosny 12:32, 15.10.2019
Głos z miasta12:47, 15.10.2019
W końcu gość z zasadami. A co to, Skarbnik to święta krowa że jej ruszyć nie można.
Widocznie czymś sobie na to zasłużyła. 12:47, 15.10.2019
Tak16:45, 15.10.2019
W kuluarach wiele na temat róźnych"niejasności" juz za tamtych starostów się szeptalo .Zawsze ukręcono łeb sprawie .Moźe juź czas rozliczyć .?Dobrze by się stało .Urzędnik przestałby być świętą krową . 16:45, 15.10.2019
Koo12:55, 15.10.2019
Człowiek z zasadami ? raczej z kwasami 12:55, 15.10.2019
powiatowy_księgowy13:10, 15.10.2019
nareszcie 13:10, 15.10.2019
znawca13:26, 15.10.2019
do powiatowy księgowy , kto pod kim dołki kopie ten sam w nie wpada nie zapominaj o przysłowiu?
13:26, 15.10.2019
Do znawcy13:34, 15.10.2019
No właśnie dobrze skomentowane. Adekwatne do sytuacji. 13:34, 15.10.2019
do znawcy 16:49, 15.10.2019
A co wyrazenie opinii to kopanie dołków ?Nie przesadzaj.Widocznie coś jest na rzeczy .Nawet jeśli znajdzie obrońców ,to ta historia moźe ją czegoś nauczy .Jest za bardzo butna ,nieprzyjemna ,waźna . 16:49, 15.10.2019
TY13:13, 15.10.2019
powiatowy księgowy nastepny bedziesz ty 13:13, 15.10.2019
powiatowy_księgowy13:52, 15.10.2019
nie grozi. nie jestem "na stołku" więc nie mam z czego spadać :) 13:52, 15.10.2019
Radny_powiatowy13:19, 15.10.2019
Podobno plan jest taki... Olszakowa po szkole rolniczej w Niećkowie na Skarbnika, a Klamowa (była żona Starosty), po szkole rolniczej w Grabowie na Zastępce Skarbnika... Ludzie bez wykształcenia i kompetencji na stołkach. Nie ośmieszajcie się... 13:19, 15.10.2019
gminny15:07, 15.10.2019
Jak rodzic wychowujący dzieci zarabia więcej, to mniej może żądać alimentów od tego, który ich nie wychowuje. Przy zastosowaniu odpowiedniego myku i wilk jest cały i owca syta (parafrazując znane przysłowie). 15:07, 15.10.2019
Dana17:05, 15.10.2019
ty chyba nie wiesz człowieku co piszesz 17:05, 15.10.2019
Na teście zmiany 19:24, 15.10.2019
Posłuchaj gościu to osoby z duszą ambicjami i z dużym zaangażowaniem a ta PANI to ... i tyle same ... i tyle nie liczy się z nikim czas na nią. No i tak się kończą dobre czasy he he ...
19:24, 15.10.2019
do głosu z miasta13:32, 15.10.2019
Czy to głos z PZD? 13:32, 15.10.2019
qwertyu14:23, 15.10.2019
może z PZPR 14:23, 15.10.2019
jan13:38, 15.10.2019
Ta Pani to rodowita kolnianka ciekawe jak się zachowają rodowici radni z Kolna na czele z przewodniczącym. 13:38, 15.10.2019
powiatowy_księgowy13:51, 15.10.2019
I co z tego? 13:51, 15.10.2019
Kolniak 19:30, 15.10.2019
Rodowita he he i co sytego jak sama sobie pisze komentarze 19:30, 15.10.2019
janek19:42, 15.10.2019
No to kolniankom i tym z powiatu dumy nie przynosi. 19:42, 15.10.2019
Rerere21:36, 16.10.2019
,,rodowita Kolnianka ? A co to ma do rzeczy czy powiat to tylko Kolno czy i inne gminy? Kolno to zbiorowisko ludzi z okolicznych wiosek i wszystkie w zasadzie przedsiębiorstwa i tak zwani biznesmeni utrzymują się dzieki ludziom z okolicznych miejscowości więc nie pisz że mieszkańcy Kolna i ,, rodowici mieszkańcy są nie do ruszenia bo śmiem twierdzić że na chwilęobecnąw kolnie mieszka i pracuje więcej mieszkańców z terenu powiatu niż z Kolna. 21:36, 16.10.2019
gminny14:32, 15.10.2019
Wiadomo było od początku, że słoma z butów w końcu wylezie. A tak przy okazji, to skarbniczka musiała coś podpaść większej kolneńskiej personie. Bo w to, że Klama rządzi powiatem-wybaczcie, nie uwierzę. 14:32, 15.10.2019
anna14:47, 15.10.2019
Nasza władza to tylko działa pod nazwą PIS-u ale nie ma z nią nic wspólnego a świadczy to o tym że przez tyle kadencji przewodniczącym rady był przedstawiciel SLD. 14:47, 15.10.2019
Ja 15:16, 15.10.2019
Ta pani jest nie przyjemna strasznie i zawsze jest pewna siebie bardzo dobrze że spadnie w końcu ze stołka może na ludzi będzie patrzeć inaczej a nie z góry 15:16, 15.10.2019
Swojak15:16, 15.10.2019
Nic w mieście , gminie i powiecie nie dzieje się bez wiedzy i aprobaty burmistrza Dudy. 15:16, 15.10.2019
Pobudka15:27, 15.10.2019
W powiecie moim zdaniem defacto rządzi Burmistrz, Starosta to najemnik, który bezrefleksyjnie wykonuje polecenia czego pilnuje intelektualnie daleki od ideału radny z Janowa razem z wiecznie zdziwionym ekonomistą z uchwytów, ot i cała Powiatowa układanka?? A może nie cała... 15:27, 15.10.2019
Może lepiej 15:36, 15.10.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Do może lepiej.16:38, 15.10.2019
Może lepiej - krowa jak mruczy to głodna jest. Nikt Ci nie szkoduje w końcu demokracja. 16:38, 15.10.2019
Co jest? 07:28, 16.10.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Edek15:42, 15.10.2019
Oni są siebie warci to samo zło. 15:42, 15.10.2019
N. 15:44, 15.10.2019
Gminne k.. się zleciał.
Czekamy na artykuł o seksie w pracy. 15:44, 15.10.2019
Gggl16:33, 15.10.2019
Może opisz swój. 16:33, 15.10.2019
N. 20:39, 15.10.2019
Mój jest normalny. Nie robię tego w pracy za pieniądze podatników. 20:39, 15.10.2019
Wanda15:59, 15.10.2019
Chciałbym wiedzieć czy już urzędnik został zwolniony za to aferę? 15:59, 15.10.2019
C.c16:35, 15.10.2019
Człowieku wszystkich nie mogą zwolnić. 16:35, 15.10.2019
Wanda 16:00, 15.10.2019
Błąd miało być - Chciałabym 16:00, 15.10.2019
H16:50, 15.10.2019
Chciałbyś tylko nikt Cię nie chce 16:50, 15.10.2019
???? 07:32, 16.10.2019
Coś jest z tobą nie tak? Błąd kobieta poprawia a piszesz bzdury. Czy te urzędnicy są same de... bi.... le? 07:32, 16.10.2019
Olaf16:12, 15.10.2019
Jak starosta wnioskuje to już wszystko uzgodnione 16:12, 15.10.2019
Wniosek18:07, 15.10.2019
Potwierdzenie tego , że pracodawca nie lubi i nie szanuje ludzi od siebie bardziej wykształconych i mądrzejszych.
Tak, radni głosujcie z przewodniczącym na czele za odwołaniem. Bo inaczej z pewnością nie będzie.
Michałku głosuj, takiś prawy i sprawiedliwy@
P.S. Jestem bezstronny. Nie jestem radnym! 18:07, 15.10.2019
Głosuj 18:29, 15.10.2019
Wyjdą wszystkie michałki 18:29, 15.10.2019
Decyzja18:10, 15.10.2019
Po wyborach.
Myślą że są wiecznie.
Może być tak, jeśli zmienią konstytucję 18:10, 15.10.2019
Ralf18:33, 15.10.2019
Głosowanie pokaże czy starosta ma większość w radzie czy nie. 18:33, 15.10.2019
Edytka18:55, 15.10.2019
Podobno pracownicy starostwa juz sie cieszą 18:55, 15.10.2019
krysia19:09, 15.10.2019
Nawet emeryci są zadowoleni z decyzji. 19:09, 15.10.2019
Jerzy19:14, 15.10.2019
Pracownicy odetchną i zrobi się w miarę normalnie. 19:14, 15.10.2019
Spółka od ...19:39, 15.10.2019
Hej przydupasy niedługo czas na Was 19:39, 15.10.2019
Koniec 19:49, 15.10.2019
Tej Pani już podziękujemy 19:49, 15.10.2019
Puk puk19:54, 15.10.2019
Ponoc niedoszła posłanka szykuje sie na dyrektora tylko czy CPR czy Puw? 19:54, 15.10.2019
Lisek 20:03, 15.10.2019
Nie zartuj ruda? 20:03, 15.10.2019
Pani poseł20:36, 15.10.2019
Tak tak ruda z pewnym wójtem ?
20:36, 15.10.2019
Siła 19:54, 15.10.2019
Ania jak coś jesteśmy z tobą nie wahaj się, nie warto. 19:54, 15.10.2019
Anka 22:53, 16.10.2019
Anka nie warto ! Kłama zniszczy ciebie wcześniej czy później !!! Pogadaj z Mycha, robi wszystko co on chce. Niedługo będzie mu dawać d........ 22:53, 16.10.2019
Obserwator21:01, 15.10.2019
A co z decyzją Wójta w sprawie ostatniej afery? już pozamiatane pod dywan? To oznacza nic innego jak przyzwolenie i brak konsekwencji, sprawiedliwości a przede wszystkim rezygnację z zasad, które kiedyś były na czele - przynajmniej było tak słychać... moralność? hmm raczej jej brak. Czekam na równe traktowanie 21:01, 15.10.2019
Co? 07:29, 16.10.2019
Te towarzystwo wiśni i on sam nie ma moralności. 07:29, 16.10.2019
Mycha21:04, 15.10.2019
Ciekawe czy Tadek puknal Muchę juz e starostwie ????? 21:04, 15.10.2019
Tooooto21:25, 15.10.2019
A kto to Mucha? 21:25, 15.10.2019
18:17, 17.10.2019
Chyba z taboreta 18:17, 17.10.2019
CZERWONY TADEO21:10, 15.10.2019
Cały powiat z was się śmieje Komunista i geje ..... tak należy podsumować obecne rządy powiatu .... pozdrawiam sołtysa miasta "Nic nie mogę !!!" 21:10, 15.10.2019
Poprawka21:31, 15.10.2019
Napisz raczej "geje=donosiciele". 21:31, 15.10.2019
gej10:19, 16.10.2019
Marcin donosi ? 10:19, 16.10.2019
Pukali21:15, 15.10.2019
A ten co w gminie pukal to w starostwie też pukal? 21:15, 15.10.2019
Moj typ 21:28, 15.10.2019
Tadzik to ogier. Będę na niego głosować. Jak on mi powtarzał "trzeba brać jak daja" 21:28, 15.10.2019
Dobre07:34, 16.10.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Powiatowi22:26, 15.10.2019
Jesli taka madra i wykształcona to bez problemu przeciez pracę znajdzie. To nie koniec świata. powiat oczekiwal zmiany. Ludzi trzeba szanować. 22:26, 15.10.2019
Antoni06:56, 16.10.2019
O jakich gejach piszecie ? Może bym kogoś zapoznał nowego. 06:56, 16.10.2019
Antoś07:25, 16.10.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Wstyd07:01, 16.10.2019
Wstyd mi jest za to jak wy ludzie piszecie i wyrażacie się o innych. A co do skarbnik to szkoda. Kompetentna osoba. 07:01, 16.10.2019
Oytr12:40, 21.10.2019
W czym ? 12:40, 21.10.2019
Do Antoni 07:23, 16.10.2019
Taki jeden jest kler go mocno pcha. Tzn. pomaga mu stołki zdobywać. 07:23, 16.10.2019
Moxna 22:56, 16.10.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Do Moxna 22:57, 22.10.2019
On w Kolnie mieszka ten cwelek. 22:57, 22.10.2019
Wicia07:41, 16.10.2019
Pani skarbnik to kompetentna osoba, Starosta takich nie lubi 07:41, 16.10.2019
Anka07:43, 16.10.2019
A może jest tak, że Dorota nie chciała się zgodzić na jakieś dziwne sprawy? Bo nie bardzo rozumiem powód odwołania, Starosta niech się dobrze zastanowi co robi i z kim współpracuje 07:43, 16.10.2019
Vuks10:12, 16.10.2019
O , męczennica uczciwości i prawości .Starosta widocznie się juź zastanowił ,skoro podjąl taką decyzję .Moźesz ręczyć za jej uczciwość?! 10:12, 16.10.2019
Mni13:32, 16.10.2019
Znasz sprawę sprzed paru lat .Oj , cienko było ,cienko ,choć trzynastki wróciły na konto .Ale cicho sza .Pewne doświadczenia są ,więc ....... 13:32, 16.10.2019
Gabi07:46, 16.10.2019
Pogadajcie z ludźmi ze starostwa to wam powiedzą jakim szefem jest obecny włodarz, jaką atmosferę wprowadził do urzędu i jak tam się teraz pracuje 07:46, 16.10.2019
Alicja13:06, 16.10.2019
Rączkę sobie wszyscy podają. Kultura wysoka. 13:06, 16.10.2019
Sekretarz08:22, 16.10.2019
Czy powiatowi ksiegowi będą płakać? Pewnie tak. 08:22, 16.10.2019
johan1210:11, 16.10.2019
Jeżeli ktoś nie potrafi prawidłowo kształtować relacji międzyludzkich w pracy, albo celowo wprowadza zły nastrój i napięcie to jest po prostu durn iem. No bo jaki miałby być cel kreowania tej złej atmosfery w pracy? Po co? Taki człowiek wówczas nie nadaje się do żadnej pracy z ludźmi i jedyne zajęcie jakie można mu powierzyć to wzrokowa kontrola prawidłowego zakręcenia kartoników z mlekiem na linii produkcyjnej w mleczarni.
Podejrzenie takie wyłania się z powyższych komentarzy.
To z resztą nie pierwszy przypadek w naszych samorządach (PCPR nie tak dawno), gmina Kolno, Turośl.
Problem może jednak leżeć gdzieś indziej. Zauważyć należy że ustawodawca precyzyjnie określa wymagania co do wykształcenia, doświadczenia skarbnika i sekretarza (zarówno w powiatach jak i w gminach). Są to jedyne stanowiska w urzędzie co do których starosta/wójt musi uzyskać zgodę rady co do jego zwolnienia. A wszystko to po to aby zapewnić profesjonalną pracę urzędu i rzetelny nadzór nad finansami publicznymi (starosta jak i radni mogą być po podstawówce, albo i nie _ a czasami się tak zachowują). I teraz z uzasadnienia Klamy, dość lakonicznego można wysnuć następujące wnioski
"Niedostateczna współpraca" to inaczej błędy merytoryczne, nieprawidłowe rozliczenia, zatory w przepływach funduszy - ale to mało prawdopodobne po tak długim okresie pracy skarbniczki i sformalizowanej księgowości. Było dobrze nagle jest źle? Musiałyby dojść do tego niedopełnianie obowiązków, straty w budżecie i lewe wyprowadzanie pieniędzy, a to już by oznaczało natychmiastowe zawieszenie i zawiadomienie do prokuratury - a tego Klama nie zrobił. Czyli w tym zakresie nie ma "niemożności dalszej współpracy".
Druga opcja "brak zaufania" oznacza że starosta chce zrobić wał, bądź nagiąć zasady księgowości a skarbniczka nie chce się na to zgodzić. I tu faktycznie dalsza współpraca jest niemożliwa. Pytanie tylko czy w takim wypadku powinna polecieć skarbniczka czy Tadzio?
PS
Piszecie o animozjach w starostwie i złej atmosferze w pracy. Często wynika to z frustracji lub traumy przeżytej w dzieciństwie. Nie znam skarbniczki, ale Tadek rosły chłop nie jest i nie był. Zatem w szkole zawsze łomot, zabrane kanapki i polew z małego Tadzia.
Teraz na stare lata się wyżywa.
A mieszkańcom wisi kto z kim i kto kogo w urzędzie. Nam zależy na sprawnym zarządzaniu powiatem i funduszami powiatu. Jeżeli ktoś z pracowników czuje się terroryzowany w pracy to takie rzeczy nazywamy mobbingiem - czyn karalny i jeżeli pracownik nic z tym nie robi tylko milczy i cierpliwie znosi szykany, to jest sam sobie winien, bo to uległość czyni z ofiary ofiarę.
Wniosek o odwołanie uzasadniam niedostateczną współpracą i brakiem zaufania, co powoduje niemożność dalszej współpracy
10:11, 16.10.2019
Swojak12:02, 16.10.2019
W Pcpr to na grubo bylo, afera niezła. Dobrze, ze do nieszczescia nie doszło. 12:02, 16.10.2019
jvc13:34, 16.10.2019
A bo widzisz tak to w naszym Kolnie jest. Rządzą głąby, które świata poza marnie płatną pracą w urzędzie nie widzą i mielą się między sobą jak dzieci w piaskownicy kłucą się o wiaderko czy łopatkę (u nas jeszce te zabawki są fest zdezelowane), Troche mi tych ludzi żal bo to wynika z tego ze nie są wolni i nawet nie wiedzą co to wolność.
Człkowiek wolny i niezależny, jak Klama by żądał od niego bezeceńst nie zgodnych z prawem czy z przyzwoitością to powiedziaby "spier.... Tadek".
Skarbniczka ma wiedze i doświadczenie. Na jej miejscu bym się nie przejmował. Zawsze może znaleźć robotę w skarbówce lub założyć własną firmę rachunkową i całkiem nieźle na tym wyjść. Tym czasem, zmieniłbym na miejscu skarbniczki wszystkie hasła dostępu do wewnętrznych systemów informatycznych w starostwie, wziął urlop i korzystając z uroków jesieni wyjechał na 2 tygodniową wędrówkę po Bieszczadach.
Bez stresu, bez nerwów i z nieskrywaną satysfakcją jak sobie wyobrażę jaki mymel panuje w urzędzie pod moją nieobecność i jak sobie geniusz starosta z tym radzi. 13:34, 16.10.2019
mleczarz14:06, 16.10.2019
W tej mleczarni to dodatkowo trzeba dodać że tylko na nocnej zmianie.
My też takich bałwanów nie potrzebujemy. Wzieliśta Wojtka, to się nim tera cieszta. 14:06, 16.10.2019
powiat19:34, 17.10.2019
tamta władza wielu takich przeforsowała... , ta powinna zrobić porządek 19:34, 17.10.2019
Brawo10:21, 16.10.2019
w każdym sądzie tadeo przegra z takim uzasadnieniem. 10:21, 16.10.2019
sąd?10:51, 16.10.2019
W sądzie to nie będzie tak w klasyczny sposób, bo odwołanie nastąpi po decyzji rady. Ale i na to jest sposób. Przez takie lakoniczne uzasadnienie, można wywnioskować, ze starosta wprowadza radnych w błąd, aby wyłuskać odpowiednią decyzję. Skutki decyzji podjętej w błędzie co do zasady nie są skuteczne (prawnie). Proces długi, żmudny bo przesłuchania wszystkich radnych, jakimi przesłankami się kierowali, jeżeli jakimiś nie zawartymi w "obszernym wniosku" to ok. ale jakimi jak tam żadnych nie ma. Jeżeli jakimiś pozamerytorycznymi to ciągnąć ten temat, bo tu fajne kwiatki wyjdą. I to potrwa do kolejnych wyborów. A wtedy w sieci pojawią się nagle nagrania z przesłuchań świadków (sesje sadu są nagrywane i publicznie dostępne) i będą jaja.
Z tych pozamerytorycznych wątków można będzie upleść zarzuty dla Tadzia. Tak ze ciekawa sprawa. Dla skarbniczki są to dobrze zainwestowane pieniądze na wysoko oprocentowanym rachunku.
Mi to wyglada na to, ze starosta chce koniecznie wepchnać swojaka na stałek. A wiemy czym się to konczy jak PIS obsadza stanowiska po kluczu partyjnym a nie wg rozumu. Zapaść w służbie zdrowi i problemy z lekami pojawiły się jak PIS wymienił prawie całą kadrę min zdr i NFZtu, o ARImrze to sam Ardanowski mówił, co się dzieje.
Tak że apeluję do radnych NIE. Tak dla zdrowotności. I dla powiatu lepiej i dla Tadka wbrew pozorom też. 10:51, 16.10.2019
Czlonek Pus.11:17, 16.10.2019
Kiedy w Grabowie zrobi się porządek że skarbnikiem?Czas dobrej zmiany trwa . 11:17, 16.10.2019
irena20:32, 16.10.2019
no to za jednym zasiadem... 20:32, 16.10.2019
XYZ12:39, 18.10.2019
Skarbniczka w Grabowie nie potrafiła się postawić wójtowi to teraz pracownicy muszą złom sprzedawać bo nie ma kasy w budżecie żeby koło załatać w przyczepie. Jeszcze ta kadencja i gmina pójdzie do podziału jak ta w pomorskim. 12:39, 18.10.2019
Rita19:17, 18.10.2019
Piszcie więcej głupot to zostaniecie bez roboty mądrzy ludzie . Uważacie się za lepszych fachowców niż wójt i Pani skarbnik A boicie się odpowiedzialności A ta drobna kobietka ma większe jaja niż wy dziewczynki z czerwonymi noskami. 19:17, 18.10.2019
Pozitacka13:46, 16.10.2019
Nie myślałem, że dotego dojdzie, to jest bardzo zła osoba, ogólnie bez kultury osobistej i ogłady 13:46, 16.10.2019
jvc14:02, 16.10.2019
Po czymś takim uzasadniając "niedostateczną współpracą i brakiem zaufania, co powoduje niemożność dalszej współpracy" skarbniczka powinna złożyć wypowiedzenie w trybie natychmiastowym. Pozmieniać hasła dostępu do systemów teleinformatycznych w starostwie, wziąć na pamiątkę co po ciekawsze dokumenty i wyjechać sobie na zasłużony odpoczynek.
Reszta to już problem Tadzia.
Rada nie może zająć się wnioskiem z przyczyn formalnych, bo nie może procedować sprawy odwołania skarbniczki, która już nie pracuje bo złożyła wypowiedzenie.
Nawet jeżeli wypowiedzenie z zachowaniem okresu wypowiedzenia, to przysługuje czas na "szukanie pracy". Naginać ten czas do granic możliwości, pozostałe dni stosować obstrukcję jako się da. Łącznie z telefonem w typie "nachlałem się i nie przyjdę dzisaj do roboty", uśmmierceniem wszystkich członków rodziny - konieczność wyjazdu na pogrzeby, zwolnienia chorobowe, wypadki losowe. Ten okres wypowiedzenia to 3 miesące, w tym zbliża się okres świąteczny, koniec roku, zamykanie roku obrachunkowego. Tadek wybrał zły czas na kombinację z obsadą stanowiska skarbnika. Skarbniczka może zrobić tak, ze przez te 3 miesiące ani razu nie pojawi się w pracy. najpierw pójść na urlop, z urlopu przysłać wypowiedzenie, dlalej szukać pracy, chorować, ostatecznie od czasu do czasu nie przyjść na bezczela. Jak Tadek gra nieczysto, nie ma potrzeby żeby zachowywać względem niego zasady fairplay.
Kto wtedy będzie sprite a kto pragnienie? 14:02, 16.10.2019
Nonono13:57, 17.10.2019
Widzisz,ta pani powinna odejśc normalnie,bez źadnych sztuczek,mataczenia ,naginania prawa .Chyba ,źe ma doświadczenie w takim stawianiu spraw ,to pewnie skorzysta z twojej rady.I to NAPEWNO,prawda ,będzie w porządku . 13:57, 17.10.2019
No19:15, 16.10.2019
I co teraz będzie? A kto dyrektorem PUP, Ruda? 19:15, 16.10.2019
ola19:40, 16.10.2019
Sokolowianka to Kolnianka a klama to Zabielak swoje rozwalil ,a teraz chce cudze rozwalic , nie do wiary przeciez siostra klamy B to najlepsza kolezanka Doroty 19:40, 16.10.2019
Kolniak20:30, 16.10.2019
Jak to jest kolnianka na bruk a z pisza pani skarbnikiem kolnaK 20:30, 16.10.2019
Wiesniak21:26, 16.10.2019
To mowita chłopy że burmistrz ochajtał staroste ? Nic nie pojmuje 21:26, 16.10.2019
Uuu23:53, 16.10.2019
Pewnie sie bimbrem ochlali i salcesonem ptzegryżli 23:53, 16.10.2019
narzeczony11:15, 17.10.2019
Pytanie do starosty: gdzie taniej, u proboszcza czy u burmistrza jednego z najdroższych miast w Polsce. Bo się waham. 11:15, 17.10.2019
larum 21:38, 16.10.2019
A czym tu się tak mocno podniecać. Każdy szef ma prawo do wyboru najbliższych współpracowników na stanowiskach kierowniczych. Żadna sensacja. Tak jest w centralnych instytucjach, w prywatnym biznesie, może być i w samorządzie. Argumenty typu, "że ktoś pochodzi z takiego czy innego miasta" lub że "kilkanaście lat sprawował taką funkcję" są pozbawione logiki i wręcz śmieszne. Nie ma wiecznych stołków, nie ma niezastąpionych ludzi, nie ma ludzi bez skazy. Dotyczy to wszystkich co są przez chwilę na piedestale- premierów, ministrów, posłów, wójtów, starostów, skarbników, sekretarzy, inspektorów, dyrektorów, kierowników, itd. Każdego czas dosięgnie. Takie jest te nasze życie, raz na wozie, raz pod wozem. 21:38, 16.10.2019
Nomi13:50, 17.10.2019
Masz rację .Przyzwyczaili się ,źe co niektórzy maja byc na stołku doźywotnio ,bo inaczej to- gwałt na demokracji ,nepoytzm , zemsta itp.Dlaczego tak nie bronili zwalnianych prostych ludzi ?!Tej pani przyda się wiadro zimnej wody . 13:50, 17.10.2019
1111111111111111111115:16, 17.10.2019
Nie masz racji. Powiat to nie prywatna firma. 15:16, 17.10.2019
inka11:52, 17.10.2019
Co do włodarzy miasta Burmistrz Duda to człowiek z klasą i kulturą czego niestety brakuje staroście. Chłop ze wsi wyjdzie ale wieś z chłopa nigdy. Panie starosto ucz się pan kultury, kultury, i jeszcze raz kultury. 11:52, 17.10.2019
Mądralo 12:18, 17.10.2019
Zamiast tu sie mądrzyć idź w poniedziałek na rade powiatu i powiedz swoje. Uważam, że przewodniczący z chęcią udzieli Ci głosu. Starosta tam wystąpi pod swoim nazwiskiem. Zrób to i Ty zamiast ukrywać sie jak tchórz po *%#)!& nickiem. 12:18, 17.10.2019
15:40, 17.10.2019
Nie k -wa. Od tego są radni, którzy dostają urlopy na czas sesji i pobierają diety. Ja mam brać urlop, tracić pensję czas za frajer.
Moje słowa wypowiedziane na sesji mają taką samą wartość jak te napisane tutaj. Przecież i tak na sesji nie mogę składać wniosków formalnych ani głosować, więc po co się fatygować.
Te głosy w sieci możecie ignorować, ale do czasu bo w społeczenstwie następują zmiany pokoleniowe których wy nie dostrzegacie. Za 4 lata będą wybory, w których najmłodsi wyborcy to będą ludzie urodzeni 2005 r. Jednocześnie spadać będzie liczba wyborców urodzonych w latach 40tych i 50tych. Inne kana ły komunikacji baranie. I nawet nie zorientujecie się kiedy dostaniecie obuchem. A zbiera się wam. 15:40, 17.10.2019
smigol08:15, 18.10.2019
Burmistrz z KLASĄ?
Tak . Konkretnie z dwiema klasami podstawówki, bo tak się zachowuje. A jego dyplom z ekonomii ma wartość papieru na którym został wydrukowany. Nic w mieście nie działa jak należy. Opłaty za usługi miejskie jedne z najwyższych w kraju, a będzie jeszcze drożej. Sen z powiek spędza nieustanna walka o stołki. Burmistrz ostentacyjnie popiera polityków swojej opcji, a miasto nic z tego nie ma. Nawet traci, bo cześć problemów wynika z tego że burmistrz traci czas na działania propagandowe i najnormalniej w świecie miastem nie ma komu zarządzać.
D d...py z takim i rządami.
Niech 08:15, 18.10.2019
Ola13:05, 17.10.2019
Zlikwidować ten powiat i wszystko pod miasto i w tedy będzie porządek. 13:05, 17.10.2019
do larum15:15, 17.10.2019
W tym rzecz ze Klama nie zarządza swoją prywatną fir,mą (z resztą do własnej firmy to nie ma głowy) tylko sprawami publicznymi. Ustawodawca wprost zaznaczył, że starosta nie może sobie dowolnie zatrudniać i zwalniać urzędników. Wszędzie konkursy, wymogi doświadczenia. W sprawie zwolnienia skarbnika i sekretarza zgodę musi wydać rada. Samo to świadczy o braku dowolnośi. Pracowników chroni ustawa o pracownikach samorządowych i kodeks pracy. A to dla tego, że w prywatnej firmie Klama by dysponował własnymi pieniędzmi i za błedne decyzje poniósłby natychmiastowe konsekwencje - bankructwo. W powiecie może narobić trzody i bujać się dalej, najwyzej powiat nie będzie realizował swoich zadan - ze szkodą dla mieszkanców. Dlatego we własnej firmie Klama może powierzyć opiekę nad kasą szwagrowi, który co prawda pije ale w podstawówcy był dobry z tabliczki mnożenia. Publiczne pieniądze wolałbym żeby były pod nadzorem kogoś kto ma większe pojęcie.
Myślenie w stylu rządze to to jest tak jak moje prywatne, to komusze myślenie. Komuniści też znosili własność prywatną i tworzyli tzw. majątek wspólny, czyli niczyj, którym zarządzali. De facto uwłaszczali się na tym. Teraz tworzy się nowa pisowska nomenklatura uwłaszczaj ąca się na rządowych i samorządowych synekurach taktując to jak własność prywatną (z wyłączeniem odpowiedzialności za to). Przy czym ta nowa nomenklatura nie odznacza się jakimiś walorami intelektualnymi, tylko stadnym działaniem jak wataha wilków. Tylko że z wilkami jest tak że jak wyrżną owce na jednym pastwisku, przenoszą się na drugi i tak dalej bez konca. Jeżeli już łaszczą sie na stanowisko skarbnika w powiecie kolneńskim, to znaczy, że jest już wiele wyżarte. Az strach pomyśleć co będzie dalej. Sprzątaczki z legitymacją partyjną?
To wygląda na totalitaryzm partyjny. 15:15, 17.10.2019
Oj18:10, 17.10.2019
Nie stresuj się tak ,albo nie myśl ,to nie "będzie strach".Co to znaczy "łaszczą",co to stanowisko przypisane jasnie pani W?A w kaki sposób ona zdobyła to stanowisko? 18:10, 17.10.2019
Leonidas16:06, 17.10.2019
Coekawe jak zagłosuje wiceprzewodniczący, kolega męża skarbniczki? 16:06, 17.10.2019
Wik16:59, 17.10.2019
Tak jak każe burmistrz.Przecież to ciocia. 16:59, 17.10.2019
Lutek17:16, 17.10.2019
A czy to prawda że Pani Skarbnik już wzięła zwolnienie lekarskie? 17:16, 17.10.2019
Loc18:14, 17.10.2019
O,proszę.Juź pani skarbnik działa .Skoro chora ,to niech idzie na rentę .Innych wysyłają,to czemu ona nie ma.iśc.i "podratować zdrowie"? 18:14, 17.10.2019
Max17:57, 17.10.2019
Co tam układanki w sejmie i senacie. Wszyscy w napięciu obserwują, co wydarzy się w poniedziałek w Kolnie. 17:57, 17.10.2019
Jastin18:30, 17.10.2019
Komu się mniej narazić? Oto jest pytanie. 18:30, 17.10.2019
Użytkownik18:56, 17.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
wójt19:38, 17.10.2019
co na to wójt i Cała Gmina? 19:38, 17.10.2019
Obserwator21:25, 17.10.2019
Co do zasady powinny byc dwa zwolnienia w gminie a tu sie zamiata 21:25, 17.10.2019
Czemu 22:22, 17.10.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
W19:26, 17.10.2019
karma wraca.. a PO według jakiego kodu działało, powinni zrobić w końcu porządek tego oczekują wyborcy PiSu 19:26, 17.10.2019
Użytkownik21:31, 17.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Ciekawe22:40, 17.10.2019
Klamka musi odejść w głowie mu się od tej władzy miesza. 22:40, 17.10.2019
Anty pis07:19, 18.10.2019
Jak Klama odejdzie cała układanka burmistrza *%#)!& I wszystko zacznie się sypać. Może trzeba wykonać ruch i odwołać Kłamę. 07:19, 18.10.2019
gargamel11:07, 18.10.2019
PSLuchy już zapomnieliście jak wyście zatrudniali i odwoływali pracowników i dyrektorów? Zrobiliście sobie prywatny folwark z powiatu i podległych instytucji. Za Tadka przynajmniej wszystko odbywa się zgodnie z przyjętymi zasadami i przepisami. 11:07, 18.10.2019
Wwwww15:37, 18.10.2019
A zastraszanie radnych to też standart 15:37, 18.10.2019
jaś22:56, 18.10.2019
jakie to zasady i przepisy pozwalają bez powodu zwalniać fachowców i po ludzku mówiąc krzywdzić ludzi. Tą zasadą jest chyba brak wrażliwości na czyjąś krzywdę i brak serca dla drugiego człowieka . 22:56, 18.10.2019
molix16:38, 18.10.2019
Z tego co niektórzy piszą to ta Pani to niezły i doświadczony fachowiec. Nawet jak ją zwolnią to i tak znajdzie robotę w swoim zawodzie i jeszcze może więcej zarobi. Dobrych i doświadczonych ekonomistów dzisiaj wszędzie potrzebują 16:38, 18.10.2019
Wicek08:19, 19.10.2019
Burmistrz załatwi etat w ministerstwie finansów. Ale może i nie bo traci szacunek w swojej partii. 08:19, 19.10.2019
Komentujący08:19, 19.10.2019
Jak to jest że zdradzają żony i mężów, robią to w czasie pracy i komentarze o tym znikają? Czy chcą zamieść to pod dywan? 08:19, 19.10.2019
edek18:49, 19.10.2019
w domczarze ja przyjma,za 10000 pln na miesiąc,tam bedą wymagać,a nie walić w bambuko,dlatego sama nie odejdzie z honorem,ale baby nie mają honoru tylko cześć 18:49, 19.10.2019
z Grabowa08:03, 21.10.2019
U nas w Grabowie jest bardzo rezolutna skarbnik może ona by się nadawała nie musiałaby dojeżdżać...U nas finanse tak opracowane, że mucha nie siada...Gorąco polecam...?
08:03, 21.10.2019
grzegorz11:41, 21.10.2019
Po staroscie mozna spodziewac sie wszystkiego.Przeciez zwolnil p.Bazydlo a zatrudnil swoja "dmuchawice". 11:41, 21.10.2019
Hi hi08:59, 22.10.2019
A Pani Bazydlo bedac dyrektorem swoja corke zatrudnila i ta dzis dyrektorem Gminnego Osrodka kultury w Koźle jest. I co to nie byl nepotyzm? 08:59, 22.10.2019
Popiolek23:24, 17.10.2019
2 0
Jakie te200 parę głosów co dostał za drogi gminne 23:24, 17.10.2019