23 placówki oświatowe oraz 366 nauczycieli i pracowników obsługi przystąpiło w poniedziałek do akcji protestacyjnej na terenie powiatu kolneńskiego. Na razie nie wiemy ile osób będzie strajkowało we wtorek. Dane dopiero spływają.
Jak informuje prezes kolneńskiego ZNP Stanisława Charubin, dzisiaj do strajku dołączyły kolejne dwie placówki. Chodzi o szkołę w Janowie oraz gimnazjum w Lachowie. Obie instytucje opowiedziały się w referendum za strajkiem, ale w poniedziałek do niego nie przystąpiły.
W powiecie kolneńskim na 30 placówek oświatowych 27 weszło w spór zbiorowy. Dwie z nich nie opowiedziały się za strajkiem (Gimnazjum w Małym Płocku oraz SP Grabowo). Trzy szkoły nie zostały objęte sporem zbiorowym (Poryte, Surały i Konopki Monety).
Od wtorku w akcji protestacyjnej bierze udział 25 placówek. Sama liczba strajkujących ciągle się zmienia. Część z nich postanowiła chociażby udać się na zwolnienia lekarskie. Ogólnie na listach referendalnych były 633 osoby. Jednak ta liczba obejmuje między innymi pracowników sezonowych, osoby na urlopach zdrowotnych oraz na zwolnieniach lekarskich. Poza tym nauczyciele zazwyczaj strajkują tylko w godzinach swojej pracy, a dane do central związkowych spływają nawet 3 razy dziennie. Ciekawa sytuacja jest również w przypadku nauczycieli zatrudnionych równocześnie w dwóch szkołach. W rezultacie nauczyciel gimnazjum z Małego Płocka, które nie bierze udziału w akcji protestacyjnej, może strajkować podczas swoich godzin pracy w szkole podstawowej w Małym Płocku.
Na razie nie wiadomo do końca jak przebiegną egzaminy gimnazjalne. Zostaną powołane na przykład komisje zastępcze (w kolneńskim gimnazjum), ale nie ma pewności, że wszystko zostanie przeprowadzone zgodnie z procedurami. W komisjach zasiądą bowiem między innymi osoby, które są niedoświadczone w tym zakresie.
MAFIA kk10:00, 09.04.2019
skoro Polska DOTUJE wrogą MAFIĘ kk to Polacy żyją od 1 do 1 ! ! zapraszam do lektury o MAJĄTKACH kk ... nieruchomości warte setki miliardów - WIEŻOWCE i wynajmowane tysiące m2 w Centrach miast .... 160.000 ha ziemi = minimum 240.000.000 DOTACJI co roku ... MAJĄTEK MAFII kk jest tak OGROMY że można jego porównać tylko z majtkiem Państwa ! ... DRENOWANIE Polski TRWA ! iii MILIARDY WYWOŻONE do Watykanu ! ... aaaa tajna tajemnica watykańskiej wiary to : ZŁOTO , OJRO i DOLARY ! !
10:00, 09.04.2019
pro publico bono 10:04, 09.04.2019
ZLIKWIDOWANIE małych Gmin dostarczy tyle pieniędzy że będzie i na oświatę i na drogi i DARMOWĄ komunikację i na DARMOWĄ stomatologię ! - np takie Gminy jak Mały Płock czy Zbójna mają pieniądze tylko na wypłaty dla pracowników Urzędu Gminy i Szkół , a drogi wyglądają jak w Bangladeszu !
zacznijmy od używania mózgu - mózg znajduje się powyżej przełyku , to po primo ...
Polska nie ma pieniędzy na ważne działania np na takie jak : oświata , służba zdrowia , czy choćby budowę rurociągu z gazem ...
... a pieniędzy nie ma i nie będzie bo są MARNOTRAWIONE na wszelakie POPLECZNICTWO polityczne i rozbudowaną administrację Samorządową do gigantycznych rozmiarów
ZLIKWIDOWAĆ połowę Gmin i będą pieniądze na zadania PUBLICZNE , starostwa też można było zlikwidować dawno temu ale układ polityczny nie pozwalał
Urzędy Gmin dzisiaj wykonują głównie zadania Statutowe ,liczba petentów jest symboliczna :
- podatki płaci się przez internet
- wnioski składa się przez internet
- Sesje Rady Gmin są transmitowane w internecie
- liczbę petentów w Gminie można policzyć na palcach rąk
- max odległość po zlikwidowaniu połowy Gmin nie byłaby większa niż 20 km - gdyby ktoś potrzebował dojechać np z 1 X w roku to by mógł np skorzystać z DARMOWEJ Gminnej komunikacji
proponuję REFERENDA o likwidację małych niewydolnych Gmin , bo wójtowie to sami tego nie zrobią ! 10:04, 09.04.2019
Emeryt10:06, 09.04.2019
Trzymam kciuki za moich mlodszych kolegow. Nie dajcie sie wysiudać tak jak my w 1993. 10:06, 09.04.2019
Prawdziwy Zigi10:11, 09.04.2019
Uważam ze strajk nauczycieli jest bezsensowny. Pisiory będą wygrywać każde wybory zmienią ordynacje wyborczą i będą na nich głosować krowy i świnie+. 10:11, 09.04.2019
MAFIA kk10:20, 09.04.2019
gdy piszesz to pisz coś takiego co coś wnosi do dyskusji, jakieś wskazanie , coś co może Ludziom otworzyć oczy , a opinia to prywatna opinia .pozdrawiam 10:20, 09.04.2019
Prawdziwy Zigi10:33, 09.04.2019
Zgadzam się z Tobą i tu chciałbym podzielić się informacją o zarobkach katechetek i księży w szkołach otóż jak się okazało zarabiają oni niewiele mniej niż stojacy najwyżej w hierarchii nauczyciel dyplomowany z dwudziestoletni m stażem. Ponadto pani Zalewska mogłaby się pochwalić spoleczenstwu jakie to porozumienie z Episkoparem podpisała w ostatnim czasie. 10:33, 09.04.2019
ted11:11, 09.04.2019
Zigi, a dlaczego katecheci i katechetki mieliby zarabia mniej od pozostałych nauczycieli? 11:11, 09.04.2019
Prawdziwy Zigi16:06, 09.04.2019
Po II Wojnie Światowej w zamian za utracony majątek przez Kościół został stworzony fundusz kościelny. Teraz majątek został im zwrócony a fundusz kościelny dalej funkcjonuje z naszych podatków. Kościół wzywa do skromności to niech te darmozjady zaczną od siebie. 16:06, 09.04.2019
ee10:51, 09.04.2019
To podaj ile dzieci jest krzywdzonych strajkiem skoro podajesz ile osób uczestniczyłó w referendum ile nie uczestniczyło ile chce pracować 10:51, 09.04.2019
Eeeeeeee12:20, 09.04.2019
na wsi to sie nie dziwie ze ludzie nie interweniują ponieważ tam z dziada pradziad zostawał ten nie co coś umiał ale brony przez stodole przerzucił . Ale w miescie ludzie powinni z tymi nauczycielami zrobic porządek 12:20, 09.04.2019
you13:03, 09.04.2019
A w jakim mieście? Chyba nie w Kolnie, bo niedawno widziałem przy głównej ulicy ubranego w filce i baranicę mężczyznę, który prowadził uwiązaną sznurem za tylną nogę maciorę. Szli najpewniej do knura. A to ci miasto. 13:03, 09.04.2019
teno13:04, 09.04.2019
Oczywiście.Urosła nowa kasta -inteligencja.MójBoźe -uklepane srednie ,jakieś studia parę kursików -i inteligent .Do czego większośc się nadaje ! Ale mniemanie o sobie ,źe ho ho. 13:04, 09.04.2019
you ty nie wiesz23:17, 09.04.2019
Ten chłop z maciora wyczuli już Jarka i szli do knura w celu wiadomym a celem nadrzędnym było 100+ 23:17, 09.04.2019
anty POPiS13:23, 09.04.2019
Nauczyciele nie pojmują, że są rozgrywani politycznie?
Pan Stanisław Michalkiewicz dobrze podsumował ten cały strajk, polecam posłuchać: https://www.youtube.com/watch?v=-0nKtLF5MAU 13:23, 09.04.2019
Ooo13:37, 09.04.2019
A czy to nie ten bidul, co mu Rydzyk nie chcial dac na chatę i zbiorke ogłosił? 13:37, 09.04.2019
Boguś1213:32, 09.04.2019
Daj spokój. Porozmawiaj chwilę z pierwszym lepszym nauczycielem na jakiś temat dotyczący współczesnego świata. Szybko zorientujesz się, że te dyplomy mają mniejszą wartość niż papier na którym zostały wydrukowane. Poza tym można być profesorem literatury, a poza swoją dziedziną być kompletnym kret ynem. I takie przypadki zdarzają się coraz częściej. Więc skoro występują na szczeblu akademickim, to myślisz, że nie ma ich na szczeblu podstawówki czy gimnazjum. Zresztą mieliśmy ostatnio okazję posłuchać głosu "inteligencji" dotyczącego "rozmyśleci" na ostatniej sesji powiatu. Szkoda gadać.
13:32, 09.04.2019
Pppppppppppp14:22, 09.04.2019
Pani dyrektor w kątach czy w tym roku w kątach święto rodziny bedzie bezalkoholowe ????? bo w tamtym roku ludzie mieli chorobę filipińską Kwaśniewskiego , a wie pani ze przy szkole alkohol zabroniony? A dwa dlaczemu dzieci wozi w małym Płocku gośc który był skazany za namawianie diagnosty do poświadczenia nieprawdy w przeglądzie ze auto którym wozi dzieci jest sprawne mimo ze dzwi były wiązane na druty z tylu a boczne wypadały ,oraz była dzióra w podłodze . Dlaczego nie strajkujecie z tego powodu . I dlaczego nie strajkowaliscie jak dzieci były narażane . Uczniowie na filmie TVN mówili ze każdymi tym wiedział. 14:22, 09.04.2019
Opl14:24, 09.04.2019
W Płocku w gimnazjum nie strajkują bo wiedza ze dobrze mają . A ostatni rok i moze być zielona trawka . To moje zdanie . Córka mo mamusi synek po tatusiu wszystko po znajomosci a teraz terroryzują dzieci 14:24, 09.04.2019
Do emeryt 14:29, 09.04.2019
A moze ty trzymasz kciuki nie za kolegów a za swoje dzieci co sa nauczycielami i wnuki którzy wybrali ten zawód bo dobrze sie zarabia i mało pracuje i po znajomosci wskoczyli na twoje ciepłe miejsce 14:29, 09.04.2019
Darek Martynowicz14:33, 09.04.2019
https://m.facebook.com/profile.php?id=100003550411805 14:33, 09.04.2019
hej16:52, 09.04.2019
To człowiek wykształcony ,nazywający się inteligentem uźyje słow:"Nam w d..... ICH 888 zł ...." czy we wcześniejszych wypowiedziach wyraźenia typu "bachory" ? Nie najlepiej o wykształceniu świadczą tez raźace błędy jęzkowe w dalszej wypowiedzi autora niecenzurowanych słów .On się domaga podwyźki ! 16:52, 09.04.2019
solidarni ze strajki17:03, 09.04.2019
Ujawnić łamistrajków z kolneńskich szkół !! I tych co w ostatniej chwili poszli na zwolnienia.
Podawać kto się wypiął na koleżanki i kolegów. Gdzie Wy macie honor dwulicowcy. Ale ewentualną podwyżkę wywalczoną dzięki strajkowi to przytulicie z chęcią co ?
Hańba ,wstyd i świństwo!!!!!!!!!!!!!! 17:03, 09.04.2019
ej20:28, 09.04.2019
ale bohater.Pały w.łapy i na nich!Oni cierpią ,poświęcaja sie ,a lekcewaza ich .Nie wszyscy poszli jak barany na gwizd biedronia.Nie wiedziałes herosie co dalej pisac,ze tyle wykrzyknikow? 20:28, 09.04.2019
Do ej22:43, 09.04.2019
Gdzie w nich cierpienie i poświęcenie widzisz? Raczej ZERO honoru. 22:43, 09.04.2019
strajk08:59, 10.04.2019
Ja uważam, że nalezy w kazdej gminie ujawnić tchorzy ,ktorzy strajkują Tchórze schowaliscie się za żywą tarczą dzieci (nauczycielu - żywa tarcza to żywi ludzie z przodu, a przywodca schowany za nimi) cierpią dzieci i rodzice , a nie wy .Gdybyś mial honor i nie był dwulicowcem to strajkuj żądaj godziwej płacy ale i pracy powiedz ,ze chcę pracowac 40 godzin tygodniowo nie chcę żadnych przywilejów (tzw.karta nauczyciela) a chcę kasy.
Strajkujący nauczycielu jesteś dwulicowcem,prostakiem bez honoru.
Kasę przytulisz ale pracy i dzieci juz nie 08:59, 10.04.2019
Franek17:17, 09.04.2019
A w Przedszkolu nr 4 w Kolnie nie było wogóle dzieci... Dyrekcja kazał wysłać w niedziele sms-y o 22:00 do rodzicow ze zajęcia będą zawieszone... Ludzie niezadowoleni.. Trzeba opiekunkom płacić... Czy to mądre postępowanie... Uparte osły... - Wszyscy ludzie nie wspierają nauczycieli - tylko boją się głośno coś powiedzieć... Uczniowie wiedzą ze nauczyciele są jak mole książkowe.. Wszystko dla nich.. Kazdy by chciał 900zł podwyżki.. A ten Broniarz to ze Schetyną ukartował taki scenariusz..Teraz uczniowie niech postrajkują z tydzień... 17:17, 09.04.2019
nick17:45, 09.04.2019
Bujda na resorach że chodzi o dzieci. Chodzi o szmal, bo jest okazja coś wydrzeć. To że mało godzin pracy, wolne wszystkie niedziele i święta, wolne ferie i wakacje, trzynasta pensja, to wszystko to nic. Jest jeszcze czternasta pensja. Nauczyciele w styczniu otrzymują też czternastkę. Ten dodatek uzupełniający jest wypłacany przez samorządy od 2009 roku. Zgodnie z Kartą nauczyciela, organ prowadzący szkołę musi w styczniu przeanalizować, czy w poprzednim roku zapewnił średnie pensje pedagogom na poszczególnych stopniach awansu zawodowego. W przypadku stażystów jest to 2 717,59 zł, nauczycieli kontraktowych ? 3 016,52 zł, mianowanych ? 3 913,33 zł, a dyplomowanych ? 5 000,37 zł miesięcznie (wszystkie kwoty - brutto). Jeśli któraś z czterech grup zarabiała mniej, gmina musi wypłacić jej wyrównanie. Otrzymują je wszyscy nauczyciele na danym stopniu awansu, niezależnie czy sami zarabiali mniej, czy więcej od średniej. Bez znaczenia jest także jakość ich pracy.
17:45, 09.04.2019
!!!15:02, 10.04.2019
9 miesięcy pracy a wypłat 14 i jeszcze źle... 15:02, 10.04.2019
Ktos18:37, 09.04.2019
A skąd te nieaktualne dane o strajkujących szkołach? 18:37, 09.04.2019
NAUCZYCIELE NIESTRAJ19:17, 09.04.2019
Co czujecie, widząc waszych kolegów i koleżanki, którzy z myślą o wszystkich nauczycielach, narażając się na konsekwencje, wytrwale toczą batalię o lepsze jutro - również wasze?
Czy gdy patrzycie na swoje odbicie w lustrze nie targają wami wyrzuty sumienia spowodowane tym, że stoicie po stronie ludzi, którzy czerpią radość z upokarzania środowiska nauczycielskiego, stawiając je niżej niż zwierzęta?
Czy nauczając młodych ludzi o solidarności, godności ludzkiej, etosie przyjaźni i poświęceniu, będziecie mieć w pamięci dni, podczas których przyglądaliście się, jak wasi przyjaciele te wartości wcielali w życie, kiedy wy nie mieliście odwagi?
Natomiast Wy, Drodzy Uczniowie, niezależnie od tego w jaki sposób postrzegacie całą tę sytuację związaną ze strajkiem, czy jesteście wyrozumiali wobec postulatów czy też go potępiacie - apelujemy do Was, żebyście bez względu na wszystko zawsze mieli odwagę kierować się w życiu tym, w co wierzycie. 19:17, 09.04.2019
ojojoj20:21, 09.04.2019
Ale dramatyzm.A ty patrzysz w lustro?Myślisz o egzaminach?Co robiłaś/eś przez minione lata rządów twojej partii ?Pamietasz słowa Kluzik -ocena was jako leni itp?Nie grasz w teatrze . 20:21, 09.04.2019
GKS 56722:18, 09.04.2019
Ja to czuję zażenowanie jak czytam takie bzdury. 22:18, 09.04.2019
Do GKS 56713:57, 10.04.2019
Nie miej o to żalu do siebie. Nie twoją jest winą, że nie jesteś zdolny do odczuwania wyższych wartości. Pochodzisz ze stanu społecznego, który ich w sobie nie wyrobił. Najważniejsze, żebyś rozumiał swoje miejsce w szeregu. 13:57, 10.04.2019
Poi20:01, 09.04.2019
na wsi to im tam wisi czy ich dzieci sie dobrze uczą czy nie . Oby umiał obornik wywalać i gadać po ziejsku 20:01, 09.04.2019
!?!10820:12, 09.04.2019
Pozdrowienia dla łamistrajków. Strajk minie, być może nawet będzie przegrany, ale pamięć o nim zostanie na lata. Uczcie się solidarności zawodowej od lekarzy, pielęgniarek, policjantów czy górników. 20:12, 09.04.2019
uetry20:31, 09.04.2019
zamienie prace w biurze za 2 miesiące wakacji nauczyciela i 2 tygodnie feri zimowych i tydzień na nowy rok i tydzień na wielkanoc 20:31, 09.04.2019
you09:38, 10.04.2019
Zastanów się. *%#)!& w stołek do niezła praca. I dobrze płatna. 09:38, 10.04.2019
Rozsądny19:20, 10.04.2019
Nie zamienisz. Nauczyciel musi znać ortografię. Tylko w urzędzie "po znajomości" możesz pracować. 19:20, 10.04.2019
uop19:40, 10.04.2019
można znać ortografie na tip top a być marionetką 19:40, 10.04.2019
Łamistrajki20:36, 09.04.2019
Jedyny argument na jaki ich stać to - trzeba było strajkować za PO. Nie rozumieją, nie są nawet w stanie pojąć, że można być apolitycznym. Fanatycy polityczni pozbawieni zdolności myślenia. Postawili partię ponad solidarność zawodową i przyzwoitość. Może to przyzwyczajenia z minionej epoki? Pokolenie NIEWOLNIKÓW, które na szczęście wkrótce odejdzie, pozostawiając po sobie tylko odór. 20:36, 09.04.2019
hej.23:29, 09.04.2019
Wielka polityczka. Startuj do europarlamentu. 23:29, 09.04.2019
gopto23:07, 10.04.2019
ty jesteś apolityczna? No coź! ty nazywasz kogoś fanatykiem? Po niewolnikach zostanie odór-piszesz ,a nie czujesz smrodu twojego ? 23:07, 10.04.2019
CIEKAWA21:04, 09.04.2019
na jakich podstawach Pan Redaktor ocenia kompetencje osób, które wspomagając przeprowadzenie egzaminów, inaczej niż pedagodzy z gimnazjum, stawiają prawa ucznia i ich dobro wyżej niż kwestie materialne? Jako rodzic wyrażam dziś im wielką wdzięczność i szacunek, a ich gotowość w mojej ocenie świadczy o wielkich kwalifikacjach moralnych i zapewne też merytorycznych 21:04, 09.04.2019
rozchachany09:07, 11.04.2019
No pewnie strażacy w Kolnie z uprawnieniami pedagogicznymi mogą z pewnością zastąpić nauczycieli, bo są dobrze do tego przygotowani.
Tłuściochy, pamiętajcie, że tłuszczem ognia nie ugasicie, a jedynie podtrzymacie. Skwarki. 09:07, 11.04.2019
Oto ja 21:17, 09.04.2019
Ale mi strajk, porządki świąteczne... Brak informacji ze dzieci można na świetlice do szkoły zaprowadzić jeśli nie można samemu opieki zapewnić... 21:17, 09.04.2019
Zaniepokojona21:33, 09.04.2019
Redaktor jak najbardziej ma podstawy do tego, by postawić pytanie o poprawne przeprowadzenie egzaminu. Nie możemy zapominać o tym, że w przypadku wątpliwości co do poprawności przeprowadzenia egzaminu rodzic ma prawo zaskarżyć placówkę, podważyć wynik egzaminu itp. Nie ma co ukrywać, że procedury są szczegółowo opisane i można je znaleźć w sieci. Jest tego naprawdę sporo, w związku z tym osoby, które nie zostały odpowiednio przeszkolone mogą nie sprostać zadaniu i przyczynić się do tego, że czyjś syn bądź czyjaś córka zostaną pokrzywdzeni. Niedopilnowanie najmniejszego szczegółu jest podstawą do unieważnienia egzaminu. Tak więc egzaminatorom w postaci duchownych, których werbuje się "na gwałt" nawet modlitwa może nie pomóc. 21:33, 09.04.2019
CIEKAWA21:51, 09.04.2019
Odpowiedzialny dyrektor zapewne je fachowo przeszkoli, a jak słyszymy w mediach nauczyciele to świetnie wykształcona elita, więc z przyswojeniem kilku procedur zapewne nie bedą mieli problemów, ale ktoś za ujawnianie danych być może już tak. Poza tym jak nauczyciele gimnazjum spojrzą jutro swoim uczniom w oczy? 21:51, 09.04.2019
Rodzic21:50, 09.04.2019
Szanowni Nauczyciele! W zasadzie nawet nie powinienem pisać "szanowni", bo chyba Wasze wpisy (Wasze-obrońców strajku) to dowód na to, że nie macie żadnego usprawiedliwienia dla strajku. Piszecie o etosie, solidarności i ideałach, ale Wam chodzi wyłącznie o pieniądze. Nie mieszajcie dwóch różnych rzeczy - prawdziwych wartości i "kasy". Nauczyciel chyba potrafi to odróżniać. A może się mylę? Gdzie jest Wasza solidarność z uczniami przygotowującymi się do egzaminów? Gdzie jest Wasza troska o bezpieczeństwo dzieci? Jako rodzic dobrze wiem, że dzieci w wakacje, ferie, przerwy świąteczne siedzą w domu. Wy macie wolne, a rodzice szukają dla nich opieki. Nie tłumaczcie sie potrzeb wolnego szkoleniami. Ja też muszę się szkolić i to dodatkowo, po godzinach. Do tego nikt mi nie płaci za to, że jadę na szkolenie. Mam szwagra, który uczy wuefu. Kiedy poszedł na podyplomówkę, dostał zwrot ze szkoły. Wysyła dzieci na wycieczkę w wakacje, to dostaje zwrot kosztów. Nawet za okulary szkoła mu zwróciła. I nie piszcie ,że on musi wieczorami przygotowywać sie do lekcji. Bo słyszałem od swoich dzieci jak inni uczniowie mówią o jego lekcjach. Zamiast strajkować i wszystkich oskarżać weźcie się za pracę. Kto nie chce w takich warunkach pracować, niech zmienia pracę. Powtarzacie, że na kasie w biedronce maja lepiej, to napiszcie tam podanie i może Was przyjmą. Ale jeden warunek - skończcie najpierw kurs obsługi kasy. Powodzenia i opamiętania. 21:50, 09.04.2019
murekos17:31, 10.04.2019
No wreszcie rodzice zaczynacie zabierac głos ,anie tylko wpisy nieszczesliwych,skrzywdzonych,niedocenionych i.t..d.Strajkują 2 h ,potem zakupy ,nawet sie nie krepują . 17:31, 10.04.2019
Gimnazjum w Kolnie22:06, 09.04.2019
Do Rodzica: dziękujemy. My też tak samo myślimy. Mają prawo do podwyżki ale nie kosztem naszych dzieci. 22:06, 09.04.2019
BonAparte22:31, 09.04.2019
Jak strajkowali lekarze, pielęgniarki potem policja i cała służba mundurowa co mówiliście drodzy rodzice? Byliście za czy przeciw ? Pielegniarki w ciagu dwóch lat wywalczyły prawie 1800 zł (najpierw 1200 potem kolejne 400 a teraz kolejne ponad 170 zł) Czy ten strajk to jest kosztem waszych dzieci? Te wszystkie grupy wywalczyły i to również za rządów PIS. Jak ma nauczyciel prosić rząd o podwyżkę, jak ma postępować aby zwrócić uwagę na swoje postulaty. Tylko radykalne działania jak widać przynoszą skutki. I niech jedna z drugą mama pielęgniarka albo policjantka się nie krzywi , tylko niech odświeży pamięć. Krzywda się dzieciom waszym nie dzieje nie przesadzajcie. Egzaminy czy teraz czy później się odbędą, nie lamentujcie. 22:31, 09.04.2019
hahaha17:36, 10.04.2019
Oni juz nawet nie wspominaja ,ze strajkują dla dobra dzieci .Ciekawe co dalej .Jasne-egzaminy to nas nie dotyczy .Zdadza dziś lub za miesiąc ,a jak za rok to teź dobrze -co mi tam . 17:36, 10.04.2019
Do łamistrajów22:37, 09.04.2019
Czy zrzekniecie się podwyżki? Czy może będziecie chcieli jeszcze więcej nadgodzin teraz?
A może oddacie podwyżkę na cele dobroczynne - takie wyjście byłoby honorowym.
Ewentualnie możecie oddać te pieniądze na zaprzyjaźnioną krowę w programie "KROWA +"
Nie macie honoru czarne owce. 22:37, 09.04.2019
tfu23:20, 09.04.2019
To ty ryczysz, ciągle ci mało! 23:20, 09.04.2019
swojak15:55, 10.04.2019
Doszło do rzeczy niezwykłej. Są samorządy, które płacą tym osobom z zewnątrz nawet 450 zł dziennie - mówi wiceszef ZNP, Krzysztof Baczyński 15:55, 10.04.2019
mniko22:59, 10.04.2019
Podwyźkę juź dostałaś i ty .Oddasz ją?Jesteś pewna ,i ty wywalczysz?twoje bostwo walczy ofotel posła,nie o ciebie . 22:59, 10.04.2019
Matka pielęgniarka22:41, 09.04.2019
Żaden pacjent który wymagał pomocy bez pomocy w szpitalu nie został. Wy chcecie zostawić nasze dzieci bez szansy zdawania egzaminu. Zamieńcie się z pielęgniarkami to zrozumiecie czym jest prawdziwa praca. Wy nosicie głowy wysoko niekoniecznie przez to jacy jesteście. Wielu z was się wydaje że to że jesteście nauczycielami już wystarczy żeby być kimś. Nie za bardzo innych szanujecie. Zapominacie że wykształcenie wyższe macie nie tylko wy. My pielęgniarki też jesteśmy po studiach a kiedy idziemy do was do szkoły na zebranie to patrzycie na nas z góry. I często lekceważycie rodziców. Przyjrzyjcie się jakie ogloszenia wieszacie na korytarzu. Widziałam w naszej kolneńskiej szkole takie z błędami i podpisane przez nauczyciela. To taka wasza klasa i wiedza. Chwalicie się, że tak się poświęcacie. Może lepiej uderzyć się w piersi i przyznać się, że nie chodzi wam o dobro innych, ale wyłącznie wasze własne. To chyba by było uczciwsze. 22:41, 09.04.2019
Inna matka22:58, 09.04.2019
A co się u was w szpitalach dzieje? Codziennie w Polsce gdzieś pacjent umarł bo go nie przyjęli i odsyłali z kwitkiem. Nie wspomnę już o naszym kolneńskim szpitalu , jaki tu jest poziom wiedzy i misjonarskiego podejścia do pacjenta bo chyba tu pracujesz matko pielęgniarko. 22:58, 09.04.2019
Ufic22:47, 09.04.2019
Będą musieli żyć i umierać jako zdrajcy kolegów i koleżanek po fachu. 22:47, 09.04.2019
Nie23:31, 09.04.2019
Uważaj co piszesz. 23:31, 09.04.2019
.....07:59, 10.04.2019
Tosz to szokk 07:59, 10.04.2019
Jdg13:40, 10.04.2019
Prawda boli? Trzeba było o tym pomyśleć zanim zostaliście sługusami partyjnymi. 13:40, 10.04.2019
profesor23:40, 09.04.2019
700 zł. stracą za tydzień strajku, wizja kolejnych 700 w plecy spowoduje, że strajk upadnie. Po drugie czy wszyscy nauczyciele chcą tego co Broniarz? Te mediacje powinny zakończyć się kompromisem. Nie można tak uprzeć się na coś i nie ustąpić trochę, na tym polegają pertraktacje. I tak dostaną coś czego dotąd nie dostali czyli coś ugrają, a tak to tylko w plecy będą i *%#)!& z tego. 23:40, 09.04.2019
Prawda02:01, 10.04.2019
Wiele komentarzy napisanych jest przez Was nauczyciele. Określacie swoich kolegów, którzy stawili się do pracy: zdrajcami i łamistrajkami, a sami po dniu strajku wracacie do domów i udzielacie korepetycji. Czy postępujecie moralnie, czy sami nie jesteście zdrajcami. To wy jesteście dwulicowi. Wy którzy najwięcej krzyczycie. Trochę godności i pokory NAUCZYCIELE 02:01, 10.04.2019
Inny 09:09, 10.04.2019
Teraz jest okazja przeprowadzić egzaminy z wiedzy nauczycieli i ich przydatności do zawodu nauczyciela 09:09, 10.04.2019
znp ORGAN pzpr 04:29, 10.04.2019
znp SZKODZI Polskim Dzieciom I Młodzieży ! ... RODACY zróbmy WIEC przed szkołami/ przedszkolami przeciw ZNP ! ... znp to wróg Polski , miech znp zapłaci za DESTABILIZACJĘ PAŃSTWA ! 04:29, 10.04.2019
Opopoomm07:23, 10.04.2019
Proponuje szkole w kątach przenieść do małego plocka i te kasę co idzie na te szkole przeznaczyć na drogi w gminie maly plock to samo w rogenicach i chludniach . A nauczyciele niech ida krowy doić za podpaski u swoich mężów 07:23, 10.04.2019
alcest09:26, 10.04.2019
Jeżeli widzę wśród strajkujących pewną nauczycielkę, która jak twierdzi, zarabia niecałe 2 tyś zł i bierze kredyt na nowy samochód za 70 tysięcy, bo chce się popisać przed koleżankami z pracy, a później połowę swojej pensji oddaje do banku, to tutaj żaden strajk i żadna podwyżka nic nie pomogą. Dla dobra dzieci należy odsunąć tę panią od zawodu, a dla jej dobra wskazane są: obserwacja psychiatryczna, sądowe ubezwłasnowolnienie i kurator, który będzie kierował jej finansami. 09:26, 10.04.2019
drygus17:39, 10.04.2019
Podejrzewam ,ze taka sytacja występuje u wielu biedaków .Moze trzeba byłoby im się przyjrzeć? 17:39, 10.04.2019
tt09:30, 10.04.2019
Żyjesz cały czas jako zdrajca, oszust,nierób
Patrz w lustro i powtarzaj :
zdradzam dzieci i rodziców (czy go nauczę to jego sprawa i rodzica)
nie robię a biorę kasę ( 3,5 godz. dziennie i do domku)
oszukuje bo mam przywileje a inni nie (ferie,wakacje urlopy zdrowotne płatne rózne dodatki)
za nic nie odpowiadam (jak nie nauczę to sprawa dziecka i rodzica)
zmuszony jestem do pracy bo nikt mnie nie zwolni ( jestem tzw.nauczycielem mianowanym)
I ty z tym żyjesz kolego
09:30, 10.04.2019
oooo09:47, 10.04.2019
Jesteś dowcipny czy doustny? 09:47, 10.04.2019
plus17:42, 10.04.2019
Dobre .,ale to moze naruszyć swiete k........ 17:42, 10.04.2019
Prawdziwy Zigi09:57, 10.04.2019
Brawo pisiory przez Waszą nieudolność ,kupowanie głosów za publiczne pieniądze, dotowanie na niespotykaną skalę kleru,ojca rydzyka,pogardzanie pracujacymi ludźmi którym za ich pracę rzucacie nędzne ochłapy podzieliliście społeczeństwo a nawet rodziny jak nikt inny w historii. Taczka + czeka na was . 09:57, 10.04.2019
Jaki15:56, 10.04.2019
Są samorządy, które płacą osobom z zewnątrz nawet 450 zł dziennie - mówi wiceszef ZNP, Krzysztof Baczyński 15:56, 10.04.2019
belfer18:01, 10.04.2019
Powtarzane w dyskursie publicznym sformułowania takie, jak: "nieopuszczanie uczniów", "dobro dziecka", "szczególna misja nauczyciela" (...) brzmią cynicznie i absurdalnie, biorąc pod uwagę fakt, że do tej pory owo "dobro uczniów" nie liczyło się wcale ? konsekwencją naprędce wprowadzonej reformy edukacji są np. przepełnione klasy, nauka na trzy zmiany, zapomniany rocznik sześciolatków z 2009 r., dla których nie ma miejsca w obecnym systemie edukacji, sytuacja absolwentów szkół branżowych, którzy po ukończeniu nauki nie będą mogli podjąć pracy w wyuczonym zawodzie, bo nie będą pełnoletni czy wreszcie skumulowanie dwóch roczników w liceach we wrześniu tego roku
Więcej: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,24637303,nauczyciele-z-warszawskiego-lo-ostrzegaja-przed-paralizem-matur.html#s=BoxOpLink 18:01, 10.04.2019
Belfer 218:17, 10.04.2019
Dokładnie! Niestety obawiam się, że przyswojenie tych informacji wykracza poza możliwości intelektualne znacznej części czytelników tego portalu. Tylko czekać jak znowu pojawi się nic nie wnoszący kontrargument: "Trzeba było strajkować jak rządziło PO!" 18:17, 10.04.2019
Człek z gminu18:25, 10.04.2019
Dlaczemu nie strajkowaliśta gdy żondziło PO? 18:25, 10.04.2019
Nie nauczyciel19:25, 10.04.2019
Czytam komentarze i bardzo dziwię się tym, którzy naskakują na nauczycieli i wytykają im, że dostają "13", czy "14", że mało pracują, że mają wakacje, ferie i inne przywileje. Pytam ich wszystkich: dlaczego nie zostaliście nauczycielami? Dlaczego nie zapewnicie swoim dzieciom nauczania domowego? Wtedy te "darmozjady" nie będą potrzebne. 19:25, 10.04.2019
Nie nauczyciel06:43, 11.04.2019
Kciuk w dół? A jakaś odpowiedź? Nie macie nic do powiedzenia, żadnych argumentów żeby udowodnić swoje zdanie? 06:43, 11.04.2019
Z pospólstwa07:23, 11.04.2019
Dlaczemu na strajkowaliśta gdy żondziło PO? 07:23, 11.04.2019
Kij08:33, 11.04.2019
Każdy kij ma dwa końce .To jak nauczycielom tak źle to czemu nie zmienią zawodu? 08:33, 11.04.2019
nauczyciel09:15, 11.04.2019
Ty niewiesz w jakim świecie żyjesz zaślepiony jesteś kasą ,a nie nauczaniem .My rodzice codziennie poświęcamy na naukę swim dzieciom minium 3 godz.A dlaczego nie zostałem nauczycielem bo mam swój honor i ambicję wybrałem zawód któremu poswięcam się i pracuję 10 godz. dziennie i jestem zadowolony z pracy,płacy już 30 lat.
Dlaczego nie strajkujesz aby zwiększyc ilośc godzin pracy,zmiany nieudolnego programu nauczania,podniesienia prestiżu tego zawodu,dofinansowania szkół ,wprowadzenia bonów edukacyjnych.zróznicowania płacy (polonista,matematyk = wuefista,plastik,geograf),sprawiedliwości spolecznej uczciowej oceny waszej pracy na podstawie wyników egzaminów (szkoły podstawowe,gimanzja,zdawalnośći do szkół średnich)Obserwując wasze nauczanie to widzę to tak zadać pracę domową nie sprawdzać jej , a na tzw.lekcji przeczytać temat z książki ,a resztę niech robią rodzice 09:15, 11.04.2019
ted14:11, 11.04.2019
Minusy dostajesz za głu pio postawione pytanie. Ja na przykład nie jestem nauczycielem, bo jestem inżynierem, ktoś inny jest rolnikiem i prowadzi gospodarstwo rolne, więc nie ma czasu na pracę w szkole. Ktoś jest szewcem, piekarzem, ślusarzem, kierowcą autobusu itd.
Posyłamy dzieci do szkoły, bo szkoły są po to aby posyłać do nich dzieci, a nie żeby nauczycie mieli pracę. W szkole to dzeci są numerem 1. To edukacja młodzieży jest celem, nie etaty nauczycielskie. Wypłacanie pensji nauczycielom jest następstwem tego że dzieci przychodzą do szkoły, tam w klasie czeka na nich nauczyciel, prowadzi z nimi lekcje itd. Gdyby nie było dzieci, bezcelowe byłoby fatygowanie nauczyciela i wypłacanie mu za te fatygę wynagrodzenia. Dodać należy że wynagrodzenia z naszych podatków (które zapłacił inżynier, rolnik, szewc, piekarz, kierowca autobusu itd.).
Trudno odnieść się do Twojej wypowiedzi merytorycznie, aby móc Tobą merytorycznie polemizować musiałbym się cofnąć do czasów przedszkola, a i tak podejrzewam, że dalsza dyskusja na takim poziomie jaki proponujesz powodowałaby ból fizyczny. Tak ze wybacz, ale nie podejmę się dalszej dyskusji. 14:11, 11.04.2019
belfer22:09, 10.04.2019
Widocznie świnia i krowa wykazują wieksza wartosc niz nauczyciel. W *%#)!& im sie poprzewracalo! 18 godzin tygodniowo to ich pełny etat pracy. Twierdzą że pracują w domu, wiemy jak to wygląda. A 40 godzin, jak każdy to nie laska? Ok, 18 godzin lekcyjnych ale pozostale 22 godziny to siedzenie w szkole. Sprawdzanie klasówek i przygotowywanie się do lekcji. Praca w domu to nie praca dla szkoły! 22:09, 10.04.2019
do nienauczyciel07:59, 11.04.2019
Bo baranie ktoś musi z..lać i płacić realne podatki aby rząd mógł dawać pieniądze nierobom. Szczerze mówiąc, to wolałbym pracować mniej, płacić te podatki niższe i mieć tyle czasu, aby uczyć swoje dzieci w domu, niż narażać je na kontakt z dewiantami nie mającymi pojęcia o realnym życiu. 07:59, 11.04.2019
kasta09:02, 11.04.2019
Faktycznie. Strajk nauczycieli przybiera już formę dewiacji. Celowo i z premedytacją działają na szkodę swoich uczniów Proszę nauczycieli o przeczytanie wiersz Juliusza Tuwima "Wszyscy dla wszystkich" i na podstawie tej lektury określić swoje miejsce w społeczeństwie, bo jak na razie to po waszych komentarzach wnioskuję, że oto nagle objawiła nam się kolejna "nadzwyczajna kasta ludzi". 09:02, 11.04.2019
niepozdrawiam09:32, 11.04.2019
Nie pozdrawiam dwóch matematyków z podstawówki nr.1, którzy pracowali tam dobrych kilka lat temu i mieli obaj czerwone nosy od napojów rozgrzewających. (jeden ogniowłosy, drugi lubił młodsze kobiety)
A poza tym popieramy potrzebę prawdziwej reformy szkolnictwa! Strajkujcie kochani! 09:32, 11.04.2019
Brawo!07:01, 12.04.2019
https://polskatimes.pl/strajk-nauczycieli-w-lodzi-szpaler-dla-lamistrajkow-w-gimnazjum-nr-43-podczas-egzaminu-gimnazjalnego-2019/ar/c5-14042863 07:01, 12.04.2019
ZNP rządzi07:57, 12.04.2019
Wiem skąd apel szefostwa ZNP o niekomentowanie przez nauczycieli strajku w internecie. Broniarz od lat strzyże baranów i doskonale zna poziom intelektualny panujący w owczarni. Wie że przez swoje wypowiedzi nauczyciele mogą niechcący zepsuć mu ustawkę. 07:57, 12.04.2019
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu kolniak24.eu. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
do emeryta 13:09, 09.04.2019
11 6
Zebyś nim był,to wstydziłbyś takich słow.Czemu nie strajkowałes?Od 93 miałes tyle lat .Teraz popierasz?Oni krytykują twoją (wreszcie)trzynastkę .Takiś wspanialomyślny cz tylko podszywasz sie pod emeryta ?Ja emeryt nimi ........ 13:09, 09.04.2019
Do do emeryta13:34, 09.04.2019
8 9
Nam w dupie ICH 888 zł z groszami. Ale jal widzę ze krowy i wieprzki dostaną od Jarka kasę to wymiekam. Tylko mnie martwi los kotów, czemu one nic nie dostaną? 13:34, 09.04.2019