Zamknij

W poniedziałek rozpoczął się ogólnopolski strajk w oświacie. W Kolnie także

07:10, 08.04.2019 Aktualizacja: 13:53, 16.04.2019
Skomentuj
reo

Nie ma porozumienia strony rządowej z ZNP I FZZ po niedzielnych rozmowach. Propozycje rządu zostały odrzucone przez dwie centralne związkowe, przyjęła je natomiast Solidarność.

Strajk odbywa się również w kolneńskich szkołach. W Gimnazjum do akcji przyłączyli się prawie wszyscy nauczyciele, a w szkole nie pojawili się uczniowie, którzy wcześniej zostali zawiadomieni przez dyrekcję o strajku.

W Jedynce pojawiło się 8 uczniów, a większość nauczycieli strajkuje. Tak jak w SP 2, gdzie do szkoły przyszła dwójka uczniów.

Wszystkie dzieci mają zapewnioną opiekę.

W Zespole Szkół Technicznych w Kolnie strajkują prawie wszyscy nauczyciele. W placówce pojawiło się rano dwóch uczniów, ale postanowili wrócić do domu, gdy dowiedzieli się o strajku. 

Strajkują również nauczyciele z Ogólniaka. Uczniowie zostali w domu. 

W miejskim przedszkolu strajkują wszyscy nauczyciele. Rodzice nie przyprowadzili swoich pociech do placówki. Dyrekcja, podobnie jak w innych instytucjach oświatowych, jest na miejscu. 

Akcji strajkowej nie podjęto w niepublicznym przedszkolu Bajkowy Świat w Kolnie. Grono pedagogiczne nie pracuje tam na zasadzie Karty Nauczyciela, obowiązuje ich Kodeks Pracy. 

Jak podaje ZNP, w województwie podlaskim do strajku przystąpiło 71 procent placówek. Specjalny numer: 605 062 244 uruchomiło Podlaskie Kuratorium Oświaty.  Rodzice mogą tam dzwonić po poradę.

Jeszcze przed rozpoczęciem niedzielnych rozmów Sławomir Broniarz mówił, że piątkowa propozycja rządu jest bardzo niebezpieczna dla edukacji wczesnoszkolnej i będzie różnicowała jakościowo oświatę.

Czytaj więcej: strajk-nauczycieli-fiasko-rozmow-z-znp-i-fzz

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(69)

OoooooOooooo

36 14

prosze wrzucać roczny PIT na Facebook jesli macie mało to was poprę . Nikt tego nie zrobi jestem pewny na 100% . A my rodzice nie powinnismy puścić dzieci do,szkoły aż wójt szantażystów zwolni . A dwa powinnismy zrobic referendum o odwołanie wójta małego plocka 08:19, 08.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zaqzaq

86 5

Kolego/ Koleżanko już czekamy na twoje referendum. A z tym PITem może to Ty zacznij modę na dzielenie się swoimi zarobkami. Jak już rozliczamy nauczycieli to zacznijmy również rozliczać rolników. Gdy tylko zaczynają płacić coś (dopłaty, 500+, social) ich jest najwięcej. W bankach, sklepach. Do nich nikt się nie czepia, że nic nie robią a mają pełno pieniędzy 23:29, 08.04.2019


reo

PolakPolak

13 12

Od wójta to z daleka . Wójt niema na inwestycje bo musi utrzymywać nierentowne szkoły bo dzieci mało w nich jest ,a co najciekawsze to jeszcze strajkują , Jedna taka szkoła to minimum 1 mln zł X 4 lata kadencji wójta 4 mln razy trzy szkoły 12 mln i to razy 4 kadencje dymerskiego 48 mln plus dotacja z UE 100 mln zł ile mozna w gminie za to zrobic ???? Wszystkie grogi wyasfaltowanym imjeszcze zostanie 08:28, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nauczycielnauczyciel

38 18

jestem nauczycielem dyplomowanym, mam na rękę 2980, w tym 18% dodatku stażowego, 100 (brutto) motywacyjnego i 70 (brutto) za wychowawstwo. po długich rozważaniach moja decyzja jest taka, że nie przystąpię dziś do strajku, bo jest to działanie polityczne ze strony przewodniczącego ZNP, nie zostawię moich uczniów, nawet, jeśli moje środowisko mnie zhejtuje
nie zgadzam się jednak z ogólnym potępianiem nauczycieli - chcemy być godziwie wynagradzani za naszą pracę, tak trudno to zrozumieć? 08:50, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PopoPopo

21 5

W rogenicach w 2012 roku nauczyciel miał 3200 na rękę jest w bip oswiadczenia majatkowe w powiat kolno .czy to jest mało na tamte czasy ???????????????? 09:08, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

tt

7 12

Na tamte czasy nie najgorzej (choć mogłoby być lepiej), ale minęło 7 lat, wszyscy zarabiają więcej, więc chyba właśnie o to chodzi, żeby i nauczycielom coś dorzucić 09:13, 08.04.2019


ZNP KGBZNP KGB

5 8

3200 no ok ale ten nauczyciel miał pewno godziny ponadwymiarowe. A takich nauczycieli było mało. Także to był nauczyciel, który zarabiał jako jeden z nielicznych taką sumę. Pewnie piszesz o radnym powiatowym. Nic więc dziwnego. I od tamtej pory ani razu nauczyciele nie dostali podwyżki za rządów PO-PSL. 09:53, 08.04.2019


KolniakKolniak

30 6

Szkoda że kosztem naszych dzieci!!! Jak to możliwe ,ze w przedszkole nie jest w stanie zapewnić opieki dzieciom skandal!!! 09:18, 08.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

jonekjonek

11 7

Wynajmij opiekunkę, a fakturę do opłacenia wyślij dyrekcji przedszkola. 09:30, 08.04.2019


opop

6 7

faktura od opiekunki nie bądź śmieszny 10:38, 08.04.2019


rodzicrodzic

1 0

Na okres strajku prawdopodobnie można własne dziecko zabierać do swojej pracy. Czy to prawda? 23:18, 08.04.2019


do Polakdo Polak

13 3

Co to jest "nierentowna szkoła"? Kiedy szkoła jest rentowna?
Masz rację. Roczny koszt funkcjonowania jednej szkoły to 1 mln zł. W gminie takie szkoły są 4, więc roczny koszt funkcjonowania 4 szkół to 4 mln zł. I teraz uwaga! Gmina otrzymuje subwencję oświatową w wysokości 4 mln zł rocznie na prowadzenie 4 szkół po 1 mln zł każda. Akurat Mały Płock się w tych pieniądzach mieści.
09:20, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Maly Plock Maly Plock

5 2

Dają na dziecko nie na szkole it rzeźba je skupić w jedno 11:13, 08.04.2019


12341234

3 1

Oczywiście masz rację. Użyłem po prostu skrótu myślowego> 11:17, 08.04.2019


JanekJanek

20 7

Kupię krowę na dopłatę "krowa+" 09:34, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Polka do PolakaPolka do Polaka

9 6

Polak za ten milion to masz drogę gminną ok. 3km. Trochę przesadzasz. Gdyby to wynosiło 5 mln to inna sprawa. Ty myślisz, że rodzice będą za likwidacją tych szkół? 09:48, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlekOlek

9 4

Powinni być ci co do tych szkół dojeżdżają oraz ci co uczą sie w małym Płocku a szczególnie ludzie w maly plocku . Co to za różnica dojechać z cwalin do kątów czy do płocka ,to samo z rudki?????? 11:11, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krowa +krowa +

34 3

To jest przecież jakaś kpina, krowa więcej ma niż świnia.
A na owce nic nie dali, rząd ma w d u pie dziś górali.
Koniu też coś trzeba dać
jak tak można,
Kura mać,
za te parę marnych groszy jajek też nie będzie znosić.
Są też kaczki i króliki, dzikie węże i chomiki
kozy, gęsi, strusie, pawie
ryby pływające w stawie
dla nich także się należy.
Wytłumaczmy więc młodzieży,
że za parę ładnych lat, gdy w dorosły wkroczą świat,
oni nasze długi spłacą,
no bo by nie mamy za co.
Smutna sprawa. Tak jak tłumaczenie Breżniewowi że gospodarka komunistyczna nie ma sensu, mija się z celem, tak samo z celem mija się tłumaczenie politykom PISu, że sensu nie ma dowalanie wszystkim podatków po to, żeby następnie tymi pieniędzmi dzielić wybrane przez siebie grupy zawodowe.
Zamiast zabierać ludziom w formie wysokich podatków i opłat dodatkowych ich ciężko zarobione pieniądze, powinno się obniżyć podatki i opłaty (ostatnie dodatki do energii i paliw płynnych). Wyższy dochód netto przy takiej samej kwocie brutto (efekt obniżenia, czy wręcz likwidacji pit) + niższe rachunki za prąd, paliwa (a niższa cena paliw i to niższe ceny usług powiązanych), społeczeństwo lepiej by na tym wyszło. Rolnicy też.
Konkluzja z wierszyka była o młodzieży, ale to konkluzja nazbyt optymistyczna, bo ta młodzież wyjeżdża na zachód, gdzie właśnie podatki związane z pracą są niższe. Tam młodzi ludzie zakładają rodziny (ich dzieci chodzą do londyńskich nie kolneńskich szkół) i tam pracują dla dobra ichniejszych gospodarek. Rozejrzyjcie się do okoła. Kto z waszych waszych dzieci i dzieci waszych znajomych, sąsiadów wrócił ostatnio na stałe z rodziną do Polski? Kto wyjechał?
Na pytanie czy PIS czy PO z PSLem, odpowiedź brzmi, żadna z tych partii. Po prostu oni oślepli już z zaciekłości od wzajemnej walki i dla nich nie liczy się już jakakolwiek pomyślność kraju tylko władza sama w sobie. Nawet władza nad ruinami.

11:15, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

statyczny polakstatyczny polak

26 18

NIE POPIERAM TEGO STRAJKU W TAKIEJ FORMIE. UŚPIONY AGENT BRONIARZ ROK WYBORCZY ZAPOROWE WARUNKI PODWYŻEK I ABY BYŁ TYLKO SZUM... DO ROBOTY!!! NAJMNIEJ W EUROPIE PRACUJECIE! ZGODA NA PODWYŻKI ALE 300-500 BEZ PRZESADY....... TYM Z POWOŁANIA OWSZEM ALE TAKICH JEST 5%-10%... 12:24, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KolniakKolniak

23 6

Moim zdaniem to dodatkowy stres dla osób które piszą w tym czasie egzamin gimnazjalny i dodatkowy problem dla licealistów którzy piszą za miesiąc maturę, nauczyciele zamiast powtarzać teraz materiał z uczniami, strajkują... co z realizacją podstawy programowej, ile lekcji przepadnie podczas tego strajku. Staram się zrozumieć nauczycieli, ale naprawdę mogli z tym poczekać. Pozdrawiam 14:29, 08.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UczeńUczeń

4 3

Ja tam rozumiem problem nauczycieli. Wielu ludzi zauważa tylko to, że chcą podwyżki, a nie patrzą na to co będzie działo się w przyszłym roku szkolnym jak spotkają się 2 roczniki. Jeśli strajk odbył by się po egzaminach to nikt by ich nie brał na poważnie. O strajku była już mowa w lutym i wszyscy mieli to gdzieś bo nie było tak jak teraz żadnych ważnych egzaminów. Dopiero przed egzaminami zaczęto rozmawiać poważnie z ZNP. Jeśli już mowa o powtarzaniu, to jak nauczyciel ma pomóc w miesiąc osobie która miała przez 3/4 lata wywalone na naukę i dopiero teraz obudziła się, że matura już w maju. Jeśli ktoś chce się przygotować dobrze to niech nie polega tylko na tym co jest na lekcjach, a zacznie się przygotowywać samemu w domu.
Pozdrawiam 23:20, 08.04.2019


CzłowiekCzłowiek

8 11

Z tego co widzę po powyższych komentarzach to najlepiej pozamykać szkoły i żeby wszyscy młodzi ludzie byli analfabetami tak? W sumie ciemnym narodem łatwiej rządzić. Tak jak podczas II Wojny Światowej okupanci wybijali elitę intelektualną bo przeszkadzali im w propagandzie. Nauczycielom należy się podwyżki przynajmniej do średniej krajowej (4,5 tyś na rękę) a nauczyciel dyplomowany zarabia ponad tysiąc mniej. Uważam że mimo wszystko nawet nierentowne szkoły powinny być ponieważ ludzie chcą chłonąć wiedzę, a to jak pewien użytkownik pod innym postem napisał że jak żona siedzi z dziećmi to są 5 i 6 w szkole a jak nie to 2/3. To jakie uczniówie mają oceny to jest sprawa indywidualna, nie każdy ma tak lotny umysł żeby wystarczyło mu z lekcji na lekcję i żeby miał ten uczeń dobre oceny. Ludzki mózg jest tak skonstruowany, że jeśli wiedza nie jest powtarzana to mózg zapomina o czymś czego się nie powtarza średnio co trzy dni aby zrobić miejsce na nowe informacje. 14:50, 08.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

maciej nmaciej n

9 4

To, że nauczyciele dają sobą manipulować różnym cwaniaczkom, używają argumentu że "im się należy", nie mają odwagi brania odpowiedzialności i dokonywania zmian - przykład to brak realnego zaangażowania ze strony środowiska nauczycielskiego podczas ostatnich wyborów samorządowych, a elita intelektualna powinna być przecież motorem zmian, wszak po to jest elitą, to wszystko świadczy, że z pewnością nauczyciele nie stanowią elity intelektualnej. Elitą nie jest ten kto sam się za elitę uważa, a ten o którym uważa tak społeczeństwo. Elita intelektualna jest sprawna intelektualnie i potrafi w dzisiejszych czasach zarobić dobre pieniądze bo ma jakieś unikatowe cechy, umiejętności, albo talenty. Takie a nie inne wynagrodzenie należy się nie ze względu na przynależność do jakiejś grupy tylko ze względu na cechy indywidualne. 2 różnych rolników gospodarując w podobnych warunkach, uzyska 2 różne wyniki. Jeden będzie zamożny, drugi będzie żył na skraju ubóstwa. Sprzedawca w Żabce zarobi mniej od osoby prowadzącej kilka stoisk na różnych targowiskach, a przecież obydwoje są handlowcami, lekarz z wiejskiej przychodni zarobi mniej od kardiochirurga itd. W tych przykładach wysokość zarobków uwarunkowana jest od osobistych talentów rolnika, sprzedawcy, medyka i ich zaangażowania w pracę. W szkolnictwie nie ma konkurencji zarówno w zakresie zaangażowania w pracę, jak i co do poszukiwania przez szkoły specjalistów od edukacji w ogóle. Żadne talenty nie mogą się tu ujawnić, a nawet jak się ujawnią to mają marginalny wpływ na wysokość wynagrodzeń nauczycielskich. To się nazywa brak konkurencji. Elita intelektualna bez trudu powinna to dostrzec.
Proszę "elitę" o odnalezienie w sobie pożytecznego talentu i czerpania z niego zysków. To jest jedyna droga ku temu aby dużo zarabiać. 15:17, 08.04.2019


kolniakkolniak

33 21

Niech pracują po 40 godz. tygodniowo i będą mieli godne pensje a nie po 18godz. i urlopu 26dni tak jak dla wszystkich. A jak się nie podoba to można się przekwalifikować i np. do biedronki iść pracować 14:55, 08.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

TotoToto

4 10

Szkoda że nie liczysz ile jeszcze godzin poza szkołą nauczyciele spędzają na sprawdzaniu kartkówek, klasowek i innych prac. Każdy sprawdzian też trzeba ułożyć. Do tego jeszcze dochodzą nie raz szkolne biwaki, zawody, wyjazdy na których nauczyciele opiekują się uczniami. Każdy skrupulatny nauczyciel na dodatek musi przygotować jeszcze każdą lekcję, przygotować materialy. Podczas gdy większość osób pracujących w innych zawodach może przestać myśleć o pracy w momencie wyjscia z zakładu. Myślę że gdyby podliczyc godziny spędzone przez skrupulatnego nauczyciela na tych wszystkich czynnościach wyżej wymienionych I innych( rady pedagogiczne itd.) to spokojnie zebrałoby się 40 godzin A nawet I więcej. 21:41, 08.04.2019


zaqzaq

1 7

Nie jeden z nich chciałby pracować 40h tygodniowo zamiast 18. Nikt nie liczy czasu nauczyciela który sprawdza prace uczniów, układa lekcje, prace klasowe. Może zamień się z nimi i poczujesz jak to jest? 23:35, 08.04.2019


dddddarekdddddarek

3 2

Jeżeli nauczyciel potrzebuje spędzać 22 godziny tygodniowo na przygotowanie konspektów zajęć, układanie testów i ich sprawdzanie, to znaczy, że źle organizuje sobie czas pracy, nie zdobywa doświadczenia pozwalającego mu poprawić własną efektywność. A poza tym o czym mowa. Jeżeli nauczyciele są tak zaangażowani, to dlaczego ze szkół wychodzą coraz większe g ł ąby? 09:32, 09.04.2019


MmmooooowwMmmoooooww

24 8

Jak dzieci wozili gratem z dziórawa podłoga w gminie maly plock z wypadającymi drzwiami to dyrektorom i nauczycielom nie przeszkadzało . Cicho sza 15:07, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MoMo

6 1

Tyle właśnie ich dzieci interesują 23:07, 08.04.2019


Pat Pat

1 0

Rodzicom też żaden nie protestował 22:51, 09.04.2019


PocoPoco

18 6

Ja to tego nierozumie jeździć do kontów do szkoły codziennie z kolna za 1500 zł dawno bym sie zwolnił a zaczoł od pani dyrektor . Poszukajcie sobie pracy w kolnie a my zatrudnimy dzieci nasze po studiach z naszej gminy . Dowidzenia . . 15:15, 08.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PLPL

3 1

A co to za jakieś określenia moja gmina twoja gmina to jest jedna Polska. 23:27, 08.04.2019


BklBkl

4 0

Dobra, jeżeli przestrzeń gminy należy tylko do was i tylko wy macie prawo z niej korzystać, to niech Mały Płock nie pobiera dotacji i subwencji z budżetu państwa to będziemy kwita. 3,25 mln zł to są dochody własne Małego Płocka, a do jako takiego funkcjonowania potrzebujecie 19,5. Brakujące 16,25 mln dostajecie od państwa. Bez państwa moglibyście zarządzić i postanowić sobie tyle ile grupa pijaczków pod sklepem. Tak że zrozum "wasza" gmina to nie jest oddzielne księstwo na terytorium RP, bo nawet na onuce by to księstwo nie uzbierało pieniędzy, a stanowi integralną (nierozdzielną) część terytorium państwa. 07:37, 09.04.2019


jan tjan t

3 0

Wprowadźta wizy dla mieszkańców Kolna i po problemie. 07:39, 09.04.2019


..

12 9

To samo jak chcą wprowadzać program LGBT+ w szkołach nauczyciele jakoś nie strajkują, a wręcz nawet są za tym. Zgadzam się na podwyżki ale zmieńcie tego czer...ego Broniarza i swój sposób na postrzeganie świata i ludzi bo zaczynacie przypominać nauczycieli po 45 r., którzy "walczyli" z tradycyjną, katolicką Polską, a największą wartością było szanowanie Bolszewizmu i jego wartości. 19:03, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kbakba

4 1

Bo im chodzi o dobro dzieci ,by o nie dbac,muszą mieć pelen portfel(niewazne czy zasluzenie czy nie) a potem pomyślą . 08:33, 09.04.2019


norrknorrk

1 0

W większości są nimi .Ilu znich jest obecnych na uroczystościach patriotycznych?Oni sie nazywaja wychowawcami ! 09:03, 10.04.2019


xDxD

7 3

Oj coś się niedobrego dzieje z dzisiejszą młodzieżą. W ramach LGBT będą uczyć gó wnia rzy technik samogwałtu. A kiedyś każdy wiedział co i jak bez specjalnego nauczania.
Martwi mnie tylko, że jak nauczycielka młoda, to gó wni arze specjalnie nie będą zdawać z klasy do klasy, tylko po to żeby musieć powtarzać materiał. Będzie tak przynajmniej do czasu aż nauczycielka się nie zestarzeje. 19:56, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alfred.Alfred.

20 2

Co tam 1 tyś. zł podwyżki. Ja jestem za tym, aby dać nauczycielom 2 lub nawet 3 tyś. zł pod warunkiem zetelnej weryfikacji ich pracy. Weryfikacja polegałaby na tym, że w każdym przypadku jeżeli uczeń takiego nauczyciela napisze "s kąd", "włanczać" lub "poszłem", albo nie będzie umiał wyliczyć kwoty 23% vatu z ceny towaru, albo jak Pani pedagog Szymańska będzie prosił aby coś "rozmyśleć" lub jak Burmistrz usilnie twierdził że ze spalania metanu nie powstaje CO2, wówczas nauczyciel takiego "geniusza" dostaje mandat w wysokości 500 zł. Podejrzewam, że pomimo podwyżek, nie starczyłoby pensji na opłacenie wszystkich grzywien i mandatów. 20:26, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HmHm

0 7

Ale myślę że można obejść się czasem bez konkretnych nazwisk i nie obsmarowywac innych osob. Każdy taki odważny, ale tylko w Internecie 21:45, 08.04.2019


UllisesUllises

5 1

Pani Monika pełni funkcję publiczną, wygłupiała się na publicznej sesji, za swoją pracę pobiera publiczne pieniądze. Nie rozumiem dlaczego nie mielibyśmy publicznie komentować jej występów.
Anonimowości w internecie nie ma w komunistycznych Chinach. Tam za umieszczenie nieprzychylnych władzy treści można wylądować w kacecie. Marzy Ci się taka sytuacja w Polsce? 07:18, 09.04.2019


XyzXyz

11 0

Dużo czyta się o Rogienicach,Małym Płocku ...A gmina Turośl ?Tam nauczyciele strajkują pełną parą chociaż ich przyszłość jest policzona!Gminy nie stać na utrzymanie wszystkich szkół bo w klasach jest 10,7 czy 5 uczniów i zamiast protestować za zamykaniem placówek bo mimo wszystko co miesiąc jest z czego żyć to oni o podwyżki się ubiegają !Po prostu skandal a co będzie jak 50 % nauczycieli zostanie bez pracy ?Pożyją kilka miesięcy z odpraw 3 lub 6 miesięcznych ale co potem ?No chyba pod most !Nooo...jeszcze socjal im zostanie do emerytury a teraz są przeciwni wspomożenia emerytów o 13-stkę ...Bez paniki,każdy będzie emerytem z cienkim portfelem jak przyjdzie wydać 300 zł w aptece ,opłacić rachunki i wyżyć z reszty co zostało!Powinni płacić za przepracowaną żetelną godzinę...Zamiast narzekać spróbujcie pracy w innych zawodach o wtedy negocjujcie! 22:21, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OoooooOooooo

6 3

Dymerski co ze szkołą w rogenicach . ? Ile kwiat tustyni zarabia ? 86 tys roczne ta szkola powinna byc dawno zamknięta 23:06, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

xzyxzy

3 4

Małe szkółki są cenne- nie zamykać. 23:19, 08.04.2019


wekwek

5 2

Odczepcie się od tej szkolki!To w takich szkolach dzieci maja optymalne warunki do nauki.Nie masz juz dzieci ,wnukow,ztak gardlujesz? 08:27, 09.04.2019


MAFIA kkMAFIA kk

6 3

skoro Polska DOTUJE wrogą MAFIĘ kk to Polacy żyją od 1 do 1 ! ! zapraszam do lektury o MAJĄTKACH kk ... nieruchomości warte setki miliardów - WIEŻOWCE i wynajmowane tysiące m2 w Centrach miast .... 160.000 ha ziemi = minimum 240.000.000 DOTACJI co roku ... MAJĄTEK MAFII kk jest tak OGROMY że można jego porównać tylko z majtkiem Państwa ! ... DRENOWANIE Polski TRWA ! iii MILIARDY WYWOŻONE do Watykanu !
05:54, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pro publiko bonopro publiko bono

6 1

ZLIKWIDOWANIE małych Gmin dostarczy tyle pieniędzy że będzie i na oświatę i na drogi i DARMOWĄ komunikację i na DARMOWĄ stomatologię ! - np takie Gminy jak Mały Płock czy Zbójna mają pieniądze tylko na wypłaty dla pracowników Urzędu Gminy i Szkół , a drogi wyglądają jak w Bangladeszu !

zacznijmy od używania mózgu - mózg znajduje się powyżej przełyku , to po primo ...

Polska nie ma pieniędzy na ważne działania np na takie jak : oświata , służba zdrowia , czy choćby budowę rurociągu z gazem ...

... a pieniędzy nie ma i nie będzie bo są MARNOTRAWIONE na wszelakie POPLECZNICTWO polityczne i rozbudowaną administrację Samorządową do gigantycznych rozmiarów

ZLIKWIDOWAĆ połowę Gmin i będą pieniądze na zadania PUBLICZNE , starostwa też można było zlikwidować dawno temu ale układ polityczny nie pozwalał

Urzędy Gmin dzisiaj wykonują głównie zadania Statutowe ,liczba petentów jest symboliczna :
- podatki płaci się przez internet
- wnioski składa się przez internet
- Sesje Rady Gmin są transmitowane w internecie
- liczbę petentów w Gminie można policzyć na palcach rąk
- max odległość po zlikwidowaniu połowy Gmin nie byłaby większa niż 20 km - gdyby ktoś potrzebował dojechać np z 1 X w roku to by mógł np skorzystać z DARMOWEJ Gminnej komunikacji

proponuję REFERENDA o likwidację małych niewydolnych Gmin , bo wójtowie to sami tego nie zrobią ! 06:27, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CATCAT

8 2

Nie pajacuj jedem z drugim weź się do pracy bo poziom kiedyś a dziś to jakiś kur.. żart... dajcie spokój 07:51, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NIESTRAJKUJĄCY NAUCZNIESTRAJKUJĄCY NAUCZ

6 13

Co czujecie, widząc waszych kolegów i koleżanki, którzy z myślą o wszystkich nauczycielach, narażając się na konsekwencje, wytrwale toczą batalię o lepsze jutro - również wasze?
Czy gdy patrzycie na swoje odbicie w lustrze nie targają wami wyrzuty sumienia spowodowane tym, że stoicie po stronie ludzi, którzy czerpią radość z upokarzania środowiska nauczycielskiego, stawiając je niżej niż zwierzęta?
Czy nauczając młodych ludzi o solidarności, godności ludzkiej, etosie przyjaźni i poświęceniu, będziecie mieć w pamięci dni, podczas których przyglądaliście się, jak wasi przyjaciele te wartości wcielali w życie, kiedy wy nie mieliście odwagi?

Natomiast Wy, Drodzy Uczniowie, niezależnie od tego w jaki sposób postrzegacie całą tę sytuację związaną ze strajkiem, czy jesteście wyrozumiali wobec postulatów czy też go potępiacie - apelujemy do Was, żebyście bez względu na wszystko zawsze mieli odwagę kierować się w życiu tym, w co wierzycie. 19:34, 09.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ojojojoj

3 1

Czlowieku ,co ty wypisujesz ?Mozna miec pewne obiekcje ,gdy czyta sie twoj apel?skargę?belkot ?Wez się do roboty!Albo idź na rentę.Nie wystawiasz dobrej opinii "cierpiącym za miliony "-swoim kolegom. 09:14, 10.04.2019


Do ojojDo ojoj

2 2

Opinia ćwierćinteligentów nas nie obchodzi. Czuj się zaszczycony tym, że poświęciłam ci 40 sekund mojego życia i odpowiedziałam, mimo że zazwyczaj unikam konwersacji z ludźmi twojego stanu i pokroju. 13:15, 10.04.2019


LamistajkLamistajk

7 8

Prosze podawac nazwiska łamistrajkow, chcemy wiedziec kto uczy nasze dzieci.
Precz z łamistrajkami. 06:48, 10.04.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

tyrotyro

4 3

Łamistrajk?A o co ealczycie?O reformę oswiaty ?!Ty i n t e l i g.en t ch cesz zachować się jak ....... .Zkazdym dniem wychodzi na jaw wasze oblicze i rzeczywiste cele
Pedagodzy,Wychowawcy ? 09:08, 10.04.2019


Do ojojDo ojoj

1 1

Opinia ćwierćinteligentów nas nie obchodzi. Czuj się zaszczycony tym, że poświęciłam ci 40 sekund mojego życia i odpowiedziałam, mimo że zazwyczaj unikam konwersacji z ludźmi twojego stanu i pokroju. 13:14, 10.04.2019


wekwek

1 0

Nie podszywaj sie pod rodzica .Słowo "lamistrajk" jest juz twoja pani naucycielko fobią.Piszesz na Faceboku idiotyczne komentarze ,a teraz wlazłaś na Kolniaka . 18:47, 10.04.2019


do do ojojdo do ojoj

1 0

Cwierc jest większe niź zero ,pani nauczycielko ,przywodczyni .Zapamietaj -rewolucje się konczyły ,a co stawalo się z przywodcami .? 19:02, 10.04.2019


RtgRtg

8 5

Wzruszyłem sie tym strajkiem,łza nostalgii popłynęła.Zacznijmy od tego ,że conajmniej połowa nauczycieli nigdy nimi nie powinna zostač,po drugie porozmawiajmy o stawkach godzinowych nie o zarobkach miesięcznych,bo patrząc przez pryzmat nauczycieli to ja zarabiam więcej ,fakt, ale ja już wczoraj powinienem skończyc nauczycielski tydzień i to około 15.Po trzecie nie *%#)!& głupot o sprawdzaniu prac w domu nauczyciel ,który umie zorganizowac sobie czas nigdy nie przynosi pracy do domu.Po kolejne, teraz niech rodzice zorganizują strajk i nie przyprowadzą dzieci ,bo nie chcą żeby tacy nauczyciele uczyli ich dzieci i co wtedy? 10:39, 10.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

taktak

3 2

Bardzo madrze piszesz.Tak się zachłystują demokracją w Niemczech ,a wiedza,ze tam strajki urzędnikom są zakazane .U nas tez są uznani za urzędników panstwowych .Czemu pozwala sie im na strajk i to w takim czasie?!Trzaskowski ch ciał podnieśc płace n-lom w Wa-wie ,ale ZNP poprosił przed strajkiem o wstrzymanie sie.O czym to swiadczy? 13:51, 10.04.2019


RtgRtg

5 1

A co teraz z brakami wynikającymi z powodu strajku???Nadrobi się???Skoro dadzą rade z tym ,to czemu nie mogą ogarnąć programowego materiału???Ktoś tu kłamie i manipuluje,nieładnie 10:41, 10.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hejhej

1 0

Proszę uwazac na to ,co się pisze .W 2 jest strajkująca z "dobrej" komuszej rodziny ,ktora ostro rozprawia się ztymi ,co krytykują .Jest bardzo zaangaźowana . 18:42, 10.04.2019


RtgRtg

7 0

Ja się nie boje tego co piszę Najpierw to musiałbym prawo złamac.A skoro jest w 2 ,,jedyna sprawiedliwa"TO NIECHWYJASNI CZEMU NAUCZYCIELE W CZASIE STRAJKU ,,BUSZUJĄ"PO GALERII?? 09:38, 11.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RtgRtg

3 1

Proponuję nauczycielom ,w przypadku niepowodzenia tego strajku,zacząć strajk glodowy 09:40, 11.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KdKd

3 0

A propo tej sprawiedliwej osoby to jesli dobrze myslę to raczej jest ona obelgą dla prawdziwych nauczycieli i niech nie próbuje nikogo rozliczac ,bo ktos może zacząć ją rozliczac i wtedy okaże się jak blado wypada 10:41, 11.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dosprodospro

2 0

Madrze.Więcej takich opinii, to moze sie opamietaja .Mówią,źe gdy Bog chce kogoś ukarać,to odbiera mu rozum.Jestesmy tego świadkami. 20:31, 11.04.2019


Henryk SHenryk S

7 3

Resztki szacunku jakim część rodziców darzyła jeszcze nauczycieli z chwilą podjęcia strajku została stracona.Rodzice nigdy wam tego oszo=łomy nie darują i wystąpią na drogi postępowań cywilnych jak dzieci nie dostaną promes do następnych klas, nie zdadzą egzaminów i nie dostaną się na studia.Zwrócicie rodzicom roczne nakłady finansowe jakie ponieśli na naukę swoich dzieci.

21:45, 11.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HeheszekHeheszek

0 0

Hahahahahahahaha Heniu hahahahaha 23:28, 11.04.2019


Brawo!Brawo!

1 0

https://polskatimes.pl/strajk-nauczycieli-w-lodzi-szpaler-dla-lamistrajkow-w-gimnazjum-nr-43-podczas-egzaminu-gimnazjalnego-2019/ar/c5-14042863 07:02, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tedted

2 1

No i kasa się wyrównała. Nauczyciele w związku ze strajkiem dostaną okrojone wynagrodzenie za kwiecień. Gdy nauczyciele protestują, dziećmi pracujących rodziców opiekują się dziadkowie, zatem transfer pieniędzy za pracę z kieszeni strajkujących do emerytów w formie tzw. 13tej emerytury jak najbardziej słuszny 08:37, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

llllllll

4 1

Gdyby rolnicy chcieli przyjąć taką formę strajku jak nauczyciele, musieliby w ramach protestu nie karmić i nie doić krów, podpalić swoją stodołę lub nie orać, nie obsiewać pola i nie zbierać z niego plonu. Na szczęście tak nie robią, bo są rozsądnymi ludźmi.
I kto tu jest elitą intelektualną?
Nauczyciele nawet nie mieli przygotowanego planu na strajk, bo dopiero teraz zastanawiają się co dalej ze strajkiem. 09:17, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%