Zamknij

Skarga na rzetelność przeprowadzenia wyborów do władz kolneńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej

19:05, 27.04.2022 Aktualizacja: 21:41, 30.04.2022
Skomentuj

Ryszard Marek Karwowski z Komitetu Społecznego Członków Spółdzielni wystosował do władz tej instytucji skargę i wniosek o unieważnienie wyborów i głosowania z dnia 22 kwietnia podczas Walnego Zgromadzenia. Poniżej zamieszczamy treść tego pisma.

"...

SKARGA I WNIOSEK O UNIEWAŻNIENIE WYBORÓW I GŁOSOWANIA Z DNIA 22.04.2022 PODCZAS WALNEGO ZGROMADZENIA

Ze względu na szereg nieprawidłowości związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem Walnego Zgromadzenia „WZ” w dniu 22.04.2022 proszę o natychmiastowe unieważnienie wyborów i podanie informacji o tym fakcie do publicznej wiadomości.

Żadne wymogi formalne niezbędne do przeprowadzenia tego rodzaju zebrania i głosowania nie zostały spełnione, połamane zostały przepisy prawa, prawa i wolności obywatelskie, regulamin SMK (Spółdzielni Mieszkaniowej w Kolnie), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej i ogólnie przyjęte zasady współżycia społecznego.

Zarzuty dotyczą głownie:

  1. Przygotowania do wyborów

 

  1. Zarząd SMK wydał dwa ogłoszenia o WZ. Jedno z datą 31.03.2022 i drugie poprawione z datą 07.04.2022. Wydając drugie ogłoszenie zrobił to za późno i umieścił dodatkowy punkt głosowania „11a” o zaciągnięciu zadłużenia przez SMK. Pismo z dnia 07.04.2022 nie było dostarczone do członków SMK, a większość członków dowiedziała się o nim już na WZ. Naruszony został tym samym paragraf 20 artykuł 1 i 4 Statutu SMK. Dodatkowo, członkowie SMK już dwukrotnie opowiedzieli się przeciwko zadłużeniu w dniu 30.06.2021 i 24.01.2022. Ten zabieg taktyczny był zaplanowany w celu oszukania członków SMK i dokonania zadłużenia „na siłę”.

 

  1. Brak podania do publicznej wiadomości miejsca przeprowadzenia WZ wprowadzając dezinformację wśród członków SMK uprawnionych do głosowania. Taka informacja została podana na stronie SMK dopiero dzień później po WZ w dniu 23.04.2022. Naruszony został tym samym paragraf 20 Statutu SMK.

 

  1. Przeprowadzenie wyborów i głosowania

 

  1. Zarząd SMK odmówił wpuszczenia na salę i wzięcia udziału w głosowaniu kilkudziesięciu uprawnionym członkom SMK, którzy przyszli po godzinie 17.30, tym samym zostało odmówione im prawo do głosowania. Zarząd wpuszczał pospiesznie ludzi, którzy są ściśle związanymi z obecnym zarządem i kiedy już zapełnił salę „swoimi ludźmi” - odmawiał kolejnym przybyłym wydania kart do głosowania tłumacząc, że lista jest już zamknięta.

 

  1. Osoby, które weszły do budynku około godziny 18.15 zostały wpuszczone, ale mimo uprawień do głosowania i spełniania wymogów formalnych odmówiono im udziału w głosowaniu przez obecny zarząd SMK, ponownie tłumacząc, że lista jest już zamknięta.

 

  1. Osoby obecne na zebraniu były zamknięte w środku budynku od godziny 17.00 i zmuszone do czekania do późnych godzin wieczornych, żeby zagłosować. W ramach protestu i oburzenia zmęczeni opuszczali budynek z wyczerpania po kilku godzinach oczekiwania na możliwość oddania głosu. Nie było informacji przed wyborami WZ, że faktyczne otwarcie urn do głosowania odbędzie się dopiero nocą.

 

  1. Upoważnienia do głosowania zostały przynajmniej w pewnej części sfałszowane, jest już jedna ofiara tego przestępstwa, która to potwierdza. Obecny zarząd przygotował kilkadziesiąt upoważnień do głosownia o wątpliwym pochodzeniu i nie umożliwił do dnia dzisiejszego inspekcji tych upoważnień dla Komitetu Społecznego Członków Spółdzielni. Wykreślony został Andrzej Patalan kandydat do RN z nieznanych i nieuzasadnionych powodów. Marcin Pieloch, który udzielił poparcia w dniu 24.01.2022 był członkiem SMK, a nagle okazało się, że nie jest i z tego powodu wykreślono kandydata A. Patalan.

 

  1. Karty do głosowania nie spełniały wymogów bezpieczeństwa i nie były numerowane lub opatrzone kodem kreskowym w celu zagwarantowania prawidłowości przeprowadzonych wyborów i głosownia. Te same karty były używane do głosowania nad zaciągnięciem zadłużenia przez podnoszenie ręki z kartą, co do późniejszego głosowania na nowych członków Rady Nadzorczej.

 

  1. Burmistrz Miasta Kolno pojawił się niespodziewanie na wyborach, osobiście nawoływał do zaciągnięcia kredytu przez członków SMK. Używał swojego zaufania i autorytetu jako Burmistrz Miasta Kolno, żeby przekonywać ludzi do zaciągania zadłużenia na 5 mln zł. Prezes SMK dodawał, że dzięki temu część środków finansowych z tego zadłużenia np. w podatkach, trafi do budżetu miasta Kolno.

 

Paragrafy od 13 do 24 Kodeksu Karnego wymieniają, że usiłowanie popełnienia przestępstwa jest karalne i dodatkowo, że ponosi odpowiedzialność ten kto przygotowuje i pomaga w przygotowaniu czynów przestępczych.

Stosunki prawne pomiędzy Spółdzielnią Mieszkaniową a jej członkami regulują przepisy ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze ( Dz.U. z 1995 r. Nr 54, poz. 288 ze zm.), ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1116), innych ustaw, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz postanowienia statutu danej spółdzielni zarejestrowane przez sąd.

Na ich podstawie każdemu członkowi spółdzielni mieszkaniowej przysługuje m.in. czynne i bierne prawo wyborcze do organów spółdzielni, prawo do czynnego udziału w życiu spółdzielni i zgłaszania wniosków w sprawach związanych z działalnością spółdzielni oraz do udziału z głosem decydującym w walnym zgromadzeniu członków, które jest najwyższym organem spółdzielni. Członek ma prawo żądać zamieszczenia określonych spraw w jego porządku obrad, jak również prawo zaskarżać uchwały walnego zgromadzenia z powodu ich niezgodności z przepisami prawa lub statutu.

Niestety, żaden z członków władz spółdzielni nie stosuje się do przepisów prawa. Do dziś Rada Nadzorcza w składzie: Bronicki Tomasz, Wszeborowska- Wyrwas Hanna, Kwiećowska Teodozja, Konstanty Stefan, Kulczewski Marian, Pawlewicz Grażyna, Sztachanski Jacek nie odpowiedziała na pisma z dnia 28.02.2022 oraz 22.03.2022 z wnioskiem o zwołanie WZ potwierdzonego przez podpisy 10% członków SMK. Rada Nadzorcza dopuściła się czynów rażąco łamiących Status SMK, bo nie reaguje na żądania członków SMK urządzając sobie tym samym prywatny folwark wśród członków SMK. Na okoliczność, że któryś z członków Rady Nadzorczej nie wiedział o takim wniosku proszę o informację zwrotną czy taką wiedzę o wyżej wymienionym wniosku posiadał, a jeśli nie to, dlaczego.

W związku z powyższym szereg działań podjętych przez obecny zarząd SMK a także podczas głosowania uznaje się za niezgodny z prawem. Tym samym wnoszę jak na wstępie. W przypadku podejmowania dalszych działań formalnych przez władze SMK zmierzających do zatwierdzenia i uznania wyników głosowania za zwiększeniem zadłużenia i wyborem nowych członków Rady Nadzorczej można uznać je za przestępcze i zmierzające do pogwałcenia wyżej wymienionych praw i obowiązków obywateli RP i pokrzywdzenia członków SMK. Kary za niniejsze czyny są przewidziane m.in. w Kodeksie Karnym prawa Polskiego i egzekwowalne przed sądem.

Pismo to zostało w jednakowych egzemplarzach skierowane do następujących osób, poprzez pozostawienie ich w siedzibie lokalu SMK:

  1. Prezes- Grzegorz Szczech
  2. Księgowa- Ewa Ptak
  3. Sekretarz- Siwik Stanisław
  4. Przewodniczący- Sławomir Rydel

Rada Nadzorcza:

  1. Bronicki Tomasz 2. Wszeborowska- Wyrwas Hanna 3. Kwiecowska Teodozja 4. Konstanty Stefan 5. Kulczewski Marian, 6. Pawlewicz Grażyna 7. Sztachanski Jacek.

Proszę, żeby wszelkie informacje o tym kto z obecnego Zarządu, Rady czy sztabu organizacyjnego SMK dopuścił się fałszowania upoważnień do głosowania lub innych przestępstw i/lub nieprawidłowości przekazał takie informacje Policji w Kolnie. Moim i naszym obowiązkiem obywatelskim jest przestrzeganie prawa i doniesienie na policję i do sądu o popełnionych czynach przestępczych. Niniejszym wnoszę o polubowne zakończenie sporu i natychmiastowe unieważnienie wyborów i głosowania z dnia 22.04.2022 podczas WZ. W przeciwnym wypadku sprawa zostanie skierowana do sądu przeciwko każdemu z wymienionych członków zarządu i Rady Nadzorczej. Proszę o zachowanie nagrania wideo z przebiegu obrad jako materiał dowodowy dla sądu.

Proszę o podjęcie działań w celu uzyskania niezależnej porady prawnej i skonsultowanie niniejszych zarzutów i grożących za to kar, indywidualnie ze swoim adwokatem bądź radcą prawnym.

W celach procesowych pismo to zostanie dodatkowo przekazane do SRZR w Białymstoku.

Apelujemy o ponowne przeprowadzenie wyborów, gdyż inaczej sprawa trafi do Sądu..."

Z poważaniem,

R.M. Karwowski

(sponsorowany)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(73)

JanekJanek

51 7

O Boże ????

20:37, 27.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzłonekCzłonek

51 8

Panie Marku punkt e wyklucza punkt d ???

21:00, 27.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SwójSwój

14 33

Wpuszczali rotacyjnie. Swoich wpuszczali - obcych nie.

08:14, 28.04.2022

NieNie

47 3

Omg

21:23, 27.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

O boszeO bosze

45 6

Matko najswietsza !!!!!

22:05, 27.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

48 20

Panie Marku już chyba tylko dobry medyk może Panu pomóc??

22:09, 27.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GG

48 5

Litości

22:11, 27.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marku K.Marku K.

51 7

Pana Patalana nie wykreślił Zarząd, tylko komisja skrutacyjna składająca się z Pańskich zwolenników. Zresztą nie tylko Pana Patalana.

22:25, 27.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@

11 27

Tak jak na Białorusi .Lekcja odrobiona .

22:35, 27.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

taka prawdataka prawda

27 36

Sama ta publikacja powoduje, że sprawą powinien zająć się prokurator, tylko nie kolneński. Tutaj byłby zarzut stronniczości,wszak z burmistrzem na różnych oficjalnych spotkaniach się pojawia. Ostatnio na pożegnaniu komendanta kolneńskiej policji. Wiadomo, że potem jest też część nieoficjalna, tam się prawdziwe przyjaźnie nawiązuje. Bo jeśli to prawda, to jest kpina z prawa i z ludzi, ma się rozumieć.

22:42, 27.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sponsorowany sponsorowany

2 0

w szczególności na podstawie artykułów sponsorowanych powinno się wydawać wyroki.
Jak napisze artykuł sponsorowany, że bijesz żonę to od razu niebieska karta.?

15:58, 29.04.2022

BożenaBożena

26 39

Panie Marku tylko sąd to może roztrzygnać. Już w zakamarkach świętowano zwycięstwo. Teraz szykujmy się na podwyżki. Ale jak się zarabia 20.000 tysięcy to pomyśli się o człowieku który ma 1500 emerytury i siedzi w zimnie mimo że zapłacił 1900 zaliczki za ciepło. Ale trzeba utrzymać 3 prezesów PUK w tym kolegę latorośli.

22:46, 27.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BbbBbb

8 22

Brawo brawo Pani Bożeno.?

11:56, 28.04.2022

janjan

21 41

No tak włodarz jest za kredytem 5 milionowym bo trzeba ciepłownie ratować . Czynsze pójdą o 100 % w górę.

22:51, 27.04.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ech...ech...

9 6

największa kwota zobowiązania to nie jest kredyt - czy *%#)!& kiedykolwiek to zrozumieją??

20:33, 28.04.2022

KasiaKasia

3 8

B Z D U R Y !! ludzie, którzy nie potrafią zrozumieć istotnych spraw nie powinni mieć prawa do głosowania. Bo nawet nie wiedza przeciwko czemu głosują !

07:25, 29.04.2022

Olek Olek

24 44

Brawo za odwagę panie Marku

23:29, 27.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

25 43

Wielkie brawa Panie Marku
Popieram i trzymam kciuki.

05:56, 28.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KazimierzKazimierz

25 39

Mieszkańcy Kolna dlaczego pozwoliliście SM robić co chce. Śmieją się teraz z nas wszystkich. Czas zrobić z tym porządek. Powinni wiedzieć kiedy opuścić scenę.

06:00, 28.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

24 45

Szacun Marek. Brawo

06:05, 28.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JKJK

29 48

To nie były wybory tylko cyrk. Popieram Pana Marka w całości. Ukłony i podziękowania Panie Marku.

06:08, 28.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HahaHaha

17 12

Popieraj popieraj ..... ?????

08:17, 28.04.2022

ObOb

21 42

Rzeczywiście zawiadomienie zostało dodane w sobotę po WZ. Czyli SM zachowała się bardzo nie fair. Pytanie czyżby nie znają swojego statusu skoro go nie przestrzegają. Czas szybko leci, co się odwlecze to nie uciecze.

06:39, 28.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cccccccccc

20 39

niektorzy glosowali na {2 rece} ,ktorym udzielono pelnomocnictawa np. zona,ktora nie mieszka w spoldzielni ,a w innym miescie.

07:06, 28.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do ccccdo cccc

35 4

Nie trzeba mieszkać w Kolnie żeby być członkiem SM., Wystarczy, że jesteś właścicielem mieszkania. Można mieszkać w Warszawie, w Kożle jak Brzeziński czy w Paryżu.

09:17, 28.04.2022

RadzioRadzio

16 9

Qurfa a mnie nie wystawili teraz wystartuję.

07:41, 28.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SzumiącySzumiący

5 4

Brat Mafii?

14:52, 28.04.2022

CzesiekCzesiek

22 34

Włodarz władzy nieoda to jest słaby ekonomista kredyt musi zaciągnięty trzeba wspomuc Puk bo doprowadził PEC do upadku dlatego zrobi spółkię dlatego spółdzielnia pokrywa straty finansowe zatrudnia ludzi z ulicy i mamy takie efekty lokatorzy niech się wreszcie obudzą

07:43, 28.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OO

43 25

Ta publikacja potwierdza ze dokonaliśmy właściwego wyboru, wybierając tą Radę!

08:04, 28.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qqqqqqqq

5 22

nie *%#)!&

15:07, 28.04.2022

Mieszkaniec Mieszkaniec

41 9

Dzień dobry.
Mam pytanie czy to prawda, ze w Markizie na spotkaniu były tylko 4 osoby?

08:10, 28.04.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SielawaSielawa

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Sielawa PawełSielawa Paweł

14 5

Jak najbardziej umie tylko nie rozumiem odpowiedzi . Jest to pytanie nie stwierdzenie. Mieszkaniec zadał pytanie czy to prawda że były tylko 4 osoby , jest to pytanie rozumiesz, rozumiesz ? Pewnie nie bo po wypowiedzi widać, że masz problemy z czytania ze zrozumieniem!!!! I proszę o nie używanie moje nazwiska oraz nie przekręcania go. Można zadzwonić mój numer 506135970

14:36, 28.04.2022

MieszkankaMieszkanka

21 35

Sprawa dla uwagi jak nic

08:13, 28.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RozszczenieRozszczenie

18 40

Ci panowie głosujący na dwie łapki Twaróg młody Konstanty profesor Grabowski jego żona , ktorjnie ma mają prawa lub roszczenia do lokali..
Sama śmietanka

08:13, 28.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

serser

14 16

I tutaj twaróg pokazał swoją prawdziwą twarz. Na radzie miasta niby taki zajadły przeciwnik burmistrza. A tu proszę! Te wszystkie jego interpelacje są pewnie zawczasu uzgodnione, żeby cokolwiek się działo. Panowie w ciszy walną sobie pewnie po jednym i śmieją się z gawiedzi, że tak łatwo daje się podpuścić i podnieca się problemami, których nie ma.

14:25, 28.04.2022

JaJa

43 14

Jaki weterynarz taki kandydat.
Nawet nie umiał si6wypowieziec na mównicy. Bohater. ????

08:15, 28.04.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

On On

13 14

On nie jest księdzem, ale liczyć umie

08:36, 28.04.2022

jajajajajaja

8 10

jakby ci jaja wciął to by było jajajajjaj...........

09:34, 28.04.2022

no i no i

0 2

powinien być weterynarzem, a nie spełniać swoje lub kogoś chore ambicje o władzy.
dopiero jaja byłby jakby ciepłownia wystawiła fakturę, a on (rycerz na białym konie), by powiedział że nie zapłaci, wszyscy wtedy byśmy w zimnie siedzieli.

15:46, 29.04.2022

VipVip

40 5

Panie Marku pomysł był dobry śle proszę zmienić doradców. Ci panowie chcą pana po to żeby sprawdzić czy bedą mieli wyborców w wyborach najbliższych.

08:24, 28.04.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KwikKwik

10 20

Ale wy już wiecie jak wybrać a doradcy jak ich nazywają niech się uczą od was jak wygrywać. Trza tylko mieć dobrych goryli i robić zamęt i otumaniać ludzi .Jeszcze w tym mieście nie było zebraniaktóre trwałoby tyle godzin .

12:10, 28.04.2022

elkaelka

10 20

Goryli i największe mędy z kolna zebrac jak dudki

14:32, 28.04.2022

GG

33 5

Młoda panienka pomoże na skołatane nerwy, wiem co mówię

08:27, 28.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

41 6

Czy to prawda ,że na spotkaniu w Markizie były tylko 4 osoby?

08:34, 28.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

17 12

Trzeba było iść to byś się nie dopytywał.

08:55, 28.04.2022

LolLol

34 7

Zdaje się ze dwóm panom wydaje się ze kolniacy to *%#)!& lud i nie wie ze za całym tym zamieszaniem w SM stoi ich dwóch, chcących wrócić do władzy w Kolnie. Otóż panowie, kolniacy to nie *%#)!& lud i doskonale wszyscy wiedzą kto się ukrywa za Panem Markiem i ze wystawiliscie go na czaty żeby zbadać ile możecie mieć poparcia w wyborach, otóż Panowie Kolno was zdemaskowało. Trochę jeszcze musicie się polityki nauczyc

09:02, 28.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@@

12 24

Masz na myśli arturoo i jego kumpli .Pokazali głupotę w banku i teraz nabierają rozumu .

09:51, 28.04.2022

TylkoTylko

37 5

Za kogo wy macie ludzi !!! Za idiotów, kto pisał ten artykuł !

09:22, 28.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xxxx

10 25

czytać nie umiesz baranie

09:40, 28.04.2022

86%86%

13 30

Masz na myśli arturoo i jego kumpli to się nie martw znajdziemy na nich lokum że będą wszyscy zadowoleni . W banku się nie udało ale lekcja odrobiona . Więc się nie martw.Grubcio już myśli.

09:23, 28.04.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wojtekwojtek

5 15

Byc moze ty pierwszym bedziesz w tym lokum

11:09, 28.04.2022

PatolPatol

4 9

jak coś macie to dajcie chętnie wezmę.

13:21, 28.04.2022

kolkolkolkol

41 5

za tą całą akcją stoi niejaki były wice woda

09:30, 28.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kulą w płot Kulą w płot

11 34

No coś Ty po całym mieście latali kumple grubcia ,arturoo i kuzyni z PZPR a że komuna ma się dobrze to w ten sposób się właśnie wygrywało i wygrywa.Od wice nikogo nie było. Więc strzelasz ale ślepakami

09:47, 28.04.2022

antoniantoni

10 32

To nie jest śmieszne jeśli włodarz zgadza się i zachęca do kredytu a my nie wiemy czym miasto będzie opalane .Ceny węgla o 200% w górę , biomasa gadka od 10 lat i wszystko w miejscu stoi. Teraz płacimy ogromne zaliczki i siedzimy w zimnie a co będzie później.

09:37, 28.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GornGorn

11 13

Już na dzień dzisiejszy węgiel 250 procent wzrósł

10:16, 28.04.2022

mieszkaniecmieszkaniec

37 8

Czy to prawda ,że na spotkaniu w Markizie były tylko 4 osoby?

10:13, 28.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tak 2Tak 2

1 0

Śniady i Edek

19:13, 28.04.2022

BbbBbb

14 31

Prawo panie Marku

10:33, 28.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

the billthe bill

5 2

robi z siebie pośmiewisko a Ty mu jeszcze kibicujesz - teraz już na pewno na niego nie zagłosuję

20:36, 28.04.2022

SprawiedliwySprawiedliwy

14 32

W Polsce jest taki prawo że może protestować i niech protestuje. Takie mamy prawo.
A te wpisy to tylko widać poziom zwolenników władzy obecnej. No ale jak się przebywa z takimi ludźmi jak śniady to co się dziwić. Nasiąknie się tą patologią. Zmienia się zdanie wielu o nich niestety na gorsze.

10:35, 28.04.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

,,sprawiedliwy",,sprawiedliwy"

8 18

Mam wrażenie odwrotne do Twojego. Przeciwnicy też nie gryzą się w język!!

11:09, 28.04.2022

I co?I co?

8 16

Ale z przestępcami się nie zadają.

13:19, 28.04.2022

 stary kolniak stary kolniak

2 0

Sprawiedliwy jestes daleko do tylu wiec zapytaj sie bedacych juz w podeszlym wieku kolniakow to znajda sie tacy ,ktorzy pamietaja i powiedza,ze "Jablko od jabloni daleko nie spada"

09:00, 29.04.2022

ChttChtt

14 34

Może program Uwaga pomoże, ściągajcie telewizję

11:18, 28.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BbbBbb

14 17

Powinni Uwage zaprosić...niech cała Polska wie jak jest w Kolnie idealnie....??

12:01, 28.04.2022

BobBob

17 37

Brawo, brawo Panie Marku.
A Wy kolniacy jak możecie się tak dalej dać robić w głąba

11:29, 28.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FregFreg

19 35

Panie Marku brawo. Wyślijcie w.w skargę do Krajowej Rady Spółdzielczej w Warszawie z prośbą o organizację ponownego WZ.

11:45, 28.04.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MarekMarek

10 18

Dzięki za rady, ale KRS w Warszawie
nie jest właściwym organem dla naszej spółdzielni - nasza spółdzielnia podlega pod RSZR w Białymstoku ,ale to bratnia dusza

12:53, 28.04.2022

FregFreg

21 8

Panie Marku dlatego napisałem że do Warszawy, nad Białymstokiem organ wyższy też jest.

13:29, 28.04.2022

MarekMarek

7 15

Już to przerabiałem

15:17, 28.04.2022

kazikkazik

13 35

Tylko telewizja .Nie rozumiem jednego płacę czynsz co jakiś czas podwyżka nic się nie dzieję nic nie remontują chociaż roboty jest ful:stare żeliwne rury które od początku budynków nie były wymieniane ,brudne klatki co co tydzień są sprzątanie już nie powiem jak itd....i chcą zaciągnąć kredyt i do tego jeszcze namawia włodarz miasta któremu podlega ciepłownia, która ogrzewa bloki . Niech weźmie miasto kredyt i modernizuje ciepłownie a nie spółdzielnia.

14:25, 28.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

13 32

Wysłałem do Białymstoku

15:20, 28.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IdiocIdioc

15 30

Jakim prawem spółdzielnia nie wpuszczała ludzi na WZ. To nie jest prywatny folwark. Ściągajcie UWAGĘ .
Jak SM nie widzi nieprawidłowości w organizacji i przebiegu WZ to program UWAGA im to wyjaśni. Niech się z nich śmieje cała Polska.

16:50, 28.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrzegorzGrzegorz

17 37

Panie Marku brawo, brawo i jeszcze raz brawo. Jest Pan WIELKI. Szacun i ukłony w PANA stronę.

16:53, 28.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MbnMbn

16 38

Byłem przed budynkiem Domu Kultury ok 17. 20 i nie zostałem wpuszczony. A za chwilę dwóch zwolenników obecnej władzy weszło. Zamykać drzwi to oni mogą u siebie w domach, tu nie mieli prawa. Wygrali tylko dlatego że wpuszczali tylko swoich. Przypominam na WZ każdy członek może wejść, ale jak widać w Kolnie jest segregacja.
Wybory powinny być unieważnione i napewno nie organizowane przez SM Kolno. I telewizję trzeba zaprosić na ponowne WZ

17:07, 28.04.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

UczestnikUczestnik

3 1

Dlaczego kłamiesz?

16:16, 29.04.2022

prawdaprawda

0 0

A próbowałeś nacisnąć klamkę? Może to by było dobre rozwiązanie?

20:03, 01.05.2022

CzerwoneCzerwone

30 7

Nie trze było swojej młodki tak obracać tylko przyjsc na czas panie ...

17:11, 28.04.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZabieleZabiele

3 15

Człowieku ty to się lecz i miała rację jak cię zostawiła. Bez przerwy to samo he he he rzygać się chce czytając to he he he

21:26, 28.04.2022

Do zabieleDo zabiele

15 0

A kto powiedział ze mnie zostawiła? Ja ją pogonił

06:37, 29.04.2022

BrawaBrawa

14 0

Bardzo dobrze ze pogoniłeś !!

08:17, 29.04.2022

JaJa

29 7

A jak na pociąg przyjdziesz pół godziny później to pojedziesz?
Jakieś zasady muszą obowiązywać żeby był porządek ?

17:37, 28.04.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MbnMbn

12 15

Tu nie było zasad
Wchodzą wszyscy albo nikt. Zdecydowali nie wpuszczać ludzi to dlaczego wpuścili swoich?

18:50, 28.04.2022

HgigHgig

10 15

A dlaczego te zasady nie obowiązują wszystkich. Jakoś ich ludzie zostali wpuszczeni a reszta nie. Także tu nie było zasad.

19:00, 28.04.2022

SZKODASZKODA

2 0

że wpuścili ER i MK którzy wydłużyli WZ co najmniej o2-3 godziny :/

15:29, 29.04.2022

BnBn

7 20

Tu jest zupełnie inna sytuacja. Jeśli tak to rozumiesz to tu też swoich nie powinni wpuścić, a to zrobili

18:55, 28.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KontaktKontakt

9 19

Informacje kontaktowe
Uwaga TVN
Warszawa
ul.Wiertnicza 166
02-952 Warszawa
tel: 22/453 63 81
22/453 63 80
fax: 22/453 63 16
[email protected]

[email protected] 
+48 (0-22) 50 70 210
Telewizja Polska S.A. Magazyn Ekspresu Reporterów ul. Jana Pawła
Woronicza 17
00-999 Warszawa



21:21, 28.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PokaPoka

0 0

Podaj jeszcze adresy doCCN i BBC a i jeszcze do Brukseli

19:40, 03.05.2022

LukLuk

14 16

Tak czy siak spółdzielnia się nie popisała. A nowo wybrana rada powinna zrobić porządek i odwołać obecny zarząd. Wtedy w końcu coś się zmieni.

22:56, 28.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marek KarwowskiMarek Karwowski

10 17

Dziękuję
za udostępniony kontakt do mediów, ale mamy nadzieje , że ,,WŁADZA" potraktuje nasz wniosek poważnie i dojdzie do polubownego załatwienia naszej skargi i wniosku . Nie chcemy robić ,, zadymy", ale gdy nie dojdzie do polubownego załatwienia naszej skargi pewnie to wykorzystamy. Nie czujemy się przegrani tylko oszukani przez nieprawidłowe zorganizowanie Walnego Zgromadzenia. Jeśli w pierwszym głosowaniu na przewodniczącego WZ kandydat władzy uzyskał przewagę 100 głosów, to tu już byliśmy przegrani. Jednak do RN weszło dwóch naszych kandydatów i z wyboru radnych jesteśmy zadowoleni. Wygrali głosowanie Ci , co posiadali upoważnienia do głosowania, a wielu z nich nie mieszka w zasobach ,, blokowiska" i zostali podstawieni do głosowania .Podejrzewamy, że część tych upoważnień mogło być fałszowanych i zgłosimy to do odpowiednich władz. Mamy podejrzenie poważne, że na jednym upoważnieniu jest podrobiony podpis i mamy na to oświadczenie. NIE POWINNO być, że głosowali członkowie komitetu ,a z drugiej strony ,, WŁADZY" TYLKO GŁOSOWALI CZŁONKOWIE.
DLATEGO chcę podziękować:
-tym co wytrwali do późnych godzi wieczornych i oddali głosy na komitet społeczny .
-tym co chcieli głosować, ale z różnych powodów do głosowania nie dotrwali a byli obecni na sali( głównie to wiek i zmęczenie). ZAGRYWKA TAKTYCZNA.
-Tym co przybyli na WZ - ALE CZĘŚCI OSÓB nie wpuszczono , a część osób wpuszczono, ale nie dano żółtego bilecika do głosowania tłumacząc, że lista jest zamknięta.
- Wszystkim tym , którzy popierają nasz protest.
POZDRAWIAM
-PS. Przy tych sprawach odnośnie podejrzeń- ja niestety nie mam prawnika , prezes ma swojego wynagradzanego za nasze pieniądze i dlatego głosuje na dwie rączki przeciw nam.

07:39, 29.04.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JanJan

12 5

Marek słyszałem od samych zainteresowanych że w spółdzielni tego samego dnia mówili że z takim uzasadnieniem to macie szans

07:56, 29.04.2022

..

2 0

...

09:09, 29.04.2022

JaJa

22 6

Marek chłopie spać nie możesz?

08:13, 29.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do JaDo Ja

4 8

Jak będziesz miał moje lata też będziesz rano wstawał - długi dzień i dłużej się żyje
Pozdrawiam

08:50, 29.04.2022

klkl

21 4

-Było nie opowiadać 4 razy, jak cię prezes uczył matematyki;
-zapanować nad swoim komitetem i nie obrażać się, że nie ma kontrkandydata.
-mieć szacunek to wszystkich w szczególności do swoich zwolenników i przygotować wystąpienie, a nie dukać z kartki.
i wszystko do 20 by się skończyło.

09:16, 29.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KaKa

4 3

Każdy orze jak może.

10:29, 29.04.2022

KolnoKolno

10 14

Co by nie było rada powinna być za członkami. A jeśli my mieszkańcy nie jesteśmy zadowoleni z działań obecnego zarządu SM to Szanowna Rado zrób z tym w końcu porządek.

09:48, 29.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TenTen

9 12

Oczywiście, Radni są przedstawicielami wszystkich członków SM. I jeśli większość z nas nie jest zadowolona z rządów obecnych władz to Wy radni powinniście wybrać nowy zarząd

09:56, 29.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

większośćwiększość

13 3

a kto powiedział że większości się nie podoba? Marek który siedzi ze swoimi nerdami, trollami w kółku wzajemnej adoracji ?? piszą komentarze i lajkują sobie wzajemnie posty?? to że w komentarzach piszą osoby, które kupili tanimi sloganami i przekłamując rzeczywistość.?
Większość na głosowaniu odrzuciła kandydatury które opowiadały się za zmianą.
Włącz myślenie.

14:24, 29.04.2022

klkl

19 5

Jak sam MK napisał przewaga 100 głosów pełnomocników było ok 70, więc MK trochę pokory.
I nie wypowiadajcie się za wszystkich bo widać, że byliście w mniejszości. Jeśli większość była przeciwko to dlaczego zagłosowali inaczej ??
Po prostu MK ludzie co innego mówią ci w oczy, a co innego za plecami.
A ten kto za tobą stoi, śmieje się w niebogłosy, że znalazł tak wiernego wyznawcę

10:41, 29.04.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

pełnomocnikpełnomocnik

9 1

wśród pełnomocników był również MK a teraz go to boli (On mógł a inni nie?)

14:02, 29.04.2022

KlunKlun

6 7

Jak mogli zagłosować jeśli nie zostali wpuszeni?

14:28, 29.04.2022

PiszPisz

9 3

nie przypominam sobie, żeby drzwi były zamknięte każdy mógł wejść.
Racja mogli wynająć 10 lokali, powołać 10 komisji i zrobić głosowanie od 7 do 21.
Wszystko można zrobić i tak MK byłby nie zadowolony bo nie przeszedł.
tak głosi wiele o braku szacunku itp. a jak widać ma tylko szacunek do przeciwników prezesa, nie umie uszanować głosów większości.

15:41, 29.04.2022

kl kl

17 7

I jeszcze jedno wszyscy czyli "wy miliony przeciwników" szczekają tak na Burmistrza, jaki on niedobry itp. przychodzą wybory dostaje ponad 85% zaufania.
Proponuje już zakończyć wasze skamlenie i skłócanie sąsiadów, bo już byłem świadkiem jak sąsiedzi darzący się sympatią przez wiele lat przez cb i twoje kłamstwa skakali sobie do gardeł.
Spadłeś na dno, wykorzystałeś uchwałę która nie zmiennie przez x lat była jest i będzie.
dla takich jak ty w piekle jest specjalne miejsce.

10:54, 29.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

No i co ?No i co ?

0 0

Wyborców jest 8 353 osoby
Burmistrz dostał 3 278 osoby
To wychodzi jakieś 39.24 % poparcia mieszkańców miasta.
A czemu ludzie nie idą bo nie mają na kogo głosować jak tylko jeden kandydat.

08:28, 02.05.2022

NajgorszaNajgorsza

8 4

jest wolność zazwyczaj korzystają z niej Ci którzy powinni siedzieć cicho.

12:54, 29.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do MKDo MK

16 9

Czy to tak trudno zrozumieć, że tylko niewielka grupka spółdzielców jest za Tobą. Pozostali pewnie z chęcią skopaliby Ci tyłek, żebyś się uspokoił.

16:24, 29.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwertyuqwertyu

16 12

wybory zostały przeprowadzone zgodnie z prawem

09:55, 30.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JjJj

7 9

Napewno nie

16:12, 30.04.2022

RadaRada

10 13

Czytam to wszystko i tak sobie myślę że nie było to zgodne z prawem na siłę ktoś próbuję utrzymać władzę w spółdzielni, wystawiając swoich ludzi ,zachęcając do kredytu już od razu widać że to nie tak powinno być. Na szczęście ja nie mieszkam w bloku ale życzę zwykłym mieszkańcom nie bójcie się i walczcie o swoje to wy utrzymujecie zarząd i radę a jeszcze zastanawiam się po co aż 7 członków do rady aż tak bogaci jesteście ażeby im płacić wystarczyłoby na te bloki w naszym mieście 3 .

11:52, 30.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 Irena Irena

7 6

A no też właśnie ile kasuje członek rady nadzorczej? i w czym doradzają zarządowi?

12:29, 30.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

członekczłonek

6 2

Ta funkcja powinna być społeczna to by się bili o wejście do RN

10:11, 01.05.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Za rok wyboryZa rok wybory

4 3

Ciekawe po tych ostatnich cyrkach ile spadnie i czy ktoś wystartuje za rok.

Wyborców jest 8 353 osoby
Burmistrz dostał 3 278 osoby
To wychodzi jakieś 39.24 % poparcia mieszkańców miasta.

A czemu ludzie nie idą bo nie mają na kogo głosować jak tylko jeden kandydat.

08:29, 02.05.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BadająBadają

4 2

Dobrze ktoś wcześniej napisał, ze te wybory były badaniem przez pokopanych panów elektoratu który miałby na nich głosować. Panowie zajmijcie się swoimi fuchami i dajcie juz spokoj

08:46, 02.05.2022

Marek KarwowskiMarek Karwowski

5 4

Jeszcze raz wyjaśniam, że to nie są żadne sondaże wyborcze tylko dochodzenie prawdy dlaczego tak dużo płacimy za CO i gdzie ginie fundusz remontowy?
Według danych prezesa w zasobach spółdzielni 40 budynków, do rozliczenia CO wyszło, że jest 43 budynki - budynek 11 listopada 18 podzielony jest na 18a i 18b oraz 11 listopada 16 jest podobna sytuacja, że istnieją u prezesa bloki 16a i 16b, a także podobnie jest z blokiem Sikorskiego 5.
Powierzchnia tych budynków 80800m2, a do rozliczenia doszło jeszcze 123m2 (co to za budynek?).
Z tabel prezesa wynika, że wniesione zaliczki za CO wynoszą 2mln 877tys. 717zł.
80800m2 * 3,08zł(za m2) * 12msc = 2mln 986tys. 368zł
A więc brak jest 108651zł wpłaconych zaliczek. W rozliczeniach brak jest zaliczek "Ryczałtowców".
Prawdopodobnie są to brakujące zaliczki przy rozliczeniu CO.
Kwota za 1m2 ryczałtu prezesa wynosi 5.54zł/m2, a więc jest to różnica 2.46zł (według regulaminu rozliczenia ciepła pkt7 p.pkt3 nie ma takiego rozliczenia ryczałtu).
108651zł * 2.46zł = 267281zł
A więc rozliczeniach CO brakuje 267281zł wpłaconych zaliczek ryczałtowych.
Drugi etap brakujących zaliczek w rozliczeniach są to rozliczenia przez firmę "Techem".

Jest taka pozycja "Ryczałty łącznie" prawdopodobnie to nie rozliczona zaliczka według kwoty 3.08zł/m2. Według przybliżonej kalkulacji 40 budynków po ok. 10tys. zł za budynek = ok. 400tys. nie rozliczonej zaliczki.
W sumie kwota 267281zł + 400tys. = 667281 nie rozliczonych zaliczek. Dlatego jest podejrzenie o popełnienie przestępstwa i kto według prawa ukrywa przestępstwo jest również karany temu takie dane zostały podane dla policji w celu wyjaśnienia sprawy.

PS. Jestem na emeryturze i nie musze po każdym sezonie grzewczym rozliczać ciepła CO - mam ciekawsze zajęcia.
Kto chce bawić się w politykę niech ten się bawi, mnie to nie interesuje, a swoje zdanie mogę mieć i nikt mnie nie kieruje politycznie.
Pozdrawiam.

13:08, 02.05.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

członekczłonek

3 1

jeśli to prawda to śmierdzi kryminałem dla sm

06:45, 03.05.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pytaniepytanie

3 1

gdzie w reg.rozliczania c.o jest zapis o kosztach za m2 ryczałtu i opomiarowania ze wskazaniem kwoty

07:20, 03.05.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Marek Marek

3 2

Dobre pytanie do prezesa- cytuje-z przeprowadzonej rozmowy przez policjanta ;Ryczałt ten stanowi 180 procent zaliczki za ciepło , która płacą pozostali właściciele za ciepło.Przy stawce podstawowej wynoszącej 3,08 zł za M2 to jest 5,54 zł za m2. Olczywiście w regulaminie jest inny zapis- czy to jest jasne?

09:32, 03.05.2022

członekczłonek

1 0

MAM PYTANIE gdzie jest zapis o tych stawkach 3,08zł i 5.54 zł za m2 powinien być w Reg.c.o. czy do Reg.c.o. jest aneks skąd biorą się te stawki

06:53, 04.05.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

0 0

Pkt. 7 p.pkt 3 regulaminu mowi- jest miesięczny koszt ogrzewania 1 M2 powierzchni użytkowej planowany na dany rok wyliczony
na podstawie faktycznie zużytego ciepła w okresie poprzednich dwóch lat rozliczeniowych oraz prognozowanej wysokości cen energii cieplnej na dany rok podanych przez dostawcę dla wszystkich budynków opodzielnikowanych powiększonych współczynnikiem 1,8 - to dotyczy lokali nieopomiarowanych

07:45, 04.05.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pytaniepytanie

1 0

pytanie do ja - w jakim REGULAMINIE jest pkt,7 p.pkt.3 i współczynnik dot. kosztów ogrzewania m2 pow.użytkowej i współczynnik 1.8

16:36, 04.05.2022

Ja Ja

1 1

3 ,08 zł/m2 jest to stawka zaliczki za CO ustalona dla wszystkich budynków przez RN - a stwka5,54 zł /M2 jest to stawka wymyślona przez prezesa- jest to tzw. stawka ryczltowa lokali niepomiarowanych

07:53, 04.05.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

czlczl

0 0

gdzie to pisze

06:52, 05.05.2022

Mam pytanieMam pytanie

2 1

Czy stawki i aneks do regulaminu został już opracowany i kiedy zostanie opublkowany

11:08, 04.05.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

członekczłonek

0 1

ja również sledze temat i czekam na informacje na stronie SM bo tego na chwile obecna nie ma

13:39, 04.05.2022

sprawiedliwy sprawiedliwy

2 0

trzeba tak policzyć, żeby ludzie z komitetu za ciepło nie płacili, wtedy będzie sprawiedliwie.
Tak, Marek zgadzasz się, że tak powinno być ??
Czy jak to chcesz policzyć ?

12:44, 04.05.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SM EłkSM Ełk

0 0

https://radio5.com.pl/2022/05/zmierzch-switu-trwa-protest-przeciwko-podwyzkom-w-sm-swit/

10:10, 09.05.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MłodyMłody

1 3

Przestań chłopie płakać jak małe dziecko, pogódź się z porażką i odpuść. Tej twoje gówno burzy nie da się już czytać.

10:33, 09.05.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%