Zamknij

Zobacz wideo ze spotkania w Ptakach

10:02, 20.10.2019 R.W Aktualizacja: 20:19, 25.10.2019
Skomentuj

Społeczność szkoły podstawowej w Ptakach spotkała się w czwartek 17 października z wójtem gminy. Dyskutowano o pomyśle władz samorządowych dotyczącym reorganizacji w kilku placówkach oświatowych. Rodzice nie zgadzają się na „likwidację” i zapowiadają walkę o swoją ukochaną szkołę. Wójt z kolei podkreśla, że w takim układzie jaki funkcjonuje obecnie – nie będzie niedługo żadnych inwestycji na terenie samorządu.

Podczas spotkania obecni byli skarbnik gminy Mirosław Potaś, kierownik ZOPO Andrzej Paliwoda oraz radni Paweł Pupek, Agnieszka Łazarczyk i przewodniczący rady Sławomir Milewski.

Podobne spotkania z władzami samorządu mają się odbyć również w innych szkołach.

Czytaj więcej:zapowiadaj_stanowcze_dzialania_w_obronie_szkoly_swoich_dzieci.html

 

 

(R.W)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(95)

PtakiPtaki

19 4

Tak sobie myślę, że to już ostatnie Wójta podrygi. Za cztery lata 100% wymiana władzy.
Jak można przelicytować oświatę na km asfaltu???? Pamiętajmy wszyscy że nasze dzieci to nasza przyszłość. 13:27, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

bądźmy solidarnibądźmy solidarni

17 3

A ja tak sobie myślę, że 4 lata to dużo za długo. Referendum!!!!!!!
Myślę tez, że pozostałe wioski gminne (Nowa Ruda , Wanacja, Cieloszka, Krusza, Charubin, Cieciory, a nawet Turośl) również powinny stanąć solidarnie za obroną szkoły w Ptakach. Was też może coś podobnego spotkać, a niektórych już spotkał. Jeśli wam szkoły nie zamkną to w innej sprawie zostaniecie lub już zostaliście podobnie potraktowani.
Co do poruszonego tematu inwestycji zaniedbanego przez Niedbałę zalewu, to "bucowato" wypowiadający się Milewski nie ma za grosz wstydu!!! Wyobraź sobie Sławuś, że na dachu twojej chałupki też wyrosłaby trawa po kilku latach trawa, gdyby z komina dym nie leciał i nikt tym by nie interesowałby się. Tak samo jak kompleksem zalewu. Zniszczyć poprzez NIEDBALSTWO! 13:55, 20.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

~~

5 3

Ciekawe czy jak likwidowano szkoły w Nowej Rudzie czy Wanacji to Ptaki solidarnie ich broniły :) 21:20, 20.10.2019


czasczas

0 0

wtedy n ie było internetów. Nie wszyscy wiedzieli. Kiedyś to nawet siano inaczej pachniało. Nie porównuj tych czasów bo wiele osób tu jeszcze nie było lub byli dziećmi po 2 latka. 10:03, 25.10.2019


CiekawyCiekawy

16 1

To przewodniczący rady jest z Ptaków i pozwala szkołę zamknąć?! Bez komentarza.......... 17:15, 20.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WstydWstyd

6 1

Totalne ZERO.
Pokolenia będą o tym mówić 17:38, 20.10.2019


JJJJ

14 1

Bardzo nieprofesjonalne podejście do prezentowania finansów. Zamiast przygotować jakieś broszury dla każdego wychodzi facet na środek i mruczy pod nosem: mhm.. zł .. gr kilkanaście pozycji myląc się do tego kilkukrotnie. Jak można na poważnie rozmawiać w ten sposób o jakimkolwiek budżecie? I jeszcze potem przedstawiciele gminy irytują się gdy ktoś o coś dopytuje (!)

Albo jest to żałosne albo celowe 17:21, 20.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UchoUcho

5 0

I żałosne i celowe. Zawsze jak coś ważnego mają przekazać np. na sesji to tak pod nosem mówią żeby nikt nic nie zrozumiał. 17:37, 20.10.2019


KonfederacjaKonfederacja

11 1

Rozpieprzyć te wszystkie rady, burmistrzów i wójtów boj uż za długo siedzą na stołkach i myślą, że tylko oni mają rację i są nieomylni. Ciut nie ksiiążęta na włościach. Referenda i wszystkich pogonić. 18:50, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YY

8 2

Patrząc na problem całkowicie na zimno i bez sentymentów:
Zakładając, że sytuacja w gminie jest naprawdę dramatyczna i nie ma innych obszarów, w których można by było poczynić oszczędności (szczerze wątpię) - Czy nie wydaje się Państwu, że bardziej logiczne byłoby utworzenie w Lemanie szkoły z klasami 1-3, zaś starsze dzieci dowozić do Turośli, zaś w Ptakach zostawić wszystkie klasy?

Podążając za argumentami przedstawionymi na zebraniu oszczędności powinny być dokładnie takie same. Wyniki w nauczaniu są, jak rozumiem, podobne w obu szkołach - choć jednak lepiej wypadają Ptaki. Szkoła w Lemanie jest natomiast po prostu malutka (dużo mniejsza niż w Ptakach) - jest tam jedynie 6 sal lekcyjnych. Upychanie na siłę tyle klas wydaje się być okrutne, na rozbudowę nie ma pieniędzy (No bo przecież o to w tym zamieszaniu chodzi, prawda? Brak pieniędzy?) 19:39, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ReferendumReferendum

5 1

Tadeusz już ustalił.
Kandydaci:
KOLNO - przewodniczący
GMINA KOLNO - starosta
GMINA TUROŚL - wicestarosta
GMINA STAWISKI - radny chojojojowski
GMINA GABIWO - radny rogowowski
GMINA MAŁY PŁOCK - radny borowiski 20:02, 20.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZaproszenieZaproszenie

3 0

Niech Karol wypowie się na ten temat na sesji 00:13, 21.10.2019


ojciec Mateuszojciec Mateusz

14 1

Łżesz szkoła w Lemanie nie jest przygotowana chcesz ją rozbudować. Pultacie się w wypowiedziach. Gdzie jest przepis, że szkołę z 1000 dzieci można oddać pod stowarzyszenie. Kierowniku przygotuj się na spotkanie, nie jesteś przygotowany. WSTYD!!! Przyjeżdżając do kogoś nie podnosi się głosu. Mamy nadzieje, że to wasze ostatnie podrygi. 20:51, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

inspektorekinspektorek

10 1

Czyżby do subwencji też wliczacie dowóz dzieci i przedszkola może ktoś wam powinien policzyć subwencje. Ile nowych nauczycieli wcisnęliście do podstawówki w trakcie wygaszania gimnazjum. A nikt nie miał być zatrudniony. 21:04, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mecenasmecenas

12 2

Kłamiesz wójcie w Lemanie nie został zatrudniony żaden nauczyciel z gimnazjum na pełen etat 21:11, 20.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mieszkaniec mieszkaniec

0 0

Do Lemana, gdzie jest tyle godzin ponadwymiarowych starała się jedna nauczycielka z gimnazjum , ale się nie dostała , zwolnili ją , po co on tak kłamie 19:24, 23.10.2019


~~

7 4

I tak większą część dzieci jest dowożona do Ptaków z okolicznych wiosek, więc co to za różnica czy dojadą do Ptaków czy do Turośli. 21:27, 20.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZzzzZzzz

4 5

Jest różnica, bo mają swojąszkołę 21:37, 20.10.2019


~~

5 2

Wiele wiosek miało swoje szkoły, ale sytuacja jest jaka jest, dzieci dojeżdżały od przedszkola i nikt ich nie pytał czy mają swoją czy obcą szkołę. Czasem trzeba myśleć rozumem a nie sercem. Rozumiem, że to ciężka sytuacja, jak każda nowa, ale ma nie tylko minusy. Dzieci uczące się w większej szkole mają lepsze przygotowanie do szkół średnich, może nie pod względem nauki, ale przygotowania psychicznego i otwartości na nowe znajomości. 21:38, 21.10.2019


ksiądzksiądz

7 1

Panie wójcie ilu ma pan pracowników z 30-letnim stażem z tytułem magistra wiem, że jeden to magazynier. 21:32, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sedzia Wesołowskasedzia Wesołowska

10 2

Panie przewodniczący, ty przemawiałeś do mieszkańców, bo wygłądało jak byś był na rynku końskim. Nie potrafisz się wysłowić, wymachiwałeś ręką jak byś chciał odgonić Azjatycką biedronkę. 21:39, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LolLol

2 8

No przepraszam bardzo.. szkoła w Lemanie MA świetlice, zaplecze kuchenne! Jest odremontowana i klasy są wystarczająco duże, aby pomieścić kilkunastoosobowe oddziały! Dlaczego Leman, ruszcie mózgi! Zgodnie z logiką jest to szkoła, która obejmuje północną cześć gminy i miejscowości te nie mają po kilka km do Turośli, a zawsze ponad 10. Jaki sens byłyby w zostawaniu Ptaków jako 8 oddziałów, skoro szkoła ta w swoim rejonem nie obejmuje innych mniejszych szkółek!! 23:20, 20.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XYZXYZ

1 0

Przecież szkoła w Lemanie się zapada i dlatego nie ma zgody na rozbudowę ,no chyba że ten kredyt który na być zaciągnięty wystarczy na uratowanie chociaż węgla kamiennego...WSTYD !!! 22:41, 15.11.2019


PtaszekPtaszek

4 1

Do szkoły w Ptakach chodzą dzieci ze wsi : Ptaki, Samule, Pupki, Dudy Nadrzeczne , Charubiny, Ważki, Popiolki, Szablaki, Trzcinskie. Tam szkoly nie ma! 23:37, 20.10.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Url Url

1 2

No sorry, czy to wina Lemana, ze jest położony w pobliżu innych mniejszych szkółek! Po prostu Leman znajduje się w korzystniejszym pod względem logistycznym miejscu. Nad czym tu się zastanawiać. Leman z dużego terenu ma największą i w najlepszym stanie szkole.. 11:44, 21.10.2019


sowasowa

0 0

to będą chodzić do Turośli 18:37, 22.10.2019


nie tak oczywistenie tak oczywiste

0 0

Waszki, Dudy Charubiny - Czerwone albo Kolno
Pupki, Samule - Zabiele.
rodzice dzieci z Ptaków, szczególnie ci co pracują w Kolnie zastanowią się czy nie lepiej organizacyjnie dla nich będzie posyłać dzieci do Kolno, jeżeli na miejscu nie będą miały zapewnionej opieki.
Za dziećmi pujjdzie też subwencja. 14:56, 24.10.2019


Zaproszenie maZaproszenie ma

3 1

Niech Karol wypowie się na ten temat na sesji. Wreszcie zaproszenie ma. Mógłby pomóc u marszałka, wojewody czy w kuratorium. 00:16, 21.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy ZigiPrawdziwy Zigi

9 1

Ograniczyć biurokrację, zarobki wójtów i ich przydupasów oraz diety radnych darmozjadów. 09:51, 21.10.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Fałszywy ZigiFałszywy Zigi

1 4

No przepraszam bardzo bycie radnym to nie tylko sesje, bardzo często( chodź nie zawsze) wiąże się to pracą na rzecz społeczności. Kto odgarnie śnieg, kto porozwozi książeczki ze śmieci- oczywiście randy. A paliwo i czas nie jest za darmo. Sama dieta radnych to grosze, ale chociaż symbolicznie wynagradza ich poświęcony czas! 11:40, 21.10.2019


 .  no . no

6 0

Nie du rniu.
Niedbała zrobił z ciebie ciecia parkingowego i traktuje cie jak ciecia. Słusznie skoro jesteś taki głu pi to piotr powinien cię jeszcze batem smagac.
Od podatków jest sołtys, od wodomierzy inkasenci, od śmiesznych książeczek za śmieci _ na uj one, ktoś się bawi w lata 80te - listonosz, a od odśnieżania cieć.
Radny jest od tego żeby mądrze głosować w radzie i reprezentować interesy mieszkańców przed wójtem. Od jednostką pomocniczą gminy jest sołectwo z sołtysem jako pewnego rodzaju pełnomocnikiem wójta we wsi. Się ci k..wa role pomyliły. Ale tak to z cieciami jest. 12:58, 21.10.2019


DarekDarek

5 0

Przestań mnie rozśmieszać - radny i jego obowiązki ?? Ok w innych gminach może i radny poczuwa się do swojego obowiązku i robi coś dla społeczności ale nie w gminie Turośl . Większość to ciemnota która tylko i wyłącznie liczy na te diety . 13:00, 21.10.2019


 .... ....

10 1

Wy się kłócicie o to, którą szkołę zamknąć w Lemanie czy Ptakach. I o to wójtowi chodzi. Żadne referendum go nie obejmie, zlikwiduję szkołe zamias ograniczać wydatki na zbęddna biurokracje i macie pozamiatane. Na tym i na wcześniejszym nagraniu widać że nasi rządący to id ioci, ale to kim my wtedy jesteśmy jeżeli dajemy się takim baranom ogrywać? 10:40, 21.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

QqqQqq

3 2

Oyezuuu ludzie czy wy myślcie? Uważacie, ze istnieje taka możliwość, aby Ptaki zostały a Leman zamknięto? Zupełnie nieopłacalne, bo duży teren jest za daleko Turośli. Sorry taki mamy klimat. 11:47, 21.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

b radnyb radny

15 2

Wszystkie szkoły muszą zostać.
oszczędności należy szukać w:
Redukcja zatrudnienia w gminie o co najmniej 5-7 osób w pierwszym rzucie. Tylko robimy tak na siłę zakładamy poziom docelowego zatrudnienia, a pużniej do tej kadry dopasowujemy schemat organizacyjny. Nie na odwrót.
Ograniczenia w dotowaniu GOKu. Kultura jest potrzebna ale w ciężkich czasach nie w takim wymiarze. Poza tym jak na środki jakie są ładowane w GOK to blado ta działalnośc kulturalna wygląda. Oczywiście w GOKu też redukcja kadry. Przy okazji odpuścić sobie letnią popijawę, bo zorganizowanie, a raczej zamówienie takiej imprezy też kosztuje.
W szkołach zlikwidować etaty wicedyrektorów. Jeżeli dyrektor nie jest w stanie sam ogarnąć szkoły liczącej ok 100 uczniów to znaczy że się do tej roboty nie nadaje. Dyrektorzy oczywiście dodatkowo pracują jako nauczyciele.
Wstrzymać się z budową drogi za 1,2 mln zł za km. Idzie recesja. Firmy drogowe będą bardziej skłonne do zejścia z ceny.
Przyjrzeć się siatce połączeń autobusowych dowożących dzieci do szkół. Czy jest konieczność po zlikwidowaniu gimnazjów utrzymywać taki tabor i kierowców. Rozważyć prywatyzację tych usług.
Obniżka poborów wójta i diet radnych.
Z sołtysami rozliczać się ryczałtem za spisywanie wodomierzy, roznoszenie podatków itd.
Wyegzekwować wszystkie należne podatki za grunty i od budynków. Zwolnień w szczególnych wypadkach powinna udzielać rada gminy.
W ostateczności szkoły w Łasze i Ksebkach połączyć ze szkołą w Lemanie. Łacha i Ksebki funkcjonowałyby jako filie jednak wszystkie oddziały do 8 klasy włącznie byłyby w tych miejscowościach. Tutaj oszczędność polegałaby na ograniczeniu kosztów zarządu. W wypadku zwiększenia w przyszłości liczby uczniów w Łasze albo Ksebkach można byłoby łatwo przywrócić samodzielność tych szkół.
To tak na szybko. Jeżeli nadal byłby problem ze spłatami kredytów, należy renegocjować umowy z bankami. Najprawdopodobniej zwiększy to łączne koszty obsługi długu, ale da gminie czas. I nie zadłużać się dalej. Nawet kosztem "inwestycji". Nawiasem mówiąc inwestycje realizowane przez gminę nie wpływają na zwiększenie bazy podatkowej i wpływów do budżetu. Nie są więc inwestycjami w biznesowym tego słowa znaczeniu.
W przyszłości realizować inwestycje z dofinansowaniem większym niż 60%.

12:50, 21.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

sowasowa

0 5

chyba pisałeś to po pijaku... 18:39, 22.10.2019


b radny do sowab radny do sowa

3 0

Tee. Sowa (najpierw Przyjaciel teraz Sowa? Skądś znamy tę kompaniję).
Ja piszę komentarze ok południa bo mam wówczas przerwę w pracy. I nas w robocie się nie pije. Ty piszesz późnym popołudniem i albo masz słabą głowę, że Cie szybko bierze, albo z roboty już wychodzisz nawalony. Nie bój żaby. Wiemy co się odwala w tym urzędzie.
Moje propozycje są trzeźwe i racjonalne. Twój atak deb lny i ślepy z pijackim wątkiem. A wiadomo głodnemu zawsze chleb na myśli.
12:11, 23.10.2019


mieszkaniec mieszkaniec

14 2

Gmina zadłużona nie ma pieniędzy na podstawowe funkcjonowanie - to ja się pytam po jaką ch...ę było kupować nowy samochód dla gminy którym jeździ wójt . Czyżby tą Toyotę już tak zajeździł ? 13:05, 21.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klimaklima

7 2

Z klimą to samo. Zamiast zaizolować dach i przykryć białą membraną dachową, a w oknach od południowego wschodu zamontować rolety walą klimę za setki tysięcy gdy wiadomo że ceny energii elektrycznej idą w górę. Jełopy. 13:19, 21.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GminaGmina

2 0

Od przekrętów to sie pocą codziennie 08:51, 23.10.2019


mieszkaniec mieszkaniec

11 3

Potrzeba zmienić Wójta i radnych będo nowe pomysły 15:53, 21.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ziomekziomek

14 2

Ludzie nie kłóćmy się o szkoły.Nie dajmy zamknąć żadnej. 18:07, 21.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sowasowa

3 10

a po cholerę szkoła w każdej wiosce?? to chyba tylko na podlasiu mozliwe bo w innych województwach tak nie ma wystarczy jedna szkoła w turosli i szlus 18:43, 22.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ghrsghrs

2 0

A p taką cholerę, żeby nie jęgli się takie głą by jak ty. 14:50, 24.10.2019


............

4 1

czyżby ?????? ale szkoła w ptakach nie jest na każdą wioskę ale aż na 10 wiosek więc tak tak tak masz rację powinna zostać !!!!!! 21:17, 22.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Przekręt Przekręt

15 0

Zastanówcie się. Wójt chce zostawić tylko klasy 1-3. Twierdzi, że nie może domknąć budżetu gminy bo są kredyty (długi sam zrobił: dwukrotnie remontowane jego hobby- boisko w Turośli, wiosną zakup nowego samochodu, nieracjonalne zarządzanie funduszami poprzez niekorzystanie z możliwości składania wniosków z korzystniejszym doginansowaniem 70, 75 a nawet 80% niż tzw.schetynowki z dof.60%, zatrudnianie rodzin i znajomych z popijaw, ciągle balety i nieadekwatne wynagrodzenie jego, księgowego potasia, kierowników m.in.Paliwody ale i pozostałych ) i zaslania się małą subwencja z MEN.
Twierdzą, że gdyby subwencja była do placówki, a nie do ucznia to byłaby większa i wtedy nie trzeba byłoby zamykać szkół. No dobra, to ja mam pytanie: co jeśli za rok właśnie taka subwencja będzie. Wiadomo, że jak coś zniszczone, sprzedane to spowrotem nie wróci. Zamknięta teraz szkoła będzie zamkniętą, bo subwencja do placówki już jej nie obejmie.
Chcą zrobić "reorganizacje", a nie zrobili żadnej dokładnej analizy i symulacji. Przynajmniej na ten temat żaden z tych "jajogłowych" nie zająknoł się . Natomiast zebrani rodzice wyłapali co najmniej kilka przekłamań.
Zostawiając klasy 1-3 nadal będą ponoszone koszty utrzymania budynku. Tylko o kilku nauczycieli będzie mniej, bo dzieci dokoptuje do już istniejących klas we szkole w Turośli. Więc tam klasy będą bardzo liczne, co też będzie niekorzystne dla dzieci obecnie uczących się w Turośli. Swoją drogą, czy z rodzicami dzieci uczących się w Turośli ktoś to konsultował?
Ten cały pomysł jest co najmniej grubymi nićmi szyty.
O. 22:02, 22.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

P.S.P.S.

13 1

Nie dajmy się skrócić. Szkoły powinny zostać i powinniśmy trzymać się razem. Dzieci to nasza przyszłość. To nie szkoły trzeba zamknąć tylko wójta wymienić 22:09, 22.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UGUG

5 0

On to se może zamkąć co najwyżej Gmine . 08:48, 23.10.2019


yuyu

3 0

piotr tam sa twoje korzenie NIedbalow 03:52, 23.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nienie

1 0

tępi ludzie nie myślą takimi kategoriami 09:55, 23.10.2019


GośćGość

16 2

Brawo panie wicestarosta! Dziękujemy za obecność na sesji i wsparcie dla rodziców! Brawo radni którzy ujmują się za szkołami! Brawo sami rodzice za postawę! Panie przewodniczący rady-WSTYD!!! 13:07, 23.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rodzicrodzic

6 0

Szkoła w Lemanie nie jest przystosowana do przyjęcia tylu uczniów... Na dzień dzisiejszy dzieci uczą się w sekretariacie, bo brakuje klas. Nie wiem dlaczego wójt tak bardzo obstaje akurat za Lemanem.... Rozbudowa tej szkoły na pewno przyniesie gminie dużo oszczędności.... 14:06, 23.10.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PkwPkw

5 0

Według danych Państwowej Komisji Wyborczej w maju w wyborach do Europarlamentu:
obwód Cieciory, Cherubin, Krusza, Cieloszka to
1 040 uprawnionych do głosowania.
Kolejno obwód: Nowa Ruda, Wanacja, Turośl, Trzcińskie, Potasie to niespełna 1100 uprawnionych do glosowania.
Ponad 1180 mieszkańców upranionych do głosowania w obwodzie Leman, Łacha, Ksebki i Zimna .
Jedynie 640 osob uprawnionych do glosowania w obwodzie Ptaki, Charubiny, Duży Nadrzeczne, Szablaki, Popiołki, Pyłki, Samule.
W całej gminie jest 5325 wszystkich mieszkańców z czego uprawnionych do głosowania jest około 4100- dane z maja na czas wyborów do Europarlamentu.
Teraz rozumiecie z kim się liczy, a z kim nie musi. Czysta polityka. Plus słoma z butów. Pamiętamy jak zgubiłeś gumofilce włucząc się po Turośli 18:07, 23.10.2019


filfil

4 0

Jestem rodzicem dzieci ze szkoły w Lemanie. Popieram rodziców z pozostałych szkół i głosuję przeciw reorganizacji. 20:52, 23.10.2019


GitGit

4 0

No i super z Ciebie gościu ? Tak powinniśmy się zachować wszyscy z pozostałych wiosek też. Nie wiadomo z której strony i kiedy nas będzie wójto chciał wykiwać 21:53, 23.10.2019


PkwPkw

7 0

Według danych Państwowej Komisji Wyborczej w maju w wyborach do Europarlamentu:
obwód Cieciory, Cherubin, Krusza, Cieloszka to
1 040 uprawnionych do głosowania. 
Kolejno obwód: Nowa Ruda, Wanacja, Turośl, Trzcińskie, Potasie to niespełna 1100 uprawnionych do glosowania. 
Ponad 1180 mieszkańców upranionych do głosowania w obwodzie Leman, Łacha, Ksebki i Zimna .
Jedynie 640 osob uprawnionych do glosowania w obwodzie Ptaki, Charubiny, Duży Nadrzeczne, Szablaki, Popiołki, Pyłki, Samule.
W całej gminie jest 5325 wszystkich mieszkańców z czego uprawnionych do głosowania jest około 4100- dane z maja na czas wyborów do Europarlamentu.
Teraz rozumiecie z kim się liczy, a z kim nie musi. Czysta polityka. Plus słoma z butów. Pamiętamy jak zgubiłeś gumofilce włucząc się po Turośli 18:14, 23.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

nie słyszałemnie słyszałem

1 0

Gumofilce ???? 22:18, 23.10.2019


Bar u grubejBar u grubej

2 0

A ja widziałem, tylko już nie miał dwóch, a tylko jeden. Drugi zgubił idąc po pijaku pod dom nauczyciela, aby zawyć 10:13, 24.10.2019


HsisjshhhsidhhshHsisjshhhsidhhsh

2 16

Bardzo dobra decyzja po co trzymać szkoły gdzie w klasach jest 3 uczniów
Super decyzja a rodzice co mają chodzić se po ludziach i plotkować to będą odwozić dzieci
A po za tym niektórzy jeżdżą po 30 km i nie narzekają a problem z 7 km jeżeli chcecie mieć wykształconych dzieci to im pomóżcie wożąc je a nie narzeka
Później będzie a bo drogi są nie dobre i co kolejne protesty bo drogi
Prawidłowa decyzja wójta i panie wójcie jest pan najlepszy 18:54, 23.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OnaOna

8 0

kto napisał ten komentarz jedynie mogła to być bez empatii Przegrana Posłanka.. 19:43, 23.10.2019


DtrDtr

9 0

Taa. A W średniowieczu to ludzie z owcami razem spali. Śpij se dalej, ale sam. Co ma wspólnego Szkoła w Ptakach do tego, że dojeżdżasz 30km do Pracy? Pomieszało ci się w głowie bo piszesz o rzeczach zupełnie ze sobą nie powiązanych. Albo świr albo napuszczony przez wójta. Nie mieszaj innym i ni się swojej du rnej propagandy. 19:52, 23.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec mieszkaniec

12 0

Moim zdaniem żadna inna szkoła poza Turoślą nie ma takich warunków jak Szkoła w Ptakach . Odremontowana wyposażona itp.no i piękne boisko . Skoro niedbaluch już dawno myślał o reorganizacji szkół to ja się pytam po jaką chol..ę było zadłużać gminę robiąc w każdej szkole tzn. Ksebki , Leman , Łacha boiska . Ale odpowiedź jest prosta chodziło o to żeby ciemnogród ( w/g niedbalucha - wszyscy mieszkańcy gm, Turośl ) bez jakiegokolwiek podejrzenia ponownie uwierzyli w jego obietnice i brednie i zagłosowali na niego .Kiedy w końcu ludzie przejrzą na oczy i pogonią tego krętacza , prostaka i oszusta i zrozumieją że ten nieudacznik kieruje się tylko i wyłącznie swoim interesem a gminę i jej zadłużenie ma głęboko . Każdy dureń potrafi żyć wykwintnie na kredyt ale przecież kiedyś będzie trzeba to spłacać i teraz przychodzi ten czas spłat to najlepiej pozamykać szkoły a sam dalej balować . Poza tym - milewski ty reprezentujesz miejscowość - PTAKI ?? - WSTYD I CHAŃBA !!!!!!!!! 07:30, 24.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PtakiPtaki

2 0

Postaramy się aby POKOLENIA o tobie Milewski pamiętały.
Przejdziesz do historii @
10:20, 24.10.2019


Mały Jasio.Mały Jasio.

1 0

Pani w szkole pyta?
Jasiu. Dlaczego nie masz pracy domowej?
Bo pies mi pozer pse Pani.

Jaś ma 7-8 lat. Tutaj mamy dorosłego faceta który nie potrafi wcisnąć ikonki "zatwierdź" w edytorze tekstów. 12:58, 24.10.2019


ZimnaZimna

14 0

Jeżeli będziemy się kłócić którą szkołę zamknąć a którą zostawić to już przegraliśmy.
Najniżej opłacany etap urzędniczy czy quasi urzędniczy to ok 37 tyś rocznie. Ci średniego szczebla ok 80 tyś rocznie. Gmina potrzebuje wygenerować oszczędności ok 0,5 mln rocznie. Likwidujemy 4 etaty urzędników niskiego szczebla i 2 urzędników średniego szczebla to jest już 308 tyś. (urzędowi nic się nie stanie bo to co było na ostatniej sesji to była albo próba przekrętu, albo przykład czystej gł upoty i dziecinnego tłumaczenia https://www.youtube.com/watch?v=TdZUuuk4Nac od min. 28:50 do min. 34:10. Obcinamy dotację na GOK o 100 tyś. Razem daje to 408 tyś. Obcinamy pensję wójta o 32 tyś rocznie (w praktyce podstawę, żeby tyle wyszło na koniec roku). Mamy już 440 tyś. Fundusz nagród zmniejszamy o 20 tyś. Już uciułaliśmy 460 tyś. Autobusy. Dlaczego stacjonują w Turośli zamiast przy szkołach do których realizowany jest dowóz? Chyba po to żeby zrobić przekręt na ropie - kolejne 10 tyś. Kolejne 30 tyś oszczędności, a nawet więcej to obniżenie diet radnych, rezygnacja z popijaw, ograniczenie imprezy letniej, wystąpienie ze związków do których należy gmina - Niedbała i tak ze swoja głową nic pożytecznego tam nie wnosi. Tak że jest lepszy sposób niż likwidacja szkół na wygenerowanie potrzebnych oszczędności i to nawet z górką.

08:52, 24.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

O.OO.O

4 1

O matko... To wszystko wina komputera. Gmina powinna opatentować tę sztuczną inteligencję, która sama „przypadkowo” tworzy dokumenty na podstawie myśli wójta. To by był dopiero zastrzyk gotówki :) 12:15, 24.10.2019


Mały JasioMały Jasio

4 1

Pani w szkole pyta.
Jasiu! Dlaczego nie masz pracy domowej?
Bo pies mi pozer pse Pani.

Jaś ma 7-8 lat. Tutaj mamy dorosłego faceta który nie potrafi wcisnąć ikonki "zatwierdź" w edytorze tekstów. 13:01, 24.10.2019


BarejaBareja

14 0

Nie dajmy się wójtowi nabrać
Rządzący nauczyli się likwidacji niektórych funkcji i placówek w sposób niezauważalny dla społeczeństwa.
Np.połączenia autobusowe. Najpierw zmienia się rozkład jazdy tak, żeby nikomu nie pasowało jeździć tymi autobusami, później zamyka się linię bo nikt nie jeździ. Tak samo z koleją.
Taki sposób zastosowano w kwestii ośrodka zdrowia w Lemanie. Najpierw ograniczono terminy przyjęć lekarza, potem pacjenci nie przyjeżdżali bo lekarza nie było, aż w końcu lekarz sam zrezygnował, bo nawet wtedy gdy się pojawiał to nikt nie przychodził (pacjenci nie mogli czekać w nieskończoność na pomoc medyczną, musieli zgłosić się gdzie indziej). I jak wójt tłumaczy. Że to wina ludzi bo nie przychodzili.
Tak samo będzie ze szkołami. Najpierw ograniczenie liczby klas, w praktyce do trzech. Później że dla 3 klas to się nie opłaca inwestować. Aż na koniec zamkniecie szkoły bo budynek zdewastowany i taniej jest dowozić uczniów z tych 3 klas do Turośli. I co . Znowu wina społeczności bo mało dzieci.
I jeszcze perfidnie nazywają to reorganizacją, gdzie faktycznie jest to likwidacja.
To stara sb cka metoda, przejęta od jeszcze wcześniejszych fachmanów. Zrobić świństwo i ładnie to nazwać. np. Niemcy w dobie II wś mordy na społecznościach na terytoriach okupowanych nazywali akcjami oczyszczania terenu lub zaprowadzania porządku. Tak samo w rozkazie Stalina o wymordowaniu polskich oficerów w Katyniu ani razu nie padło słowo rozstrzelać. Była za to mowa o „konieczności rozładowania więzień”.
Porównując to może przesadzam w słowach, ale sposób myślenia wójta opierający się na perfidii jest ten sam.
Poza tym wójt nadużywa słowa konsensus. Konsensus to opierający się na zaufaniu dialog stron prowadzący do wyśrodkowania decyzji. W temacie szkół konsensus nie jest możliwy z natury problemu. Szkoła może istnieć albo nie istnieć. Funkcjonowanie jej przez jakiś czas jako 3klasówki, a później ostateczna likwidacja nie jest żadnym konsensusem, bo na końcu i tak wójt uzyskuje wszystko to czego chciał na początku a społeczeństwo wszystko traci. Rozwleka to tylko sprawę w czasie. Jak szkoły zostaną ograniczone tylko do szkół 3klasowych, to w przypadku przystąpienia gminy do ich zamknięcia w ew. protest zaangażuje się mniejsza liczba rodziców (no bo już nie rodzice dzieci klas 4-8 i tak dowożonych do Turośli) na których protesty wójt już będzie mógł sobie pozwolić.
Co do kuratorium. Faktycznie z przyczyn merytorycznych kuratorium może nie zgodzić się na likwidację 8klasowej szkoły, ale może zgodzić się na jej ograniczenie do szkoły 3klasowej, a później w odrębnej decyzji na całkowitą jej likwidację. Tutaj wójt rozegra kuratorium taką samą metodą jak społeńczenstwo.
Technika taka nazywa się „na gotowaną żabę” Żaba nie ma w skórze komórek nerwowych reagujących na ciepło. Wrzuca się żabę do garnka z wodą i powoli podgrzewa. Żaba zadowolona pływa sobie w tej wodzie. Panikę czuje dopiero wówczas jak woda zaczyna się gotować, ale ginie bo na ucieczkę jest już za późno.
Poza tym przykrym było jak wójt ze złością, zniecierpliwieniem i wręcz z agresją odnosił się do radnych, sołtysów i mieszkańców. Widać po tym jak traktuje mieszkańców.
Szacun za postawę dla sołtysów. Karol dobrze, ale za mało. Ze strony Pieloszczyka przydałaby się pomoc w sprawie zbierania podpisów pod referendum, poprzez zapewnienie chociażby pomocy prawnej sprzeciwiającym się rodzicom, wskazywanie wszelkich zawoalowanych i nieczystych zagrywek Wójta, które Wicestarosta pewnie też wychwytuje (np. napuszczanie jednych mieszkańców na drugich). 12:07, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bez pomyślunkubez pomyślunku

10 0

Cały materiał https://www.youtube.com/watch?v=TdZUuuk4Nac
I nawet w prozaicznych sprawach głupota.
Jeżeli jest problem z kosztami oświetlenia? Na wjazd wykręcamy co drugą żarówkę gdzie się tylko da. Może to śmieszne, ale skuteczne.
W Dudach aż sołtys musi latać do Wójta Gminy Kolno w sprawie podłączenia się do ich wodociągu – rozwiązanie najlepsze- bo piter jest z Wójtem Kolna pogniewany, na szkodę mieszkańców ?droga Kozioł Popiołki ten sam problem?. Dla Piotra problem to załatwienie formalności związanych z wykonaniem przyłącza wodociągowego, przy takiej liczbie super wykształconych urzędników których zatrudnia.
Piter widzi problem w podatkach gruntowych. Aktualizacje operatów są finansowane z dotacji wojewodów, tylko trzeba się po te dotacje zgłosić i poczekać w kolejce (żeby zgłosić się to z poprawnie wypełnionym przez geniuszy wnioskiem). Niby chłop ze wsi, a nie zdaje sobie sprawy ze aktualizacja kwalifikacji gruntów da gminie wzrost wpływów podatkowych niższy niż koszt wykonania samej aktualizacji. Bo o ile dzięki temu że rolnicy ładują prace i kasę w łąki i grunty orne, jakość tych łąk delikatnie podskoczyła, to po ostatnich latach suszy role z powrotem przekształciły się w piach. Jak posiejesz coś innego niż kukurydza np. żyto, to latem nie wiesz czy tu było coś siane, czy się komuś coś z kieszeni wysypało. Z resztą koło Łachy, a i w innych okolicach też to ta kukurydza często sięga co najwyżej do pasa.
I jeszcze tę ciemnotę w tym temacie w swojej naiwności próbuje wcisnąć radnym, w większości znającym się na rzeczy rolnikom.
I do radnych i sołtysów. Nie kłóćcie się że: „my nie mamy to i wy też nie musicie mieć”, bo to jest argument z pały a wasze spory są na rękę Wójtowi który robi z wami co chce gdy się kłócicie. Rozwój gminy powinien postępować powoli, drobnymi kroczkami realizowanymi od Charubina do Dud i od Ciecior po Leman, byleby do przodu, a nie poprzez zamykanie szkół wstecz. 12:39, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RoboRobo

8 0

Oszczędności w oświetleniu ? Ależ owszem czemu nie tylko najpierw wyłączmy światła za szkołą w kierunku GOK-u . Po co tam święcą się cały czas ???? Zapewne skarbnik boi się że dostanie w trąbę po ciemaku jak będzie chodził ze swoim kundlem . Zacznijcie najpierw oszczędności od siebie a dopiero na końcu szukać innych oszczędności wśród mieszkańców a od szkół WARA !!!!!! 14:55, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Była radnaByła radna

14 0

Szanowni Państwo,
zgadzam się z powyższymi rozwiązaniami. Jedynie dodałabym, że ryba psuje się od głowy.
Niedbała jest wójtem od 2002 r., tak więc, jak sam powtarza on jest odpowiedzialny, za to, co dzieje się w gminie. Wobec tego radni powinni wystosować wniosek o "reorganizację" jego pensji i takim sposobem oszczędzlibyśmy około 100 tyś. zł. Aby ratować budżet honorowo sam mógł zaproponować obniżenie sobie pensji zamiast odgryzać się i kąsać.
Kolejna oszczędność na pensji sekretarza Mijka. Główny księgowy, która zgadza się na niegospodarne wydatki wójta (np. asfalty prowadzące do lasu obok jego domu lub uliczki po których tylko zające kicają i będą kicać co najmniej 10-20 lat, dwukrotnie remontowane boisko-wójta hobby za miliony na kredyt długoterminowy i wreszcie jak już bardzo dobrze wiedział, że budżet jest pod kreską - zakup nowego samochodu) jego osoba powinna być poddana pod głosowanie o odwołanie przez radnych. Jest dużo wykształconych, kompetentnych i z doświadczeniem osób, które umiałyby poprowadzić nasz budżet rzetelnie i bez przekłamań. Pamiętajcie radni, że wójt zawsze mówi : to nie ja podejmuję decyzję, to radni tak głosują. Jak Piłat umywa ręce.
Poza tym, dość duża oszczędność mogłaby powstać na wypłacie ryczałtowej przewodniczącego Rady Gminy. Ze względu na to, iż nie wypełnia swoich obowiązków (nie stosuje zapisów Statutu Gminy Turośl http://www.biuletyn.net/nt-bin/_private/turosl/3052.pdf, w którym jest zapis "§ 152. 1. Przewodniczący Rady przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdy czwartek, w godzinach od 14:00÷ 16:30." -nigdy nie ma go w UG w wyznaczonym czasie, bo ma zbyt dużo obowiązków, więc niech odda tą powinność komuś kto jest czasowy).
Ponadto w Statucie Gminnym jest "§99 punkt 3. Przewodniczący odpowiada przed radą w zakresie pełnienia swojej funkcji i jest ze swej pracy przez nią oceniany." Przewodniczący i zastępca Statut daje wam możliwość "§13 punkt 4.Zrzeczenie się funkcji wymaga oświadczenia woli dokonanego na piśmie w sposób nie budzący wątpliwości."
I jeszcze, nawiązując do tego, co działo się na ostatniej sesji : "§ 83. 1. Przewodniczący rady przed poddaniem wniosku pod głosowanie precyzuje i ogłasza zebranym proponowaną treść w sposób, aby jej redakcja była PRZEJRZYSTA, a wniosek nie budził WĄTPLIWOŚCI co do INTENCJI wnioskodawcy."
Kolejno Statut Gminy Turośl "§87 punkt 3. Projekty uchwał rady przygotowane przez wójta mogą być przedłożone do zaopiniowania przez właściwe, pod względem merytorycznym, komisje. Opinie komisji są odczytywane na sesji rady przez przewodniczącego komisji." - ktoś coś podobnego widział albo słyszał na sesjach naszej gminy? Ot, praca.
I wreszcie NAJWAŻNIEJSZE w obecnej sytuacji - Statut gminy Turośl mówi, że "§ 48 punkt 2. Wójt przygotowuje i przedstawia radzie, nie później niż do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy, projekt budżetu, uwzględniając zasady prawa budżetowego oraz ustalenia rady.", a to oznacza, że jeszcze w LISTOPADZIE będzie układany przyszłoroczny budżet, a więc i "reorganizacja" naszych szkół zostanie w nim ujęta. Niestety w lutym 2020 może być już wszystko brzydko mówiąc "pozamiatane".
Tak więc, słuszne wójta ubolewania, że zbyt szybko mleko się rozlało.
Z wyrazami szacunku odważnym mieszkańcom ?
16:25, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ErrorError

10 0

Gmina szuka oszczędności, a wczoraj w goku była impreza dla seniorów, zapewne obradowali o oszczędności ach przy flaszce... 17:30, 24.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jajajaja

2 0

i to podobno były andrzejki 07:58, 25.10.2019


archiwum xarchiwum x

6 0

Radni obudźcie się, skoro nie jest jeszcze zbyt późno, bo jak jak granat się odbezpieczy to i saperzy mogą nie zdążyć na czas przyjechać. 19:08, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

9 1

Radni w Turośli są zastraszeni przez TW " Jacek " stare sb-eckie zagrywki . Obiecać , przekupić ( nawet *%#)!& wywrotką żwiru ) a jak nie poskutkuje to zastraszyć . Widać na ostatniej sesji co tam się dzieje . Jeden z radnych który wspomniał o przystanku w pewnej miejscowości został potraktowany jak gówniarz . Nie zapominajcie Radni , że to Wy decydujecie o tym co się w tej Waszej gminie będzie działo - a na razie dzieje się bardzo źle bo słuchacie ludka który powinien przede wszystkim Was słuchać i wykonywać Wasze pomysły żeby rozwinąć gminę . 21:03, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ClaviusClavius

3 0

A ja nie wiem czy ten ludek nie skończy aby pod celą. 21:12, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StrachuStrachu

3 0

Jak straszy to znaczy że czuje bezsilność. 21:25, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A co tam pooglądajciA co tam pooglądajci

2 0

Obejrzyj film VI Sesja Rady Gminy
https://youtu.be/TdZUuuk4Nac 05:58, 25.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nauczyciel emeryt.nauczyciel emeryt.

6 0

To co się odwala na sesji to nie jest nawet brak poszanowania prawa, to brak świadomości jego istnienia. Mieszają oczywiście Niedbała z Milewskim.
Nie ma szansy na rzetelną dyskusję i wypracowanie konstruktywnych wniosków. Wójt mówi o konsensusie i prosi o zaufanie. Na zaufanie to trzeba zapracować. Konsensusu bez zaufania nie da się osiągnąć. W sprawie szkół konsensus w ogóle nie jest niemożliwy do osiągnięcia, bo to jest decyzja 0-1. Prowadzimy szkoły, albo je zamykamy. Ograniczanie zakresu działalności szkół to tylko wstęp do ich likwidacji (taki jest zamysł Wójta - stopniowe wygaszanie).
Można i warto zmienić przewodniczącego. Księgowego przed końcem roku na razie nie ruszać, bo jest sprawa budżetu i ktoś musi ogarnąć ten nieporządek. Wójt wiadomo - referendum.
Nikt nie wymaga od radnych że będą alfą i omegą w kwestiach finansów publicznych, ale to oni muszą podjąć wiążące decyzje i to oni będą musieli spojrzeć swoim sąsiadom w oczy jak wszystko się posypie. Trudno te decyzje podjąć bez rzetelnych informacji dotyczących finansów gminy. Wójt się nie kwapi do należytego przedstawienia sprawy, bo co, przed tym jak prosił o absolutorium mówił o kłopotach? No nie. Znając Piotra to nawet jakby Rada zobligowała go do tego za pomocą stosownej uchwały, to i tak by kręcił. Potrzebna byłaby uchwała o zleceniu opracowania audytu budżetu przez zewnętrzną firmę audytorską, najlepiej z propozycją planu naprawczego (bez zamykania szkół), ew. zwrócenie się o pomoc merytoryczną do RIO - a najlepiej i to i to. Inaczej wójt będzie forsował swoje pomysły, bo czas go goni. A wieczorami chodził po Turośli i sączył jad przy pomocy swoich popleczników. (Co to miało być ostatnio w tym GOKu? Andrzejki miesiąc przed? Czy raczej przekupywanie ludzi wódką?).
Nadzwyczajna sesja rady może być zwołana na wniosek 1/4 składu rady, czyli u nas 4ech radnych. I na tej sesji można te rzeczy załatwić.
Co do szkół. Człowiekowi do rozwoju potrzebne są skrzydła i korzenie. Obie te rzeczy oferuje szkoła. O jakim rozwoju możemy marzyc bez szkoły. 10:05, 25.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Konsensus.Nie!Konsensus.Nie!

2 0

Najgorsze, że Karol też mówi o konsensusie. Przecież widz ina tym przykładzie, ale i z doświadczenia chociażby o drodze w Cieciorach jak to narzekał się , że notariusz powiedział że to nie przejdzie bo będzie nie legalne i mogą cofnąć dofinansowanie. Takich przekłamań z jego strony jest bardzo dużo. Można by napisać kilka tomów powieści. O wysoce wyszkolonym we łgarstwie eSBeku.
Karol jesteś tak naiwny, czy chcesz być poprawnie polityczny, nie zważając na to co się dzieje w twojej gminie? Brzydko napiszę, ale miej jaja chłopie. 10:52, 25.10.2019


coooo!coooo!

0 0

Piszesz chyba o tej drodze przy granicy gminy w Cieciorach.
To aż notariusz musiał tłumaczyć, że gmina nie prowadzić działań inwestycyjnych na terenie do którego nie ma tytułu prawnego?
No idiota. Co on robił przez te 17 lat na urzędzie.
Droga na terenie sąsiedniej gminy potrzebna mieszkańcom naszej gminy. To rozwiązania są dwa. Albo przekazujemy gminie Zbójna dotację w wysokości wkładu własnego na remont tej drogi, albo, jeżeli droga graniczy z Gruntami wsi Cieciory zmiana granic.
Pierwszy sposób nie na rękę Zbójnej, bo obkłada ich robotą, koniecznością uzyskania dotacji, a pewnie chcieliby dotacje na swoje pilniejsze drogi.
Drugie rozwiązanie przyjęte przez radę jest lepsze, dla Turośli, bo i tak ogarniamy to w ramach własnego budżetu, a na przyszłość rozwiązuje problem ew remontów czy odśnieżania - jeżeli coś takiego się w gminie pojawi. Drugie rozwiązanie ma taka wadę, że sprawa przejęcia drogi może zająć ok 2 lat, później projekty pozwolenia i pozyskanie dotacji to min rok a raczej 2 lata. Ale to trzeba mieć łeb i jaja żeby to otwarcie powiedzieć a nie zasłaniać się notariuszem - (na uj tu notariusz na razie?).
Jak on planował uzyskać pozwolenie na budowę na nie swoja drogę? W którym starostwie? No miszcz. Posłać go do Warszawy niech im oczyszczalnię naprawia. 11:45, 25.10.2019


Konsensus. Nie!Konsensus. Nie!

3 0

Najgorsze, że Karol też mówi o konsensusie. Przecież widz ina tym przykładzie, ale i z doświadczenia chociażby o drodze w Cieciorach jak to narzekał się , że notariusz powiedział że to nie przejdzie bo będzie nie legalne i mogą cofnąć dofinansowanie. Obejrzyjcie nagranie sesji od ? 36 minuty.? Niedbała odszczekał co mówił wcześniej, że nie można tej drogi zrobić. Jakie konsultacje w Cieciorach? Przecież ludzie nawet po ponad 20 ary już 10 lat temu oddali na tę drogę, bo ich nabrałeś przed wyborami, że zrobisz. Takich przekłamań z jego strony jest bardzo dużo. Można by napisać kilka tomów powieści. O wysoce wyszkolonym we łgarstwie eSBeku.
Karol jesteś tak naiwny, czy chcesz być poprawnie polityczny, nie zważając na to co się dzieje w twojej gminie? Brzydko napiszę, ale miej jaja chłopie.
11:39, 25.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dtrdtr

1 0

Podejrzewam że Niedbała nawet nie wie gdzie są granice gminy. Taki sam bajzel jest w Ksebkach, Lemanie, Łasze, Popiołkach, Samulach. Pewnie dookoła. Znam gościa, nie z naszej gminy ale po sąsiedzku co grunty ma też i na naszej i nikomu podatków nie płaci bo żadna z gmin się nie upomina. A sorry, 2 takich gości. To tylko świadczy jak Niedbała pilnuje interesu gminy. Swoją drogą sąsiedni wójtowie to samo, ale to żadna pociecha. Świadczy tylko o profesjonaliźmie samorządowców. Ten profesjonalizm można zilustrować obrazkiem szałasu z brzozowych patyków posklejanych krowim łajnem do kupy. Tak to wszystko się trzyma. 11:56, 25.10.2019


doNauczycielaEmerytadoNauczycielaEmeryta

4 0

Można i księgowego zmienić, nic nie przeszkadza, to końcówka roku. Są ludzie co potrafią to zrobić. A wręcz przeciwnie to jest bardzo dobry moment na zmianę, bo jest układany budżet na 2020 rok i oni we dwóch tak zakręcą, że radni nie zdążą zauważyć i będzie po ptokach 11:57, 25.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nauczyciel emerytnauczyciel emeryt

3 1

Może by i się przydało zmienić skarbnika, nie będę się upierał.
Ale:
Wniosek o odwołanie składa kierownik jednostki czyli Wójt. Złoży?
Budżet nie jest opracowany, bo właśnie w związku z opracowywaniem budżetu na przyszły rok pojawił się pomysł likwidacji szkół.
Nawet jak odwołamy skarbnika, to kolejnego rekomenduje wójt. Czyli dalej w ciemnej ....
Sprawa odwołania wójta to 2 miesiące na podpisy, sprawy u Komisarza Wyborczego w Łomży i wybór nowego wójta. Czyli najszybciej w maju przy okazji wyborów prezydenckich.
Nowy wójt już sobie wówczas wymieni skarbnika, bo nie wyobrażam sobie jak miałaby się mu układać współpraca z dotychczasowym.
Aby zostać skarbnikiem nie wystarczy jako tako kojarzyć tabliczki mnożenia. W ustawie są określone minimalne kryteria wykształcenia i doświadczenia zawodowego w sferze finansów publicznych. Nie wiem czy się w gminie ktoś taki znajdzie kto teraz w tym bajzlu palców nie macza (w Turosli urząd to jedyny podmiot działający w sferze finansów publicznych).
Ktoś z zewnątrz widząc co się tutaj dzieje, to do czasu wyboru nowego wójta nie wiem czy się zgłosi. Jak się zgłosi to najprawdopodobniej łajdak albo idiota, czyli zamienił stryjek.
W sprawie finansów i skarbnika mającego nad nimi pieczę radziłbym nie kierować się emocjami i chęcią osobistej zemsty, tylko rozsądkiem i względami praktycznymi.
W powiecie ostatnio taki mymel przechodzili. Nic śmiesznego.
12:35, 25.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a jednak możnaa jednak można

2 0

https://www.tvp.info/45009611/pol-miliona-lapowki-burmistrz-zatrzymany-przez-cba
Jakby skarbnik poleciał to posypałaby się cała układanka Niedbały i podobna sytuacja byłaby i u nas. 14:53, 25.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cynikcynik

7 0

Jak można na sesji powiedzieć panie wójcie ,że przez 17 lat pan nikogo nie skrzywdził, a nauczycieli z gimnazjum , jak to było. to tylko wierzchołek góry lodowej.A w jaki sposób pan rozpoczął swoją kadencję- wszyscy pamiętamy. To trzeba byś człowiekiem pozbawionym zasad i sumienia. Ale pocieszmy się tym,że dobro wraca ,ale i zło . 15:20, 25.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Cywilizacja Cywilizacja

5 0

W Lachowie rozbudowują szkołę, a nas zamykają.
W gminie Kolno nic nie słychać o zamykaniu szkół, bo wiedzą, że dzieci wykształcone są przyszłością.
Nasze będą umęczone pojazdami 17:43, 25.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zwolnionazwolniona

7 0

Jak można powiedzieć , że się nie nikogo nie skrzywdziło, mnie zwolnili po 25 latach pracy do tej pory boli mnie serce bo człowiek był całe życie z tą Turoślą związany a najgorsze jest to, że człowiek się tam urodził i wychował, wszystkich zna od małego . Mam tylko nadzieje , że karma powraca ..... 18:35, 25.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MagdaMagda

0 0

Ja mam studia i nie mam pracy ale kto sie tutaj tobą martwii? 21:22, 25.10.2019


ZbójnaZbójna

3 1

Czytam, słucham i widzę że już po szkołach. Szkoda ale macie pozamiatane. 21:40, 25.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SąsiadSąsiad

5 0

Dopóki trwa walka wojna nie jest przegrana. 12:39, 26.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fredfred

1 0

Pytanie tylko czy rolą normalnego wójta powinno byś toczenie bojów z mieszkańcami? 07:29, 28.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Odlatują PtakiOdlatują Ptaki

1 0

Już księgowego Mijjjka z Turośli nie wymienią
https://kolniak24.eu/pl/19_wiadomosci_z_regionu/635_wojewodztwo/8735_waszkiewicz_skarbniczk_w_gminie_zambrow.html 23:07, 30.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FotowoltaikaFotowoltaika

3 0

Wójcie powiedziałeś na ostaniej sesji, że wreszcie i w naszej gminie zajmiesz się tym. Ciekawe co twoje słowo znaczy. Jak na razie ludzie czują się strasznie przez ciebie oszukani. Wielu wini cię za wyłudzenie ogromnych pieniędzy.
Jest okazja, podowiadam Ci jak to zrobić:
http://gminapiatnica.pl/index.php?wiad=565&fbclid=IwAR2Ei7NEP8AYVYy55YGbcym7awE87mqbW3PO2amIE8SxW6yIp6sGFlECwN8 09:18, 02.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%