Zamknij

Wiemy ile miasto wydaje na promocję. Sprawę zgłębił radny Szymański

10:40, 13.11.2019 Aktualizacja: 11:47, 16.11.2019
Skomentuj

Andrzej Szymański podczas ostatniej sesji złożył interpelację w sprawie wydatków ponoszonych przez budżet Kolna na promocję miasta. Właśnie ukazała się na BIP-ie odpowiedź burmistrza.

W interpelacji radnego czytamy, że Miasto Kolno aby pozyskać inwestorów, także dla poprawy jego wizerunku oraz dla celów innych, ma za zadanie prowadzić promocję miasta. Miasto promocję prowadzi bezpośrednio - poprzez podpisywanie przez Burmistrza umów ze specjalistycznymi firmami PRowskimi, a także umów zlecenia z osobami fizycznymi. Umowy promocyjne podpisują też kierownicy jednostek organizacyjnych Kolna.

- Chciałbym uzyskać informację - o tychże umowach, konkretnie z kim takie umowy są podpisane, ile kosztuje Miasto promocja oraz jakie cele postawiono firmom i zleceniobiorcom - pisze Szymański. - Proszę o przedstawienie informacji za  rok 2019 i rok 2018. Chciałbym też aby - najlepiej przy sesji absolutoryjnej, Burmistrz Kolna złożył sprawozdanie z tzw. polityki promocyjnej miasta, jej kosztach i efektach.

W odpowiedzi na interpelację z dnia 30 października 2019 r. w sprawie wydatków na promocję miasta burmistrz Kolna przedstawił zestawienie dot. umów zawartych przez Urząd Miasta Kolno i jednostki podległe w latach 2018 - 2019.

Burmistrz poinformował ponadto,  że pozostałe jednostki tj. Przedszkole Miejskie Nr 4 w Kolnie, Szkoła Podstawowa Nr 1 w Kolnie, Szkoła Podstawowa Nr 2 w Kolnie, Miejska Biblioteka Publiczna w Kolnie, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolnie nie podpisywały w latach 2018 - 2019 umów z firmami, czy agencjami PR.

- Przepisy prawne dotyczące działalności samorządu gminnego nie przewidują, aby organ wykonawczy samorządu gminnego składał radzie gminy na sesji absolutoryjnej odrębne sprawozdanie z prowadzonej polityki promocyjnej miasta, jej kosztach i efektach - podsumował Andrzej Duda.

Urząd Miasta Kolno

LP Nazwa/nazwisko zleceniobiorcy Przedmiot umowy 2018 2019
1 Rodzice uczniów Stypendia Burmistrza Miasta za osiągnięcia w nauce i sporcie 4800 6600
2 Stowarzyszenie Kawaleryjskie im. Podlaskiej Brygady Kawalerii

Udział członków stowarzyszenia w świętach państwowych, uroczystościach patriotycznych i religijnych

 

3000  
3 Przemysław Adamowski Projekt zagospodarowania otoczenia pomnika Józefa Piłsudskiego z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości 2200  
4 Regionalny Ośrodek Kultury w Łomży Koncert w Kolnie w ramach Festiwalu Muzyczne Dni Drozdowo-Łomża 3000 3000
5 Alicja Serowik Promocja miasta Kolno poprzez wydanie płyty z piosenkami zleceniobiorcy 1000  
      14000zł 9600zł

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kolneński Ośrodek Kultury i Sportu

LP Nazwa/nazwisko zleceniobiorcy Przedmiot umowy 2018 2019
1 Top Druk Spółka z o. o. Spółka Komandytowa Skład i druk,,Miesięcznika Kolneńskiego" 25059,94 23491,08 
2 Wiesław Euzebiusz Boć Korekta tekstów do MK 2040 1760
3 Centrum Edukacji Medialnej SpesMediaGroup Promocja miasta i jednostek podległych na antenie Radia Nadzieja 12000 12000
4 Grupa Medialna Narew Promocja miasta i jednostek podległych w Telewizji Narew 36000 39600
      75099,94zł 76851,08zł

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(26)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE
Yet

24 7

40000 tyś na telewizję a tylko grosze na stypendia. Wstyd. Nie chce burmistrz mądrych ludzi w Kolnie ?

2019-11-13 15:11:13
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy Zigi

23 12

Dość zadłużania miasta i podnoszenia podatków pisowscy nieudacznicy. Już promujecie miasto jako jedne z najdroższych w kraju.

2019-11-13 13:07:51
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Kolniak

18 2

"Alicja Serowik - Promocja miasta Kolno poprzez wydanie płyty z piosenkami zleceniobiorcy" Jaki tytuł ma płyta i piosenki promujące Kolno? Wpisując w wyszukiwarce te nazwisko + Kolno, nie można znaleźć niczego związanego z promocją miasta. Może jakiś link do tych piosenek o Kolnie.

2019-11-13 18:29:14
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BklBkl

7 4

Nie na promocję miasta a na promocję Andrzeja Dudy. Mozna za publiczne pieniądze się wylansować? Zygi niestety za swoje pobory będzie Ci ciężko wygrać z bad.

23:11, 13.11.2019

Prawdziwe rzygiPrawdziwe rzygi

4 6

To się wyprowadź x tego miasta gnido i nie wylewaj tej swojej żółci bo już to staje się nudne

19:53, 14.11.2019

Prawdziwy ZigiPrawdziwy Zigi

4 1

Wal się w dupe pisowski pomiocie,cwelu *%#)!& , niedorozwoju, pisowskie scierwo.

21:18, 14.11.2019

????

15 6

Stowarzyszenie Kawaleryjskie im. Podlaskiej Brygady Kawalerii - 3000 zł - w tym roku było rozliczenie tego stowarzyszenia to teraz proszę sprawdzić kto to rozliczył ? Bo jeśli Radny Szymański rozliczył i się podpisał to coś jest nie tak. Proszę redakcję to sprawdzić !???

14:17, 13.11.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OhooOhoo

9 7

Wszystko jest ok. Możesz być spokojny

15:12, 13.11.2019

The The

7 1

Dla czego uważasz że coś jest nie tak?

19:14, 13.11.2019

RadnyRadny

10 10

Kuwa no kasę brał na stowarzyszenie.

15:04, 13.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Co ?Co ?

11 2

Chyba nie jest takim imbecylem by podpisać dokumenty z dotacji miejskiej będąc radnym ?

15:23, 13.11.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BokiBoki

5 2

Wybory zdaje się że jesienią 2018 były a nie w maju cZy sierpniu

16:13, 13.11.2019

widzwidz

8 2

smród komuny powraca

15:53, 13.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UKSUKS

11 6

Ciekawe kiedy ten radny kasę brał, bo jak był już radnym to będzie baj baj ponowne wybory.???

17:25, 13.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SygnalistaSygnalista

11 6

Na wszelki wypadek CBA powinno sprawdzić jak naprawdę było z tą kasą co ją radny wzion.???

18:54, 13.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy ZigiPrawdziwy Zigi

18 4

Pisiory wydając publiczne pieniądze na wydawanie Kolniaka i telewizję Narew to gdzie promujecie Kolno ? W Kolnie i Łomży? Taki kit i propagandę wciskajcie swoim wyznawcom. Moze tak burmistrz wytłumaczył by radnym jakie z tego tytułu miasto zyskuje korzyści.

20:00, 13.11.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do Zigi Do Zigi

10 8

A radny bierze kasę i jak promuje Kolno?

20:21, 13.11.2019

MietekMietek

18 5

Nie ma to jak radny się pyta a sam zostanie teraz spytany ?

20:16, 13.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NaraliNarali

13 7

Oj nie pasuje wam wasale burmistrza ten radny. Nawet jeżeli dla STOWARZYSZENIE dostało dotację to to raczej nie do kieszeni radnego to wpłynęło, wszystko można rozliczyć i zobaczyć. N

21:18, 13.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EndrjuEndrju

13 5

Kto poza sołtysem w Narwi się prezentuje bo na pewno nie dyr kokisu. To są jaja

21:20, 13.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

księgowyksięgowy

9 4

"Jak poinformował Andrzej Duda, pieniądze trafiają głównie do uczniów. Chodzi o nagrody za dobre wyniki i fundowane stypendia". Jak słychać i widać, kolejne kłamstwo i to bez zmrużenia oka. To burmistrzowe "głównie" wyceniono na całe 4800 zł. Taka promocja w radiu Nadzieja kosztować będzie prawie 2,5 razy więcej, czyli 12000. Lepiej było rzucić tę kwotę wprost na tacę, byłoby bez VAT, PIT i pośrednika.

21:30, 13.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OburzonyOburzony

15 4

To są jednak jakieś jaja. Z jednej strony świeżo upieczony ekonomista mówi, że musi podwyższyć podatki by zwiększyć budżet kokisu bo nie stać ich na godziwe płace dla pracowników podwyżce płacy minimalnej. Z drugiej strony ten sam Kokis wydaje w ciągu ostatnich dwóch lat bagatela prawie 100 000zł!!! na promocję w Radiu Nadzieja i Tv Trwam.
Szkoda, że mamy w radzie, przynajmniej w większości, same manekiny które są tylko bezmyślnymi maszynkami do głosowania.
W normalnym mieście już dawno któryś z radnych zapytał by burmistrza, jaki cel miała promocja kokisu w radiu i telewizji i jakie skutki osiągnęła ta promocja.
Przecież to jest skandal, ile miasto na sport dzieci młodzieży wydaje rocznie? Na pewno stanowczo za mało. Orzeł ciągle jest dofinansowany, a burmistrz rękami Kokisu wydaje na promocję w dwa lata prawie 100 000zł.
Panie i panowie radni to jest mega skandal, mówię sprawdzam i czekam co z tym zrobicie.

22:10, 13.11.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Oburzona Oburzona

5 1

Bez oficjalnego pisma podpisanego imieniem i nazwiskiem to sobie możesz czekać do u śmierci. Ludzie się tacy wygodni zrobili krzyczą w internecie na Facebookach jakby ktoś się w ogóle tym przejmował ha ha. PS kopertę znaczek kartkę A4 mogę ci zasponsorować

22:41, 13.11.2019

OburzonyOburzony

2 4

Obyśmy wam kiedyś taczki nie zasporowali ;)

23:44, 13.11.2019

Dorzuc Dorzuc

4 9

Radnemu mało?

22:17, 13.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nic nie mogęNic nie mogę

14 3

Teraz burmistrz ukarze dyrektor Kokis, żeby umyć ręce i ją zwolni , zatrudni zwolniony Orzołek. I radni będą zadowoleni.Burmistrz nic nie mogę powie ja o niczym nie wiedziałem to wina dyrektor.

07:49, 14.11.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wszystko   MogeWszystko Moge

4 4

Ty wszystko wiedzący nie konfabuluj bo ci sie mózg zlasuje

19:29, 14.11.2019

SygnalistaSygnalista

11 5

Widać jak pieniądze się rozpływają gdy nie ma kontroli rady nad burmistrzem. Ponawiam pytanie o umarzanie podatków przez burmistrza dla kogo i ile? Podać przez ostatnie może 12 lat.

08:37, 14.11.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PopieramPopieram

6 1

Czekamy na artykuł o umorzeniach podatków za ostatnie 12 lat, i czar o inwestorach i czystej energii padnie. Z oświetleniem to Kolno cofnęło się do lat 70 jezeli oszczędność miała polegać na ciemności to trzeba było co trzecia żarówkę wykręcić i nie wydawać ponad miliona złotych na lampy które nie świecą

10:12, 15.11.2019

zeldazelda

18 5

Duda to zwykły kłamca, bo stypendia dla uczniów nie stanowią większośći środków przeznaczanych na promocję. To raczej margines.
Pieniądze wydawane przez KOKIS, to żadna promocja miasta to raczej finansowanie promocji osoby Burmistrza.
W ogóle o jakiej promocji miasta i jednostek podległych my mówimy. Czemu to ma służyć. Rozwojowi turystyki w Kolnie? Ktoś ma nierówno pod sufitem?
Pieniądze na promoję miasta powinny być wydawane na imprezy kulturalne, obchody uroczystości patriotycznych (tutaj sprawa pieniędzy dla stowarzyszenia jeździeckiego nie budzi zastrzeżeń), sport.
Faktyczna promocja miasta to promowanie np promowanie terenów inwestycyjnych. Można to zrobić np tak. Wydać folder adresowany do przedsiębiorców, zawierający dane ekonomiczne, logistyczne, demograficzne dot edukacji. Sfinansować młodzieży szkół średnich wyjazd na jakieś targi techniczne i poprosić ich o to, aby te foldery rozdali wystawcom aby zainteresować ich Kolnem i kolnenskimi terenami inwestycyjnymi.
Problem jest taki że w tym folderze nie ma za bardzo o czym co by zachęcało do inwestowania w Kolnie napisać. Ale jak sie wali kasę na bzdety, bibliotekę przenosi się do piwnicy, a później podnosi podatki to tak to się konczy. podnos

08:47, 14.11.2019
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

UczenUczen

3 3

Sfinansować wyjazd szkół średnich? A przypadkiem nie są one prowadzone przez powiat.

19:25, 14.11.2019

ObywatelObywatel

4 6

Licz sie ze słowami bo możesz za to ponieść konsekwencje.ekspert od promocji sie znalazł , jaki mądry w internecie - kozak w necie a p i.. a w świecie - ot i cała filozofia.

19:43, 14.11.2019

do Uczeń i Obywateldo Uczeń i Obywatel

6 1

Jednostką prowadzącą szkoły średnie jest powiat. Oznacza to, że to powiat odpowiada ogólnie za funkcjonowanie tych szkół. Jednocześnie nie oznacza to, że miasto nie moze przekazać odpowiednich środków na konkretny cel związany z tymi szkołami. Jest to kwestia zawarcia odpowiedniej umowy (tabelka do artykułu to wykaz takich umów).
Straszenie iluzoryczną odpowiedzialnością za słowa (jakie?) jest wyrazem bezsilności piszącego (najprawdopodobniej zainteresowany pracownik KOKiS) i świadczy o pewnego rodzaju tępocie umysłowej piszącego. No bo o czym my mówimy jak piszący zamiast odnieść się merytorycznie do sprawy piszę starą oklepaną, nic w zasadzie nie znaczącą formułkę i to jeszcze używając wulgaryzmu (wulgaryzm - Ośrodek Kultury, coś tu nie gra).
W zasadzie o żadnej promocji w wykonaniu KOKiSu nie mamy co marzyć, gdyż odpowiedzialni za tę promocję pracownicy nie rozumieją, że wydają na tę promocję pieniądze powierzone im przez mieszkańców miasta. Robienie tej promocji na odwal powinno być raczej powodem do wstydu tym bardziej, że ostatnie podwyżki podatków były podyktowane koniecznością uzupełnienia niedostatków w kasie KOKiSu, w tym w funduszu wynagrodzeń (tak twierdził Duda, chyba że znowu kłamał, co po ostatnich doświadczeniach wcale nie jest takie nieprawdopodobne).
Tak że drodzy pracownicy KOKiSu, wasze poczynania to trochę wstyd i żenada, dlatego może lepiej nie fikać.
I wniosek na koniec. Chyba należy zacząć od promocji działań KOKiSu wśród lokalnej społeczności, a nie da się tego osiągnąć bez rzetelnej pracy i elementarnej uczciwości. wykupywanie przez was czasu antenowego w mediach zewnętrznych porównać można do tego jakby właściciel osiedlowego sklepu w Kolnie wykupił reklamę w "The Washington Post" lub "The New York Times". No niby może, ale sprzedaży w sklepie mu to nie zwiększy. A taki jest przecież jego cel promocji.
Jaki jest cel promocji organizowanej przez Was?
Chyba, że nie o promocję miasta i jednostek miejskich tu chodzi tylko o promocję partii i polityków. Ale to już jest temat nielegalnego finansowania kampanii i partii, zatem zajęcie dla komisarza wyborczego i prokuratora.
Tak że nie. Nie należy w tym wypadku "liczyć się ze słowami".


07:47, 15.11.2019

obywatelu nie pajacuobywatelu nie pajacu

5 0

Obywatelu!
Kogo ty żuczku straszysz?

08:00, 15.11.2019

SkarbnikSkarbnik

9 0

Następna do zwolnienia za brAK nadzoru nad jednostkami miejskimi.

10:33, 14.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wariactwowariactwo

10 4

Promocja miasta na niwie lokalnej to żadna promocja. Jaki jest spodziewany wymierny efekt tej promocji? mieszkańcy Łomży wiedzą gdzie leży Kolno i raczej znają miasto i jego sytuację.
Promocja ma służyć temu, ze inwestorzy będą zabijać się o tereny inwestycyjne w Kolnie. Ale o tym to żadna z tęgich głów nie pomyślała.
No kpina. KOKiS wydaje ponad 150 tyś na pseudo promocję, a potem podnosi się podatki bo trzeba podnieść wynagrodzenia dla pracowników KOKiSu.
Normalnie to po czymś takim redukuje się liczbę etatów w KOKiSie, a pozostałym pracownikom zleca się opracowanie strategii promocyjnej informując jednocześnie że redukcja zatrudnienia nie została jeszcze zakończona.
Po miesiącu mamy super strategię promocyjną bez konieczności podnoszenia podatków.

15:35, 14.11.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Cała prawdaCała prawda

4 4

Jak się czyta te komentarze to wniosek jeden - sami specjaliści od promocji , tyle talentów się marnuje?ale żeby się publicznie wypowiadać to trzeba mieć na prawdę pojęcie w danej dziedzinie a nie ludziom mącić w głowach.trzeba mieć pojęcie ile samorządy wydają na promocje

20:30, 14.11.2019

do Cała prawdado Cała prawda

6 2

... a w zasadzie g..wno prawda.
Nie trzeba być wybitnym specjalistą od promocji, aby mieć lepsze rozeznanie w tej materii od pracowników KOKiSu. W zasadzie to w ogóle o czymś takim jak promocja można wcześniej nie myśleć. Wystarczy trochę oleju w głowie i zdolność do analitycznego, logicznego myślenia. Ta niby "promocja" w wykonaniu pracownic KOKiSu jest w ogóle nie przemyślana, z powodu braku oleju w głowie.

07:07, 15.11.2019

Prawdziwy ZigiPrawdziwy Zigi

9 2

Widać po ostatnich komentarzach że glos zabierają radni i pracownicy kokis.

21:21, 14.11.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

LeonLeon

5 7

Czy ty masz jakieś inne zajęcie poza pisaniem komentarzy na kolniaku?

22:26, 14.11.2019

do Leondo Leon

7 3

Oj przypominają się dawne czasy, gdy nad prawidłowością publikowanych treści i opinii czuwał cenzor z ul. Mysiej.

06:57, 15.11.2019

KoloKolo

11 2

Sprawdzać dalej bad . Ciekawe rzeczy będą wciąż wy chodzić. Podobnie jak z oświetleniem. Za ile to zmieniono, jak firma, idącego dalej ciemno? A miało być tak po emerykańsku jak w NY ,a jest jak w dziurze zabitej gwoździem.

07:26, 15.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Uczeń i Obywateldo Uczeń i Obywatel

7 2

Jednostką prowadzącą szkoły średnie jest powiat. Oznacza to, że to powiat odpowiada ogólnie za funkcjonowanie tych szkół. Jednocześnie nie oznacza to, że miasto nie może przekazać odpowiednich środków na konkretny cel związany z tymi szkołami. Jest to kwestia zawarcia odpowiedniej umowy (tabelka do artykułu to wykaz takich umów).
Straszenie iluzoryczną odpowiedzialnością za słowa (jakie?) jest wyrazem bezsilności piszącego (najprawdopodobniej zainteresowany pracownik KOKiS) i świadczy o pewnego rodzaju tępocie umysłowej piszącego. No bo o czym my mówimy jak piszący zamiast odnieść się merytorycznie do sprawy pisze starą oklepaną, nic w zasadzie nie znaczącą formułkę i to jeszcze używając wulgaryzmu (wulgaryzm - Ośrodek Kultury, coś tu nie gra).
W zasadzie o żadnej promocji w wykonaniu KOKiSu nie mamy co marzyć, gdyż odpowiedzialni za tę promocję pracownicy nie rozumieją, że wydają na tę promocję pieniądze powierzone im przez mieszkańców miasta. Robienie tej promocji na odwal powinno być raczej powodem do wstydu, tym bardziej, że ostatnie podwyżki podatków były podyktowane koniecznością uzupełnienia niedostatków w kasie KOKiSu, w tym w funduszu wynagrodzeń (tak twierdził Duda, chyba że znowu kłamał, co po ostatnich doświadczeniach wcale nie jest takie nieprawdopodobne).
Tak że drodzy pracownicy KOKiSu, wasze poczynania to trochę wstyd i żenada, dlatego może lepiej nie fikać.
I wniosek na koniec. Chyba należy zacząć od promocji działań KOKiSu wśród lokalnej społeczności, a nie da się tego osiągnąć bez rzetelnej pracy i elementarnej uczciwości. Wykupywanie przez was czasu antenowego w mediach zewnętrznych porównać można do tego jakby właściciel osiedlowego sklepu w Kolnie wykupił reklamę w "The Washington Post" lub "The New York Times". No niby może, ale sprzedaży w sklepie mu to nie zwiększy. A taki jest przecież jego cel prowadzenia promocji.
Jaki jest cel promocji organizowanej przez Was?
Chyba, że nie o promocję miasta i jednostek miejskich tu chodzi tylko o promocję partii i polityków. Ale to już jest temat nielegalnego finansowania kampanii i partii, zatem zajęcie dla komisarza wyborczego i prokuratora.
Tak że nie. Nie należy w tym wypadku "liczyć się ze słowami", tylko dalej drążyć temat.

07:52, 15.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PoloPolo

6 1

Cały klub sportowy orzeł Kolno bierze takie pieniądze że o rety i nikt tego nie kontroluje, weźmy się za nich a później za resztę, każdy ma coś do ukrycia
Pozdo

23:19, 15.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obywatelobywatel

3 0

Smierdzi korupsja

13:46, 16.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

W Kolnie mogą powstać kolejne uliczki

Widać że Pan od promocji miasta wziął się do pracy. Śmieszna próba "usprawiedliwienia" budowy ulicy do jednego domu. Śmiechu warte

BKL 777

07:37, 2025-07-12

Duda dostrzega wartość edukacji w tym obszarze

Co ten radny tak się uparł na to szkolenie. Lobbingiem to pachnie na kilometr. Co to za firma z doświadczeniem i jakie powiązania z radnym ją łączą? Poprzednio tematyka obrony cywilnej uregulowana była w ustawie o powszechnym obowiązku obrony ojczyzny, którą formacja radnego(PIS) zastąpiła ustawą o obronie ojczyzny, w której obronę cywilną całkowicie pominięto. Przez kilka lat, pod rządami formacji radnego, temat ten zupełnie nie istniał. Dostrzeżony on został przez nową koalicję rządzącą, po przewalonych (i słusznie) wyborach przez formację radnego. Uchwalono potem ustawę o obronie cywilnej, której największym atutem jest to, że jest. O trafności przyjętych w niej rozwiązań nie będę się rozpisywał, Podsumowując; ustawa o obronie cywilnej jest od niedawna i jest jaka jest, To skąd ta tajemnicza firma szkoląca, proponowana przez radnego, miała nabrać doświadczenia w tej nowej tematyce. Szanujcie publiczny grosz, bo można go wydać znacznie lepiej,

mgr bezp, nar.

22:57, 2025-07-11

Dlaczego nie zastosowano starych cegieł?

Ten remont wygląda nie ciekawie a co ztymi drzewami jak się patrzy i płakać się chce jaki syf czy nie.moznavtych dzrew przyciąć strach chodzić po cmentarzu

Teresa

22:26, 2025-07-11

Zgłosili nieprawidłowe parkowanie

Na tych blokach nie ma nikogo niepełnosprawnego z samochodem.

XXX

20:10, 2025-07-11

0%