Zamknij

Marek Karwowski nie ustaje w trudzie. Nie podoba mu się rozliczanie ciepła

09:04, 19.01.2023 . Aktualizacja: 04:34, 26.01.2023
Skomentuj

Poznaliśmy treść pisma jakie Marek Karwowski chce przekazać władzom kolneńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej.  Obecnie zbiera podpisy mieszkańców pod wnioskiem. Karwowskiemu nie podoba się rozliczanie ciepła przez Spółdzielnię. W związku z tym ma kilka pytań i uwag do władz.

Poniżej publikujemy treść pisma autorstwa Marka Karwowskiego.

   ZESTAWIENIE CWU i CO  za IV KWARTAŁ 2021-2022

                                   Wg faktur z PUK  w Kolnie - budynek 11 listopada 20

                             CWU                                                                   

               2021                    2022                                                           

1 – X     48 GJ                 51 GJ                                                               

2 -  XI    48 GJ                  93 GJ                                                          

3-  XII    44 GJ                121 GJ                                                

                             CO

                         2021                            2022

   1 – X             51 GJ                           15 GJ

   2 -  XI            74 GJ                           16 GJ

   3-  XII           125 GJ                          25 GJ

 WG faktur  PUK  z odczytu z ciepłomierza CO  rozliczono o 27 GJ  za dużo

 Powinno  rozliczyć się 29 GJ - CO -  za te trzy miesiące. PROSIMY O WYJAŚNIENIE DLACZEGO W CO – ROZLICZONO 27 GJ WIĘCEJ.

                                                 ŻĄDAMY   

ROZLICZENIA ZBIORCZEGO - z rozliczenia budynku - 11 Listopada 20 wg 45 lokali

  1. z ilości zużytej CWU.
  1. Ile kosztuje 1m3   podgrzanej wody w październiku i we wrześniu?
  2. Ile kosztuje 1m3 podgrzanej wody w grudniu?
  3. Jaka kwota z tych 3 mies. wejdzie do rozliczenia w kosztach stałych CO?

    2 - z ilości zużytej  wody zimnej.

3 - dlaczego jest tak absurdalnie wysokie zużycie energii w  CWU- 265 GJ ?

4 - czy podlicznik CO - zaczął wskazywać prawidłowe zużycie energii?

5 - zaliczki podgrzania 1m3  CWU płaciliśmy  0,2 GJ - tj. 10, 15 zł – natomiast w ostateczności wyszło 0,89 GJ /m3 CWU czyli - 47,62 zł /m3 CWU. - ZA SEZON 2021-2022.

 DLACZEGO  dodano  kwotę 20499,91 zł (koszty zużycia) CWU do  CO – i to do kosztów  STAŁYCH?

           ROZLICZAĆ NALEŻY: wg prawa ustawodawczego

                                               -  CO  osobno

                                                - CWU  osobno

6 -  z czego  wynikają tak ogromne straty energii (energochłonność) i ponadnormatywne zużycie energii (brak wpłat właścicieli)?

Wg Ustawy  – prawo energetyczne  art.45. a - ust 13 – mówi,  że to ZARZĄDCA – ma  przeprowadzić audyt  i poinformować mieszkańców, że występuje energochłonność POWYŻEJ – 0,3 GJ /M3 oraz podać jak temu zapobiec, a nie tylko ocieplać budynki  już ocieplone np. budynek - nr 17 ul. Sportowa  ma zużycie 0,30 GJ /M3 – a nasz , który jest ocieplony jeden raz i  OK 20 LAT  wstecz - ma zużycie mniejsze – 0,27 GJ/M3.

JAK ZARZĄDCA w 2015 – zamienił firmę VIFERMA na TECHEM - od tamtej pory występuje duża energochłonność i opłaty systematycznie rosną niezależnie od zmiany taryfy.

7 - REGULAMIN rozliczania ciepła mówi, że zaliczki mają być wyliczone, aby zapewniały wyłącznie  pokrycie przewidywanych przez Spółdzielnie kosztów zakupu ciepła w danej jednostce.

Natomiast w CWU – WYLICZONE – są tylko za podgrzanie 1 m3  wody – a ZARZĄDCA – JUŻ PRZED SEZONEM ROZLICZENIOWYM WIE  ILE NA KONIEC SEZONU GRZEWCZEGO DOPISZE – jaką kwotę  z CWU  do  CO  - w każdym budynku w zasobach SPÓŁDZIELNI.

                        Liczymy na rzetelną i pełną odpowiedź.

Marek Karwowski

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(65)

MieszkaniecMieszkaniec

11 33

Marek chłopie przecież ewidentnie pomyliłeś te zaznaczone na żółto wartości zużycia CO z CW w 2021r. ??? 21:18, 19.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Marek Marek

40 6

PREZESIE- nic nie pomyliłem - to wy przerabiacie. 08:13, 20.01.2023


reo

Iwona Iwona

40 4

No tak nigdzie nie jest tak drogo ,a wszyscy siedzą cicho .To jest metropolia, trzeba coś zrobić ,a nie ich durne wyliczenia.I to po jakim czasie rozliczenia c.o.Nigdzie tak nie ma.¡!!! 08:22, 20.01.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

mieszkankamieszkanka

21 5

Chodzą ludzie do spółdzielni ,i co z tego? jak wiekszość ludzi nie rozumie się na ich wyliczeniach. Koniecznie trzeba zrobić zebranie .Tylko kto? ten co się rozumie na tych wyliczeniach.Tak słono płacic nie każdy może z tych emerytur głodowych. Usłyszałam że jak nie będziemy płacić to nie będziemy mieszkać. Przykre to. 11:57, 20.01.2023


Iwona Iwona

21 5

Niech oni nie straszą bo szybciej oni przestaną rządzić chamidla!I niech swoją działalność otworzą i na rynek 16:21, 20.01.2023


JJ

19 2

Naprawdę musimy się ruszyć i zacząć działać 20:19, 20.01.2023


 Żabka Żabka

6 17

Czy to prawda że po PSS-ie na 11 Listopada ma być otwarta Żabka ?? 08:35, 20.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do żabkaDo żabka

3 2

Tak ale Chuck nie wpuśćił. 08:48, 22.01.2023


ArkadiuszArkadiusz

36 2

Tu bez publicznych mediów nic nie zrobi 09:57, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

33 6

Marek ludzie będą jedli szczaw a będą płacić bo to PIS u nas nie ma żadnej opozycji i robią co chcą za taką niegospodarność to już ktoś powinien odpowiedzieć. 11:01, 20.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TosiaTosia

1 0

A co ma PiS do spółdzielni jakich ludzi posadziliście na stanowiskach w spółdzielni tak rządzą może warto zmienić i niech rządzą ludzie którzy myślą na korzyść lokatorów a nie jak brać jak największe pieniądze za nic nie robienie.Pozdrawiam 12:23, 05.02.2023


JadziaJadzia

38 0

Trzeba zaprosić posła Gwiazdowskiego co był przez tyle lat ekspertem od ciepłownictwa i pobierał pobory co zrobił żeby było taniej tak jak np.w Łomży. 11:04, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZaunteresowanyZaunteresowany

28 6

Z tego wynika że tak jak za komuny trzeba powołać komitet społeczny w każdym bloku do odczytywania ciepłomierzy bo oszukują 14:28, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gigugigu

21 2

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Czyli kto tu kogo drenuje? Już się pogubiłem 16:27, 20.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jak to kto Jak to kto

13 1

Znowu włodarze chcą przytulić kasę na mieszkania w wawie a nasi radni to sprzedajne mendy 09:27, 21.01.2023


CiepłownikCiepłownik

11 32

Panie Marku
Wiem chcę Pan dobrze - co do tego.... nie ma wątpliwości. Jest Pan fachowcem w swoim obszarze ogólnie mówiąc weterynaryjnym - co do tego.... nie mam wiedzy. Ale polonistą jest Pan kiepskim i to mocno.
To całe pismo pełne jest jakichś skrótów myślowych..., metafor, przenośni, partykuł, zaimków ... i grom wie czego. Zdania są piętrowo i a nawet kondygnacyjnie złożone, pozbijane i poskręcane jak żyłka w kołowrotku. Skacze Pan w narracji tego pisma jak kangur a myśl przewodnia tego pisma jest wirująca jak fotobudka z Łomży.
Jak ten Prezes ma zrozumieć o co się Pan go pyta i o co ma Pan pretensje ???/? To pismo jest bardziej zawiłe niż i pokrętne i niż sposób rozliczenia tego ciepła przez Spółdzielnię.

Proszę idź Pan do jakiejś licealistki powiedz Pan o co chodzi i ona napisze panu te Pytania do Prezesa.
Bo inaczej nikt nie wie o co chodzi w tym wszystkim i nikt się Panu nie podpisze. 16:32, 20.01.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do cieplownikaDo cieplownika

23 4

Nie bądź mądry bronisz Pana a Marek walczy w sprawie mieszkańców widać że jakieś ochłapy. 17:33, 20.01.2023


Sportowa Sportowa

16 3

Tak widać ze pani za prezesikiem obstaje widać że z tego samego grona naciągacze ocieplacze i pisowcy 18:45, 20.01.2023


PANI Obiektywna PANI Obiektywna

3 2

Swoje skile literackie zaangażuj w pomoc w edytowaniu treści Pana Marka zamiast rżnąć speca od j. polskiego i pisać elaboraty na temat czyjejś pisowni. Nie oddając merytoryki, która jest tu najważniejsza w przekazie p. Marka zamiast mądrego/mądrej ujawniasz swoją przemądrzałość ... tyle z twoich wypocin... 12:56, 22.01.2023


WwwwWwww

9 3

W roaji putin rzadzi a u nas okragly stòł od 1989 a dokladnie od 1945 17:00, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LokatorLokator

23 1

Ten problem rozwiąże tylko kontrola NIK dlaczego tyle lat rozlicza c.o. ta sama firma 17:53, 20.01.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NikNik

4 6

Nic nie ma do samorządu 18:55, 20.01.2023


LokatorLokator

9 2

Spółdzielnia nie podlega pod samorząd to samodzielna jednostka 20:14, 20.01.2023


Brzozowiak Brzozowiak

26 0

Scech to rudy lisek 17:58, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do ciepłownikado ciepłownika

26 5

ty ciepłownik od siedmiu bolesci nie bądz taki mądry i nie ubliżaj Karwoskiemu, Ty do pięt mu nie dorastasz tłumoku.



17:58, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Też ciepłownikTeż ciepłownik

21 2

Ciepłownik to kundel panów przez małe p. 18:03, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 na taczke na taczke

33 4

Trzeba się zorganizowac i pod SM zebrac i scecha na taczkę i do Labnianki wrzucic ,to może obniży opłaty za CO Tak zrobili lokatorzy w Piotrkowie trzeba zacząc działać 18:07, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxx

27 3

panie Marku a gdzie jest lista, chetnie sie podpiszemy 18:21, 20.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Marek Marek

17 1

To dotyczy naszego budynku, a lista jest u mnie. 18:52, 20.01.2023


iroiro

24 2

ciepłownik sam piszesz po polskiemu a zwracasz innym uwagę tu na forach liczy się myśl a nie klasyka pisowni 18:47, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JerzyJerzy

29 1

Prezes to odsyła ludzi do PUK-u i do burmistrza i mówi że to oni nie on i w sumie ma rację. Zmierzyć się na sesję i tam zapytajmy? Kto za . 19:00, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Irek Irek

20 0

To wina ciepłowni no i miasta ,a że się boją to odsyłają od kajfasza do... I się pewnie śmieją *%#)!& 19:29, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do lokatoraDo lokatora

15 1

S M może kontrolować NIK w pewnym zakresie Oddział LustracjI 20:43, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mały Kolno Mały Kolno

19 0

A słyszeliście o awarii jednego z pieców w ciepłowni miejskiej. Zapewne nie. Skądś trzeba wziąć środki na remont?
20:43, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@

22 0

To jest obowiązek radnych oni nas reprezentują i powinni zainteresowac się tym problemem . 21:06, 20.01.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Radni hahahaRadni hahaha

8 0

Radni mają to gdzieś siedzą u burmistrza w kieszeni i każdą głupotę przepchną 09:50, 21.01.2023


SpółdzielcaSpółdzielca

9 3

Myślę, że Żuberek z Brzózą już to sprawdzili. Nie krzyczą że coś się nie zgadza. 11:17, 21.01.2023


TypTyp

8 25

Rozumiem że Marek to ten Typ co w szkole krzyczy że niepotrzebne mu pierwiastki a potem nie rozumiejąc nauki chce walczyć o byle co aby wygrać. Niestety trzeba było się od początku uczyć bo teraz to tylko wnukami się czas zająć.? 21:10, 20.01.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

To ja a tyTo ja a ty

9 1

Arturoooo to ty? 22:49, 20.01.2023


tttttttttt

10 3

Ciekawe jaki ty jestes uczony,nick Typ,bo Marek to uczony,a Ty pewnie mu do piet nie dorastasz 17:35, 21.01.2023


TypekTypek

23 3

Typ ty to jesteś jakimś prezesem ,kierownikiem albo derektorem co Markowi do pięt nie dorastasz . 22:48, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaciorkaMaciorka

28 3

Może prezes dogadał się z firmą rozliczającą, że Ci będą zawyżać zużycie ciepła a w zamian odpalą mu dolę. 23:32, 20.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Iwona Iwona

21 3

Bo to jak się mówi księgowość to są działy i pododdziały żeby ludziska nie wiedziały gdzie się pieniądze podziały 13:31, 21.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nnnnnnnnnn

3 0

? 12:10, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxxxxxx

15 1

ciekawe czy SM zastosuje się do zapewnień minister Moskwy że podwyżka za ciepło nie może być większa niż 42% wstosunku do wrzesnia , z tego wynika że maja nam zwrócic nadpłate za luty 12:16, 22.01.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Xx2Xx2

12 0

To nie ciekawe to jest prawo i obowiązek 12:34, 22.01.2023


Do xxxxxxDo xxxxxx

0 0

Ale za luty to jeszcze nie płaciłeś to skąd ta nadpłata 16:45, 24.01.2023


ObatelObatel

7 0

W Polsce -PRAWO-to PIS 13:52, 25.01.2023


spółdzielcaspółdzielca

16 1

w spółdzielni mieszkaniowej jest kilka pracowników obiboków co nic nie robia tylko sa od brania poborow chodzą na sniadania do domu ,może prezes się zainteresuje 12:25, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZośiaZośia

17 4

Tam jest jeden wielki przekręt z dawna dawnego.Niech prezes da ludziom przejsc na Riczałt I nie bedzie tego cyrku. 12:48, 22.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SpółdzielcaSpółdzielca

5 0

&21 pkt 7 regulaminu rozliczania ciepła. Wniosek 2/3 mieszkańców bloku i po temacie 16:42, 24.01.2023


SławekSławek

17 3

Czas na nowe zmiany.Nowe zmiany nowe możliwośći.Ludzi oszukują jak chcą krótko I na temat!!! 17:57, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolnokolno

16 6

w spoldzielni nic nie mozna sie dowiedziec bo dziwnie ukrywajo to to to tamto chodzi teraz o wode nastepny cyrk robio z odczytem naliczajo jak chco co chco czas zeby sie ktos ostro za nich wziol 12:02, 23.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

STARY KOLNIAKSTARY KOLNIAK

16 3

TAK WLASNIE DUZO SPRAW JEST DO WYJASNIENIA A JESZCZE JEDNO DLACZEGO SPOLDZIELNIA BIERZE KASE ZA REKLAMY ?CZY KTOS TO WYTLUMACZY?PRZECIERZ TO MY PLACIMY ZA ICH ROBIENIE W REMONTOWCE,MY ODNAWIAMY ONI WIESZAJO ,OK ALE ZA REKLAME POWINNA KASA TRAFIAC NA NASZE REMONTOWKI NIE INACZEJ 12:05, 23.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lucy Lucy

10 2

Tam pracuje jeden pan co rowerkiem w godzinach pracy często kupuję piwo ciekawe dla kogo? 12:36, 23.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NATALIANATALIA

18 3

Niech Pan Marek dopnie sprawe do konca.Bo ludzi oszukuja jak chca,ale ja osobiscie Panu dziekuje ze ktos wrescie sie tym zajał.I niech wrescie prawda wyjdzie na Jaw.Pozdrawiam 17:58, 23.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

12 2

Pan Marek to nic sam nie zrobi zamiast wpisywać głupoty pójdźmy na najbliższą sesję rady miejskiej i tam zapytajmy tego który jest za to odpowiedzialny i pobiera sowite wynagrodzenie. 18:43, 23.01.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AndrzejAndrzej

13 0

Dokładnie tak trzeba zabrac sie I isc na najblizsza rade miasta I nie ma co gdybac. 20:00, 23.01.2023


Janie Janie

12 0




Masz rację on nic sam nie zrobi i oni dokładnie o tym wiedzą.musi być grupa ludzi do działania i wtedy można wszystko Trzeba znaleźć wodza i heja..Na tych forach to tylko,. Trzeba by coś zrobić a działania nie ma.

12:01, 24.01.2023


Do andrzejaDo andrzeja

1 8

Rada miasta nic do tego nie ma 20:35, 23.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??

13 0

Mylisz się rada miasta z przewodniczącym na czele i władzami odpowiada za stan ciepłowni i opłat z nią związaną. 10:09, 24.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..

9 0

Niech się na ten temat wypowiedzą członkowie rady z ramienia M., przecież chyba oni muszą się z tym zapoznać i zatwierdzić ?
10:51, 24.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lucy Lucy

11 0

A w Piotrkowie to gdzie protestowali przed włodarzem a nie spółdzielnia, to oni odpowiadają za ciepłownie.Nasi radni to bezradni, ale takich sobie wybraliście!!!!!! 13:34, 24.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ORMO ORMO

8 3

Mają chyba problem Po artykule Marka , trójca głónych mącicieli dudu scechu i łubu po ciemku zebrali u scechu i chyba debatowali jak ten problem rozwiązać .ciekawe co ustalili i czy potem się napili. 08:50, 26.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

1 0

Po tylu latach działalności i okradania ludzi nie mają na remont ? 16:47, 05.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%