Zamknij

Szef MON podpisał porozumienie z władzami Kolna o przekazaniu nieruchomości dla nowej jednostki wojskowej

13:59, 05.11.2022 Aktualizacja: 23:09, 07.11.2022
Skomentuj PAP PAP

"Ta jednostka będzie miała bardzo ważne znaczenie dla bezpieczeństwa naszej ojczyzny. Ta jednostka będzie wchodziła w skład nowej dywizji zmechanizowanej, którą budujemy w woj. podlaskim" - powiedział szef MON.

Wicepremier, minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak podpisał w sobotę porozumienie z władzami samorządowymi Kolna (Podlaskie) o przekazaniu nieruchomości dla nowej jednostki wojskowej, która ma powstać w tym mieście. Jak zaznaczył, będzie ona wchodziła w skład nowej dywizji zmechanizowanej budowanej w woj. podlaskim.

Dodał, że zadaniem tej dywizji będzie obrona wschodniej części Polski, głównie woj. podlaskiego. "Wszystko to robimy po to, żeby wróg na Polskę nie napadł" - dodał Błaszczak. "Jednostka będzie stacjonowała, jako batalion zmechanizowany w ramach brygady" - powiedział szef MON. Podkreślał, że wzmacnianie wojska jest po to, aby "odstraszać agresora".

Błaszczak zwrócił uwagę, że obecność wojska w Kolnie oznacza także dla miasta impuls do rozwoju gospodarczego. "Oznacza inwestycje, nowe miejsca pracy, ale to jest przede wszystkim bezpieczeństwo" - mówił Błaszczak. Dodał, że to bezpieczeństwo "jest bezcenne". "Nie można rozwijać kraju czy też miejscowości, wtedy kiedy nie jest zapewnione bezpieczeństwo" - dodał Błaszczak.

Burmistrz Kolna Andrzej Duda poinformował PAP, że miasto przekaże Wojsku Polskiemu 11 ha terenów należących do miasta, a plan zakłada, że wojsko dokupi jeszcze drugie tyle gruntów, ale już od prywatnych właścicieli. "W skład tych działek (przekazanych) wchodzi również była strzelnica, która funkcjonowała 40 lat temu. To są tereny, na których można zorganizować jednostkę" - powiedział PAP Duda.

Burmistrz nazwał decyzję o utworzeniu jednostki wojskowej "przełomową chwilą dla miasta"; dziękował szefowi resortu obrony i innych osobom, które w tym pomogły, za decyzję.

Nawiązując do przeszłości Kolna Duda mówił, że w swojej historii było ono poważnie niszczone w czasie działań wojennych; w tym w ok. 80 proc. w czasie II wojny światowej. Zwracał uwagę, że wciąż podczas realizowanych inwestycji, zwłaszcza drogowych, odkrywane są niewybuchy.

"Mam nadzieję, że ta jednostka powstanie w szybkim tempie, bo widzimy co dzieje się na Ukrainie. Myślę, że powiedzenie +chcesz pokoju, szykuj się do wojny+ jest jak najbardziej na rzeczy" - mówił Duda. Zwracając się do wicepremiera Błaszczaka wyraził nadzieję, że dzięki działaniom, które ten podejmuje jako szef MON "agresorzy, szczególnie Rosja, będzie bała się na nas uderzyć".

"Na to wszyscy liczymy, bo widzimy jaka to jest bezwzględna armia. I widzimy również, że miasta na Ukrainie, które są bezbronne, w których nie stacjonują jednostki, są pierwszym celem armii rosyjskiej. Niszczone są domy, szpitale, punkty rozdziału prądu po to, żeby złamać morale narodu ukraińskiego" - dodał burmistrz Duda. Wyraził nadzieję, że jednostka będzie chronić mieszkańców, zapewnił, że żołnierze będą w Kolnie "czuli się naprawdę dobrze". "Bo tradycje niepodległościowe w naszym mieście są bardzo silne" - powiedział.

"Dla miasta, dla województwa jest to szansa rozwoju, tak można powiedzieć, bo wojsko było zawsze mile widziane przez społeczeństwo" - ocenił w rozmowie z dziennikarzami wicemarszałek województwa podlaskiego Marek Olbryś. Podał, że w Kolnie ma stacjonować ok. 700 żołnierzy.

Podpisanie umowy ws. przyszłej jednostki w Kolnie miało miejsce podczas pikniku wojskowego w ramach kampanii MON "Nowoczesne wojsko. Bezpieczna Ojczyzna".

Szef MON powiedział, że w ramach tej kampanii odwiedził dotychczas Tomaszów Mazowiecki, gdzie w przyszłym roku będą nowe śmigłowce wyprodukowane w Świdniku w Polsce. Jak dodał, odwiedził Ciechanów, gdzie reaktywowano jednostkę wojskową rozwiązaną za czasów Koalicji PO-PSL w 2011 r. Zapowiedział, że będą tam w przyszłym roku nowoczesne czołgi Abrams. Wspomniał, że był również w Braniewie, do którego trafią nowoczesne, koreańskie czołgi K2 Black Panther. "Byłem w Siedlcach, gdzie będą koreańskie armatohaubice K9 Thunder, a także koreańskie Himarsy, czyli Chunomoo, a więc artyleria rakietowa" - powiedział minister.

Błaszczak zachęcał młodych mieszkańców Kolna do wstępowania do Wojska Polskiego, tłumacząc, że "jest dobry start w dorosłe życie". Zwrócił uwagę, że uposażenie wynosi 4 tys. 560 zł. Zaznaczył, że służba w wojsku daje możliwości rozwoju osobistego. Jako przykład wskazał możliwość zrobienia kursów: na prawo jazdy, obsługę maszyn czy kursy ratowników medycznych.

Inicjatywa MON "Nowoczesne wojsko. Bezpieczna Ojczyzna" to cykl spotkań, organizowanych w różnych miastach Polsce, w których powstaną nowe jednostki wojskowe lub do których trafi nowy sprzęt. Pikniki wojskowe organizowane są dla społeczności, w których wojsko będzie się w przyszłości rozwijać. Na piknikach można zobaczyć nowoczesny sprzęt wojskowy, posłuchać wojskowych utworów i orkiestr oraz zjeść grochówkę. Organizowane są również atrakcje i konkursy dla dzieci oraz punkty rekrutacyjne. (PAP)

Autor: Izabela Próchnicka, Robert Fiłończuk, Magdalena Gronek

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(51)

........

27 20

i po ptokach, las do wycięcia.

15:01, 05.11.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PffPff

17 18

Też mi Las, zagajnik chyba

15:18, 05.11.2022

nomnom

23 5

jedyny las przy kolnie....

17:50, 05.11.2022

JanJan

47 13

W Giżycku też jest jednostka i jakoś tego dobrobytu nie widać.

15:20, 05.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntoniAntoni

34 12

Place defilad już mamy.

15:25, 05.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Olo5...Olo5...

44 35

Brawa dla Pana Burmistrza.
Nie jestem zwolennikiem PIS-u ani też nie jestem za Koalicją, ale P.Andrzej Duda z tego co wiem jest za PIs-em, ale to teraz dla mnie nie ma znaczenia, ponieważ jest on moim zdaniem
naprawdę odpowiednią osobą na odpowiednim stanowisku.
Mieszkam w kolnie od urodzenia i nie pamiętam aby wcześniej to nasze wspaniałe miasto w swojej dotychczasowej historii istnienia miało tak kompetentnego włodarza i tak dbającego o interesy miasta.
Powstanie jednostki wojskowej w kolnie, dzięki staraniom naszego Burmistrza to naprawdę ogromna szansa dla naszego miasta na dalszy rozwój i zaistnienie w skali kraju. Minusem jest to że w razie konfliktu zbrojnego z Rosją, to Kolno zostanie umieszczone na liście potencjalnych celów militarnych dla rakiet, bomb, lub artylerii. Ale puki co to jest na razie tylko wizja rozwoju czyli powstanie nowych miejsc pracy.
Pomimo tego minusa o którym wspomniałem powyżej, to mam szczerą nadzieję że ta jednostka wojskowa powstanie i będzie tutaj przez długie lata ponieważ jest to dla nas, mieszkańców kolna duża szansa na rozwój miasta. Pozdrawiam wszystkich mieszkańców kolna, zarówno tych z prawej jak też i też tych z lewej strony politycznej.

15:32, 05.11.2022
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

SYNEKSYNEK

14 21

A to się rozpisałeś syneczku, żeby za tatusiem obstać ???

17:37, 05.11.2022

AaaAaa

20 5

Pan burmistrz za twoje pieniądze kupił las od bankruta, któremu zapłacił trzy razy więcej niż jest warty, żeby kolega bankrut mógł wyjść z długow. A za chwilę las oddał. Tylko brawo bic!

19:23, 05.11.2022

nornor

0 0

"i nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał! Szczególnie, że prawie nie padało!"

13:26, 07.11.2022

AaaAaa

1 0

Ortografii się naucz. Wstyd.

19:46, 07.11.2022

Wazelinę...Wazelinę...

1 0

...tanio sprzedam.

15:36, 09.11.2022

Kolno na MazowszuKolno na Mazowszu

34 24

Kolnu przybędzie kilkaset mieszkańców. Kolno zaistnieje na mapach NATO.
Brawo, Włodarze Miasta!

- Historia dzieje się dzisiaj, na naszych oczach
- Warto zaktualizować Wikipedię

15:32, 05.11.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WojnaWojna

22 13

W razie ataku ruskich, będziemy jednym z pierwszych miast na które spadną bomby. Ta jednostką to rzeczywiście wspaniała sprawa.

17:47, 05.11.2022

..

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Kolno na MazowszuKolno na Mazowszu

15 4

Do kropki: byłem w wojsku. Wiem, z czym to się je. Mundur nosiłem ponad 2 lata. Co to ma do rzeczy?
PS. Po co te wulgaryzmy? Czemu mają służyć? Brakuje Ci słownictwa, że używasz wulgaryzmów? Patologia...

19:59, 05.11.2022

IrenaIrena

37 29

Ja jako mieszkanka miasta nie jestem zadowolona że jestem na mapach NATO i nie wiem czy to jest do końca przemyślane.Nie ma z czego się cieszyć.

16:00, 05.11.2022
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Do IrenyDo Ireny

7 16

Rozumiem obawy przed nieznanym.

PS: Czas otwierać się na konieczność współodpowiedzialności za państwo. Nie sztuka mieszkać gdzieś na uboczu i czekać aż inni nas obronią (albo nadstawią "policzek"). Czas podejmować inicjatywę, wpuszczać do siebie cywilizację i wesprzeć kraj/naród/sojusz w sposób możliwie najlepszy.

Chyba, że chcemy tylko i wyłącznie korzystać jako konsumenci. To akurat jest tylko dobre dla obecnej opozycji - nic nie dać tylko narzekać, brać, punktować innych, udawać, że się jest w porządku i mieć poczucie wyższości nad innymi.

20:04, 05.11.2022

Irena ma racjęIrena ma rację

11 4

Matko, ale kiepska propagandową gadka. Ja popieram panią Irenę. Żadna to chwała zginąć w wojnie w jakimś bombardowaniu. A kto myśli inaczej to powinien się mocno zastanowić nad swoim życiem.

23:42, 05.11.2022

Do Do IrenyDo Do Ireny

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Do Do Do IrenyDo Do Do Ireny

4 0

Trudno się odnieść do wypowiedzi, która wnosi co najwyżej zamęt, agresję, jest typowo opozycyjną mową nienawiści, przejawem knajactwa najgorszego sortu. Można to co najwyżej przemilczeć i przejść do porządku dziennego i starać się budować świat zdecydowanie odmienny od nawet "najwspanialszych" wizji populistów z KO. Ich szczekanie jest przejawem słabości poprzedzającej totalny upadek, na który pewnie nawet nikt nie zwróci uwagi, bo i tak są już zerem politycznym. Z resztą - kto w ogóle powiedział, że z politykami i polityką trzeba się poważnie liczyć. Polityka jest przecież sztuką łgania, ściemniania. Dawno temu już w piosence śpiewano "Nie wierzę politykom."

16:53, 06.11.2022

Oooo.... Oooo....

36 6

Kolno bogate to ziemię rozdaje.

16:18, 05.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Donald TuskDonald Tusk

25 15

Będziecie siedzieć.

16:30, 05.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zbigniew ZiogroZbigniew Ziogro

5 2

Ja już usiadłem.

08:30, 06.11.2022

OnoOno

37 5

Saflik to nawet na otwarcie kibla miejskiego by się zgłosił!

16:44, 05.11.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RadzioRadzio

16 1

Saflik to *%#)!&

19:07, 05.11.2022

100%100%

12 1

Saflik *%#)!& cię pies.

21:09, 05.11.2022

Banan od jajekBanan od jajek

16 1

Bardzo nie lubie Saflika. Farbowany lis

21:55, 05.11.2022

KOLNIAKKOLNIAK

30 24

BRAWO DUDA TERAZ PUTIN BEDZIE W PRZYSZLOSCI RAKIETY NA KOLNO NAPIER...BO BEDZIE JEDNOSTKA WOJSKOWA!!!

17:22, 05.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rere

8 17

cyt" teraz Putni będzie w przyszłości"... masło maślane Teraz będzie czy w przyszłości? O co ci chodzi? Jeżeli w przyszlości to Putina za pół roku już nie będzie.....

17:34, 05.11.2022

AndrzejuAndrzeju

24 32

Wolę ruską armię na Ukrainie niż banderowców w Polsce.

18:23, 05.11.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do AndrzejDo Andrzej

12 1

Ale to że Polacy jeżdżą do Niemiec na zarobek już ci nie przeszkadza? Po tym ile Niemcy Polakom w czasie wojny krzywd wyrządzili my Polacy remontujemy ich potomkom domy i wycieramy starym niedołężnym niemcom tyłki. To wg Ciebie jest ok ? Jak można zarobić to już o krzywdach się zapomina ale jak trzeba ludziom pomóc (Ukraińcom) to wtedy Wołyń trzeba wypomnieć

05:51, 06.11.2022

HgHg

3 3

Kiedy ty komuś tyłek podtarłeś?

07:20, 06.11.2022

Do do AndrzejDo do Andrzej

8 3

Skąd wiesz, że nie przeszkadza? Pokierowałem swoim życiem tak, że na szczęście nigdy nie musiałem być sługusem Niemców, ale za pozostałych rodaków nie mogę odpowiadać. To indywidualna decyzja każdego. Tak samo jak bezcelowym działaniem będzie opluwanie każdego Polaka, który wspiera gospodarkę niemiecką jeżdżąc niemieckim autem czy kupując w niemieckim Lidlu. Różnica jest taka, że Niemcy przyznali, że Hitler był zły, wywołanie wojny było niefajne, a na marsze nazistowskie już nie będą chodzić. Ukraińcy do dnia dzisiejszego sławią zbrodniarza wojennego Banderę, wychwalają OUN-UPA i organizują faszystowskie marsze. Robią to administracyjnie, czyli w imieniu całego narodu ukraińskiego. Hans przyznaje (czy szczerze to już tego oczywiście nie wiemy), że wstyd mu za dziadka Wolfganga, który gazował i palił ludzi w obozach. Ivan natomiast twierdzi, że jest dumny z dziadka Dmytro, że ten „rezał” lachów, nabijając noworodki na sztachety. Czego tu nie rozumieć?

08:26, 06.11.2022

DudaDuda

20 3

Co drugi będzie "zołniezem" o jakości wot

18:53, 05.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PP

26 14

PiS przegra wybory i będzie po wojsku.

20:13, 05.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PP

28 9

Oby. Mam taką nadzieję

21:18, 05.11.2022

wiatrywiatry

23 10

Zobaczyta te wojsko na wiszałkach jak biogazownię po drugiej stronie Kolejowej.

20:30, 05.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NIE DLA BAZY W KOLNINIE DLA BAZY W KOLNI

30 10

Czy wyście poszaleli ludzie? W czasach gdy wojna tuż obok wy się chcecie wystawiać na pierwszy ogień? Światłowody połóżcie - to jest przyszłość dla regionu, tam są miejsca pracy.

21:13, 05.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RadekRadek

3 10

Nie siej paniki

05:07, 06.11.2022

AntoniAntoni

26 2

Oby to nie była zajezdnia dla jednostki na tych podarowanych za DARMO 11 hektarach.

21:35, 05.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HeniekHeniek

22 4

Antoni masz rację blaszak musiałem zwinąć spod ciepłowni bo miała powstać biogazownia i co wielkie bum I do dziś ani widu ani słuchu.

21:39, 05.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXXXXX

28 9

Ruscy z Ukrainą sobie nie radzą a Polskę się nimi straszy. Zarządzanie masami poprzez strach. Niedawno obcinano fundusze na bursę czyli na instytucje związana ze szkolnictwem. Teraz pompujemy kasę na bazę wojskową kompletnie nie zlokalizowana przy granicy. Mam co najmniej mieszane uczucia

22:10, 05.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HaniaHania

30 11

Jak można narażać tak spokojne miasteczko dziwię się radnym że wyrazili zgodę beż konsultacji z mieszkańcami.

22:19, 05.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RadnyRadny

13 0

A co mnie mieszkańcy obchodzą? Co wy macie do gadania?

05:22, 06.11.2022

KrólKról

21 4

Stary alkoholik ciągle zdjęcia z kapiszonami robi bo wszystko na Ukrainę oddali

22:45, 05.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie, nie, nie i jeszNie, nie, nie i jesz

31 12

Nie widzę ani jednej korzyści dla mieszkańców regionu. Wad za to całe mnóstwo.
Jestem na nie.
Jeśli zaczną to budować to chyba to będzie mój pierwszy protest na jaki pójdę.

22:45, 05.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wojakwojak

0 2

Wymień 5 wad z tego Twojego całego mnóstwa, bo ja widze z kolei same korzyści.

06:44, 08.11.2022

WTF?!WTF?!

34 13

Że co? Kogoś chyba ostro p.....ebało.
I tylu ludzi w komentarzach zadowolonych? Przecież to są fatalne wieści dla Kolniaków.

22:51, 05.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

O.oO.o

27 15

Grubo...
Ludzie, chyba nie pozwolimy im tu tego zbudować, prawda?

22:53, 05.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ale jajaAle jaja

24 9

A w Stawiskach powinni jednostkę Łodzi podwodnych zbudować. To co ta władza wyprawia na pokaz, nadaje się do najgorszego ścieku. Zbudują na kredyt w nieprzemyślanym miejscu jednostkę zmechanizowana. A gdzie poligon, gdzie logistyka. Pare osób zarobi pare groszy na kredyt polski. Super opcja, Tak jak elektrownia w Ostrołęce i pare innych *%#)!& inwestycji. Najwyżej dziewczyny w kolnie pare groszy dorobią…

23:20, 05.11.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HH

15 5

Najwyraźniej jedną z kolejnych afer PISU może być afera kolneńska. Jaki zaszczyt

23:33, 05.11.2022

QweQwe

17 3

A nad labnianka oddział płetwonurków zrobią. Kolno foki…

00:02, 06.11.2022

NIENIE

26 13

To nawet śmieszne nie jest. Inwestycja jest nie tylko durna, niepotrzebna dla mieszkańców to jeszcze biorąc pod uwagę sytuację na świecie, najnormalniej w świecie, śmiertelnie niebezpieczna. I to patrząc na to całkowicie pragmatycznie, nie popadając w przesadę. Może się okazać że lata pokoju za nami. Wystawianie się na pierwszą linię frontu z własnej woli to szaleństwo

23:27, 05.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do DudyDo Dudy

28 21

Panie Duda, Pan sobie chyba tego dobrze nie przemyślał. Wycofajmy się z tego poronionego pomysłu póki nie jest za późno

23:35, 05.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DD

22 11

A ja obstawiam że coś tu pod stołem się zadziało. Zbyt to jest wszystko dziwne.Widzę, że kolniaka czytają głównie zwolennicy naszej kochanej władzy i dosłownie każdego ich pomysłu, ale mam nadzieję ze jakby przyszło co do czego to znajdzie się kilka osób i uda się to jakoś zablokować.

23:59, 05.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wojsko=dobrobyt?Wojsko=dobrobyt?

22 9

Od kiedy niby obecność wojska sprowadza na teren dobrobyt. Nie znam takich przypadków. Za to niezadowolonych mieszkańców np pod granicą z bialorusia nie brakuje. Szkoda, że nikt nie zapytał mieszkańców. Ja byłbym na nie. Szczególnie ze miasto przekazuje za darmo te ziemie. Skandal.

00:04, 06.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RodowityRodowity

22 6

Inwestycja jest wtedy jak się na niej może zarobić, a nie jak się pcha pieniądze w błoto rozjeżdżone przez rajdówki. W Kolnie bronić województwa Podlaskiego??? to tylko przed Niemcami już będzie można, patrząc na mapę ze wschodu będzie już ostatni punkt przed Wincentą i granicą województwa. Brak słów ludzie drewnem będą palić bo węgla nie mają, w szkołach dzieci nie mają tyłka czym wytrzeć bo im się wylicza, a tu tło dla zdjęcia się robi z takich pojazdów. Na wodzie pewnie to wszystko przyjechało z Łomży i Warszawy. Będziecie siedzieć wszyscy razem, sobie rączki podawać jak Was rozliczą prawdziwi Polacy

00:48, 06.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kolniaka 69Kolniaka 69

19 7

Czytając niektóre komentarze lepiej było zainwestować w dobry psyhiatryk nie w bazę wojskową..!!!

01:22, 06.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sondażysta Sondażysta

17 21

No to głosujemy. Czy uważasz, że trepy z tej jednostki będą grzecznie kupować bułki w Sopranie, czy będą wszczynać burdy z mieszkańcami Bialik. Kto wierzy w grzeczność klika ?, kto widzi problem dla miasta klika ?

03:06, 06.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WładimirWładimir

14 13

Kolejny punkt na mapie, gdzie moje bomby spadną na głowy wasze i waszych dzieci, a cierpienie i strach zapukają do waszych drzwi. Wy prostaczkowie zapłacicie krwią bliskich w imię wielkiej polityki prowadzonej przez małych ludzi.

05:37, 06.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BB

15 12

Pomijając już te hipotetyczne bomby. Gdzie tu te korzyści z inwestycji? Poważnie pytam. Miasto przekazuje za darmo swoje ziemie. A w zamian co? Żołnierze w przyszłości zrobią zakupy spożywcze w naszej biedronce? Jakie to nowe miejsca pracy? Chyba co najwyżej dla tych, co się do wojska zaciągną. Jak dla mnie to te ewentualne korzyści są mgliste i niepewne, za to ponoszone przez miasto koszty bardzo realne, ogromne. Tracimy tez dostęp do jedynego terenu zielonego koło miasta. Mimo, że ataku ruskich się nie spodziewam to jakoś nie podzielam entuzjazmu miasta. Wg mnie to błąd.
Poza tym różne wojskowe obiekty mamy w okolicy. Dziś rząd ładuje pieniądze, których nie ma w wojsko, bo wojna. No cóż… prawdę mówiąc sytuacja jest ciężka i nie ma tu dobrego wyjścia.
Ale co to oznacza dla kolna? Opcje są dwie - albo wojna, albo brak wojny. Zakładając jednak optymistycznie pokój, pieniądze na wojsko się skończą, bo ten obecny absolutnie rekordowo wysoki budżet na ten cel jest nie do utrzymania. A my zostaniemy bez lasu, z jakimiś betonowymi murami odgradzającymi hektary opuszczonych reszek bazy.

08:54, 06.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

700 zolnierzy?700 zolnierzy?

10 7

Skąd ich weźmiemy? Patrząc na plany rozbudowy armii to mi wychodzi, ze co dziesiąty chłopak w wieku poborowym musiałby się zaciągnąć żeby ściągnąć stan osobowy zakładany przez ministerstwo. No nie wiem. Jakoś mi się nie wydaje ze młode chłopaki z całej polski nagle zaczną się masowo zaciągać do wojska.

09:06, 06.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Do IrenyDo Do Ireny

11 14

Te frazesy to sobie w buty wsadź pisowska mendo! Brać współodpowiedzialność za państwo? Powiem ci jak to zrobić - uciąć języki wszystkim pisowskim śmieciom, którzy od lat szczekają i prowokują Putina. Efekty tego odczuwają Polacy w obecnym kryzysie gospodarczym, którego już żadna propagatorska szuja twojego pokroju się nie wyprze. Tak jak będziecie pchać się do przecinania wstęgi na otwarcie tej nowopowstałej jednostki, tak pierwsi będziecie uciekać jak najwięksi tchórze w razie zaistniałego konfliktu. Podejmować inicjatywę? Wpuszczać cywilizację? Wy posprzątajcie ten syf, którego nie dałaby radę zrobić nawet opozycja, wywietrzcie smród po sobie i poszli won przepraszać świat za to, że się urodziliście!

PS: Czas otwierać się na konieczność współodpowiedzialności za państwo. Nie sztuka mieszkać gdzieś na uboczu i czekać aż inni nas obronią (albo nadstawią "policzek"). Czas podejmować inicjatywę, wpuszczać do siebie cywilizację i wesprzeć kraj/naród/sojusz w sposób możliwie najlepszy.

Chyba, że chcemy tylko i wyłącznie korzystać jako konsumenci. To akurat jest tylko dobre dla obecnej opozycji - nic nie dać tylko narzekać, brać, punktować innych, udawać, że się jest w porządku i mieć poczucie wyższości nad innymi.

09:09, 06.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do Do Do Ireny - znoDo Do Do Ireny - zno

3 0

Błysnąłeś/błysnęłaś.

16:55, 06.11.2022

PinokioPinokio

26 12

Kochany Panie, już nam obiecywałeś na terenach inwestycyjnych duże firmy. Do chwili obecnej żeby nie lokalni przedsiębiorcy to byś musiał kasę z dotacji oddać na wykup tych ziemi. Teraz będziesz nam budował jednostkę wojskową, tylko tak naprawdę czy ona powstanie ? Znowu ściema przed wyborami, bo Ty już dla naszego miasta nic dobrego nie zrobisz. Dziadek z Ciebie się zrobił, weź się lepiej za swoje wnuki, a niech przyjdą mlodzi i rządzą naszym miastem. Ludzie dosyć manipulacji politycznej tego człowieka!!

10:55, 06.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanekJanek

16 20

O la la, mam takie wrażenie, że im lepsza wiadomość dla miasta tym większy skowyt hejtrów Burmistrza. Brawo Andrzej! Brawo Kolno! Wpisy kilku sfrustrowanych gamoni nie zmieni rzeczywistości wystarczy popatrzeć na łapki w górę pod artykułem.????

11:39, 06.11.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Janek analekJanek analek

10 3

Wyliż tylko dobrze.

11:43, 06.11.2022

JanekJanek

10 14

Boli fakt, że miasto się rozwija co????? Burmistrz ma kolejną kadencje w kieszeni????

11:48, 06.11.2022

Niech maNiech ma

12 4

Dobrze że ostatnią.

11:52, 06.11.2022

Do Pinokio Do Pinokio

12 5

W punkt.

11:42, 06.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MgetaMgeta

13 10

Tam gdzie wojsko tam dziadostwo i tyle w temacie. Po co jednostka w samym Kolnie? Mało miejsca w Puszczy Piskiej?

11:54, 06.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jdioedmvxzb s486uJdioedmvxzb s486u

8 3

Kozak za klawiatura. Jak jesteś taki mocny to wystartuj w wyborach.

14:18, 06.11.2022

KierowcaKierowca

10 8

Pewnie po powstaniu tej jednostki to nie da się przejechać bo albo wojsko będzie jeździć albo policja.

12:48, 06.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BeataBeata

15 6

Jak to jest że samorząd finansuję zakup ziemi dla wojska?

15:29, 06.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ja z Kolnaja z Kolna

11 1

Psychiatryk mamy. Myślałeś chyba o powiększeniu( dobudowaniu) o co najmniej drugie tyle w/g zapotrzebowania...

19:08, 06.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kolniak69Kolniak69

5 0

Tak właśnie myślałem!!!

19:35, 06.11.2022

BeatkaBeatka

17 6

A nad Łabnianką port pisiory zróbcie!

20:20, 06.11.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HahaHaha

9 2

Tam marynarkę wojenną utworzą.

12:16, 07.11.2022

AntoniAntoni

7 4

Panie historii Kolna nie znasz 80% zniszczone do dziś stoją domy żydowskie. Pomyliło się ze stolicą. O teraz jak będzie wojsko to nie daj Boże ale może tak być.

06:37, 07.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanekJanek

11 16

Nie mogą POwscy wyborcy darować że Kolno się rozwija.Polskie piekło w całej okazałości. Lepiej było za wczesniejszych burmistrzów. Syf i brak perspektyw na pracę?Porównajcie Kolno lat 90 tych i teraźniejsze.Może Ziggy(Roman P) woli tfuska i reklamówki z biedry ale ja wychowałem się w Kolnie i wolę jak Kolno się rozwija.

06:41, 07.11.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Wojsko to nie rzadWojsko to nie rzad

9 4

Jeśli jakakolwiek władza rządowa czy powiatowa miała cokolwiek do powiedzenia w kontekście budowy bazy wojskowej - to chyba czas z kraju wyjeżdżać. Burmistrz to mógł co najwyżej podkulić ogon jak usłyszał informacje o tym ze będzie baza. A jak miałby odrobine mniej służalczości w sobie to przynajmniej poinformowałby wcześniej ludzi i pozwolił im się odnieść do sytuacji. Wojsko wybiera strategiczne miejsca do budowy takich baz. Każdy kto pisze o PiS PO czy burmistrzu poprostu nie wie co mówi.

09:30, 07.11.2022

Do WojskoDo Wojsko

5 1

Sugerujesz że wojsko jest niezależne od rządu. Pamiętam jak Misiewiczowi generał parasol nad głową nosił. Jest tak samo niezależne jak i sądy.

12:25, 07.11.2022

ZigggggyyyZigggggyyy

5 1

Nie wiedziałem, że Ziggy to Romek. Teraz mi to pasuje do reszty całości.

PS: Też mi totalna opozycja.

14:43, 07.11.2022

jestem zajestem za

9 16

Jestem w 100% za tym żeby powstała jednostka wojskowa, to są nowe miejsca pracy dla chłopaków z Kolna jak i całego powiatu, ponadto miejsca pracy dla innych osób- kucharki, sprzątaczki, obsługa , ochrona jak i wiele innych .
Ci co są przeciwni to chyba tylko dla tego żeby być zawsze na nie ale podejrzewam że pierwsi złożą podania o przyjęcie do pracy. To jest rozwój dla miasta jak i całego powiatu.

08:57, 07.11.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Jesteś za?Jesteś za?

10 2

Serio jesteś za? A wiesz że w razie wojny, pierwsze bomby spadną na miasta w których są jednostki wojskowe? Doprawdy jest się z czego cieszyć...

12:15, 07.11.2022

XX

4 1

Zewnętrzna ochrona bazy wojskowej? To chyba tak nie działa? W sumie to nie wiem, ale wydaje mi się, że akurat wojsko chroni się samo

14:23, 07.11.2022

OlekOlek

7 2

Szczerze mówiąc - skoro miasto ma do przekazania taki teren to może inny pomysł. Np zbudowanie obwodnicy i jakiś punkt przeładunkowy do transportu. Też mnóstwo miejsc pracy - a bezpieczniej to raz, i dwa - faktycznie tego typu inwestycje mogą rozwijać region.
Tak samo inwestycja w szybki i stabilny internet. Teraz tyle biznesów się przenosi do sieci. Przy dobrej infrastrukturze mogłyby się pojawić mniejsze firmy, które mogłyby swoją działalnością objąć cały kraj. Tego typu inwestycje są z korzyścią dla regionu. A tu - kilka etatów dla sprzątaczek i kucharek - za jaką cenę?

14:30, 07.11.2022

Roman już kobietą?Roman już kobietą?

6 2

Roman cymbale skończ już uprawiać tą swoją chorą politykę.
Dziwię się dla pracodawców że tego cymbała jeszcze trzymają a nie wypier.... go za zbity pysk.
Fachowiec od dyman.a owiec - tylko nicki zmienia - teraz podaje się za kobietę.

09:00, 07.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Były trepByły trep

10 1

ZMECH to pech

10:28, 07.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AniaAnia

8 8

Wydać z kasy miasta półtora miliona na zakup ziemi a posiada swoją ziemię tz.piekiełko na obrzeżach miasta i drogi nie byłyby niszczone i nikomu by nie przeszkadzało

12:46, 07.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ehhhhehhhh

4 4

Ilu tu bohaterów - w języku. W razie ataku pierwsi zostawiliby Polskę. Żenujące. I pomyśleć że tyle przelanej krwi dla takich. Bolą ich nawet obchody świąt narodowych, boli polskie wojsko. Wstyd mi za was kolniacy

23:36, 07.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prawdziwy kolniakprawdziwy kolniak

5 6

BRAWO DLA BURMISTRZA FACET ZROBIL Z KOLNEM PORZADEK AZ MILO PATRZEC ILE JEST ZMIAN A WOJSKO JEST POTRZEBNE A WIESNIAKI WY..ERDALAC BURAKI KOPAC JAK WAM SIE NIE PODOBA ,

12:08, 08.11.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%