Zamknij

Lokator sądzi się ze Spółdzielnią Mieszkaniową. Zadecyduje opinia biegłego?

12:04, 14.02.2022 Robert Wilczewski Aktualizacja: 10:39, 17.02.2022
Skomentuj Powód twierdzi, że rozliczenie odbywa się dwuetapowo, a w pierwszym etapie podawane są prawidłowe kwoty. Potem natomiast, spółdzielnia tworzy sobie z mieszkańców ryczałtowców. Na tym etapie następować ma również doliczanie kwoty z cw do co. Powód twierdzi, że rozliczenie odbywa się dwuetapowo, a w pierwszym etapie podawane są prawidłowe kwoty. Potem natomiast, spółdzielnia tworzy sobie z mieszkańców ryczałtowców. Na tym etapie następować ma również doliczanie kwoty z cw do co.

Marek Karwowski podejrzewa, że faktyczne kwoty, które mieszkańcy powinni płacić za ciepło, są przerabiane. W rezultacie płacą więcej. Potem te kwoty są używane jako autentyczne. Prezes do firmy Techem przed rozliczeniem budynku i lokali podaje już kwotę salda, które powinna ona rozliczyć. I jest to tylko połowa kwoty wpłaconych zaliczek. Nierozliczona zaliczka pozostaje na koncie spółdzielni. A w drugim etapie musi tę zaliczkę nierozliczoną jednak rozliczyć. Do tego dodaje ryczałtowców i ciepłą wodę, czyli tzw. słupy.  Z tymi podejrzeniami absolutnie nie zgadzają się władze spółdzielni.

W poniedziałek w Sądzie Rejonowym w Łomży odbyła się pierwsza rozprawa z powództwa cywilnego przeciwko Spółdzielni Mieszkaniowej w Kolnie. Mieszkaniec Kolna (na sali sądowej pojawił się bez adwokata) uważa, że zawyżyła mu ona rachunek za ogrzewanie. Sprawa ma o tyle znaczenie, że może dotyczyć również innych mieszkańców. Stanowisko powoda podważa bowiem prawidłowość całego mechanizmu rozliczania ciepła.

Rozprawie przewodniczył sędzia Łukasz Wołkowicz. Spółdzielnię z Kolna reprezentował radca Zbigniew Twarowski. Obecny był także prezes spółdzielni Grzegorz Szczech.

Marek Karwowski, który jest lokatorem mieszkania spółdzielczego, domaga się zwrotu nadpłaty za energię cieplną w kwocie 670 złotych.  Z kolei według spółdzielni ma on dopłacić 41 zł. Chodzi o okres grzewczy 2019-2020.  Powód twierdzi, że przeprowadził dokładną analizę. W efekcie doszukał się błędnego rozliczenia.

– Te zabiegi powodują dopasowanie, przerobienie pewnych kwot finansowych z rozliczenia ciepła  do kwoty nierozliczonej brakującej zaliczki – mówi Karwowski. – Jeżeli by było rozliczone prawidłowo, według kosztów stałych i kosztów zużycia, w ogóle by wyszły inne ceny jednostkowe. Praktycznie my do każdej jednostki w kosztach zużycia dopłaciliśmy około 2 zł.

Według wyliczeń Karwowskiego, dotyczących okresu 2019-2020, za ciepło spółdzielnia zapłaciła 52 921 zł, a za ciepłą wodę 29 946 zł. W sumie wyszła kwota 82 868 zł za zakupione ciepło tj. za CO i CWU.

– Tymczasem prezes twierdzi, że do ciepła C.O. doliczył  kwotę  13 950 zł z CWU – tłumaczy Marek Karwowski. – W związku z tym, że jest to różnica w obciążeniu spółdzielni według faktur z PUK w Kolnie za wodę użytkową, a wniesionymi wpłatami mieszkańców za wodę do spółdzielni. Dlatego musiał nas obciążyć taką kwotą w ogrzewaniu CO.

Natomiast Karwowski zastanawia się, że skoro prezes doliczył taką kwotę CWU 13 950 zł do  CO, to dlaczego ta kwota nie jest uwidoczniona w rozliczeniach przez TECHEM?

– Twierdzi też, że za wodę użytkową  CWU płacimy oddzielne rachunki – kontynuuje skarżący. – Każdy lokator ma w mieszkaniach zamontowane wodomierze i każdy w miesięcznych czynszach opłaca kwoty zaliczkowe za zimną i ciepłą wodę, a  po rozliczeniach kwartalnych, gdy występuje niedopłata ma w czynszu dopłacić o taką kwotę, a gdy występuje nadpłata o taką kwotę ma obniżony czynsz. Dlatego nie ma opcji, że wystąpiły jakieś ponadnormatywne obciążenia. Jak wiem w budynkach obciążanych przez PUK w Kolnie, oprócz spółdzielni mieszkaniowej, nie występują takie ponadnormatywne rozliczenia.

Spółdzielnia nie zgadza się ze skarżącym

Według radcy prawnego stanowisko powoda jest błędne, ponieważ nie bierze on pod uwagę w swoich wyliczeniach kilku czynników. Wnioskował o oddalenie powództwa.

– Rozliczenie nie wynika z widzimisię prezesa, tylko z prawa energetycznego oraz regulaminu spółdzielni i jest prawidłowe. Gdyby ono było niewłaściwe, to przecież rada nadzorcza nie przyjęłaby sprawozdania – podkreślił Twarowski, zwracając uwagę na fakt,  że osoby korzystające z podzielników, nie mogą płacić więcej, niż tzw. ryczałtowcy.

Taki aneks miał być wprowadzony przez radę nadzorczą w 2019 roku. Spółdzielnia dodaje, że z faktury ogólnej wydzielana jest ciepła woda użytkowa i centralne ogrzewanie.

Karwowski utrzymuje, że w regulaminie spółdzielni nie ma czegoś takiego jak ryczałtowcy. Reprezentujący spółdzielnie ripostowali, że jest zupełnie inaczej, ponieważ taką kwestie reguluje aneks do regulaminu. Taka opłata ryczałtowa ma według nich obowiązywać od 2011 roku.

– To co powiedział mecenas nie jest zgodne z prawdą – twierdzi Karwowski i poddaje pod wątpliwość istnienie odpowiednich przepisów. – To jest wprowadzanie sądu w błąd i przerabianie dokumentacji finansowej.

Karwowski uważa, że prezes ustalił ryczałt na takiej zasadzie, że do sumy zaliczek niezgodnie z prawem dodaje określony współczynnik 180 %, a w regulaminie rozliczania ciepła jest, że lokale nieopomiarowane  rozlicza się, średnio  za m2  z trzech lat, razy metry kwadratowe  lokalu,  razy  180% i to jest zasadnicza różnica.

Grzegorz Szczech wskazuje, że SM musi rozliczyć koszty zakupu (red. z PUK) ciepła na zero: przypuszczalnie jak pan Karwowski mówi, że jemu należy się 600 zł do zwrotu, to znaczy,  że 600 zł by musieli sąsiedzi więcej zapłacić.

– Poruszone przez powoda problemy z rozliczeniem tzw. ryczałtowców mają odzwierciedlenie w regulaminie – tłumaczy Grzegorz Szczech. – Obniżenie opłat kilku osobom do wysokości ryczałtu, nawet obecny stan prawny, zmiany prawa energetycznego w 2021 roku, dążą do tego, że my musimy określić maksymalną opłatę. My to troszeczkę wyprzedziliśmy, żeby nie było tak jak podawano w mediach, że ktoś mieszkający w 40 metrach musiał zapłacić za ogrzewanie na przykład 9 tysięcy złotych. Bo to były absurdy. Określenie maksymalnej opłaty było prawidłowe i celowe. Powód cytował przepis, który wcześniej funkcjonował. Natomiast każda zmiana aneksu likwiduje wcześniejsze zapisy.

Natomiast Karwowski twardo twierdzi, że tłumaczenia prezesa nie mają odzwierciedlenia w przepisach prawa.

– Mogę podać przykład, że u jednego lokatora, którego prezes samowolnie dopisał do rozliczenia wg jego ryczałtu zamiast obniżyć mu koszty za CO, ten lokator zapłacił ok. 1200 zł więcej, a to dlatego, że  do kwoty za ciepło na podzielnikach  doliczył kwotę zaliczek, a przy rozliczeniu wg kosztów  stałych i zużycia sumuje się koszty stałe i zużycia, a następnie te koszty, gdy są wyższe niż zaliczki, odejmuje się koszty zaliczki i wtedy wychodzi koszt niedopłaty – argumentuje Karwowski. – Podzielniki wymyślono po to, aby każdy zapłacił za  swoją energię cieplną do CO.

Zagadnienie wydaje się bardzo skomplikowane i ostatecznie w sprawie wypowiedzieć ma się powołany przez sędziego biegły z zakresu ciepłownictwa, ogrzewnictwa wentylacji i klimatyzacji. Najprawdopodobniej będzie to ekspert z Politechniki Białostockiej. Sędzia poinformował obie strony, że koszt takiej opinii może nawet trzykrotnie przekroczyć kwotę, której domaga się Marek Karwowski.

Na końcowe orzeczenie musimy więc jeszcze poczekać. Co ciekawe, kolneńska Policja niezależnie od opisywanej sprawy cywilnej, wszczęła postępowanie w sprawie nieprawidłowości dotyczących naliczania kwot za energie cieplną w spółdzielni. Jest ono na wstępnym etapie.

(Robert Wilczewski)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(85)

Kolniaks Kolniaks

57 20

Chlop ma rację z to spółdzielnio to trzeba zrobić porządek 15:30, 14.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

OnaOna

35 13

Coś w tym musi być kiedyś moja ciocia miala też problemy naliczono jej za wodę ok 200zł,niewiem skąd wzieła się taka suma gdyż ciocia przez dwa miesiące mieszkała ze mną.Poszła sama wyjasnic tą sprawę ale jak to starszej osobie kazali dopłacić te 200zl bo musi i już.Zadzwoniła do mnie i poszlysmy razem to wyjasnić,pan prezes z początku kazał płacić nie słuchając naszych argumentów,że nie mogło byc takiej dopłaty gdyz jej w tym czasie w mieszkaniu nie było,dopiero jak powiedziałam,że nie zapłacimy i zgłosimy tą sprawę tam gdzie trzeba aby kazdy dowiedział się że cos jest nie tak z rozliczeniami pan prezes kazał isc do domu i powiedział ze jeszcze raz to przeliczy i przeliczyli przyszło do dopłaty 0zł.To wszystko o czym tu piszę mialo miejsce ok 8lat temu 16:03, 14.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janjan

41 14

Brawo Panie Marku może wreszcie coś się zmieni .Dlaczego nie mamy faktur za zużycie wody ? Ludzie płacą zaliczki za ciepło 1900zł Grzejników nie odkrecają i do zwrotu 900zł.a gdzie ten 1000 zł? 16:11, 14.02.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

grześ grześ

27 9

Na pobory prezesa idzie. 16:46, 14.02.2022


Do JanaDo Jana

19 13

a 21 stopni C w pokoju przy 0 stopni C na zewnątrz to byś chciał mieć za darmo ?
Proponuje namiot będzie taniej. 17:00, 14.02.2022


JADZIAJADZIA

12 3

To po cholerę są podzielniki i liczniki ? 08:29, 15.02.2022


Do arturooDo arturoo

25 8

Arturoo Ty nie na prezesa banku tylko na prezesa spółdzielni startuj . 16:13, 14.02.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wojtowojto

15 5

Chyba dachy remontować. 16:43, 14.02.2022


WojtuśWojtuś

27 5

Alby wszyscy niech mają w Kolnie pomiarniki albo nikt 16:28, 14.02.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mańiekmańiek

10 2

zgadzam sie,lepszy ryczałt niż marznąć. 13:09, 15.02.2022


CywilCywil

31 12

Najbardziej podoba mnie się że prezes siedzi na ławie oskarżonych bandyta jeden 16:29, 14.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

40 13

Brawo Panie Marku!!! Pan wygra. Sprawy założą i następni. 16:31, 14.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KolnoKolno

39 16

Tak trzymać Panie Marku, niech pokażą co mają do ukrycia … 16:40, 14.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bożena Bożena

43 15

Wreszcie mądrzy ludzie biorą się za ten mur kolneński. Dość tych układów . 16:41, 14.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkankamieszkanka

32 8

Trzeba było wziąć na tę sprawę Panie prezesie głównego ekononiste naszego miasta on by Panu wyliczył że sąd by nie powoływał rzeczoznawcę tylko wszyscy musielibyśmy dopłacić jeszcze do czynszów. 16:57, 14.02.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LolaLola

4 8

A ty po napewno pracownica Spoldzielni.Jak zaczną organa jakieś grzebać to dogrzebie sie ze nie tylko oni ale i ty stracisz prace 15:06, 15.02.2022


Kolniaks Kolniaks

17 17

Jakies barany prezesa minusujo hhhaa 17:20, 14.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Eduardo 5Eduardo 5

42 14

W takiej małej spółdzielni prezes powinien zarabiać maksymalnie 5000 zł netto (+ ewentualnie jakieś premie za skuteczne i korzystne dla lokatorów zarządzanie, pod warunkiem, że są na to zaoszczędzone środki), księgowa- 4000 zł, a reszta biurowych pracowników z administracji- 3000 zł. Do tego trzeba zmniejszyć zatrudnienie w biurze (o 50% minimum). 17:49, 14.02.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

loklok

10 8

to prawda ,popieram 09:33, 15.02.2022


kogutkogut

11 8

Za co im placic w biurze ze nic nie robia ,siedza na biurkach plotkując kawe popijaja.?? 15:22, 15.02.2022


AntekAntek

39 8

To jest prosta sprawa trzeba powołać kontrolę i wszystko się wyjaśni czy były przekręty. 18:36, 14.02.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NIKNIK

9 3

Do NIK zgłosic, albo CBŚ 13:41, 15.02.2022


Rosso Rosso

52 7

Tacy wszyscy mądrzy. Robimy zrzutkę na prawnika dla Pana lokatora 18:39, 14.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AA

32 7

A dlaczego wspólnoty nie wybiorą innego zarządcy, skoro wszyscy od lat wiedzą, że płacą dużo więcej, niż powinni? 19:15, 14.02.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

prosty rachunekprosty rachunek

17 7

na premię i popijawy trzeba wziąć skądś pieniądze więc lepsza impreza jak złoża się mieszkańcy a nie wyjmuje się z własnej kieszeni. 22:20, 14.02.2022


DjDj

37 13

W końcu znalazł się człowiek który powiedział dość! Mam nadzieję że skończą się komunistyczne czasy w SM.. tam licznik wody w 2 tygodnie nabił 5 m2 to jest ok. I trzeba zapłacić ale jak w 2 tyg. Nic nie nabił to trzeba ryczałtowo zapłacić ?sąd sądem a sprawiedliwość jest po ich stronie 19:50, 14.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MareczkuMareczku

20 9

Pakuj się na San Escobar ? 20:06, 14.02.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BłądBłąd

12 4

Sorry miało być Grzesiu ? 14:00, 15.02.2022


Kochanek 50+Kochanek 50+

25 6

Grunt to wyjaśnić sprawę 20:44, 14.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnnaAnna

35 9

Buhahahaha, kolneńska policja bierze się za śledztwo. Te ofermy nie umieją poprawnie wystawić mandatu za maseczkę. W komendzie powiatowej policji w Kolnie, nie ma ani jednego funkcjonariusza który umie liczyć lub czytać.

Śledztwo, hahahaha.... policja w Kolnie śledztwo....
Żenada 20:44, 14.02.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanekJanek

5 25

Mylisz się mała, zakompleksiona istoto! 21:36, 14.02.2022


ha ha h aha ha h a

46 4

Czy przypadkiem interesów Spółdzielni nie broni ten sam człowiek co tak na sesjach opowiada się za dobrem dla każdego mieszkańca? Panie twarowski ludzi panu podziękują na opiekę ich interesów i na pewno poprą w chorych zapędach na stołek Burmistrza. Na sesji pod publiczkę a tak naprawdę widać o co chodzi. ŻENADA!!!!!!!! 22:13, 14.02.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

 To jest życie To jest życie

13 2

Adwokat też broni przestępców bo to taki zawód. W mieście też jestradca prawny i podpisują umowy na wywóz śmieci z Łomżą A jak nam podniosą to będziesz miał pretensję do kogo?. 08:50, 15.02.2022


KksKks

16 3

Twaróg to karierowicz 09:08, 15.02.2022


AniaAnia

13 3

Jak Twarowski w sadzie , to gwarantowana przegrana społdzielni. On darmo pieniądze bierze, 15:13, 15.02.2022


niesamowiteniesamowite

33 6

Policja w Kolnie wszczęła postępowanie w tej sprawie a czy przypadkiem ten sam człowiek nie jest doradcą prawnym w tej samej komendzie w której będzie prowadzone dochodzenie? To końcowy wynik znany już będzie przed wszczęciem dochodzenia. Czyli ten sam radca prawny na potrzeby Policji wyda inną opinię niż tej którą broni w Sądzie ??? No nie mogę ale cyrk - takie rzeczy tylko w Kolnie. 22:18, 14.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BbbBbb

34 13

BRAWO panie Karwowski BRAWO.MaPan racje. 22:24, 14.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OBSERWATOROBSERWATOR

27 10

TRZEBA ZMIENIC RADCE PRAWNEGO I TYLE W TEMACIE A ZE SPOLDZIELNIA ROBI CO CHCE TO WSZYSCY WIEDZO ROBIO PARKINGI CUDA I NIKOGO SIE NIE PYTAJO OCZYWISCIE NA KOSZT LUDZI KLATKI ZAJECHANE A JAK MAJO MALOWAC TO CENA TAKA ZE W WARSZAWIE TANIEJ HAHAHAHDRZWI JAK DO OBOR KURA NAWET *%#)!& DOMOFONOW NIE ZROBIO A JESZCZE JEDNO JAK PARKING ROBIONY ZA LMIESZKANCOW PIENIADZE TO POWINIEN KAZDY MIEC SWOJ OZNACZONY I BEZ *%#)!& DYSKUSJI 05:01, 15.02.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

2 obserwator2 obserwator

9 3

To zapytaj się radcy prawnego z Urzędu Miasta na co idą oszczędności z paneli fotowoltaicznych którymi tak się chwalić nasz włodarz .Bo ja nie widzę jakoś tych oszczędności właśnie dostałem przekazy podatków które są wyższe od zeszłorocznych. 11:02, 15.02.2022


WYLOW 60WYLOW 60

30 10

tak wlasnie a za reklamy z naszych scian gdzie kasa?tu nikt sie niedopomina ale to nasze sciany bo to my placimy za docieplanie,tu nie policja z kolna ma badac tylko CBA I DOPIERO BEDZIE WSZYSTKO WIADOMO 05:04, 15.02.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

w oczach kolnaw oczach kolna

16 5

Masz racje.Jest tyle mądrych i wykształconych ludzi ze powinny się tym zająć razem z panemKarwowskim.Zrobcie sorawe, zbierzcie podpisy.Poza tym zgłoście do CBA a tamci przyjada całkiem obcy i zrobia porzadek.Podobno prezes i tak siedzi w piwnicy i tam rozmawia przez telefon bo boi sie ludzi.Pilicji z Kolna nic do tego. 15:14, 15.02.2022


Powód - do pozwanychPowód - do pozwanych

17 12

którzy skutecznie zagłuszali wyjaśnienie -RYCZAŁTU- otóż to co próbowali wmówić sądowi , co wg nich rozliczenie ryczałtowe:
dotyczy to korekty z dn. 09 11 2009 , która dotyczy zmiany współczynnika ustalonego dla przedpłat dla lokali nieopomiarowanych
- w pkt 7 pptk 7.3 zmienia się zapis współczynnika- 1,40 na 1,80
a punkt 7.3 w regulaminie mówi cytuje-podstawą ustalenia zaliczki za c.o. użytkownikom, którzy nie udostępnili lokalu w celu zamontowania podzielników kosztów ogrzania, lub nie udostępnili lokalu w celu odczytu podzielników, a w budynku tym pozostałe lokale są wyposażone w podzielniki, jest miesięczny koszt ogrzania 1m2 powierzchni użytkowej planowany na dany rok wyliczony na podstawie faktycznie zużytego ciepła w okresie poprzednich dwóch lat rozliczeniowych oraz prognozowanej wysokości cen energii cieplnej na dany rok podanych przez dostawcę dla wszystkich budynków opodzielnikowanych powiększonych współczynnikiem 1,25.
Po zmianach -1,80 , a ile lat działał prezesowski -RYCZAŁT? Dlatego regulamin rozliczeń CO - mocno strzeżony i nie był dostępny dla członków spółdzielni. 07:43, 15.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

123123

21 10

zgadzam się że dokumenty spółdzielni są strzeżone 07:55, 15.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lokatorlokator

38 11

Następnym razem jak będzie sprawa w Sądzie prosimy o informacje na Kolno 24 to pojedziemy powinna
być otwarta dla wszystkich 08:07, 15.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KolniakkKolniakk

34 16

Brawo Panie Marku :) 08:34, 15.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tttttttt

34 12

Brawo panie Marku,chociaz jeden wzial sie za to bezprawie w spoldzielni. 09:43, 15.02.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zwykly robotnikzwykly robotnik

22 10

Musi być takich duzo wiecej.Pomozmy temu panu. 15:17, 15.02.2022


ciekaweciekawe

20 4

"Co ciekawe, kolneńska Policja niezależnie od opisywanej sprawy cywilnej, wszczęła postępowanie w sprawie nieprawidłowości dotyczących naliczania kwot za energie cieplną w spółdzielni. Jest ono na wstępnym etapie". A to dobre! To rzeczywiście ciekawe. Taka sprawa to nie to samo, co uwalić chłopa w Kątach czy Borkowie. Kto w tej komendzie z taką sprawą sobie poradzi? 15:10, 15.02.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

babajagababajaga

18 4

Strzeliles w dziesiątkę,prawda. 15:15, 15.02.2022


spostrzegawczaspostrzegawcza

5 3

Do ciekawe. Słyszałam, że w przeszłości tacy byli. Ale ich na wcześniejsze emerytury wysłali. Ciekawe dlaczego? 15:15, 16.02.2022


MaślanaMaślana

21 5

To Pan Radny jest również radcą w Spółdzielni? 15:18, 15.02.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BbbBbb

16 3

Sama elita Kolna...swoich wsadzajo na stołki.po rodzinie po znajomości .i keszenie napełniajo.mieszkanie własnościowe.a rachunki Warszawskie.i bedzie jeszcze gorzej a już jest.rachunek za ogrzewanie 3400.jedna osoba.schorowana.to coś nie tak.z to spułdzielnio.a liczniki wiszo na ogrzewaniu.i procenty liczo jeszcze i odsetki.brawo panie Karwowski.urzond spółdzielni obalic.listy robic podpisywać.i spokojnie życ.? 21:26, 15.02.2022


xxxxxxxx

4 5

a szkoły i nauczyc się gramatyki 22:55, 16.02.2022


Apolinary22Apolinary22

19 11

Pan Marek pownien zostać przewodniczącym nowej Rady Nadzorczej. Dlatego trza wyminić jej cały skład na nowych ludzi. Wtedy będzie ona kontrolować zarząd i pilnować interesów mieszkańców 07:04, 16.02.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OklOkl

4 0

??? 17:50, 17.02.2022


SpółdzielniaSpółdzielnia

16 11

Dobra ludziska fajnie się pisze w internecie ale czy podpisaliście się na listach, które są u Zbyszka Majkrzaka w salonie fryzjerskim? Pisaniem w internecie nic nie zmienimy 08:27, 16.02.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

123123

11 5

Nie ma jak to "modlić się pod figurą, a diabła mieć za skórą" !!!!!!! 09:37, 16.02.2022


włosywłosy

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


pytaniepytanie

0 0

czego dotyczy ta lista u zbyszka 11:56, 05.02.2023


mieszkaniecmieszkaniec

22 8

My płacimy w czynszach na prawnika a prawnik za nasze pieniądze broni w sądzie nie nas a prezesa spółdzielni. 09:38, 16.02.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

też mieszkaniecteż mieszkaniec

7 3

Prawnik broni interesów mieszkańców bloku, w którym mieszka Karwowski. Jeśli on zapłaciłby mniej to pozostali zapłaciliby więcej. 14:44, 16.02.2022


lokatorlokator

0 0

nieprawda on broni interesów spółdzielni a nie lokatorów bloków 12:00, 05.02.2023


LeonLeon

13 20

Pan Karwowski to na przekrętach i oszustwach to się zna jak mało kto sam całe życie kradł i oszukiwał ? 10:34, 16.02.2022

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

12341234

11 14

W końcu ktoś rozsądny zabrał głos 11:10, 16.02.2022


kolokolo

13 10

... takie oszczerstwa to pod pargraf podchodzą ! 11:14, 16.02.2022


Do koloDo kolo

17 9

Oszczerstwa w stosunku do Spółdzielni też pod paragraf podlegają. 12:19, 16.02.2022


no nieno nie

11 9

Leon przesadził, i to nie byle jak. Panie Marku do dzieła. Oszczerstwo jest oszczerstwem,tutaj ewidentnym. Na to jest paragraf, jak najbardziej. Hejt też ma swoje granice. 15:37, 16.02.2022


Do no nieDo no nie

15 4

Inteligentni ludzie, opanowani i znający swoją wartość nie muszą ganiać i karać takich co czerpią przyjemność z pisania głupot w stylu na Leona. Panie Marku największa kara dla hejterów jest olać ich !! 18:18, 16.02.2022


LolLol

17 4

Dokładnie zgadzam się z przedmówcą. Wielcy ludzie maja swoją wartość, ktorej żaden hejter ani grupa hejtetow nie podważą. Panie Marku ma Pan wartość niezależnie od tego co piszą mali ludzie. Trzymam kciuki 19:11, 16.02.2022


3434

16 8

ile zarabia Zarząd Spółdzielni
1.......
2..... 12:59, 16.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

popieram 34popieram 34

20 8

Zarobki zarządu i pracowników SM powinny być jawne bo to wyłącznie my (nie państwo, nie samorząd, nie jakiś prywatny przedsiębiorca) jej członkowie składamy się na ich wynagrodzenie. 14:23, 16.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EmorEmor

15 9

Albo zmienić radę nadzorczą albo utworzyć wspólnoty mieszkaniowe jak na nowych blokach. Tam w jednej z nich administracji pracuje 1 (słownie: jedna osoba). 14:59, 16.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Outsider'kaOutsider'ka

15 5

Nie wziął pan pod uwagę faktu że klatka schodowa i piwnice też są ogrzewane.
15:30, 16.02.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JaJa

18 6

Jak bym słyszała prezesa.? 16:00, 16.02.2022


Outsider'kaOutsider'ka

11 5

Niemniej za dużo to kosztuje, zwłaszcza że na klatce jest 10 lub 15 mieszkań(przeważnie) 17:57, 16.02.2022


IrenaIrena

24 6

Panie Marku proszę nie dać się sprowokować tymi *%#)!& wypisani Leon. Pan jest górą a my za Panem murem 23:12, 16.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomTom

22 7

Panie Marku nic nikomu nie musi Pan .udowadniać. Jest Pan uczciwym człowiekiem i już. A pisać sobie mogą wszystko 07:44, 17.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZarządZarząd

2 14

Panie Karwowski podaj skład nowego Zarządu (który Pan powoła) to będziemy wiedzieć pod czym się podpisujemy. W plotki nie wierzę a nie kupię kota w worku. 11:36, 17.02.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do ZarząduDo Zarządu

11 6

Czekam na propozycje. Ja walczę o wyjaśnienie sprawy odnośnie rozliczeń CO i funduszu remontowgo, a że kadencja Rady Nadzorczej już się skończyła - poprosimy pana prezesa o zorganizowanie walnego zgromadzenia członków i niech nowa rada decyduje.Jeśl otrzymam taką
ligitymacje radnego - trzeba będzie wyszukiwać błędy i je naprawiać.Ja swoje już odpracowlem, ale chętnie bym pomogl- jak to mówił jeden z wodzów- nie chcę , ale muszę.Proponuję młodych , chętnych do działania.
12:33, 17.02.2022


12341234

7 6

Na początek dobre założenie - wyszukiwać błędy - stare mądre przysłowie mówi "każdy sądzi według siebie" 13:04, 17.02.2022


1234512345

10 1

Jest i takie: żeby gały nie wiedziały gdzie pieniądze się podziały? 13:17, 17.02.2022


  Henia Henia

14 7

Będzie walne zgromadzenie na które niech przyjdą wszyscy członkowie i będziemy wybierać nową radę i nie spektulujmy o jakiś ustawkach tylko przyjdźmy na wybory .To wszystko zależy od nas. 12:59, 17.02.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kolniak 2Kolniak 2

4 3

Henia ty w tej radzie siedzisz widać *%#)!& cię i cały ten zarząd z prezesem na czele 18:27, 17.02.2022


HeheszekHeheszek

2 0

Niech radni kolneńscy zdecydują kto ma rację hehe. Oni już zagłosują dobrze, tak jak trzeba hehe. A tak poważnie to już widzę miny tych tłuków podczas zapoznawania się z rozliczeniami. Nic by nie zrozumieli, a zdecydowana większość nie umiałaby nawet doczytać do końca hehehehe. 07:06, 23.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LokatorLokator

0 0

Nie rozumiem co za dochodzenie prowadzi policja w SM za c.o. co ona ma do tego 13:06, 06.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%