Zamknij

Mieszkańcom nie odpowiada taki sposób załatwienia sprawy. W rezultacie trafiła do

08:34, 23.05.2019 Aktualizacja: 05:55, 10.06.2019
Skomentuj

Radni miejscy podjęli uchwałę w  sprawie udzielenia odpowiedzi na wezwanie do usunięcia naruszeń spowodowanych uchwałą nr XXXVIII/211/18 Rady Miasta Kolno z dnia 29 czerwca 2018 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie miasta Kolno. Właściciele gruntów, na których ma przebiegać linia elektroenergetyczna 110 WN Łyse-Kolno zarzucają, że podjęta uchwała ich zdaniem jest sprzeczna z normami obowiązującego prawa, gdyż nie przeprowadzono wcześniej konsultacji społecznych. Po burzliwej dyskusji na sesji Rady Miasta (12 kwietnia) radni zdecydowali o odmowie uchylenia uchwały uznając wezwanie za bezzasadne.

Chodzi o mieszkańców zabudowań położonych przy drodze w kierunku miejscowości Górskie. W tym miejscu  przebiega linia energetyczna, która ma być powiększona o dodatkowe trzy kable. Mieszkańcy czują się zagrożeni tym faktem, uważają że wpłynie to na ich zdrowie. Równocześnie zarzucają miastu złą formę przeprowadzenia konsultacji. Według nich powinni zostać zawiadomieni indywidualnie o inwestycji. Domagają się poprowadzenia linii pod ziemią. W rezultacie sprawa trafiła do Sądu.

– My mamy małe dzieci i się boimy – mówi jedna z mieszkanek. – Postawcie się w naszej sytuacji. Czy ktoś chciałby tak mieszkać, żeby taka linia szła nad samym domem. Przecież linię można ziemią puścić. Czy burmistrz by naraził na to swoje dzieci i wnuki?

Pełnomocnik prawny mieszkańców argumentuje, że dobrą praktyką jest zawiadamianie mieszkańców w takich sprawach drogą listowną, indywidualnie a nie na przykład w Miesięczniku Kolneńskim. Tak się  robi nawet w przypadkach, gdy dotyczy to ponad tysiąca mieszkańców. Radca uważa, że sąd zbada nie tylko legalność uchwały, ale również praktykę stosowaną przez inne urzędy. Dodaje, że należy zbadać postawę burmistrza, jako organu który nie złożył żadnego zastrzeżenia co do sposobu poprowadzenia tej linii.

Twierdzi, że  poprowadzenie linii napowietrznej jest bardzo korzystne dla inwestora, ale nie jest już korzystne dla mieszkańców.

Inne jest z kolei stanowisko rady miejskiej. W ocenie Rady Miasta Kolno Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego został sporządzony z zachowaniem wymogów proceduralnych określonych w ustawie z dn. 27 marca 2003 r. i posiada wszelkie niezbędne, wymagane prawem uzgodnienia. 

Poniżej stanowisko Rady:

”(…)

- ogłoszono w prasie (Gazeta Współczesna wyd. 29.05.2017 r.) oraz przez obwieszczenie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu, określając formę, miejsce i termin składania wniosków (zamieszczono na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Kolno od dnia 26.05.2017 r. do dnia 07.07.2017 r. oraz na stronie internetowej Urzędu – zakładka BIP - Biuletyn Informacji Publicznej od dnia 26.05.2017 r.),

- zawiadomiono na piśmie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu instytucje i organy właściwe do uzgadniania i opiniowania planu,

- rozpatrzono wnioski złożone do planu,

- sporządzono plan wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, uwzględniając ustalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Kolno,

- sporządzono prognozę skutków finansowych uchwalenia planu,

- uzyskano od gminnej komisji urbanistyczno – architektonicznej opinię o sporządzonym projekcie planu,

- wystąpiono o opinie dotyczące rozwiązań przyjętych w planie,

- dokonano uzgodnień projektu planu,

- wprowadzono zmiany wynikające z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień,

- ogłoszono o wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu w lokalnej prasie (Miesięcznik Kolneński (marzec; Nr 217/03/2018 - egzemplarz bezpłatny wyd. 11.04.2018 r), (zamieszczono na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Kolno od dnia 28.03.2018 r. do dnia 12.06.2018 r. oraz na stronie internetowej urzędu – zakładka BIP - Biuletyn Informacji Publicznej od dnia 27.03.2018 r.),

- wyłożono projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu w terminie od 23.04.2018 r. do 25.05.2018 r. i zorganizowano dyskusję publiczną nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami w dniu 25.05.2018 r.,

- wyznaczono w ogłoszeniu termin, w którym osoby prawne i fizyczne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej mogą wnosić uwagi dotyczące projektu planu –  do 10.06.2018 r..

Osoby fizyczne, prawne i organizacyjne miały możliwość składania wniosków do planu, miejscu i terminie ewentualnych uwag. Pomimo możliwości składania uwag w formie: pisemnej, ustnej do protokołu i elektronicznej w trakcie wyłożenia planu do publicznego wglądu żadne wnioski nie wpłynęły. Na zorganizowanej dyskusji społecznej również nie pojawiły się zainteresowane osoby.

Do projektu planu wyłożonego do publicznego  wglądu  nie wpłynęły  żadne  uwagi.  W wyznaczonej w dniu 25.05.2018 r. dyskusji publicznej udział wzięli: projektant, przedstawiciel firmy ELTEL Networks Energetyka Spółka Akcyjna oraz przedstawiciele Urzędu Miasta Kolno. W wyznaczonym terminie tj. do dnia 10.06.2018 roku nie wpłynęły żadne uwagi wobec czego przedstawiono Radzie  Miasta  Kolno projekt planu do uchwalenia.

Plan miejscowy został przyjęty uchwałą nr XXXVIII/211/18 Rady Miasta Kolno z dnia 29 czerwca 2018 r. Po podjęciu uchwały dokumentacja prac planistycznych (formalnoprawna)  wraz  z uchwałą została przekazana Wojewodzie Podlaskiemu celem nadzoru nad jej prawidłowością. Po jej ocenie przez Wojewodę została opublikowana w Dz. Urz. woj. Podlaskiego w dniu 5 lipca 2018 r. pod poz. 3064.

Ponadto  Przewodniczący  Rady  Miasta  na organizowanej  sesji   w dniu  29 czerwca  2018 r.  zgodnie z przepisami prawa zawiadomił radnych i wójta podając w zawiadomieniu: miejsce, dzień, godzinę rozpoczęcia posiedzenia oraz porządek obrad. Wraz z zawiadomieniem dostarczył radnym projekty uchwał oraz inne niezbędne materiały związane z porządkiem obrad. Zawiadomienie o miejscu , terminie oraz tematyce obrad podano do publicznej wiadomości na 7 dni przed sesją przez ogłoszenie na tablicy ogłoszeń w urzędzie oraz poprzez zamieszczenie w biuletynie informacji publicznej na stronie internetowej urzędu (http://bip.um .kolno.w rotapodlasia.pl/).

Odnosząc się do zarzutu braku konsultacji społecznych, wbrew twierdzeniom wnioskodawców Rada Miasta Kolno przy uchwalaniu planu nie naruszyła przepisów ustawy z dn. 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w przedmiocie zasad dotyczących sporządzania planu miejscowego, trybu jego  sporządzenia,  a także  naruszenia  właściwości  organów  w tym  zakresie,  w szczególności nie wyeliminowała - jak błędnie wskazuje pełnomocnik wnioskodawców, obowiązkowej konsultacji społecznej planu. Burmistrz ogłosił o przystąpieniu do sporządzenia planu, poinformował na zasadach określonych w ustawie o podjęciu uchwały, kolejno stosowne ogłoszenie/obwieszczenie ukazało się na tablicy ogłoszeń w Urzędzie  Miasta  Ko ln o,  na  stronie  BIP ,  a także  w prasie.  W kwestii  publikacji w prasie  należy  dodać,  że  ogłoszenie  o planie  ukazało  się   w  "Miesięczniku   Kolneńskim" (marzec;Nr 217/03/2018 - egzemplarz bezpłatny). Godzi się dodać, że "Miesięcznik Kolneński" bezspornie spełnia wymóg prasy miejscowej, w szczególności wypełnia kryteria definiujące ją jako prasę: jest publikacją  periodyczną (miesięcznik), posiada stały tytuł jest opatrzony  numerem  bieżącym,  nazwą i adresem wydawcy , adresem redakcji, miejscem i datą wydania.

Kontynuując należy dodać, iż osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne zostały poinformowane o możliwości składania wniosków do planu, miejscu i terminie składania ewentualnych wniosków. Jednak żadne wnioski nie wpłynęły. W trakcie wyłożenia planu do publicznego wglądu, oraz dyskusji publicznej również nie zjawiły się żadne zainteresowane osoby. Ponadto, pomimo możliwości składania uwag w trzech formach: pisemnej, ustnej do protokołu, bądź drogą elektroniczną do projektu - nie wniesiono żadnych uwag do planu.

Kluczowym, do oceny zasadności wezwania jest kwestia naruszenia interesu prawnego wnioskodawców w/w uchwałą. Jednak z okoliczności podniesionych w wezwaniu wynika, że pełnomocnik właścicieli naruszenie interesu prawnego wiąże przede wszystkim z tym, że plan swymi zapisami obejmuje nieruchomości jego klientów, z czym oczywiście należy wiązać fakt posiadania przez mieszkańców interesu prawnego. Natomiast ustawodawca wskazuje, że chodzi nie tylko o sam fakt posiadania   interesu   prawnego,   ale   wykazania   naruszenia   tego    interesu    konkretną    Uchwałą . W przedmiotowej sprawie pełnomocnik mieszkańców nie wykazał naruszenia interesu prawnego swoich klientów zapisami miejscowego planu. W istocie sam fakt posiadania prawa własności nieruchomości znajdującej się na obszarze miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, którego dotyczy wezwanie nie jest wystarczające do przyjęcia, że tym samym interes prawny mieszkańców został de facto naruszony. Właściciele nieruchomości, których plan dotyczy posiadają interes prawny w sprawie, co stanowi  legitymację  do  zaskarżenia  planu,  ale   nie przesądza   od   razu   o braku   legalności   planu. W komentowanej sprawie bowiem nie sposób przyjąć, iż Rada Miasto Kolno w sposób bezprawny "wkracza" w prawo własności. W świetle prawa polskiego prawo własności nie jest prawem bezwzględnym  i doznaje   określonych   ograniczeń.  Dopuszcza   je  chociażby   Konstytucja  stanowiąc w art. 64 ust. 3, że własność może być ograniczona, ale tylko w drodze ustawy. Ograniczenie w sposobie wykonywania prawa własności zostało przewidziane wart. 140 kodeksu cywilnego, poddając między innym wykonywanie prawa własności rygorom wynikającym z zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Tym samym na mocy ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym rada miasta została przez polskiego ustawodawcę wyposażona w atrybut tzw. władztwa planistycznego poprzez możliwość stanowienia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Z uwagi na powyższe, uznaje się wezwanie do usunięcia naruszeń uchwały za bezzasadne i odmawia się uchylenia uchwały." - uznała Rada Miasta Kolno.

Przeciwko takiemu stanowisku głosowało trzech radnych (Marcin Konstanty, Andrzej Szymański i Zbigniew Twarowski. Wstrzymał się Maciej Dziekoński. Reszta głosowała za. 

Poniżej wideo z fragmentem dyskusji na ten temat:

Całość nagrania można obejrzeć tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=d3VG19aIZZs

Dyskusja rozpoczyna się od min. 48.30

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(55)

Nsa Nsa

13 4

Tylko ja przeczytałam NASA? ha ha 10:15, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

hhhhhhhhhh

13 12

pisoska mordka 10:37, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qqqqqq

18 8

to komuna nie PIS

mietek, klama, cała komuna razem z nim., 11:04, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

J 24J 24

6 9

Kłama żeby mógł to by pomogl on takiego
Chomstwa by nikomu nie zrobil 17:58, 23.05.2019


betibeti

9 6

No i co komedia - Nie ma mocnych ! 12:14, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bogusiabogusia

10 10

18 maja poseł Jurgiel był w Stawiskach to trzeba było wysłać delegację z ulicy to może by coś pomógł w tej sprawie. W końcu poseł to nie burmistrz ,może więcej.Życzę mieszkańcom wygranej. 12:53, 23.05.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

grzesgrzes

10 4

Oprócz Jurgiela było jeszcze 2 posłów - Krynicka i Gwiazdowski. 13:02, 23.05.2019


123123

21 3

Akurat te czempiony należą do tych co "Panie co ja mogę". 13:41, 23.05.2019


J 23J 23

10 1

Co oni mogą kwiatki składać
Kazali zwrócić się o pomoc do opozycji
Bojo się barona kolneskego 17:42, 23.05.2019


65cz065cz0

10 3

Czemu nie przyjechał do kolna szykowała się zadyma 20:17, 23.05.2019


gromadzyniakgromadzyniak

23 13

kurła, widzieliśta gdzie chałupy stawiata 13:02, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ffffff

5 0

chciało sie wygody to tera ja mata,a liczyc trzeba było sie z tym ze caly czas jest robiona modernizacja a teraz co???? papy pootwierali i wielki gwar!!!! Ludzie toć wy te domy wybudowali na polach gdzie przez lata pola te służyły do upraw i nikomu energetyka nie przeszkadzała....to tak samo jak inni popostawiali domy na południu w pewnych miejscach ok.teren ładny,cisza,,jakieś góry na widoku a teraz powodzie i ich zalewa,pretensja do kogo? oczywiście do władz miasta....własciciel gruntu kasę wzioł i zadowolony,miasto zrobilo przekształcenie gruntu bo przeciez mamy czasy ze można wszystko załatwić a póżniej to lament i pretensja do wszystkich ale nie do siebie że się nie pomyślało o konsekwencjach zamieszkania w takich miejscach..LUDZIE TROCHĘ OGŁADY...DOMY STAWIA SIĘ W MIEJSCACH DO TEGO PRZEZNACZONYCH a nie gzie mi się podoba!!!!!!! 09:54, 29.05.2019


3636

16 12

Każdy wiedział ale nie było mowy o przebudowie lini 13:44, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jaś fasola Jaś fasola

17 8

Ja wiedziałem gdzie buduje i nikt mi pod domem żadnej linii budować nie będzie a osoba która pisała komentarze o wieśniakach i burakach którzy tam mieszkają poniesione za to odpowiedzialność i znikną uśmieszki z twarzy 16:00, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CenzirCenzir

15 1

Miesiąc na napisanie takiego artykułu - mistrzostwo. 17:13, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

6565

13 2

Tak samo było z informacja budowie lini 17:45, 23.05.2019


Wiesz kim jestem.Wiesz kim jestem.

16 3

A moze ten radny powiatowy w okularach co no w tej koszulinie chodzi cos pomoze? Ha. Pozdro pewnie wiesz kim jestem. Ale pewnie boisz sie Andrzeja co.? 17:47, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

a coa co

3 1

Już wam pomógł bo artykuł jest. 11:00, 24.05.2019


J 23J 23

13 1

Radnym burmistrz się bywa a zawsze kiedyś po skończonej kadenacji spotkamy
Się na ulicy 17:52, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

radnyradny

3 5

Możesz ewentualnie buty wyczyścić buraku!!! 09:59, 24.05.2019


J 24J 24

11 2

Ten co pisze ten artykuł to jest działacz
Z opuznion zaplom 18:03, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

J 23J 23

11 4

Burozstrzy wie ze zrobił błąd
Ale nieumie się do tego przyznać
Brak chonoru 19:58, 23.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wioskawioska

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


HjHj

0 0

Chłopie może masz o rację, ale zaglądaj czasem do słownika. 06:57, 30.05.2019


RadnyRadny

11 0

Mieszkańcy mają rację w 2015 burmistrz
Mówił na ten temat co innegocjacji
Zobacz arhiwa 20:09, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

3 punkty3 punkty

14 4

pkt nr 1. Odpowiedzmy sobie na pytanie czyje interesy ma reprezentować Burmistrz i Rada?
pkt nr 2. Odpowiedzmy sobie na pytanie dlaczego Burmistrz i Rada przedkładają interes Zakładu Energetycznego nad interes mieszkańców?
pkt nr 3. Podajmy kwotę. 21:26, 23.05.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

1 punkt1 punkt

6 9

Do "3 punkty": czy Ty człowieku zdajesz sobie sprawę, że za takie oskarżenia każda osoba zasiadająca w radzie oraz burmistrz mogą Ciebie posądzić o zniesławienie? Na jakiej podstawie sugerujesz takie rzeczy? Ciekawe czy pisałbyś takie rzeczy gdyby zamiast nicku wyświetlało Twoje konto z facebooka. 22:25, 23.05.2019


 2 punkt 2 punkt

5 0

Gratuluję pomysłu. Jawny proces, przesłuchania wszystkich radnych 2 albo nawet 3 poprzednich kadencji, przedstawicieli inwestora, planistów biorących w tym udział, pracowników RDOŚ, urzędników miejskich, mieszkańców których sprawa dotyczy i to wszystko w dobie interneta i youtuba w trakcie maratonu wyborczego. Na dodatek wynik procesu nie pewny. No toć tylko prawdziwy geniusz polityczny może w takich okolicznościach wytoczyć proces. 08:53, 24.05.2019


odp do "1 punktodp do "1 punkt

2 0

Tak. Zdaję sobie sprawę. 11:32, 24.05.2019


mieszkaniecmieszkaniec

11 4

Przecież nie powstała nowa linia,tylko zostały dorzucone linie na starej lini tak? Budując tam dom przecież już ta linia tam była więc skąd pretensje? 10:08, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Burak i wieśniak Burak i wieśniak

7 0

Do punkt 1 skoro uważasz że ktoś o coś został pomówiony to idź z tym do sądu tylko że tu nie ma spełnionych żadnych przesłanek prawnych więc polegniesz na samym początku. A tak wogóle to nie jest odrzucenie jakichś 3 linek tylko jak dokumentacja mówi budowa nowej linii 110 kv więc nie kłam Pinokio 10:27, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Super wieśniak Super wieśniak

4 1

Do punkt 1 zniesławienie to Art 216 kodeksu karnego zapoznaj się bo nie masz pojęcia na temat prawa i nie strasz nikogo a ja proponuję przedstaw się to pogadamy ale w mniej kulturalny sposób. 10:32, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alfalf

9 1

Ho ho, jeżeli zamiast wyjaśnić co i jak, to od razu kręcą i straszą sądami, to może jednak było coś na rzeczy, bo jakby było lege artis to nie robiliby uników i dziwnych kombinacji. Z drugiej strony zrobić ujnię i nic na tym nie zyskać, to tak jak mówił Sikorski o robieniu "łaski" za frajer Amerykanom. I w związku z tym, tu też cytat tym razem Bieńkowska: "albo złodziej albo id...iota". I jedno i drugie nieprzychylnie świadczy o władzy.
Rozwiązanie jest jedno. Nie powiadomiono w sposób właściwy stron, Rada stwierdza wadę proceduralną i uchyla uchwałę, albo wniosek z poparciem do wojewody, sprawę procedujemy od nowa, tym razem już właściwie.
Linia jest potrzebna, ale mamy XXI wiek i takie rzeczy robi się w kanałach podziemnych, szczególnie na terenach zurbanizowanych. Linia wyłącza spory obszar miasta z jakiejkolwiek zabudowy. Aż tyle hektarów ma Burmistrz żeby pozwolić sobie na zajecie terenu przez linię energetyczną, tym bardziej że jest okazja schowania jej pod ziemię.
W pozostałych gminach na trasie budowy tej linii taka sama sytuacja. Najpierw wszystko ładnie pięknie, potem nagła zmiana koncepcji i uchwalanie mpzp za plecami mieszkańców. Konsultacje w takiej formie jaka była to fikcja. Celowa fikcja. 11:23, 24.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kolniak kolniak

0 4

PGE decyduje czy linia pójdzie ziemią czy góra 13:41, 24.05.2019


alfalf

4 0

Nie. Decyduje zapis w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. 13:56, 24.05.2019


SITWASITWA

10 0

A ja proponuję włodarzowi aby zastosował sprawdzony numer z biogazownią. Tak, tak, cudo takie w Kolnie miało powstać. Najpierw obiema rękoma był "za", miejską nieruchomość nawet na ten szczytny cel przehandlował (przeciwko czumu skromnie protestował ówczesny radny Twarowski, sugerował że to ewidentna strata dla miasta, czyli nas). Potem, podzielając słuszne oburzenie mieszkańców okolicy inwestycję tę uwalił, w interesie społeczeństwa oczywiście, bo ten cel dla "słońca Kolna" jest zawsze najwyższym nakazem. I co? Można - można. 15:22, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KolniakKolniak

5 5

Ale co ma nasz burmistrz do pola rolnika z Gromadzyna? Macie wójta do swoich pól 15:38, 24.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

J24J24

1 0

Jesteś *%#)!& i nie wypowiadaj sie 21:46, 24.05.2019


gełodetagełodeta

4 1

Zajrzyj do geoportalu i wyświetl sobie warstwę granic administracyjnych. Pole znajduje się akurat w zasięgu administracyjnym miasta. Miasto Kolno to nie tylko tereny ściśle zabudowane ale i spory kawałek za. W sumie teren miasta to ok 2500 ha, z czego ponad połowa to są właśnie okoliczne pola. Granica przebiega w połowie drogi do Borkowa, pod samymi opłotkami Gromadzyna, 2/3 drogi przed Czerwonym - licząc od strony Kolna, w kierunku na Zabiele to z kolei kawałek przed Dworem Rogińskim. 16:06, 24.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kawkakawka

3 1

Tak na marginesie: nie Czerwonym a Czerwonem! 16:10, 24.05.2019


65ni.65ni.

6 1

Nie udawaj polonistyki ciecu 21:50, 24.05.2019


Mieszkaniec Mieszkaniec

10 4

Może jak przyjedzie redaktor z TVN lub innej stacji i pokaże jak w kolnie żądzi dobra zmiana i jak się traktuje swoich wyborców to może coś się w sprawie ruszy. Myślę że taki rozgłos obecnej władzy w roku wyborczym potrzebny nie jest i w końcu pójdzie po rozum do głowy 16:10, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

monikkamonikka

12 3

Co wybraliśmy ,to mamy do kogo pretensje do nas samych. 17:56, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jańcio wódnikjańcio wódnik

9 9

Te linie były wcześniej.Ludzie wiedzieli gdzie się budują.Teraz zdziwko,że im powieszą więcej kabli.Pęd za własnym domkiem odebrał obywatelom rozumy.Budują się we wsi koło chlewa i się dziwią ,że potem śmierdzi.Budują się w polu koło chłopa i wielki raban,bo im kombajn kurzy w okna.Skoro słupy są elektrowni nie właściciela podwórka to mogą sobie wieszać i zdejmować ile kabli potrzebują.Nikt nie będzie patrzył na jedno podwórko(bo mi tuje uschną),skoro prąd jest potrzebny dla miliona gospodarstw. 20:35, 24.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do jancio wódnikDo jancio wódnik

4 3

Pier.....J się w swój pusty łeb. Nie rozumiesz że to jest drugą linia 110 kv a nie jakaś modernizacja i nie pisz takich głupot a jak chcesz to sobie słup pod domem postaw i dla twojej informacji to są wyroki sądu najwyższego które każą takie linie w pobliżu domów kablować. 21:52, 24.05.2019


Jancio wódnikJancio wódnik

4 2

Co ciekawe pod tą linią buduje się już następny domek. 04:55, 25.05.2019


Do jancio wódnikDo jancio wódnik

3 7

Masz chyba z głową coś nie tak bo ja tam pod linią to domu nie widziałem i są przepisy określające minimalną odległość posadowienia budynku od linii więcej skończ pier.....bo od wódy to ci mózg wyżarło co tak bronisz tej linii masz coś z tego bo ta lina jest potrzebna ale dla łysych a nie dla Kolna. 07:54, 25.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ralfralf

8 2

Ale żeś rozwodnił Janciu. Popełniłeś nadużycie i błędy logiczne. Linia energetyczna to nie to samo co pracujący na polu kombajn. Kombajn pracuje raz w roku. Godzina pracy kombajnu trochę kosztuje i nie znam przypadku, aby jakiś chłop jeździł nim po polu ot tak bez sensu dla zabawy. Sprawa chlewa już podobna ale nie tak jak piszesz. Jeżeli sąsiad hoduje 2, 3 czy nawet 10 sztuk świń i raz do roku zapina do swojego wysłużonego "Władka" dwukółkę i wywozi obornik to nie ma problemu. Problem zaczyna się gdy gdy postanawia nagle wybudować tuczarnię na 500 czy nawet 1000 szt i nap...ala obornik i gnojowicę non stop.
Projektowana linia będzie emitować promieniowanie elektromagnetyczne 24/dobę przez 365 dni w roku. Słupy zajmą przestrzeń, pod drutami i w dość sporej odległości od nich nic nie będzie można wybudować, a miasto się przecież rozszerza. Z resztą sam walor estetyki krajobrazu powinien już być wystarczający, bo skoro istnieje możliwość techniczna schowania tego w ziemi, a koszt jest podobny, to chyba lepiej jest zrobić coś dobrze niż odwalić ...ujnię na lata. 09:00, 25.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wwwwww

0 0

Warto dodać, że elektrownia ma prawo wjechać na taką działkę o każdej porze dnia i nocy w celu modernizacji. Po prostu super!!! Uważam, że jeśli ktoś nie ma pojęcia na ten temat to niech się nie wypowiada. 22:02, 27.05.2019


KwdbKwdb

3 0

Ciekawe jak długo śmierdzieć będzie z kurników na budowanym w założeniu ekologicznym osiedlu POŁUDNIE II. 09:15, 26.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Os. TysiącleciaOs. Tysiąclecia

7 0

Pół ulicy Armii Krajowej i Krupki nie ma światła już od dwóch tygodni. Ktoś łaskawie powie co to za oszczędności? Co to jest średniowiecze? Podatki płaci się, a w zamian jest nic... 06:11, 27.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wojtek19wojtek19

2 1

Proszę zapoznać się z materiałem http://fundacjawspomaganiawsi.pl/publication/konsultacje-planu-miejscowego-instrukcja-obslugi/ i tyle w temacie. 13:53, 28.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XDXD

2 1

to super prawnika muszą mieć jak od razu idą do Naczelnego sądu administracyjnego bo mnie uczono że najpierw jest Wojewódzki sąd administracyjny xDDDD 13:45, 02.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jacek Jacek

1 0

Przyjedzie cba i zrobi z wami porządek jak w US i będzie spokój i jak nie wiesz gdzie skierowano pozew pozew to zamknij mordę. 00:45, 03.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jacek Jacek

1 0

Sprawa wyzwisk od buraków i wieśniaków trafia do sądu i zamknięcie w końcu te mordy i będzie wam wstyd na całe miasto i zobaczycie z kim zadarliście.... 00:50, 03.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%