Zamknij

Strajkujący zdeterminowani. Nie podoba im się, jak rząd traktuje nauczycieli

10:28, 10.04.2019 Aktualizacja: 13:54, 16.04.2019
Skomentuj

Strajk trwa od poniedziałku. We wtorek w akcji protestacyjnej na terenie powiatu kolneńskiego brało udział 369 osób. Strajkowali w 25 placówkach oświatowych.

– Nauczyciele są zdeterminowani – ocenia panującą wśród strajkujących atmosferę Stanisława Charubin, prezes kolneńskiego oddziału ZNP. 

W środę rozpoczęły się egzaminy gimnazjalne. Według naszych informacji przebiegają bez zakłóceń we wszystkich instytucjach na terenie powiatu. Dyrektorom udało się skompletować skład komisji i wygląda na to, że zostaną sprawnie przeprowadzone.

W kolneńskim gimnazjum dyrekcja musiała przy skompletowaniu komisji posiłkować się ludźmi z zewnątrz. W zasadzie oprócz dwóch osób z miejscowego gimnazjum, reszta składu została dobrana. 

W środę rozpoczął się trzeci dzień bezterminowego strajku nauczycieli. Po wtorkowych rozmowach związkowców z rządem nie udało się dojść do porozumienia.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(58)

Prawdziwy ZigiPrawdziwy Zigi

109 56

Bardzo trafny tytuł ,ukłony dla Pana Redaktorka . Odpowiedź jest prosta nauczyciel 0+ ,krowa 500+ ,świnia 100+. W radiu cytowali wypowiedź jakiegoś urzędnika z ministerstwa ,że nauczycielom nie opłaca się dawać podwyżek bo nie będą głosować na pis.
10:48, 10.04.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

RodzićRodzić

19 12

Rząd chciał dać podwyżke, tylko ponad broniarz nie zgodził się bo on 1000-ca chce, więc nie kłam. 1000 zł to jest b.dużo pieniędzy w niektórych branżach nawet 3/4 pensji miesięcznej przy 40 h tygodniowej pracy. 13:45, 10.04.2019


Prawdziwy ZigiPrawdziwy Zigi

4 15

Do Rodzić
Po twoim komentarzu widać ,że nauczyciele zarabiają za mało. 14:10, 10.04.2019


RodzicRodzic

12 1

Widzę że u Ciebie ciężko że zrozumieniem 20:17, 10.04.2019


belferbelfer

9 7

Widocznie świnia i krowa wykazują wieksza wartosc niz nauczyciel. W *%#)!& im sie poprzewracalo! 18 godzin tygodniowo to ich pełny etat pracy. Twierdzą że pracują w domu, wiemy jak to wygląda. A 40 godzin, jak każdy to nie laska? Ok, 18 godzin lekcyjnych ale pozostale 22 godziny to siedzenie w szkole. Sprawdzanie klasówek i przygotowywanie się do lekcji. Praca w domu to nie praca dla szkoły! 21:58, 10.04.2019


Do rodzic Do rodzic

3 9

Radzę dobrze wsłuchiwać się w konkretne informacje podawane przez rzetelne media a nie media propagandowe. Może w końcu kolejna grupa zawodowa otworzy oczy i odda swój jakże cenny głos przy urnie wyborczej. Dosyć tej propagandy i demagogii. Od dawien dawna nauczyciele pracują za jałmużnę a ludzie typu "rodzic" widzą tylko to co chcą widzieć - bo najłatwiej jest skrytykować nie mając wiedzy na dany temat. Zawód nauczyciela to zawód z powołania i wymagający wiele poświęceń. Byłem uczniem - i doceniam oraz szanuję zawód nauczyciela. 13:02, 11.04.2019


reo

Tak takTak tak

70 18

Nauczyciele i ich związki zawodowe strzelili sobie w kolano!
Organizacja strajku w momencie egzaminów, w czasie istotnym w życiu ucznia? Niepoważne, niepoważne.
Strajkować każdy ma prawo! Ale trzeba to robić rozsądnie. Mieć plan. Kto skorzysta najwięcej na obecnym strajku drodzy nauczyciele ? Prezesi waszych związków zawodowych, ot tak was wykiwają :) Wy osobiście stracicie wiarygodność w oczach rodziców dzieci. A jak wiadomo wiarygodność łatwo stracić ale cięęężko odzyskać ....
Drodzy nauczyciele! Apeluję, pomyślcie logicznie (nauczyciele matematyki) i przekażcie swoim kolegom i koleżankom gdzie popełniany jest błąd! 11:02, 10.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

watpiącywatpiący

18 7

Nie wiem czy ten apel wezmą pod uwagę.Czytałam ich apele .Dotyczyły m.in. nie reagowania na uwagi i nie dyskutowania zosobami nie na poziomie czyli niezgadzajacymi się z nimi. 11:24, 10.04.2019


Zastanów sięZastanów się

7 7

Najlepiej jakby strajkowali w wakacje, prawda? I to wtedy, kiedy nie są do dyspozycji dyrektora. 19:30, 10.04.2019


DziadersonDziaderson

2 5

Skumajcie to Ja o 8.00 jestem w swoim jacuzzi na podwórku o 9.00 wyjeżdżam moim złotym komarem na miasto 12.00 Bujam się w Karczmie Rogińskich gitówa 13:09, 10.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MamadżerkaMamadżerka

40 19

Szczere podziękowania dla Pana Dyrektora Gimnazjum oraz Pań i Panów, którzy zorganizowali i nadzorowali dzisiejszy egzamin w kolneńskim gimnazjum za ich fachowość, życzliwość i klasę, za to że pomogli do minimum zredukować naszym dzieciom stres egzaminacyjny, za odpowiedzialność i zrozumienie potrzeby chwili. Nauczyciele gimnazjum - przykro mi - znów zawiedliście, nie było Was przy tych, za których odpowiadacie! 14:01, 10.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

123123

13 10

A kiedy byli .Przez 3 lata nauki mego dziecka nie zauwaźyłam tego. 14:11, 10.04.2019


no tak...no tak...

10 10

To ich obowiązek :) Mają za to płacone :) Nie rozumiem podziękowań dla nauczycieli za ich pracę. A czy pracownikom komunalnym dziękujemy kwiatami, prezentami za to że oczyszczają Nam miasto a my z podatków za to płacimy ? Nonsems 19:58, 10.04.2019


pracapraca

44 17

Po likwidacji Gimnazjum nauczyciele trafią do Urzędu Pracy a nie do Podstawówki. A do Podstawówki nowych bym zatrudnił i zwiększył godziny w Podstawówce a nie na siłę utrzymywał etaty to by zobaczyli jak się pracuje 14:55, 10.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OnOn

2 3

To zaświeć przykładem i pokaż jak się to robi 13:04, 11.04.2019


LO Liga OsłówLO Liga Osłów

33 15

Jak PO dawała im 6 lat temu 15% podwyżki wtedy ZNPuchy-POstkomuchy jakoś nie strajkowali. Dzisiaj PiS daje tyle samo co PO-PSL czyli 15% oni strajkują. Byłbym za Wami gdybyście wcześniej byli solidarni z innymi nauczycielami. Ja się nie dziwię, że tych co wcześniej zdradziliście dzisiaj niechętnie patrzą na Wasz strajk.

Oczywiście nauczyciel mało zarabia i Wam się należy ale nie w ten sposób. 15:09, 10.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hejhej

3 1

Oczywiście zapomnieli juź o tym .To postawa czerwonych -was mamy w ..... ,wy macie być z.nami . My tylko mamy rację.Proszę zwrócić uwagę na poziom wypowiedzi tej inteligencji. 19:22, 11.04.2019


słonosłono

1 1

Dokładnie. Mają za nic prostego człowieka. Myślą, że są lepsi pod każdym względem. Patrzą na Ciebie z góry... Oczywiście jak to w każdym zawodzie są wyjątki. Ale ogólnie ci "POstępowi" to nieprzyjemni ludzie. 21:04, 12.04.2019


ZenekZenek

33 14

Ale przecież nikt ich na siłę nie trzyma jak coś im nie pasuje zawsze mogą się zwolnić i poszukać bardziej płatnej pracy . Kiedyś nauczyciele mieli o wiele więcej pracy , więcej było uczniów więcej pisało się w zeszytach a teraz to jest masakra dzieci nie potrafią normalnie pisać jak w ogóle nie piszą w zeszytach to jak mają wyrobić sobie pismo . 19:06, 10.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Dokładnie Dokładnie

19 6

Każą kupować masę ćwiczeń ... a co do czego przychodzi to albo materiał zostaje nieprzerobiony lub zadają dzieciom po kilka stron do domu z kilku przedmiotów. A kiedy dziecko ma odpocząć po 8h w szkole ?
Paranoja co w takim razie robi nauczyciel na lekcji, skoro na lekcji nie zrobią ćwiczeń ?
Do pracy się weźcie! 20:02, 10.04.2019


odp.odp.

3 3

Rodzicu, Twoje dziecko na lekcji nie przerabia tylko ćwiczeń. Ono na lekcji czyta, dyskutuje, pracuje na różnych kartach pracy, wykonuje doświadczenia, obserwuje, słucha innych wypowiedzi, ogląda filmy, pracuje różnymi metodami aktywnymi itp.. Nauka przecież nie polega tylko na pisaniu. 22:03, 11.04.2019


do do rodzicado do rodzica

1 1

czytają,dyskutują i co jeszcze- łapią i plują 11:32, 13.04.2019


RodzicRodzic

37 15

Rodzicom nie podoba się jak nauczyciele traktują ich dzieci. One nie są kartą przetargową. Mają prawo do kształcenia i przewidywalności procesu swojej edukacji. Nie dość, że w ciągu roku niektórzy nauczyciele na regularnych wielotygodniowych zwolnieniach, to na finiszu jeszcze taka roszczeniowa postawa. Proponuję, by dyrektorzy szkół przeanalizowali ostatnie lata po kątem dni rzekomego chorobowego i opublikowali te zestawienia. Chcąc wymagać od innych najpierw zacznijcie wymagać od siebie. Dziś uczniowie gimnazjum zdali egzamin, ale ich nauczyciele niestety nie. 19:16, 10.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Szczera PrawdaSzczera Prawda

10 7

Zgadzam się!
Wakacje, urlopy, ferie, dni między świętami wolne ... Podliczmy ilość faktycznej pracy z otrzymywaną płacą.
Drodzy nauczyciele? A nie liczycie już "prezentów", które otrzymujecie od dzieci przez rodziców? Ciekawe czemu nie jest to traktowane jako łapówka ? Przecież jesteście pracownikami państwowymi.
Dla przykładu ... daj lekarzowi, urzędnikowi w podziękowaniu bombonierkę ... od razu to łapówka, prokurator, sąd, wyrok.
A może by się tak wziąć za to wasze dokarmianie przy korytku ? O tym wspomnijcie w telewizji, jakie prezenty i o jakiej wartości otrzymujecie! 20:07, 10.04.2019


e=mc2e=mc2

18 25

Trzeba się było uczyć na belfra, a nie narzekać, że pracujecie po 40 godzin za małe pieniądze w marketach czy na budowach. Ja skonczyłam dobry ogólniak, potem uniwerek ( a nie akademię typu Olecko, Ostrołęka czy jakiś inny Agrobiznes w Łomży), dwa kierunki ścisłe, kułam przez 5 lat nocami, a teraz od korków to się nie mogę odgonić, bo tylu chętnych. I rodzice wręcz błagają przed maturą żeby ich dzieciom udzielać korków, bo przecież muszą iść na medycynę, biochemię, biotechnologię, farmację itp. Dzisiaj za wiedzę, umiejętności i solidną pracę w każdym fachu dobrze się płaci. 20:25, 10.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

HmmmHmmm

13 5

Właśnie wykazałaś, że dzięki temu że szkoła nie uczy na zadowalającym poziomie masz pracę w formie udzielania "korków" ...
To ja się pytam co robią w szkole nauczyciele, że nie potrafią na odpowiednim poziomie nauczyć Naszych dzieci ???
08:24, 11.04.2019


scsc

2 1

no tak, ale co z tymi co po agrobiznesach... 22:30, 11.04.2019


KatarzynaKatarzyna

1 0

Dokładnie, korepetycje-a wystawiacie na nie paragon?? Walczycie tylko o pieniądze a nie np o zmianę chorego systemu. Dlaczego dzieciom potrzebne są korepetycje, pomyślałem ktoś?? Bo co bo rodzic w domu z dzieckiem nie pracuje?? A może nie każdy rodzic w domu jest nauczycielem i nie umie uczyć, a może ma za mała wiedzę. Nie każdy jest inteligentem. Ale no tak na lekcji aby do przodu a jak rodzic za *%#)!& i dziecko potrzebuje aby poświęcić mu troszkę więcej uwagi to nikogo to nie obchodzi. Korepetycje jeszcze są?? Ale czy każdego na nie stać?? Dobry nauczyciel potrafi trafić do każdego ucznia, i dać pomoc temu kto jej potrzebuje a nie chwalić się korepetycjami. Jak nie umiesz przekazać wiedzy to się zwolnij a nie bierzesz kasę za korepetycje i pewnie jeszcze bez kasy fiskalnej. Niektórzy nauczyciele zasługują naprawdę na podwyżkę ale niektórym należało by dać gołe pobory bez dodatków żadnych. 18:24, 14.04.2019


belferbelfer

20 5

Widocznie świnia i krowa wykazują wieksza wartosc niz nauczyciel. W *%#)!& im sie poprzewracalo! 18 godzin tygodniowo to ich pełny etat pracy. Twierdzą że pracują w domu, wiemy jak to wygląda. A 40 godzin, jak każdy to nie laska? Ok, 18 godzin lekcyjnych ale pozostale 22 godziny to siedzenie w szkole. Sprawdzanie klasówek i przygotowywanie się do lekcji. Praca w domu to nie praca dla szkoły! 21:59, 10.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

belferbelfer

9 5

Powtarzane w dyskursie publicznym sformułowania takie, jak: "nieopuszczanie uczniów", "dobro dziecka", "szczególna misja nauczyciela" (...) brzmią cynicznie i absurdalnie, biorąc pod uwagę fakt, że do tej pory owo "dobro uczniów" nie liczyło się wcale ? konsekwencją naprędce wprowadzonej reformy edukacji są np. przepełnione klasy, nauka na trzy zmiany, zapomniany rocznik sześciolatków z 2009 r., dla których nie ma miejsca w obecnym systemie edukacji, sytuacja absolwentów szkół branżowych, którzy po ukończeniu nauki nie będą mogli podjąć pracy w wyuczonym zawodzie, bo nie będą pełnoletni czy wreszcie skumulowanie dwóch roczników w liceach we wrześniu tego roku
Więcej: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,24637303,nauczyciele-z-warszawskiego-lo-ostrzegaja-przed-paralizem-matur.html#s=BoxOpLink 09:11, 11.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DyroZGimbzyDyroZGimbzy

7 9

A dyrektor z gimnazjum to nadal ten, co ma pod oczami jak panda i przeklina do uczniów, tak budując swój autorytet?
Schudł już, czy nadal tylko udaje wfistę?
Haha, to był wesoły typek. To teraz łamistrajkuje? 09:38, 11.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jaja

4 4

Widzę mistrzu iż trochę nie w temacie jesteś. I na dodatek bardzo żałosny 13:05, 11.04.2019


KonkursKonkurs

7 5

A co z konkursem na Dyrektora w I LO? 10:34, 11.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nauczycielom do przeNauczycielom do prze

19 4

To elita nadaje ton i jest motorem zmian. Zmiany w edukacji trzeba zacząć tu na dole. Do tego jest wam potrzebne stanowisko dyrektora szkoły. Wójt Gminy Kolno właśnie ogłosił konkursy na stanowiska dyrektorów. Myślę że pośród elity, to przynajmniej po 5ciu byłoby chętnych do ubiegania się o taką posadę. A jak będzie? Jeden namaszczony przez wójta + 1 konkurent pro forma. Dajecie się wodzić za nos lokalnym kacykom. Szymańska chciała ostatnio przejechać się na waszych plecach. Teraz robi to Broniarz ze świtą. Broniarz narobi b...delu i sp..doli do PE, a wy, stracicie resztę szacunku w społeczeństwie. Wynegocjujecie niewielkie podwyżki w zamian za zwiększenie pensum. To pociągnie za sobą redukcję etatów, którą rząd będzie tłumaczył likwidacją gimnazjów i tym, że przecież sami tak wynegocjowaliście. Broniarz ze świtą tym czasem będzie zbijał bąki w Brukseli, śmiejąc się z frajerów.
Musicie zaczynać na dole. Przejmować zarząd nad szkołami, wchodzić do samorządów, monitować potrzebę zmian poprzez przekładanie konkretnych propozycji do MEN i posłom. Wysokość wynagrodzeń jest efektem obecnego marazmu w edukacji, nie jego przyczyną. Jeżeli nadal będziecie traktować szkołę jako ciepły k..wi dołek, za wpadanie do którego od czasu do czasu "wam się należy" to od teraz będzie już tylko gorzej. Gdyby strajk dotyczył np. likwidacji nepotyzmu w szkolnictwie, likwidacji fikcji awansu zawodowego, zwiększenia autonomii szkół, wprowadzenia mechanizmów eliminacji ludzi niekompetentnych z zawodu + konkurencji, ostrego spolaryzowania płac i dopiero wówczas ostatecznego ich zwiększenia, gdyby w związku ze strajkiem był przedstawiony konkretny cel edukacyjny tj. planowany stan wyedukowania społeczeństwa dajmy na to w 2030 roku, wraz z przynajmniej ogólną "mapą drogową", wówczas społeczeństwo stanęłoby za wami murem i w ogóle byłoby o czym gadać. A tak, gdy ludzie widzą tylko szkodę młodzieży jaką ta ponosi przy kolejnym już zamieszaniu z egzaminami to....? Nie wróżę powodzenia. Nawet cel wam umknął. Strajk robi się po to aby wywołać pozytywne zainteresowanie społeczeństwa. Wasz strajk wywołuje negatywne emocje. To świadczy że jego organizatorzy są albo przebiegłymi manipulantami (patrz co wcześniej o Broniarzu i jego zapleczu politycznym), albo zwykłymi idio tami. Tak czy siak, nauczyciele mają w plecy.
A propo Broniarza. Od 21 lat wybieracie go na szefa ZNP. Skoro cały czas jego stawiacie na czele związku, to znaczy że dobrze dba o wasze interesy. To skoro dobrze dba o wasze interesy, to dlaczego jest wam źle.
Jesteście po prostu oportunistami nie zdolnymi do przeprowadzenia a nawet zaakceptowania jakichkolwiek zmian (otwieramy gimnazja - źle, likwidujemy gimnazja - źle). Co gorsza przekazujecie te cechy następnym pokoleniom i stąd ten cały marazm.
Podwyżka się nie należy. 13:42, 11.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

drykdryk

5 1

Zgoda .To prawda .Jednak tego nie zrozumieją.Są juź tak zacietrzewieni ,źe strach się bać 19:27, 11.04.2019


kpotykkpotyk

5 1

Gdzies w Polsce w czasie egzaminu kodziarze właczyli pod szkola nagranie kwiku świń ,n-lewyszli i bili brawo .To postawa wychowawcy ? 19:31, 11.04.2019


Nauczycielom 1Nauczycielom 1

3 0

Kwintesencja tego, czego potrzebuje cały system. Tylko przypuszczam, że większości nauczycielom jest w obecnym systemie dobrze, dlatego walczą jedynie o podwyżki, a nie walczą z systemem. Tylko, że to właśnie ten system odbiera nauczycielom szacunek, pozawala na funkcjonowanie w nim nauczycieli, którzy nigdy nie powinni w nim się znaleźć. Mało tego, ci psedonauczyciele, są na takim samym poziomie wynagradzania jak nauczyciele wybitni. Więc bądźmy szczerzy, podwyżki poprawią Wasz stan materialny, który nie jest tak tragiczny, jakim go przedstawiacie, ale szacunku i godności, o której tyle mówicie Wam nie przysporzy. 18:08, 12.04.2019


Prawdziwy ZigiPrawdziwy Zigi

9 6

Małe pytanko : czemu księża i katechetki calkowicie podlegające kościołowi biorą kasę za naukę religii ? Jezus urodził się w stajence i żył skromnie. A jaki przykład dają dzieciom księża wg.mnie ich bogiem jest mamona, chciwość i bogactwo , niektore plebanie są niewiele mniejsze od kościołów a im ciągle mało i mało, doją publiczne pieniądze aż miło. Pisiory wytłumaczcie mi taki oto cud. Pewna pani po dwóch rozwodach z dwójką dzieci, będąc z trzecim w ciąży wzięła ślub koscielny z niewierzącym partnerem gdyż tylko ona złożyła przysięgę małżeńską.Czy to nie cud? Czekam niecierpliwie aż Kościół oglosi ją świętą. 13:49, 11.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Omega792Omega792

6 4

A dzięki komu się dowiedziałeś, ze Jezus urodził się w stajence i żył skromnie? 13:51, 11.04.2019


kkkkkk

5 3

Zygi daj spokój. Z Tobą to tak jakby prowadzić dysputę teologiczną z jehowym. 13:53, 11.04.2019


12341234

7 4

Żulowi który podchodzi na parkingu i mówi "daj na piwo to ci samochodu popilnuję" daje na piwo. Żulowi który podchodzi na parkingu i mówi "daj na piwo, bo jak nie dasz to ci samochód zarysuję" nigdy.
No to jak przeprowadzicie egzaminy? 13:50, 11.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

władimirwładimir

15 6

W Biesłanie 1 wrześna 2004 r grupa terrorystów pod wodzą Szamila Basajewa wzięła 1181 zakładników w miejscowej szkole. Dzieci, nauczycieli i ich rodziców. Napastnicy żądali w zamian za uwolnienie zakładników, zwolnienia swoich kompanów wcześniej pojmanych przez miejscowe władze. Społeczeństwo oczekiwało pacyfikacji terrorystów. Atak antyterrorystów zakończył się rzezią.
Czym różni się ultimatum przedstawione przez nauczycieli, 1000 podwyżki, albo egzaminów końcowych nie będzie, i ...uj tam z młodzieżą. Z moralnego punktu widzenia niczym. Tutaj społeczeństwo oczekuje że władza się wykaże i spacyfikuje terrorystów. Tym razem będzie to pacyfikacja prawna. Najprawdopodobniej karta nauczyciela pójdzie się je..ać. Rząd to zrobi chociażby z powodów koniunkturalnych. Jeżeli ustąpi nauczycielom, zaraz zaczną strajkować urzędnicy, zaraz po nich tradycyjnie górnicy itd. poza tym rodziców których dzieci chodzą lub będą chodzić do szkół jest więcej jako wyborców.
14:41, 11.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

obywatelobywatel

5 4

Własnie.Nie powinni się z nimi cackać.Dali podwyzke idość.Nie podoba się ,to won do Biedronki !Gsy czyta się ich wpisy,to włos się jeźy.Ale poziom!Wcale się nie kryją z okazywaniem pogardy dla reszty społecz. 19:18, 11.04.2019


mama muminkamama muminka

3 1

Bingo. W telewizji publicznej już leci narracja, ze karta nauczyciela to relikt komunizmu. Kurski nie kazał dziennikarzom robić na ten temat materiału po to aby zwiększyć wiedzę prawną społeczeństwa, albo wprowadzać je w zawiłe meandry polityki oświatowej, tylko po to aby wywołać nastroje nieprzychylne nauczycielom i tym samym przygotować grunt pod zmiany.
Czyli jednak karta w pis du. 23:36, 11.04.2019


12341234

16 1

I dajcie spokój z tymi podyplomówkami. Te studia oferują wam wiedzę jaką można szybciej i za darmo posiąść w pierwszej lepszej bibliotece. Podyolomówki organizowane są głównie po to aby zapewnić pracę nauczycielom akademickim. Oni też borykają się z problemami takimi jak wy, a oczekiwania mają jeszcze wyższe. Rozmawiałem nie tak dawno ze znajomą która ukończyła podyplomowo "zarządzanie oświatą". Nie potrafiła określić jakiegokolwiek stylu zarzadzania, nie potrafiła wymienić elementów zarzadzania - jednocześnie utyskując jak to jest na bieżąco kontrolowana. Nie dość że nie znała schematu organizacyjnego gminy w której mieszka i której podlega jej szkoła, to nie znała schematu organizacyjnego własnej szkoły.
To jeżdżenie na dodatkowe studia często jest bez sensu. I odpowiedzcie sobie sami, po co wy tak naprawdę te studia podyplomowe podejmujecie. Czy nauczycielom dyplomowanym chce się studiować, jeżeli te studia już nie wpłyną na awans i podwyżkę? Celem tych studiów jest papier sam w sobie dołączany do wniosku o awans zawodowy i tylko tyle. 15:04, 11.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

1212

8 0

a na łomżyńskich "uczelniach" takich dyplomów całe ryzy... 22:25, 11.04.2019


56785678

7 2

A ostatnia książka jaką przeczytała polonistka to "50 twarzy Greya" i to w zeszłym roku. Co musicie czytać zawodowo i w czym się dokształcać? Co się zmieni w "Krzyżakach"? Nagle po ponad stu latach od pierwszego wydania pod Grunwaldem wojska Jagiełly ponoszą klęskę? Judym żeni się z Joanną a Janko Muzykant zdrowieje? Ksiądz Robak wylizuje się z ran zadanych w czasie walki z moskalami, a Kordianowi udaje się zabić cara? Prawa fizyki, udowa komórek, arytmetyka i geometria, też się nie zmieniają. Z każdym rocznikiem co roku przerabiacie niemal to samo, to nawet niechcący można w końcu zostać mistrzem w swoim fachu. Tym bardziej, że jeżeli jest to materiał możliwy do opanowania przez dziecko, to przez dorosłego nauczyciela tym bardziej. 23:22, 11.04.2019


rodzicrodzic

4 1

To u nas też są po łomżyńskim Harvard University??? Nasi nauczyciele twierdzą że tylko z wiosek tam się "kształcą".... 16:47, 12.04.2019


Brawo!Brawo!

2 0

https://polskatimes.pl/strajk-nauczycieli-w-lodzi-szpaler-dla-lamistrajkow-w-gimnazjum-nr-43-podczas-egzaminu-gimnazjalnego-2019/ar/c5-14042863 07:00, 12.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

1 0



komu brawo?Świniom i krowom pieniadze da unia .Naleźy im się ,bo wspólnie z kodowcami wspierały strajkującychw Gorzowie .Xa poparcie dziękowały im wzruszone w świątecznych strojach panie naucycielki .



13:30, 12.04.2019


jackjack

5 5

A mi szkoda trochę nauczycieli, bo dali się w..ać związkowcom bez mydła. Nic nie ugrają, tylko stracą, a Broniarz już przegląda ogłoszenia wynajmu mieszkań w Brukseli. 08:51, 12.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

retaforetafo

5 0

Są bardzo inteligentni ,jak piszą, i dali się zrobić?Nie mają wspolny cel -obalić rząd .Tylko przyjdzie nowy iweźmie ich za pysk
11:38, 13.04.2019


taaktaak

3 0

Dlaczego ?Jak oni się.artystycznie rozwinęli!Pieśni tworzą .Fakt, ich duchowi bracia tworzyli juź przed Boźym Narodzeniem w sejmie. Nie nadają się (pokazali to strajkując) na wychowawców młodych Polakow ,moze na pieśniarzy disco polo .Wstyd! 21:02, 13.04.2019


scenariuszscenariusz

2 4

Scenariusz dla Smarzowskiego
Akcja filmu dzieje się w prowincjonalnej polskiej szkole.
Wuefista alkoholik (w tej roli Lubos) podkochuje się w swojej koleżance z liceum, a obecnie nauczycielce polskiego (Wszołkówna). Ta z kolei rypie się z dyrektorem szkoły (Jakubik), w zamian za przyznanie wszelkich dodatków do pensji dla niej i jej męża historyka (Topa). Mąż oczywiście o wszystkim wie i po cichu romansuje z wyuzdaną nauczycielką biologii (Kuna). Najlepiej zorientowany w życiu szkoły jest woźny (Dyblik), który w kotłowni szkoły wraz z emerytowanym nauczycielem chemii (Rogalski), pędzi bimber. Ze wszelkimi patologiami usiłuje walczyć jedynie ciągle zastraszana matematyczka (Preis). Próbuje ona włączyć do swojej walki katechetę (Czeczot), jednak ten w związku z podejrzeniami o skłonności wobec chłopców woli się nie angażować i zostawić wszystko tak jak jest. W tle akcji toczą się przygotowanie do uroczystej akademii z okazji Dnia Edukacji Narodowej, na którą ma przybyć wiceminister oświaty (Dziędziel). Wiceminister przyjeżdża dużo wcześniej przed akademią i w gabinecie dyrektora wraz z dyrektorem (Jakubik), wuefistą (Lubos), woźnym (Dyblik) i wójtem miejscowej gminy (Więckiewicz) chleją wypędzony w kotłowi samogon. W chwili rozpoczęcia uroczystej akademii, w szkolnym kiblu wiesza się matematyczka. Wiceminister (Dziędziel), pijany ględzi od rzeczy. Do nauczycieli dociera jedynie to, że jednak w tym roku podwyżki wynagrodzeń nie będzie. Minister kończy przemowę słowami że: "takie będą rzeczypospolite jakie młodzieży chowanie" i w tym momencie rzyga na nauczycieli i uczniów siedzących w pierwszym rzędzie.
Kurtyna w dół. 11:41, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Smażol CDSmażol CD

2 0

W tle można dodać scenki jak historyk (Topa), pije w kantorku z wuefistą (Lubos) po tym jak wizytatorka z kuratorium (Kulesza) wystawiła mu negatywną opinię ..uj wie za co. Scenę w gabinecie dyrektora, gdzie dyrektor (Jakubik), wraz z lokalnym biznesmenem (Wabich) podpisują lewe kwity na dostawy produktów żywnościowych do szkolnej stołówki. W tle jest kłutna o pieniądze, bo dostawca mówi, ze wójtowi przecież tez musi coś odpalić. Dyrektor (Jakubik), z zgłaszane przez kucharkę (Bielska) uwagi, krzyczy na nią i każe jej radzić sobie samej. Do kotłowni w której pędzony jest bimber, w przerwach pomiędzy kursami wpada na jednego oczywiście kierowca gimbusa (Braciak). 11:58, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Smażol CD2Smażol CD2

2 0

Przez cały film, postacie uczniów rozmyte, na dalekim planie. Zbliżenia kamery tylko na główne postacie. Dopiero w finałowej scenie, akademii, ukazanie szerszego planu zgromadzonej młodzieży, a w ujęciu puszczania pawia przez wiceministra ostry najazd kamery na skonfundowane twarze młodocianych aktorów. 12:28, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

egzaminyegzaminy

10 3

jack mnie tam nie szkoda "czerwonych" nauczycieli. 21:06, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KUNTA KINTEKUNTA KINTE

4 0

Slogan za sloganem...czyż nie prawda.Jaki zawód sobie wybrano przy takim trzeba trwać z ambicją i honorem drodzy uczyciele-nie wszyscy a politykę zostawcie politykom.Dzieci i Młodzież WAŻNIEJSI. 15:33, 18.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%