Zamknij

Andrzej Duda twierdzi, że dobrze mu się pracowało z Dorotą Waszkiewicz. Podobnie M

16:43, 19.10.2019 R.W Aktualizacja: 14:31, 21.10.2019
Skomentuj Karol Pieloszczyk: Kogo jeszcze zwolnimy? Karol Pieloszczyk: Kogo jeszcze zwolnimy?

Andrzej Duda twierdzi, że dobrze mu się pracowało z Dorotą Waszkiewicz. Podobnie Marek Samul i Stanisław Wiszowaty oraz Henryk Duda. Wszyscy pełnili kiedyś funkcje starosty. Tymczasem obecny doszedł do wniosku, że Waszkiewicz powinna znaleźć sobie inną pracę.

Tadeusz Klama chce odwołania skarbnik powiatu Doroty Waszkiewicz. Pismo w tej sprawie skierował już do radnych powiatowych.

– Wniosek o odwołanie uzasadniam niedostateczną współpracą i brakiem zaufania, co powoduje niemożność dalszej współpracy – twierdzi starosta Tadeusz Klama (czytamy pod wnioskiem skierowanym do radnych, redakcja nie dodzwoniła się do Tadeusza Klamy).

Radni zadecydują więc o ewentualnym odwołaniu podczas najbliższej sesji powiatowej, która odbędzie się 21 października. Odwołanie jest równoznaczne  z wypowiedzeniem umowy o pracę (red. ze skarbniczką nie ma kontaktu, podobno jest na zwolnieniu).

Obecna księgowa pracuje na tym stanowisku od początku istnienia struktur powiatowych. Zmieniali się szefowie, ale ona zawsze zostawała. Dzisiaj mówi się o jej odwołaniu, ale nie podaje się nam przesłanek merytorycznych.

Na tych łamach jej nie bronimy, ale chcemy wiedzieć, czemu taka decyzja ma zapaść. Starosta i radni to tylko nasi przedstawiciele. Powiat nie jest ich własnością. Domagamy się informacji. Piszący te słowa ma możliwości rozmów z radnymi, ale na razie nikt oficjalnie nic nie chce mówić.  Co ciekawe, nawet nieoficjalnie niewiele mówią o konkretach (straciłem ich zaufanie, czy po prostu nie ma o czym?).

Starostowie o współpracy z Dorotą Waszkiewicz

Marek Samul wspomina czasy powstawania struktur powiatowych. Podkreśla, że nie było łatwo.

– Uczyliśmy się wzajemnie od siebie wszystkiego, a były to czasy kiedy jeździło się do wojewody po pieniądze na utrzymanie poszczególnych jednostek – mówi. – Nigdy nie miałem zastrzeżeń do pani skarbnik.

Były wieloletni starosta też wypowiada się w tym tonie. Henryk Duda przypomina sobie, że kobieta pracowała w oświacie jeszcze wtedy, gdy był on szefem urzędu gminy. To stamtąd trafiła do księgowości w powiecie, gdzie towarzyszyła jako skarbniczka wszystkim starostom do dzisiaj.

– Zawsze na pracowników patrzyłem przez pryzmat tego, czy ktoś jest przygotowany merytorycznie – podkreśla były starosta. – Przez osiem lat nie miałem scysji z panią Waszkiewicz. Regionalna Izba Obrachunkowa badała finanse powiatu i nie było uwag. To się dla mnie liczyło. Przede wszystkim pilnowanie budżetu.

Henryk Duda dodaje, że nigdy nie słuchał plotek dotyczących niesnasek skarbniczki z pracowniczkami.

To ważna uwaga, ponieważ w kuluarach mówi się o wyniosłości obecnej skarbniczki. To właśnie jej cechy charakteru miały poniekąd nie przypaść do gustu Tadeuszowi Klamie.

Również były starosta Stanisław Wiszowaty nie ma nic do zarzucenia głównej księgowej i wszystko wskazuje na to, że będzie głosował przeciwko jej odwołaniu.

Burmistrz na spotkaniu z radnymi

Z naszych informacji wynika, że w miniony piątek odbyło się spotkanie zbliżonych do PiS-u samorządowców. W sumie byli tam obecni radni powiatowi, oczywiście nie wszyscy. Był też burmistrz Kolna, ale oficjalnie przyznał się tylko do ogólnych rozmów. Wielki strateg kolneński jak zwykle na nic nie ma wpływu i decyzję pozostawia radnym (sic!).

Pamiętajmy jednak, że burmistrz Kolna był kiedyś starostą i też współpracował z Dorotą Waszkiewicz.

– Dobrze mi się pracowało – mówi Andrzej Duda. – Nie wiem czemu komuś innemu pracuje się inaczej.

Gwoli przypomnienia. Pamiętam jak Duda obejmował stanowisko burmistrza Kolna.  Byłem wtedy naczelnym MK i skarbniczką, jak i obecnie, była Katarzyna Siedlecka. I wcale nie było tak przyjemnie jak dzisiaj, gdy czasami wydaje się, że spijają sobie z dziubków. Musieli się dotrzeć i kilka miesięcy to potrwało. Co by jednak nie mówić o naszym kolneńskim geniuszu, to jednak jakoś to poukładał. A chyba nikt nie ma wątpliwości, że akurat on, nie  mógłby od niechcenia pozbyć się księgowej. I  w dodatku by wyszło, że to ona sama złożyłaby rezygnację. No cóż, nie ten format.

Wiemy natomiast, że podczas tej piątkowej  nasiadówy pisowczyków  rozmawiano o pomyśle obecnego starosty i nawet wewnątrz tego grona nie ma on zdecydowanego poparcia.

Głosowanie

Jak radni zadecydują w poniedziałek, nie wiadomo? Wielu z nich chce wstrzymać się od głosu. Redakcja jest przekonana, że na pewno trzech rajców będzie głosować przeciwko odwołaniu.

Czekamy na to, że Tadeusz Klama podczas sesji poda jakieś merytoryczne powody swojego wniosku. Brak zaufania takim nie jest. Funkcja skarbnik nijak się ma do zwolnionego onegdaj sekretarza. Finanse powiatu to poważna sprawa i człowiek, który być może został starostą na krótki czas, powinien wytłumaczyć się z tego wyborcom.

Cieszy to, że radni będą głosować jawnie. Nie będzie niedomówień. Chcielibyśmy jednakowoż wszyscy wiedzieć, dlaczego głosują tak, a nie inaczej. Postawa, że coś tam wiedzą, ale nie powiemy, jest nie do przyjęcia.

Wymagam tego zwłaszcza od radnego Lutrzykowskiego. Radny senior jest w tym samorządzie od lat. Chcę ponadto, żeby wypowiedział się starosta Wiszowaty (w ogóle na jego miejscu nie bałbym się tego, że jest poniekąd zależny zawodowo od obecnego starosty), przewodniczący Kulczewski i radny Szymański.

Domagam się stanowczo wypowiedzi Tomasza Chojnowskiego. Wiem, że to nowy i młody radny powiatowy, ale postrzegam go jako  uczciwego człowieka. Dawno nikt mi tak nie zaimponował, szanuje go i nie chcę zmienić zdania.

Osobiście nie jestem ciekawy postawy Moniki Szymańskiej, ale liczę że swoich młodych wyborców poinformuje o motywach własnej decyzji. Długozima zrobi swoje i na pewno nie będzie się przejmował burmistrzem lub tymczasowym starostą. Na decyzje innych poczekamy.

Od jakiegoś czasu w ogóle da się zauważyć, że niektórym osobom uderzyła władza do głowy. Powiadam, waszą powinnością jest między innymi informowanie ludzi o tym co robicie z ich pieniędzmi (redakcji na razie wasze prywatne życie nie interesuje). Jeżeli się to wam nie podoba, to fora ze dwora.

Przyglądam się  temu z litością i  ironią oraz  przypominam, że o większości radnych, wójtów i burmistrzów już zapomniałem. Po prostu byli………..

Odwołanie skarbnika jest niezwykle rzadkim przypadkiem. Zazwyczaj zmieniają się osoby na szczytach władzy samorządowej, ale ciągłość polityki finansowej jest zachowana.

Podsumowując. Chcę podczas sesji usłyszeć argumenty za odwołaniem pani skarbnik. Merytoryczne.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(97)

redaktorekredaktorek

58 14

Nie czytałam jeszcze tak stronniczego, nieetycznego, nieprofesjonalnego "artykułu". To nadużywanie mediów i manipulowanie opinią publiczną. To tego pojawiają się groźby i brzydkie insynuacje. Tak się po prostu nie robi. 18:05, 19.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LeszkoLeszko

22 3

I ja mu wtedy mówię. Nie zajmuj ty się juz dziennikarstwem, tylko idź w politykę. 19:28, 19.10.2019


reo

CiekaweCiekawe

13 7

Kto wejdzie na stanowisko pani Waszkiewicz. 18:10, 19.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

To To

11 5

Ten co się zna na robocie i ludzi szanuje 22:29, 19.10.2019


ObccyObccy

17 6

Ten co za nią robotą robił przez tyle lat. Koniec ślizganiu się na czyjejś krzywdzie. 22:46, 19.10.2019


WiktorWiktor

43 0

Mam nadzieję, że redaktor z takim samym zaangażowaniem będzie bronił wszystkich, bez wyjątku zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych i urzędniczych oraz obsługi. 18:14, 19.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

księgowy_powiatowyksięgowy_powiatowy

3 0

jakoś za poprzedniej władzy redaktor nie miał żadnych uwag przy zmianach personalnych w powiecie. 08:44, 21.10.2019


Raczej nie inaczej Raczej nie inaczej

30 6

W Powiecie nie ma radnej Szymańskiej :) Jest radna Stachelska. Pan piśmienniczy nie poinformowany czy jak :O No fakt odkąd Redaktor Naczelny Kolniaka jest w Radzie to zdanie radnej nie zbyt często jest publikowane :D czyżby konkurencja. 18:21, 19.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jacekjacek

5 3

doooobre ;0 21:05, 19.10.2019


informatorinformator

28 1

Nasz kolneński prasowy geniusz napisał to co mu "informator,, przekazał. Niech tylko i ten informator się określi jak będzie głosował, bo raz mówi, że za a drugi raz, że przeciw. No i może by jego zapytał też oficjalnie. Bo o wszystkich pisze tylko o ,,informatorze" nic. ??? 18:21, 19.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kokokokokoko

17 0

hahahah....tak jest ....hahaha....on nie ma zdania! jak mu wygodniej dla sprawy osobistej !!!
19:00, 19.10.2019


Hubercik Hubercik

28 6

Mistrz propagandy my jesteśmy ciekawi jego zdania. Może jako najaktywniejszych radny w powiecie Pani Skarbnik załatwi inną robotę, albo wpłynie na wszystkich by głosowali za uratowanie kobiety. Śmieszny jest ten portal i wy razem wzieci! Niech ten naj naj radny na fb opublikuje swoje oficjalne zdanie. Tam ludziom wodę z mózgu robi i wszystkie zasługi rady powiatu sobie dopisuje. Kto doniósł o nieoficjalnym spotkaniu PIS? Panie Andrzeju ten propagandzista, który tu się tak mądrzy kolejny do pogonienia z PiS 18:35, 19.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HahaHaha

5 7

I co możesz popisać sobie bo jesteś piz..a w świecie 20:41, 19.10.2019


tak taktak tak

5 2

Mistrz propagandy potrzebny jest burmistrzowi niczym powietrze... bo mu propagandę robi. Ten przeciek był pewnie kontrolowany. Duda to zbyt cwany lis by pozwolił na to aby jakiś g...niarz bezczelnie 'robił mu na boku". Skarbniczka pewnie zostanie (wniosek starosty nie przejdzie lub sam wnioskodawca go wycofa podając jakiś banalny powód). Zgadnijcie czyj to będzie sukces w oczach opinii publicznej? 07:28, 20.10.2019


TomTom

11 3

Czy grozi nam Barcelona!? 18:35, 19.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wspaniały HubertWspaniały Hubert

25 6

A co na to wspaniały "Lider PiS w gminie"? Ten co wszystko wie, wszystko nadzoruje, z każdym zdjęcia robi? Panie redaktorze ciekawy i nieciekawy Pan jest zdania radnych ale szefa już zdanie Pan zna? 18:40, 19.10.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Hahahahaha mega Hahahahaha mega

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


kolniak kolniakkolniak kolniak

17 4

Chore ambicje !!! z daleka od takich ludzi jak Pan ch. 18:58, 19.10.2019


No i? No i?

9 5

Możesz w necie popisać a i tak *%#)!& zostaniesz. Nic to nie polepszy. 20:45, 19.10.2019


NoNo

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


radny zajoncradny zajonc

17 12

Nie istnieje coś takiego jak media niezależne, bo wówczas redaktor musiałby nie mieć poglądów, a to znaczyłoby że jest gł ąb. A przecież to rezolutny człowiek.
Redaktor ma swoje poglądy i je przedstawia. To jest normalne. My możemy się z nimi zgadzać lub nie. I tyle w temacie.
Co do wniosku Klamy o odwołanie.
Mnie radnemu samo lakoniczne uzasadnienie tego wniosku, a w zasadzie jego brak uniemożliwia oddanie głosu za odwołaniem, bo nie wiem dlaczego miałoby to odwołanie nastąpić. Pan Starosta sobie trochę kpiny robi z radnych. Chce uzyskać uchwałę o pożądanej przez siebie treści, musi ją w odpowiedni sposób uzasadnić. Uzasadnienie w stylu "nie bo nie podoba mi się" jest dziecinne. Z drugiej strony zastanawiające jest to jak Pan Klama sprawuje urząd Starosty, że po blisko roku od jego objęcia nie potrafi dogadać się z pracownikami i ułożyć sobie należytych relacji w pracy.
Jeżeli Pan Klama nie będzie w stanie rozwinąć myśli zawartej w swoim uzasadnieniu o "niedostatecznej współpracy i braku zaufania", albo nadal będzie "lał wodę", wśród radnych pojawi się podejrzenie o zamiarze podjęcia przez Pana Klamę działań niezgodnych z prawem względem finansów powiatu. No bo tylko w takim wypadku potrzebny byłby mu ekstra współpracujący z nim skarbnik do którego miałby wręcz sekciarsko-mafijne zaufanie. A to otwiera zupełnie inną procedurę. Nikt nie powiedział, ze zarząd powiatu w obecnym składzie musi utrzymać się do końca kadencji. A koalicja w radzie wisi na włosku. 18:43, 19.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

radnyradny

1 0

No i pomyliłeś się ! Koalicja przetrwała 19:08, 21.10.2019


Ala Ala

26 3

"pracowniczki" co to za forma wypowiedzi, nijak to się ma do Pani Skarbnik, redaktorze co za stronniczość i manipulacja, to jak drugi sort do wielkiej p skarbnik, wstyd 18:48, 19.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolnia kokolnia ko

41 4

!!!!!! Ale propaganda. Panie Wilczewski ! Brak profesjonalizmu. Jakieś osobiste pobudki się odezwały???? Tu słychać pogróżki. Na miejscu władz starostwa przyjrzałbym się temu ! Kto wynosi informacje ze spotkań roboczych ??? Macie szczura !!! Portal syf !!!! 18:54, 19.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SzczurySzczury

8 3

Duda sam przyznał że było spotkanie. Każdy gada a udają że nie gadają. 07:54, 20.10.2019


MariaMaria

33 4

Redaktorze, co to jest? Szok, szok, szok... 18:57, 19.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ManipulantManipulant

32 3

Haha redaktorze miej resztki honoru i usuń ten propagandowy apel. Od początku istnienia tego portalu takich rzeczy jeszcze tu nie czytałem. Zapytam wprost, już wyciągnęłeś glowę w piasku? Gdy przed wyborami czytelnicy apelowali żebyś zajął się sprawą "wywiadów" kandydatów pis, które ukazują się dziwnym trafem w MK przez każdymi wyborami to siedziałeś cicho. Jakoś wtedy nie widziałem twoich tak emocjonalnych apelów. 19:20, 19.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaczorekKaczorek

31 7

Brak zaufania jest jedynym i wystarczającym powodem do odwołania. Nie może być tak ze członek zarządu powiatu jest osobą której szef nie może ufać i zamiast działać dla powiatu oglądać się za siebie, czy ktoś komu nie ufa, nie wywija czegoś. Zarządzanie ma swoje prawa, to nie Rada Powiatu, W zarządzie odpowiedzialność jest znacznie większa. I jeszcze jedno to Starosta jest szefem, i to On dobiera sobie współpracowników, bo to On z Zarządem ponoszą odpowiedzialność, do karnej włącznie. Pani Skarbnik bez problemu powinna sobie znaleźć nową pracę, przy takich referencjach (mam na myśli poprzednich Starostów) i takim doświadczeniu, nie jeden przedsiębiorca lub wojewoda, etc. z pewnością o takim kompetentny pracowniku marzy.
Nie prawda, a to dlaczego .... 19:44, 19.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hehe heHehe he

25 5

Normalnie redaktorek jak Prezes Napoleon ,,rząda i straszy" Radni uwaga bo narazie jeszcze nie ale może się zainteresować waszym życiem prywatnym, normalnie prokurator i sędzia w jednym :). A artykół żenada. 20:04, 19.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XmenXmen

20 4

Na co Ci to było? 20:10, 19.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

civic colnuscivic colnus

34 5

Tak zastanawiam się czemu ma służyć ten artykuł? Jaki jest jego cel? Po co te aluzje i wycieczki osobiste typu "osobiście nie jestem ciekawy postawy Moniki Szymańskiej". Przypominam, że ta Pani po raz drugi w demokratycznych wyborach uzyskała mandat radnego i proszę to uszanować! Proszę napisać komu i w jaki sposób "uderzyła władza do głowy". I uzasadnić tę tezę. "Redakcji na razie wasze prywatne życie nie interesuje"- dobrze, że NA RAZIE, o Panie łaskawco. Życie osobiste czy rodzinne radnych to jest ich PRYWATNA sprawa. Tak samo życiem osobistym dziennikarzy też nie wolno się zajmować. Czemu też ma mają służyć uwagi wobec burmistrza, który sam przecież otwarcie powiedział, że z tą Panią "dobrze mu się pracował" jak był starostą (a tu mamy-"wielki strateg kolneński jak zwykle na nic nie ma wpływu" i "co by jednak nie mówić o naszym kolneńskim geniuszu"). Bo według prawa formalnie nie może mieć, bo nie jest starostą ani radnym powiatowym. Po co sugerować, że poprzedni starosta mógłby się czegoś obawiać, gdyż "jest poniekąd zależny zawodowo od obecnego starosty". Przypominam Panu- w RP jest demokracja!!! I wolność słowa, z której Pan i ja w tej chwili właśnie korzystamy. "Jeżeli się to wam nie podoba, to fora ze dwora"- domyślam się,że to z kolei uwaga do wszystkich radnych. Ich wybrali WYBORCY (w sumie kilka tysięcy głosów), a Pan dysponował JEDNYM głosem, więc proszę nie wypowiadać się za pozostałych.Summa summarum: tym razem moja opinia- artykuł jest nacechowany zdecydowanie negatywnymi emocjami. I chcę zaznaczyć, że nie jestem zwolennikiem ani przeciwnikiem żadnej ze stron konfliktu i od polityki, tej lokalnej i centralnej, staram się- pośrednio i bezpośrednio- trzymać z daleka. 20:29, 19.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kolnianka 1Kolnianka 1

17 1

Podoba mi się ..... tak jest! 21:17, 19.10.2019


WoxWox

23 5

Co za złośliwość! Tekst pod zdjęciem wicestarosty. 20:36, 19.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ola TolaOla Tola

28 4

Aż strach to czytać? "Domagam się", "fora ze dwora", "żądam", "chcę". Polecam wyluzowanie się, dobra książka, muzyka relaksująca, masaż, film lub długi spacer w taką piękną pogodę?. Będzie oki. 20:45, 19.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FrajeryFrajery

14 11

Wszystkie frajery tu piszą a rządzą inni :) 20:50, 19.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Niezdara Niezdara

15 7

Nie ma to jak być *%#)!& w gminie.
A i ten kiedyś też był. 21:19, 19.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObiektywnyObiektywny

11 24

A wg mnie dobrze redaktor ze podzwonił do byłych starostów i pytał ich o opinie
Bo kto jak nie oni wiedzą najlepiej jaka jest PANU skarbnik 21:34, 19.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

A le A le

19 7

I co z tego, ten ma prawo mieć inne zdanie, nie zamiatać pod dywan syfu jak jego poprzednicy. Cyt. On plotek nie słuchał na temat p skarbnik tylko p skarbnik słuchał. 22:27, 19.10.2019


janjan

11 15

Ks.Jerzy Popiełuszko mówił zlo dobrem zwyciężaj.Panowie radzący ta wladza wam jest dana .Nic nie trwa wiecznie.Wieczność każdego czeka. 23:11, 19.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KatolikKatolik

10 9

Człowieku nie grzesz i nie mieszaj do tego syfu ks. Jerzego. 23:14, 19.10.2019


BarryBarry

6 5

Styl Schetyny. 08:08, 20.10.2019


PowiatPowiat

41 11

Jaka jest Pani Skarbnik najlepiej wiedzą osoby, które z nią pracują. Brawo dla starosty Klamy, że chce skończyć z tą patologią w swoim urzędzie. To, że poprzedni starosta nie liczył się z głosem swoich pracowników to tylko źle o nim samym świadczy. 23:18, 19.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jak Jak

30 9

Popieram, brawo dla p Starosty 07:12, 20.10.2019


HejHej

18 6

No właśnie .Znalazł autorytety .Jaki to źałosny artykuł .Jeśli takie autorytety popierają "skrzywdzoną" ,to czas na nią .Oni juź przeminęli i jakoś pamięc onich teź 10:37, 20.10.2019


jaśjaś

15 33

Szacunek dla Redaktora za odwagę, Widać jakie wrażenie zrobił artykuł. To jest włożenie kija w gniazdo os. Osobiście zgadzam się z Autorem,można mieć jedynie zastrzeżenia do niektórych uszczypliwych stwierdzeń, zabrakło zimnej krwi.Komentarze mówiące o usuwaniu patologii w starostwie to kpina ,obecne działania to patologia. 00:54, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NoysNoys

11 16

Monika wam skończy to wszystko zobaczycie hahaha 06:41, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Też na wolnym? Też na wolnym?

18 9

Redakcja nie dodzwoniła się do Tadeusza KLAMY? 07:50, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AkiAki

20 4

Kogo obchodzą te wojenni.codziennie ktoś jest zwalniamy i odwrotnie .karierowicze do łopaty 08:19, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

12121212

20 7

Starosta jest kierownikiem urzędu starostwa i może w miarę swobodnie kształtować politykę kadrową w tym urzędzie. Z dwoma wyjatkami. Na zwolnienie skarbnika i sekretarza zgodę musi wyrazić rada powiatu. Dlaczego ustawodawca przewidział taki wyjatek? Z ostrożności. Członkowie zarządu jak i sami radni nie muszą legitymować się żadnym wykształceniem ani doświadczeniem predysponujących ich do kierowania powiatem. dlatego ustawa o samorządzie powiatowym definiuje dwa stanowiska właśnie skarbnika i sekretarza, z podaniem warunków nawiązania stosunku pracy jak i warunków odwołania, po to aby polityka finansowa była prowadzona należycie - skarbnik, a urząd w ogóle funkcjonował i obsługiwał interesantów - sekretarz.
Dokumenty finansowe powiatu wymagają obok podpisu starosty sprawdzenia ich pod względem merytorycznym i zgodności z prawem o finansach publicznych przez skarbnika. I dopiero taki dokument podpisany przez starostę i skarbnika ma moc prawną.
Jeżeli starosta zarzuca brak współpracy i brak zaufania, to musi jednocześnie zarzucać jakieś błędy merytoryczne. Jeżeli tego nie robi to jest pustosłowie.
Dziwna i niebezpieczna jest chęć starosty do wymiany skarbniczki. Bo wepchniecie kogoś na ten stołek - z natury rzeczy nie polityczny a jak najbardziej merytoryczny to jeszcze pół biedy, ale jeżeli jest szykowany jakiś skok na kasę i po to jest potrzebny swój skarbnik to mamy problem.
Doskonale działajacy tandem wójt - skarbnik (bo taka sytuacja jest równierz w gminach) nie zawsze jest korzystny. Przykład Turośli, gdzie roz pie przyli finanse gminy, bo skarbnik bezrefleksyjnie akceptował bzdurne pomysły wójta jest nadzwyczaj dobitny. Tak samo moze się stać w powiecie, gdy finansowa kontrola tadka będzie tylko teoretyczna. 08:21, 20.10.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ToniToni

8 2

Tylko odwołanie skarbnika wymaga zgody rady. 08:35, 20.10.2019


12121212

2 5

faktycznie. Dzieki za poprawkę.
Nadal twierdzę ze ponieważ jest to tryb wyjątkowy i jedyny, Tadek nie moze ot sobie tak tym szafować. 10:55, 20.10.2019


z Grabowa z Grabowa

1 1

Dziękuję za ten komentarz wiele wyjaśnia. Jednak doświadczenie zawodowe jest bardzo ważne. U nas w Grabowie też przydałoby się doświadczony skarbnik. Teraz finanse naszej gminy idą "na łeb na szyje" co może doprowadzić do katastrofy finansowej gminy. Niech starosta się zastanawi... 07:43, 21.10.2019


plmnplmn

24 3

Jakaś nieuzasadniona frustracja, uszczypliwości, nutka drwiny, zgubiony sens w lawinie słowotoku, próba zrobienia zamieszania i wywarcia jakiejś niesprecyzowanej i niespersonalizowanej presji , i tyle o tym tekście. Istna mieszanka TVP Info z TVN 24 równocześnie w największej porze oglądalności. 08:29, 20.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PlmnPlmn

2 9

Jesteś ? 08:33, 20.10.2019


Dla WasDla Was

1 2

https://niebezpiecznik.pl/wp-content/uploads/2016/02/080b83bd-318d-455e-9f81-b5b839fb7e4d.jpg 08:32, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WidokiWidoki

26 5

Radne przed urzędem miasta stoją w piątek po 17 i myślą że nie rozejdzie się po mieście spotkanie.
Widocznie specjalnie na widoku stali? 08:55, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PracaPraca

24 7

I co z tego ze ktos pracuje 20 lat ... i to jest błąd bo tylko kombinacje albo chronienie swojego dupska a chamówa i szczyt bezczelnosci , mysla ze są mądrzejsze odsamych premierów i ministrów. Wywalic takich i bedzie spokoj bo was nikt nie szanuje. 09:24, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PlanPlan

19 2

Andrzej zrobił spotkanie na pokaz to i wszyscy widzieli. Czyli wszystko się udało? 10:40, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jako tako.. Jako tako..

19 4

Dobrze opłacony artykuł?? 10:51, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MmmMmm

23 4

"redakcji na razie wasze prywatne życie nie interesuje"- co to ma być? Frustracja, że innym się w życiu układa? 11:20, 20.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OjojojOjojoj

2 0

Redaktorzyno ,zainteresujesz się szczególnie się do drugiego ,trzeciego pokolenia czy dalej ?Moze przebijesz frustratów z peło .? 15:24, 21.10.2019


Co? Co?

13 20

Redakcja nie dodzwoniła się do Tadeusza Klamy ? Henryk Duda odbiera. Stanisław Wiszowaty odbiera. Andrzej Duda odbiera. Zachowanie starosty mówi samo za siebie! 11:36, 20.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NoNo

2 0

Co mówi ?Popatrz ,jacy rozmowni !Na wszystkie tematy by rozmawiali ?Gospodarowanie pieniędzmi -co maja do powiedzenia ?Ile powiat musi oddac zaległości ,plus odsetki ,plus opłaty sądowe .I komu?Kolneńskiej firmie by się rozwijała czy lomźyńskiej,by przetrwała?!!!I cisza .Dobrzy gospodarze .Obrońcy -kogo ,czego? 08:57, 21.10.2019


ŚciemaŚciema

20 23

Pani Burmistrzu, mam do pana wielki żal za to ze pozwolił pan rządzić takiemu człowiekowi jak Klama. Sadzilem ze poznał się pan na nim a tym bardziej ze w poprzednich wyborach stracił on zaufanie na Gminie Kolno. Wstyd i hańba ze ludzie rządzą z wioski a miasto musi się wstydzić na zewnątrz za takich ludzi. PANIE BURMISTRZU OBUDŹ SIĘ !!!! CZAS DZIAŁAĆ A NIE MAMIĆ NIEUDACZNIKÓW 12:09, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zadyma Zadyma

18 15

Proponuje rozwalić ten powiat i wszycy cwaniacy pójdą na zielona trawkę ...Klama Pieloszczyk Waszkiewicz Chrzanowska i inni Więcej będzie pożytku dla Kolna Ludzie zwykli przejdą do samorządów gminnych i po bólu . Ile będzie oszczędności i normalności wreszcie 12:14, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KolaKola

18 11

Wszystkie urzędasy do sipy. Darmozjady 12:32, 20.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TolaTola

7 4

A Ty na taczke. 15:29, 20.10.2019


KobicKobic

6 5

Leo, why? 13:40, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ORLENORLEN

27 14

Nie wybrali go do gminy to go burmistrz wziął do wodociągów, potem mało inteligentny wojciech do krusu a potem wspólnie zrobili go starostą. To takie trochę ich jakby dziecko. Teraz dziecko urosło i rządzi same. Ot cała historia genialnych strategów ??? 13:44, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

He He

25 10

A co to stanowisko dożywotnio sie należy?
Tak juz jedna "dama" w powiecie myślała i sie przeliczyla. 14:39, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HejHej

17 7

Ale sie napocił .Wypociny .Tyle rozmów przeprowadził !I to z kim?!!!!z moralnymi autorytetami .Robin Hoodzie czemuś tak się nie rozpisywał jak Wiszowaty wywalał na zbity pysk?Jak inni rozwijali nepotyzm??Gdzieś był ?Dopiero teraz wychodzisz z lasu ?Bo ....? 16:24, 20.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Stach Stach

10 5

A kogo niby Wiszowaty wywalił? 16:56, 20.10.2019


TutTut

15 9

PO straszy karami do trzeciego pokolenia ,a mistrz pióra-źe wejdzie z buciorami w prywatne sprawy .Ej ,ty -kto był twoim mistrzem?Źałosný obrońco ,zpuśc z tonu . 16:29, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TututuTututu

11 7

A dlaczego głosowanie ma być jawne ? Biorą radnych na strachy ?I co jeszcze mają motywować swą decyzję ? 16:32, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stary kolniakStary kolniak

17 4

Drogi Robercie, co Ci się stało? Nie rozumiem? 16:56, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

plmnplmn

14 4

Skoro tyle szumu wokół tak oczywistej, naturalnej sprawy jaką jest wymiana kadr kierowniczych po wyborach to ja się zastanawiam kto tak naprawdę przez te 20 lat rządził tym naszym biednym powiatem. Kolejni starostowie z różnych opcji politycznych czy może jednak podlegli im urzędnicy- skarbnicy? A może jeszcze sekretarze, inspektorzy, dyrektorzy itd.? Kto w takim wypadku ponosił osobistą odpowiedzialność przed wyborcami po upływie kadencji? Wiem, że nic nie wiem. 18:24, 20.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kolniak Kolniak

5 0

Strzał w dziesiątkę 20:59, 20.10.2019


tedted

1 0

raczej strzał w kolano 10:43, 21.10.2019


I tak toI tak to

10 16

Klama jedną decyzją się tak naraził, że PiS go pogoni i to szybko! No i na powiat nie ma nadziei... Jedyną mądrą osobą w tym cyrku jest Szymańska! Dawać ją za Klamę i git majonez! Młoda ale wie jak z ludźmi się rozmawia, Gdyby tylko Burmistrz umiał to wykorzystać to sprawy przyjęły by inny obrót, kiedyś się obudzi z ręką w nocniku jak myśleć nie zacznie. A lepszy zjednany przeciwnik niż swój wróg! 18:53, 20.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Hi hiHi hi

14 8

Baby do garów a nie do rządzenia. Klama ma rację. 18:57, 20.10.2019


KawaKawa

7 1

Dajcie już spokój burmistrzowi to już dziadek i może o wszystkim nie pamiętać lub mu się nie chce. Wymagać za dużo rzeczy od niego , a on zwykły człowiek co nic nie może. 08:35, 21.10.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


No No

8 6

Też wystartuj! Będziesz lepszy niż teraz. 19:42, 20.10.2019


NytNyt

2 3

Popatrz,jakiś ty oblatany .I na Kolniaka i FB zdąźysz .Patrz na siebie ,zaoszczędzisz sobie źólci . 08:48, 21.10.2019


PkloPklo

6 0

No właśnie -pcha się !Ot,jaki bezczelny !W rodzinie ani wójtów ,ani sekretarzy partyjnych,ani naczelnikow ,ani starostów ,ani burmistrzów ,ani itp.Stanowiska są dla j e l i t ó w. 09:17, 21.10.2019


do Nytdo Nyt

5 0

Będzie chciał to jeszcze zdąży po mordzie ci dać pajacu. 10:15, 21.10.2019


PropagandaPropaganda

10 10

Lepiej zajmij się sexem w gminie a nie sianiem *%#)!& propagandy. Kandydat na wójta to Klama każdy o tym wie. 19:37, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wybory Wybory

13 6

A kandydat w Turośli to Pieloszczyk.
Starostwie startuja na wójtów do Kolna i Turośli. A do miasta przewodniczący rady. 19:43, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

6 7

Tadeusz już ustalił.
Kandydaci:
KOLNO - przewodniczący
GMINA KOLNO - starosta
GMINA TUROŚL - wicestarosta
GMINA STAWISKI - radny chojojojowski
GMINA GABIWO - radny rogowowski
GMINA MAŁY PŁOCK - radny borowiski 19:46, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SołtysSołtys

15 5

A kiedy artykuł o tej sprawie w gminie Kolno? 19:52, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dobrze jestDobrze jest

11 5

Dobrze takich ludzi nam trzeba. Brawo za pomysły dla Starosty.
Tadeusz już ustalił.
Kandydaci:
KOLNO - przewodniczący
GMINA KOLNO - starosta
GMINA TUROŚL - wicestarosta
GMINA STAWISKI - radny chojojojowski
GMINA GABIWO - radny rogowowski
GMINA MAŁY PŁOCK - radny borowiski 19:59, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja głosujeJa głosuje

9 5

Jest nowa siła polityczna!
Siła pod egidą starostów!
Tak trzymać trzeba zmian! 07:34, 21.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

głos na puszczygłos na puszczy

21 4

Świetny temat zastępczy, wszyscy się nim ekscytują. Burmistrz w ciszy przepchnie w tym czasie niewygodną (a może i szkodliwą) dla mieszkańców inwestycję energetyczną, zmieni ze szkodą dla innych plan zagospodarowania, czy podniesie po raz kolejny ceny usług komunalnych, bo mu spółka (której miasto jest właścicielem- które on jednoosobowo reprezentuje) przestała wychodzić na swoje. A my żyjmy rozgrywką personalną w starostwie. 07:35, 21.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Koment ROKUKoment ROKU

13 2

"Dajcie już spokój burmistrzowi to już dziadek i może o wszystkim nie pamiętać lub mu się nie chce. Wymagać za dużo rzeczy od niego , a on zwykły człowiek co nic nie może." 10:19, 21.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PZPRPZPR

8 2

To nie PiS odwołuje. Tylko ludzie którzy do PiSu wstąpili wcześniej będąc w Pzpr, PSL . Teraz chcą się przypodobać PiS w tej roli w Kolnie burmistrz. I ci ludzie są więcej PiSowscy jak prawdziwi z PiS. Jak tylko noga PiS się powinie wszyscy juk żyją drugiego dnia będą narzekać na Pis i przepisywać się do wygranej nowej partii.
13:16, 21.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Auuu.Auuu.

2 1

I finit. END. Temat wyczerpany. 15:20, 21.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Doris Doris

5 1

Opuścić flagi do połowy masztu. 16:39, 21.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%