Zamknij

Magister Duda rezygnuje z dotacji przyznanej na rozbudowę biblioteki

11:31, 13.04.2019 Aktualizacja: 09:21, 15.04.2019
Skomentuj

Inżynier magister Andrzej Duda rezygnuje z dotacji przyznanej na rozbudowę biblioteki miejskiej. Twierdzi, że miasta nie stać na jej utrzymywanie.

Podczas ostatniej sesji (odbyła się w piątek 12 kwietnia) włodarz miasta poinformował, że projekt rozbudowy obiektu nie będzie realizowany. Duda uważa, że placówka może mieścić się w budynku gimnazjum.

Miejska Biblioteka Publiczna w Kolnie otrzymała w lipcu ubiegłego roku prawie dwa miliony dofinansowania na rozbudowę. Wcześniej włodarz miasta twierdził, że proces został tylko spowolniony.

Budynek przy Konopnickiej, w którym mieściła się Miejska Biblioteka Publiczna w Kolnie oraz dom kultury, miał zostać rozbudowany o dodatkowe skrzydło. Przy okazji obiekt miał się między innymi wzbogacić o garderoby dla artystów. 

W kwietniu ubiegłego roku po decyzji burmistrza o przekazaniu placówce nieruchomości przy ul. Marii Konopnickiej (działka o powierzchni 1267 m2 między salą kinową, a boiskiem Szkoły Podstawowej Nr 1)  dyrekcja Biblioteki złożyła wniosek na budowę biblioteki do Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa Priorytet 2 Infrastruktura Bibliotek 2016-2020.

Został on rozpatrzony pozytywnie i otrzymał ostateczną akceptację Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na kwotę 1 981 580 zł. Nowy obiekt  miał zapewnić  bibliotece warunki na stworzenie lokalu dostosowanego do funkcji, jakie powinna spełniać współczesna biblioteka publiczna.

Rozbudowa instytucji dalej jest ujęta w budżecie miasta oraz w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Radni jeszcze nie dokonali zmian. Jak rozumiemy jest to oczywiście kwestią czasu.

Z zasobów biblioteki korzysta około 1400 osób. 

Duda utrzymuje, że część pieniędzy z dotacji uda się uratować i przeznaczyć na adaptację placówki w budynku gimnazjum. 

O temacie będziemy jeszcze pisać więcej. Poinformujemy Czytelników o argumentach Andrzeja Dudy. 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(44)

Prawdziwy ZigiPrawdziwy Zigi

30 13

W całości popieram proponuję jescze pisiory abyście zamknęli szkoły ktore nie przynoszą dochodu a zbudowali trzeci Kościół który jak wiadomo dochód przyniesie. 11:55, 13.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tyty

3 2

Ten jad cię zźera .Kto cie tak skrzywdził?W kazdej wypowiedzi nic tylko-koścoł ,księźa .Jaruzel i Kiszczak teź walczyli z Kosciołem .I co -przed smierciąszybko księdza .Opanuj się,tak schetynie nie pomoźesz! 13:27, 15.04.2019


reo

masaakramasaakra

30 6

Ja *%#)!& co to za tytuowanie "magister inżynier", 1/3 społeczeńtwa ma już takie tytuły to nie jest nic nadzwyczajnego, może gdyby to był doktor albo przynajmniej profesor to można by to było zaznaczyć.
Choć wolał bym określenie towarzysz.
Ten portal schodzi na psy z każdym nowym "artykułem".
Fugas ogarnij się. 12:12, 13.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BrudnaBrudna

3 8

Ja proponuję byś sam założył swój portal i wtedy będziesz miał poziom. A jak Ci nie pasuje to nie wchodź tu. 17:34, 13.04.2019


GoscGosc

32 4

Instytucja otrzymuje tak ogromne dofinansowanie i z niego rezygnuje, bezsens. 12:25, 13.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gabigabi

12 0

A jaka była radość ,gdy przyznano tę dotację pamiętacie. 17:53, 14.04.2019


hehehehe

22 7

"Inżynier magister Andrzej Duda" ilu tych Andrzejów Dudów pracuje w urządzenia miasta myślałem że tylko jest Andrzej Duda Burmistrz a tu jeszcze inny 12:42, 13.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

coolniakcoolniak

17 0

Powinno być, burmistrz magister inżynier tata i mąż stanu. 16:19, 13.04.2019


OpOp

32 4

Ranczo Wilkowyje nic dodać nic ująć 12:54, 13.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kingakinga

30 2

P.Jolanto pisałam już po pierwszym artykule ,że nie będzie rozbudowy biblioteki .Nie będzie też modernizacji ul.Konopnickiej .Dotacja to nie wszystko trzeba jeszcze mieć coś w kasie a myślę że ta jest pusta. 13:02, 13.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prof. dr hab. @Prof. dr hab. @

31 3

Poprawnie jest: magister inżynier (mgr inż.), a nie odwrotnie. 15:14, 13.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwy ZigiPrawdziwy Zigi

15 9

Redaktorku rodem z PRL-u żądam przywrocenia tytułu art. o obniżce cen śmieci albo jest to mój ostatni komentarz i usuwam wasz portal ze swojej historii i to na stałe pisowskie wazeliniarze. 15:27, 13.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Prawdziwy Zigi CwelPrawdziwy Zigi Cwel

4 16

S P I E R D A L A J 17:35, 13.04.2019


OktanOktan

27 4

Burmistrz pewnie czytelnikiem nie jest to mu biblioteka nie potrzebna. Do takiej biblioteki trudno też swoich kumpli do roboty upchnac więc nie potrzebna 16:02, 13.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jerzyjerzy

23 0

Tak będzie w niedługim czasie z ciepłownią . 18:43, 13.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

główny palaczgłówny palacz

16 4

Jo, takimi książkami to przecież można i miesiąc palić w ciepłowni. Szczególnie ze teraz taka moda.
Ale na poważnie, to skoro nawet nauczyciele nie kozystają z biblioteki, a po ich wypowiedziech w necie widać, że nie korzystają na powno, to po uj łona ta biblioteka 19:01, 13.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KoloKolo

26 2

Jaki magister taka decyzja 20:00, 13.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnonimAnonim

25 1

Śmiech na sali jak burmistrz traktuje ludzi, najpierw obiecuje a potem z obietnicy się nie wywiązuje 20:26, 13.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KoaKoa

17 1

Ciekaw jestem jak burmistrz chce "uratować" cześć dotacji skoro ta została przeznaczona na konkretną inwestycje w konkretnym miejscu (przekazanie gruntu było warunkiem koniecznym do złożenia wniosku), czekam z niecierpliwością na te wyjaśnienia. 22:24, 13.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

aokaok

14 0

Burmistrz wyjaśni masło maślane proszę ja ciebie z masłem maślanym a co nie rozumiecie masło maślane i radni oprócz 2 rączki w górę.Przeszło przejdzie .To radni nie ja .Ja chciałem chociaż trochę zrobić a oni się nie zgodzili.Masło maślane z masłem maśanym rozumieciee bo ja nie. 07:47, 14.04.2019


outsider'kaoutsider'ka

16 1

No pewnie likwidujcie a potem użalenie jak to mało czytamy.
:-( 12:30, 14.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

opop

2 4

jak likwidacja biblioteka zostaje w gimnazjum
09:23, 15.04.2019


WstydWstyd

15 1

Ławki i pomniki... Spalmy te książki na stosie albo na obleganej ławce niepodległości. 12:49, 14.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktośktoś

17 0

To, co nigdy nie powinno się okazywać, to burakostwo, nieudacznictwo, brak kultury, brak ogłady, brak inteligencji. Raptem to, co gdzieś skrzętnie ukrywaliśmy, się wylało i nami zawłaszcza. 15:58, 14.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

swojakswojak

9 1

To, co nigdy nie powinno się okazywać, to burakostwo, całe nieudacznictwo, brak kultury, brak ogłady, brak inteligencji. Raptem to, co gdzieś skrzętnie ukrywaliśmy, się wylało i trochę nami zawłaszcza 19:11, 14.04.2019


J23J23

16 3

Redaktorka napisz o proteście
Mieszkańców ulicy konopnickiej
Jaka bombę przygotował im magister 20:14, 14.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Rolink z GromadzynaRolink z Gromadzyna

4 8

Bombę to Ty masz zamiast mózgu 09:21, 15.04.2019


J24J24

2 2

Widzieli, gdzie budują chałupy, a teraz mają pretensje Bóg wie o co. 07:38, 16.04.2019


6060

20 1

Magister zabronił
Bo to jego kompromitacja i jego przydupnikow 20:19, 14.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anzelmanzelm

16 2

Ale nikt nawet się nie zająknął.
Burmistrz podjął decyzję? Taka decyzja mieści się w kompetencji Rady Miejskiej, burmistrz jest władzą wykonawczą nie uchwałodawczą. Żaden z radnych się nawet nie zająknął.
Sądząc po bystrości umysłów członków Rady, poziomie artykułów na Kolniaku, sposobie wyrażania swoich oczekiwań przez nauczycieli, to szkoła i biblioteka potrzebne są w tym mieście jak mało co.
Do zadań samorządów należy m.in. prowadzenie bibliotek publicznych. Jeżeli przy takim dofinansowania z Ministerstwa miasta nie stać, to jakie warunki muszą zostać spełnione żeby było stać? Co to są za dywagacje w typie biblioteka się opłaca albo nie opłaca? Kretynizm, bezmózgowie, bezhołowie i poruta. Nawet żeby te terminy zrozumieć potrzebna jest biblioteka, nie taka XIX to wieczna, ale biblioteka na miarę XXI wieku. Odwrotny tytuł "inżynier magister" w tym kontekście ma taką samą wartość jak tytuł "turkuć podjadek". Początkowo myślałem że redaktor sobie jaja robi, ale nie. Jak stawy na Łabnie. Mało wody, dużo mułu. Nie wielkim rozumem jest ten świat rządzony, a po wybrykach nauczycieli i postawie Burmistrza, wnioskować można, ze dalej może być już tylko gorzej.
Jest tylko jedno wytłumaczenie. Po przejrzeniu kosztorysu Burmistrz uznał, że przy tej inwestycji nie da rady ukręcić lodów i najzwyczajniej w świecie prościej jest zrobić wałek na wybudowaniu kiepskiej jakości drogi. No bo po co by robił z siebie pajaca? 11:54, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

inzynier magisterinzynier magister

11 1

taa, a na czele murzyńskiego plemienia stoi Kunta Kinte. Chatki w wiosce ulepione z błota wymieszanego z g..wnem, dach z trawy, kozy żrą resztki suchej trawy i s..ją gdzie popadnie. Ale w wiosce jest szkoła, nauczyciel który się stara, parę książek na krzyż, którymi uczniowie się wymieniają, ale dbają o nie jak o największy skarb.
Jeżeli Burmistrz dał pół litra za ten dyplom z ekonomii, to przepłacił. 12:30, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiemyNiemy

13 1

Szkoda.. Jak długo biblioteka w Kolnie ma być dodatkiem, który wydaję się w tym oświeconym mieście niechciany?
Przydałoby się by była ona wygodna w korzystaniu -nie była klitką. Teraz brakuje tylko. aby ją przed mieszkańcami schować w jakiejś komórce, a najlepiej w piwnicy...
Nie ma dużo osób z niej korzystających, ale czy dla tych co korzystają nie warto się postarać ? Może to nie jest bardzo wartościowa część społeczeństwa? 14:38, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PismakiPismaki

7 7

Pismaki, smierdzace trole , wycierać gębę w necie każdy potrafi . Pochwalcie sie swoimi życiowymi osiągnięciami.1400 czytelników na kartach. Bardzo słuszna decyzja panie Burmistrzu, nie można wyrzucać milionów bez sensu. W budynku gimnazjum w zupełności wystarczy miejsca na tą bibliotetę.ile ludzi tam chodzi to widać na monitori 16:38, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

grześgrześ

5 1

Chyba coś komuś zawdzięczasz ,pracowałeś w budynku gimnazjum że znasz monitoring. 18:12, 15.04.2019


OczytOczyt

7 1

Ty z komentarza powyżej masz trudności z myśleniem? 16:50, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czytelnikczytelnik

7 1

Kolno 10 tyś mieszkańców, 1400 czytelników. Czytelnictwo na poziomie 14%. Nieźle. 19:02, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do pismaka do pismaka

7 1

To co mi wiadomo piastujesz stanowisko z namaszczeni ty w swoim życiu książki nie przeczy aleś bo takie masz takie uczelnie zaolzia skonczone. 19:26, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TVNTVN

5 9

Obejrzyjcie trolle sesję z Rady Miasta i zobaczycie - usłyszycie co burmistrz mówi a to nie jest to co Fugas, źwirek i pijany szóstek pisze.
Sie ma de..bile.
Panie Burmistrzu tak trzymać za rok przywizę kumpli z uczelni i pokażę jak za...je..biście zmieniło się moje miasto.????????????
21:04, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObsrewerObsrewer

6 2

Obejrzałem i powiem wam tak; Zaje ....bisty gość ten burmistrz. Jaja ma i potrafi trafnie zdjagnozować. Piękny wywód o ilości bibliotek i ..........,,bibliotekarek" w Kolnie. Wychodzi na to, że przynajmniej w jednej dziedzinie na świecie Kolno jest na pierwszym miejscu w świecie.W konkurencji ilość bibliotek i ..........,,bibliotekarek" na 1000 mieszkańców. Zaje...bi...ste.
07:17, 16.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StefanStefan

3 1

Obserwer z TVN. "Zajebiście" to jest jak korespondujesz sam ze sobą.
Drogi studencie (albo 1ego roku albo 7ego)! Musisz wiedzieć, że statystyka to jest taka pani, która oferuje każdemu to czego się od niej oczekuje. Np. roczny koszt zatrudnienia Pan Burmistrza Kolna wynosi ok 15 zł rocznie w przeliczeniu na mieszkańca. Koszt utrzymania Prezydenta Białegostoku to 0,6 zł rocznie w przeliczeniu na mieszkańca miasta. Który etat likwidujemy? I tu już jest wszystko cacy? To świadoma manipulacja z mojej strony, obrazująca sposób świadomego działania Burmistrz manipulującego w sprawie biblioteki (no chyba że manipuluje nieświadomie, ale to wówczas świadczyłoby o jego innych, niepochlebnych przymiotach).
W dzisiejszych czasach biblioteka jako skład książek, to trochę za mało. Powiem w wielkim skrócie. KOKiS, biblioteka, w końcu szkoły adresują swoją ofertę do tej samej grupy odbiorców i w dzisiejszych czasach muszą ze sobą współpracować. Zorganizowanie jednej przytupai raz do roku przez KOKiS to trochę za mało. Wszelkiego rodzaje spotkania autorskie odbywają się w prywatnym hotelu nie w bibliotece i to dlatego że istnieje grupa zapaleńców którym się chce (stowarzyszenie JzK). I faktycznie taki dalszy stan rzeczy mija się z celem utrzymywania kolneńskich instytucji kultury jako takich. Do ich skoordynowanego działania, potrzebne jest jednak określone zaplecze techniczne itd. itp.
Lepiej jest aby Kolno słynęło z bibliotek, niż z budowy "stadJonu". https://demotywatory.pl/4921684/Miasto-Kolno
2 mln zł na bibliotekę to niebywała okazja i aby ją wykorzystać to może nawet warto wziąć kredyt. Mieszkańcy by zrozumieli. Swoich wyliczeń Burmistrz szukał, szukał, aż doszukał. Czyli najpierw podjął decyzję a później dopiero kombinował jak ją uzasadnić. Burmistrz nie uwzględnił wartości niematerialnej biblioteki, jaką ta wnosi do rozwoju społeczeństwa, oraz tego, że jeżeli miasto nie będzie organizować usług publicznych na określonym poziomi to znika trochę sens istnienia struktur administracyjnych w ogóle. To jest trudne, ale nikt nie obiecywał Burmistrzowi że będzie łatwo, poza tym Pan Burmistrz podjął się swojej pracy dobrowolnie (podpisał zgodę na kandydowanie na urząd).
Podejrzewam jednak, że kredyt zostanie wzięty na modernizację ciepłowni. Ciepłownia zostanie zmodernizowana do spółki z prywatnym przedsiębiorcą, który będzie chciał oczywiście na tym zarobić. Umowa z miastem zawierać będzie haczyk, który prywaciarz wykorzysta do całkowitego przejęcia ciepłowni, przy cichej akceptacji władz miasta. Może nawet kupić tę ciepłownie od miasta na kredyt, którego kosztami obciąży odbiorców ciepła. Na koniec i tak za wszystko zapłacą odbiorcy ciepła i dalej będą płacić jak za zboże (monopol naturalny). Skąd skok na ciepłownię? Wszystko zostało już rozkradzione, tak że i na kolneńską ciepłownie się połaszczą. Łakomym kąskiem jest również sprawa odbioru śmieci, tak że i ten temat warto monitorować. Ludzi nie wyedukowanych po prostu wg Burmistrza łatwiej wykiwać. Więc po co biblioteka?
PS Jeżeli artykuł się nie podoba, albo zawiera przekłamania, proszę zwrócić się z monitem do redakcji, bo tak to jest tak jakbyś mówił do mnie tak jak w tym starym skeczu: "Komu ty wierzysz bardziej? Swoim oczom i uszom, czy mnie i moim słowom"?
Nie! Nie jest "zajebiście". "Zajebiście " to będzie jak po studiach będziesz mógł do Kolna wrócić, tu założyć rodzinę tu się rozwijać i tu żyć. Chyba, że należysz do grupy przydupasów Burmistrza i już masz etat zaklepany.
Na tej samej sesji korygowano z powodu błędu w wyliczeniach stawki opłat za śmieci. Skoro Burmistrz w tak prostej sprawie się pomylił, z CO2 się mylił, to z biblioteką też się może mylić, ot tak zwyczajnie po ludzku.
Ciekawe czy żona Burmistrza go do sklepu po bułki, skoro on tak się ze wszystkim myli? Przecież mogą go oszukać przy wydawaniu reszty w kasie. 08:58, 17.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jknjkn

1 1

Dobra, z biblioteki nici. A kedy do urzędu wrócą wszobijki i spluwaczki? 11:14, 17.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JankoJanko

1 1

Już niedługo. Jak oświata padnie wezmą się za prostych ludzi. 15:15, 17.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GoscGosc

1 1

Nie do pojęcia. Ktoś się napracowal, przygotował dokumentację, żeby dostać dotacje, bo taka kasa na ulicy nie leży. Wtedy nie było info, że pieniądze się nie potrzebne. Szanujmy się na wzajem i swoją pracę. Jak kasa się pojawiła, to nie chcą jej przyjąć. Nie do zrozumienia. Przecież nawet jak ktoś nie czyta, to chyba po remoncie biblioteka cieszyła by oko i jakoś to miasto reprezentowała z zewnątrz. Jak biblioteka jako instytucja w dobie cyfryzacji, komputeryzacji i Internetu ma się rozwijać i jak zachęcać dzieci i młodzież z korzystania z jej zasobów, jak nie może się rozwijać, chociaż pozyskuje fundusze, a miasto je odrzuca. 13:00, 20.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%