Zamknij

Zbigniew Twarowski przeciwko metodzie od wody. Burmistrz uznał, że radny uprawia d

23:27, 04.07.2020 zebrał Kolniak Aktualizacja: 16:29, 08.07.2020
Skomentuj Koszty odbioru, zagospodarowania i utylizacji odpadów oraz koszty prowadzenia PSZOK to ponad 1,6 mln Koszty odbioru, zagospodarowania i utylizacji odpadów oraz koszty prowadzenia PSZOK to ponad 1,6 mln

Zbigniew Twarowski podczas debaty nad wprowadzeniem nowej metody naliczania opłaty śmieciowej poruszył temat kosztów związanych z gospodarką śmieciową.

Radny mówił między innymi o wywożeniu śmieci z wysypiska w Czartorii do bardzo oddalonego miejsca w celu ich spalania. Mowa o około 500 km. Za tonę tychże śmieci płaci się tam 670 zł. Radny zaproponował, aby zająć się tymi kosztami.

– Musimy odzyskać kontrolę nad tym, co się dzieje z naszymi śmieciami – mówi Twarowski. – Powinniśmy starać się, aby spalarnię wybudowano w okolicach Czartorii. Jeżeli my bezkrytycznie podchodzimy do tematu, to mamy co mamy.

Radny uważa, że trzeba wziąć pod uwagę również sytuację rodzin wielodzietnych w związku z wyliczoną średnią zużycia wody.

– To, że ona wychodzi dwa metry z okładem to jest ok, ale ja  chciałbym mieć wyliczenie ile zużywa wody rodzina wielodzietna – tłumaczy radny. – Bo jeżeli my mamy te wysokie koszty, których nie kontrolujemy,  przerzucać na młode małżeństwa i rodziny wielodzietne, to jest to nieuczciwe.

Radny uważa, że podwyżka nie będzie taka jak wyliczył burmistrz, ponieważ średnia zużycia wody w dużych rodzinach wynosi 3,5 metra. Wtedy podwyżka będzie pięćdziesięcioprocentowa.

– Na taką podwyżkę ja się nie zgadzam – podsumował Twarowski.

Burmistrz uznał, że radny uprawia demagogię. Powiedział, że urzędnicy nie odnotowali większego zużycia wody na osobę, jak 2,53 m3. Są to dane ze spółdzielni i PUK-u. Andrzej Duda stwierdził, że rodziny wielodzietne nie zostaną skrzywdzone.

(zebrał Kolniak)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(51)

wielodzietnawielodzietna

5 4

jestem za bo, teraz ja muszę płacić prawie dwie stówki a była jedna rodziny wielodzietne oraz panicze i inni czyścioszki będą płacić nawet 100% więcej niż do tej pory za śmieci było 00:13, 05.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

czysciochczyscioch

9 21

twarowski uważa ze w rodzinach wielodzietnych zuzywa sie wiecej wody na osobe niz jednoosobowych, bzdury plecie 05:26, 05.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

roki2roki2

17 2

na osobe bywa ze tyle samo,jednak na rodzine kilku osobowa duzo wiecej,niz na jedno osobowa. 09:55, 05.07.2020


KolniakKolniak

0 0

Najlepiej się nie myć i nie będzie zuzycia. 21:53, 19.07.2020


ReferendumReferendum

36 4

I pogonić radnych razem z burmistrzem. 07:53, 05.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ja ja

7 4

Oprócz Pana Twarowskiego! 11:48, 06.07.2020


mieszkaniec mieszkaniec

1 0

Jak wszystkich to wszystkich i pana Twarowskiego też 22:38, 10.07.2020


w...wionyw...wiony

24 3

Zaniechań ze strony burmistrza jest więcej niż wymienia radny. Oto przykład z innego artykułu, jego słowa:"To jest ubytek nienaturalny i praktycznie niemożliwy – ocenia Andrzej Duda." Wiedział więc o złodziejstiwe, bo tak to trzeba wprost nazwać i co z tym zrobił? A no chyba nic. A ustawa nakłada na niego obowiązek wydania decyzji określającej w takim przypadku prawidłową wysokość opłaty. Powiem więcej, jeżeli oszust składa fałszywą deklarację, zaniżającą opłaty, organ powinien zawiadomić o tym fakcie odpowiednie służby. Ale po co, to są głosy w wyborach. Ile było takich decyzji i zawiadomień do organów ścigania od początku funkcjonowania systemu? Domyślam się, że nic. Lepiej więc nic nie robić a podkręcać śrubę uczciwym. Oszuści znajdą sposób i na tę metodę a burmistrz dalej będzie ściągał coraz większy haracz z tych co płacą sumiennie. 07:55, 05.07.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

hubert niehubert nie

9 1

Nic mu nie zrobią z wszystkimi jest na ty i wszyscy się z nim liczą.Oglądnijcie relacje z sesji .
17:20, 05.07.2020


xx

7 1

Racja.Nigdy nie będzie sprawiedliwie i zawsze ktoś będzie kombinował, nie oszukujmy się i teraz ludzie będą kombinowali, bo taka jest już natura Polaka. lecz przy opłatach za osobę można było wzywać klienta do złożenia oświadczenia jak to jest z jego śmieciami w porównaniu ze wskazaniem wodomierza , ale trzeba chcieć bawić się w tą całą procedurę. Owszem udowodnienie komuś że składa fałszywe oświadczenia jest bardzo trudne , ale nie jest niemożliwe, są do tego różne narzędzia administracyjne. Lecz niestety nie przynosi to chluby i nie daje powodów to chwały instytucji, która to musi przeprowadzić, jednocześnie nie przynosi popularności Burmistrzowi, który zrobi wszystko aby zasłużyć na poklask mieszkańców- wyborców. Natomiast decyzje,które nie cieszą się popularnością mieszkańców podejmuje rada miasta z rekomendacją naczelnego. 17:34, 05.07.2020


RadaRada

1 2

Ty masz taki sam obowiązek jak burmistrz zgłosić do organów ścigania jeśli masz wiedzę,że ktoś kradnie ,więc nie filozofuj tylko spełnij swój obywatelski obowiązek 09:28, 06.07.2020


zorrozorro

24 7

Panie Twarowski szanuje pana za prace jaka Pan robi dla Kolna,tym razem nie zgadzam sie z Panem.Rodzina wielodzietna zuzywa wiecej wody to prawda,ale tez produkuje wiecej smieci.Mieszkam sam,prysznic biore 3 razy w tygodniu,taki szybki, gdy mam ochote wchodze do wanny na dluzej,tez nie wiecej niz 2 razy w miesiacu.Raz na tydzien wynosze smieci,torba wielkosci reklamowki.Rodzina z 3 dieci + rodzice produkuja wiecej smieci i zuzywaja wiecej wody.Za scieki tez trzeba zaplacic.Czy ja mam za to doplacac. 08:35, 05.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

33

9 12

3razy w tygodniu? 08:40, 05.07.2020


co? co?

2 2

3 razy w tygodniu sie pan myje? 15:43, 07.07.2020


zorrozorro

18 4

Do zdziwionego.Jak pisalem mieszkam sam,moj syn jest juz dorosly,wiec nie dostaje jak byc moze ty na kilkoro dzieci 500+.Rachuni oplaca z tego co zarobie.Nie stac mnie jak ciebie na to,zeby kapac sie codziennie . 10:56, 05.07.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

czyściochczyścioch

6 3

I słusznie! Mądrzy ludzie żyją w brudzie. 13:13, 05.07.2020


do zorro i czyściochdo zorro i czyścioch

11 0

Tu nie chodzi o to, żeby pisać sobie złośliwości i kpić jeden z drugiego lecz konstruktywna dyskusje. Do zorro: Twój wybór i faktycznie możliwości finansowe pozwalają Ci na kąpiel 3 razy w tygodniu, ok , ale skoro wykąpiesz się 4 raz to co, znaczy to ,że tą kąpielą wyprodukowałeś już więcej śmieci? a jak nastawisz jedną pralkę prania więcej niż zazwyczaj, to co, już wtedy Twoja pralka wyprodukowała śmieci, no chyba nie. Przecież są ludzie , których stan zdrowia wymaga codziennych zabiegów higienicznych typu kąpiel lub częste mycie i co, osoba obłożnie chora lub w starszym wieku leżąca więcej zużyje wody lecz niekoniecznie więcej wytworzy śmieci. Zorro masz rację, że najgorzej mają ludzie w średnim wieku, bo nic im się od Państwa nie należy oprócz podwyżek. Na 500+ za starzy a na świadczenie wyrównawcze 500+ dla rencistów za młodzi?. Do czyściocha- powstrzymaj się od złośliwości, bo nie znasz sytuacji ludzi, którzy czasami zmuszeni są dokonać wyboru pomiędzy np. zakupem jakiegoś sprzętu a codzienną kapielą. Owszem czasami spowodowane jest to brakiem konieczności mycia ale tego nie wiemy. Tematem tej dyskusji powinno być to, czy należy opłatę za śmieci uzależnić od zużycia wody. Moim zdaniem nie. Nigdy nie będzie sprawiedliwie i zawsze ktoś będzie kombinował, nie oszukujmy się i teraz ludzie będą kombinowali, bo taka jest już natura Polaka. lecz przy opłatach za osobę można było wzywać klienta do złożenia oświadczenia jak to jest z jego śmieciami w porównaniu ze wskazaniem wodomierza , ale trzeba chcieć bawić się w tą całą procedurę. Owszem udowodnienie komuś że składa fałszywe oświadczenia jest bardzo trudne , ale nie jest niemożliwe, są do tego różne narzędzia administracyjne. Lecz niestety nie przynosi to chluby i nie daje powodów to chwały instytucji, która to musi przeprowadzić, jednocześnie nie przynosi popularności Burmistrzowi, który zrobi wszystko aby zasłużyć na poklask mieszkańców- wyborców. Natomiast decyzje,które nie cieszą się popularnością mieszkańców podejmuje rada miasta z rekomendacją naczelnego. 17:27, 05.07.2020


OkOk

5 0

I właśnie każdego powinno być stać żeby kąpać się 2razy dziennie 22:05, 05.07.2020


janjan

20 3

Czas na zmiany dość tej obłudy i tworzenia murów.Stanie i sam się wychwala jakie to ma poważanie a tych co idą bez jego naznaczenia poniża,wyśmiewa i obmawia. Jak ten pomysł nie wypali zaraz podniesie wodę,żeby wyjść na swoje.Pytam się ile kosztuje utrzymanie 2 prezesów w naszym małym mieście wystarczyłby kierownik tylko z pojęciem i dałby radę. 14:29, 05.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Oj Ty TyOj Ty Ty

4 0

Nie ma takich w pukpuku, z tych którzy są obecnie kierownikami
23:37, 07.07.2020


NiroNiro

10 0

Brudasy wytwarzają mniej śmieci, a spalarnie wam pobuduje w Kolnie jak wygram w EURO JACK POT 14:59, 05.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

etet

5 2

A co mają mówić ci , spodziewają ogrody 15:18, 05.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MM

3 0

Nic. Do podlewania ogrodu powinien być osobny wodomierz/podlicznik. Zużytej w ten sposób wody nie wlicza się do ilości ścieków, tak samo nie będzie wliczane do ilości, na podstawie której wyliczona będzie stawka za śmieci. 13:38, 06.07.2020


mariamaria

32 9

Twarowski Ty startuj na burmistrza lub wystaw osobę godną tego stanowiska bo puszczą nas z torbami. 17:23, 05.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ABCABC

7 1

Ja też to popieram 07:37, 07.07.2020


stodola rupaczastodola rupacza

12 11

Pamietam jako dzieci mieszkalismy w bloku bez cieplej wody,mylismy sie w tej samej jedem po drugim.Zyjemy i zadne z nas nie bylo brudne.Moze czas oszczedzac,kontrolowac dzieci,nie pozwalac na prysznic kilka razy dziennie.To jest nawet niezdrowe. 22:12, 05.07.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

KonfaKonfa

7 10

Haha wyborcy pis to serio idioci xD 22:43, 05.07.2020


RobRob

10 8

Baranie myj się w łabniance 23:16, 05.07.2020


kolniakkolniak

6 9

Weź się ogarnij to nie te czasy żeby myć się jen po drugim mamy XXI wiek 08:13, 06.07.2020


MM

9 0

Jeśli drastycznie spadnie zużycie wody, wzrośnie cena za wodę. Przedsiębiorstwo musi się z czegoś utrzymać 13:41, 06.07.2020


3211632116

3 2

A jakbyś zamiast lampy zapalił świeczkę, to dopiero byłaby oszczędność na prądzie. A cha i komputer wyp...ol. Oszczędzisz wtedy nam takich b z d u r n y ch komentarzy. 19:50, 06.07.2020


DeszczownikDeszczownik

9 3

A nałapać deszczówki do wanny lub wiader to nie można? A wyjść w samych gatkach podczas burzy i skorzystać z naturalnego prysznica połaczonego z gradem też nie można? Teraz leje codziennie, chociaż podobno susza. 10:13, 06.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Same oszczędnościSame oszczędności

7 1

Jak z gradem, to i masaż darmowy, i do SPA nie trzeba. 20:08, 06.07.2020


jof34 jof34

11 1

Dlaczego nasz ekscelencja panujący włodarz nie zrobi spotkania dla mieszkańców kolna to mieszkańcy przyjdą na sesję. Mieszkańcy wiedzą jakie naciski robił na radnych na komisjach społkie doprowadził do upadku jedyny ratunek podeszli. 11:42, 06.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

######

11 0

Wszyscy zajmują się metodą naliczenia opłaty za śmieci A nikt nie widzi że ogólnie wzrosną opłaty o ok. 30% Nieźle to BURMISTRZ wykombinował 18:31, 06.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

annaanna

7 0

Toż prezentu nam nie zrobił samo przez się że będzie podwyżka i to nie mala a tak się wychwala jakby dał zniżkę. 19:57, 06.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zdezorientowanyzdezorientowany

10 1

Burmistrz raz twierdzi: "Są takie przypadki, że licznik wody wskazuje zużycie 7 metrów sześciennych miesięcznie, a zgłoszona jest jedna osoba". Kolejnym razem zaś: "urzędnicy nie odnotowali większego zużycia wody na osobę, jak 2,53 m3". Kto tu uprawia demagogię? I drugie pytanie Panie Burmistrzu, to kiedy Pan mówi prawdę a kiedy zwyczajnie łże i to publicznie? Bo dawno już się pogubiłem. 21:27, 06.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

#£##£#

6 0

A o ile wzrosną czynsze w spoldzielni i we wspólnotach? Kto zapłaci za ubytki wody? 23:32, 06.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LokatorLokator

0 0

Oni nie przejmują się ani w spółdzielni ani we wspólnotach mieszkaniowych tylko dra ile się da z lokatorów. W PUKu mówią że są ubytki wody 30% ciekawe gdzie ta woda wycieka. Był okres że mieszkańcy wspólnoty mieszkaniowej na ul. Kolejowej 6 płacili za zużycie wody od 700 do 1000 złotych. Taka ilością można było całe Kolno zalać. Kiedy mieszkańcy zaczęli pilnować tych co wywożą szambo, to przy otwarciu pokrywy widać było z boku rurę która leciały nieczystości. Okazało się że bogaty sąsiad który mieszkał za płotem podłączył się do szamba wspólnoty i od długiego czasu leciały jego nieczystości. Zrobił się szum wezwano policję, straż miejska i Puk ale sprawa ucichla bo sąsiad był bogaty i załatwił sprawę. Ludzi zrobili w balona
22:08, 19.07.2020


KolniakKolniak

9 4

Rodziny z dziećmi mają 500+ mają kasę więc nie będzie to dla nich obciazeniem ponad ich możliwości finansowe, bez przesady panie radny. 09:05, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

labniankalabnianka

11 0

to jest paranoja ja kosz wystawiam raz w miesiacu poniewaz segreguje smieci to pytam ile ten kosz bedzie kosztowal

11:38, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do kolniakado kolniaka

2 4

a emeryci mają 13 i 14tą emeryturę, więc ich też teraz stać.
Wzrost kosztów za śmieci podyktowany jest przede wszystkim wprowadzeniem nowych i podniesienie dotychczasowych opłat środowiskowych m inn za składowanie i kar administracyjnych za nieprzetwarzanie. Kasa wraca wiec do rządu. I tym sposobem wszyscy zostaną wycyckani i przewaleni na kasę. To nawet nie jest pan da, pan zabiera, tylko gorzej, bo najpierw jest pan zabiera w podatkach, potem trochę pan oddaje (po przeżarciu lwiej części), a na koniec w kolejnych zaawulowanych podatkach i opłatach pan zabiera resztę, nawet z naddatkiem. A ciemny lud łyka to jako prospołeczne działanie rządzących. 11:30, 08.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GPKolnoGPKolno

5 2

Ktoś tu kłamie mówiąc że zużycie wody w przeliczeniu na osobę nie przekracza 2.5 metra. U mnie wychodzi 3,2 - 3,5 metra na osobę. Ale to nie nowość że władza okłamuje społeczeństwo. Może trzeba zmniejszyć wypłaty dla prezesa PUK i burmistrza (no i dla tych co wyliczyli tą śrdnią bo liczyć nie umieją lub łżą jak psy ) to nie trzeba będzie więcej płacić za śmieci. 12:25, 09.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jod36jod36

5 1

Jak obserwuje wypowiedzi naszego włodarza to zastanawiam się czy on ma wszystkich w domu bardzo żałuje że głos na niego odąłem. 09:33, 10.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

5 2

Panie radny a może leżaczek dla pana, będzie wygodniej :) 22:35, 10.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

R lewandowskiR lewandowski

2 0

Banda darmozjadów nic nie potrafią może z własnej diety zrezygnujcie po *%#)!& wam za nic pieniądze brać. 15:30, 13.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GoscGosc

0 3

Chcieliście sekte pisowska u władzy to teraz morda w kubel. Niech was że wszystkich stron wykorzystują. Nie szkoda mi was 22:17, 19.07.2020


Do gosciaDo goscia

1 0

To PiS ,tak?i co jeszcze?Nie miał pies czym s......to walił głąbami . 17:48, 24.07.2020


HhhHhh

1 0

Woda rozliczana jest kwartalnie? Za śmieci też na kwartał czy za miesiąc? No 10 m wody na kwartał, to i śmieci na kwartał, a nie co MC... 19:50, 14.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BeK@eL4BeK@eL4

2 0

Proszę mi teraz wytłumaczyć taką kwestię:
przerobilem instalację wodną w domu w celu uzdatnienia jej do celów spożywczych, koszt 1500 zł + kupno dzbanka filtrujacego wodę 40 zl/mies wymiana filtra, przez co zużycie wody wzrosło niesamowicie, a wszystko po to żeby zmniejszyć produkcję śmieci i w nagrodę dostaję 100% podwyżki za śmieci. Nie macie Panstwo zielonego pojecia nt. zużycia wody w domach jednorodzinnych, ale napewno nie pokrywa się ono z produkcją odpadów. Panie A. podwyżka goni podwyżkę: woda, śmieci, podatek od gruntu itd. Niestety ale głos na Pana to była wielka pomyłka, a Panu Twarowskiemu należy się szacunek za poruszenie istotnych kwestii i analizę, czego niestety pozostałym "Słupom" brakuje. Do zobaczenia przy Urnie ? 17:51, 22.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cypisekcypisek

2 0

Z tymi śmieciami to w ogóle ich po...bało. Normalnie to powinno być placone za śmieci które ktoś wyprodukował i które faktycznie zostały zabrany i wywieziona na składowisko lub do przerobu. Sortowane? To ja je k..wa sortuję i jeszcze płacę za wywóz a odbiorca sprzedaje jako surowce wtórne i jeszcze na tym zarabia? darmego robola sortowacza sobie znaleźli. Najpierw zlikwidowali konkurencje za odbiór śmieci, dlatego stawki lecą non stop w górę. 20% osób, co 5ta nie płaci i sobie lachę na to kładzie a burmistrz zamiast ich ścigać, to podnosi ludziom uczciwym. To jest chore. Ja rozumiem że kasa na koniec musi się zgadzać, ale to ni jak ma się do zużycia wody. Człowiek z natury dbający o higienę również ma większą swiadomość ekologiczną i mniej śmieci. Brudasy są brudasami pod względem nie mycia się jak i śmiecenia. Na śmieciach siedzi mafia, zarówno co do firm odbierających jak i mafia urzędnicza. A za wszystko płacimy my. Żeby jeszcze coś się poprawiło. Ale płacimy o wiele więcej a te śmieci później i tak się walają po krzakach i rowach jak dawniej, a polska płaci kary za nieprzetwarzanie, bo od lat nic się nie poprawia. To gdzie ta kasa trafia? 18:24, 22.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%